M 412 spidomeeter
#1

Asi siis jällegi nii et spidomeeter on autol vana , katki osuti regiseb võdiseb ja ääred on ära kõrbend päikeses, Taustavalgus ei tööta enam eilsest ja kaugtulede näidik näitab hoopis lähitulesid ja vahepeal üldse mitte midagi. Kuskil uut spidokat kah ei müüda. Et kas keegi oskab öelda kust seda saaks? j mis raha eest? Armatuur vist isegi 408 oma nii et sobima peaks just 408 spidokas
Vasta
#2

Mul peaks isegi vedelema neid uuemaid (2140) aga arvatavasti saad ka lähemalt. 408-2140 omad on üsna lihtsalt asendatavad omavahel. Viljandis Auto-Moto poes olen vist kunagi isegi uut müügil näinud.
Vasta
#3

Uhiuusi 2140 näidikuplokke oli paar aastat tagasi veel Tallinnas Kunderi tn Temmaste poes müügil,hind midagi 400EEK ringis.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#4

Hõljuk Kirjutas:Mul peaks isegi vedelema neid uuemaid (2140) aga arvatavasti saad ka lähemalt. 408-2140 omad on üsna lihtsalt asendatavad omavahel. Viljandis Auto-Moto poes olen vist kunagi isegi uut müügil näinud.
412 ja 2140 näidikuteplokid ei ole omavahel asendatavad (mõõtude /kuju erinevus). Küll on aga asendatavad 2140-ne ja 412-le Moskvas 74-75. a. toodetud ümarate "kelladega" näidikuplokkide üksikud "kellad".
408- 412 spidoplokid kõik omavahel asendatavad, mulle teadaolevalt on neid viie erineva disainiga, kaasaarvatud ümarate näidikutega variant.
Kui spidomeetri osuti hüpleb on tõenäoliselt ikkagi tegemist ajami   vigase paindvõlliga (järsk murdekoht, lahtine kiud). Taustavalguse ja  kontrolllampide põlemine/mittepõlemine või valel ajal põlemine viitab hoopis elektrisüsteemi rikkele/valesti ühendamisele, mitte spidoploki rikkele.
Vanemate mudelite 408/412 plekkarmatuuriga variandi päikese käes kõveraks tõmbunud detail on kindlasti see plastist raam mille külge spidoplokk kruvitakse. See on eraldatav detail, mida korralikke saada ei ole, nii nagu muid plekkarmatuuri juurde kuuluvaid mustast karboliidist liiste ja nuppe, kuna "vähki" nakatunud orgaaniline plast iseeneseslikult hävib keskkonna mõjul ja ei ole "ravitav".
Kui auto näol ei ole tegemist "muinsuskaitse" objektiga, siis soovitan leida uuematüübilise 408/412 "pehme" ehk polüuretaantäidisega (v.m.s.)
armatuurlaud. See on massiivsem ja muideks ehitatud vanatüübilise plekkarmatuuri toorikule.
Vasta
#5

ei ole küll muinsuskaitse objekt, aga need uued armatuurid ei ole nii stiilsed ja lihtsam on kah vahetada ainult see spidokas, sellele plekist saab nt valge naha peale panna ja on kohe ilus, armatuurid pole kah just väga odavad, ja just nii nagu on , et need kõige vanemad ja natuke uuemad mosse ja vene asjad on üsna stiilsed, aga ned kaheksakümnendate niiöelda "palju ilusamad" kandilised tuled ja mustad sisud on praeguseks ajaks selliseks tuhmiks ja elutuks jäänud, et just tahaks seda 412 vanemat tüüpi spidokat või on ta siis 408, mine võta kinni
Vasta
#6

a see kah et mul on üldse seal kunagi ammu keegi suuremat sorti ümberehitusi teinud, et sellega on kah kindlasti midagi spidoka valgustuses muudetud. Nt roheline tuli seal üldse ei tee midagi. Selle asemel põleb punane tuli koguaeg ja vilgub siis kui suunatuligi. Ja starter käib kuskilt mujalt lülitist. Ja üldse, ei tea mis mudel ta teglt on, aga vist mingi ülemineku mudel peab olema
Vasta
#7

mul on muidu 412 oma täiesti olemas aga ma ei tea kui sul on 408 armatuur siis vist ei lahe
Vasta
#8

silver1994 Kirjutas:mul on muidu 412 oma täiesti olemas aga ma ei tea kui sul on 408 armatuur siis vist ei lahe


Kui inimene on kolm aastat tagasi tundnud spidomeetri vastu huvi ja vahepeal on ta sel teemal vait olnud, siis on ta probleemi enda jaoks tõenäoliselt kuidagimoodi lahendanud. Seepärast ei ole just kõige mõistlikum sellelaadsetele kolme aasta vanustele meilidele vastata (ehk enne vaatamist võiks vaadata, MILLAL on eelmine postitus tehtud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne