Auto seest jääs
#1

Tervist foorumipere!

Sellel talvel on hakanud mu autol (84 aasta Accord) ilmnema selline probleem et kõik klaasid seest täiega jääs. Auto seisab õues. Enne sõitma minekut lasen ikka vähe soojaks käia ja panen ka venti tööle. Esiaken saab peaaegu puhtaks aga ülejäänud on täiesti läbipaistmatud. Sõidu ajal ( ka pikema-ca 50km) ajal ei õnnestu samuti klaase puhtaks saada. samuti väheneb esiklaasi läbipaistev osa. Ükskõik missugust ventilaatori ja õhuavade kinni/lahti kombinatsiooni ei kasuta, autot seest puhtaks ei saa. Kuigi seest kõik ilusti soe.
Imelik on see, et varasemal kahel talvel seda probleemi pole olnud.

Äkki kellelgi on sellise murega kogemusi olnud? Või teab midagi soovitada.

Ise mõtlesin auto mõnipäev sooja garaazi ajada ja seal siis koos 220V puhuriga lasta ära kuivada korralikult.

Terv,
Valts@talverõõmud

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#2

Tundub, et soojendusradikas lekib.
Vasta
#3

Üks nipp, mida keegi kunagi soovitas, oli auto pärast sõidust tulekut minutiks-paariks lahtiste ustega seisma jätta. Et niiskus tuuldub siis minema ega tiku klaase seespoolt jäätama.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Eks ikka seest liiga niiske. Peale radika lekke võib olla lihtlabane põranda märgus. Katsu ikka seest kuivatada kusagil garaasis. On ka võimalus jalgade alla ajalehti panna. Neid tuleb tihedasti vahetada. Siis viskad nendega koos ka niiskuse välja.
Aspelundi soovitus ka asjakohane. Muidugi ei jõua selle ajaga masin ära kuivada. Küll aga jahtub salong maha ja auramine muutub pea olematuks.
Kellel on võimalus tuleks talvel kasutada salongipuhurit (220v). Autoga liikuma hakates on klaasid puhtad. Pidevalt kasutades kuivatab ta salongi sedavõrd, et isegi poest tagasi tulles (päeval, kui puhurit ei kasutata) ei ole klaasid jäätunud. Muidu on nad kõva külmaga juba kümne mindi pärast seespoolt jääs.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#5

Mul mossega sama lugu, et nüüd külmaga kipuvad kõik klaasid seistes seest jäässe minema.
Viskasin küll garaazis 220v puhuri 2-ks tunniks salongi, kuid sellest aitas vaid paariks päevaks. Soojendusradikas ei leki. Järelikult tuleb puhuriga kogu põrand ning kõik matid korralikult ära kuivatada. Ja ka uksetihendid karmi pilguga üle vaadata.
Vasta
#6

Üheks põhjuseks võib-olla ventilatsiooni puudumine - soenduse välisklapp on kinni ja puhur puhub ringi salongi õhku.
teiseks võivad tagumised ventilatsiooni väljatõmbe avad olla ummistunud.
Kiirelt saab abi kui tagumise ukse klaas kuskil 5 mm alla keerata, nüüd tekib salongis õhu liikumine ja see hoiab sõidu ajal aknad puhtad.
Kui salongi põrand on märg, siis selle kuivatamine el.puhuriga võtab ikka päevakese aega ja siis peab ka olema aknad praokil, et niiskus välja pääseks.

kui leiad naftat, lõpeta puurimine ja alusta pumpamist

urmas.raidlo@gmail.com
SKYPE: volvoclub
Vasta
#7

nagu eelpool mainitud, võib soojendus olla siseringluse peal. st kas klapp või ajam kuskil kinni jäänud. saad kontrollida, kui sõidu ajal soojendus ventika välja lülitad ja katsud, kas puhub mõnest august sooja, või mitte. norm kiirusel sõites peaks välisõhu peal ka ilma vendita auto sooja hoidma.
Kas ventikas ikka korralikult puhub akendele/külgedele?
tuleb meelde suur sodikogumis vann ventilaatori õhuvõtu ees. kui see lund ja sodi täis siis... ei mäleta, kas seal mingi tühjenduava oli?
muud profülaktilised abinõud:
sodijalad autost eemal hoida või õpetada neile jalgade kloppimise kommet, enne autosse sienemist.
Vanad head kummivannid jalge alla, nende alla omakorda ajalehti, mida aeg-ajalt vastavalt niiskumisele vahetada.
Soojemate ilmadega, kui kannatab sõiduajal tagumised aknad "lahti kerida"
Soojendus pidevalt osaliselt jalgadele/põrandale suunatud.
Sinu variandi puhul imeb sealt väga tugevalt välja ja hoiab õhku liikumises.
Kui pidevalt auto rahvast täis, siis enne seisma jätmist sõida viimased 5-10 minutit väljalülitatud soojendusega, vent hoia töös. Enne tuppa minekut veel mõned minutid uksed lahti, et auto seest täielikult maha jahtuks. Ei jäätu sul aknad seest ja ka lumi ei külmu esiklaasile.

tervitustega
hulgus a.


edit:
tosoolileke soojendusradikast ei ole võimatu, kuid see peaks kohe näha olema ja imal hais on salongis.


Vasta
#8

Kus juures kui tosool soojendus radikast lekib siis ei pruugi see haiseda, tuleb lihsalt üle vaadata ega kuskil tosooli tilgaksei vms pole.
Vasta
#9

puukas Kirjutas:Kus juures kui tosool soojendus radikast lekib siis ei pruugi see haiseda, tuleb lihsalt üle vaadata ega kuskil tosooli tilgaksei vms pole.

Vaadata pole seal midagi. Kuna soojendusradiaator on üsna kaugel armatuurlaua sügavuses, siis seda tavaliselt vaatlema ei pääse. Ja nii palju lekib ta harva, et loik kusagil maas juba on.

Üldiselt annab lekkest märku selline veiodi imal lõhn või tolmulõhn, mis eriti tihedalt tekib külma mootori ülessoojendamisel talvel. Pluss seest higised aknad.

Aitavad:
a) soojendusradiaatori parandus/vahetus, mis nõuab kogu armatuurlaua lahtivõtmist ja meeletult aega/ressursse;
b) stop-leak pulbrid vedelikku - minu Lada 111-l on need aidanud. Umbe pole senini ajanud ja 260 tuh km ls peale on ka ainult korra termostaati vahetatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Tänud kõigile nõuannete ja abi eest. Seekord sai probleem lahendatud lihtsalt. Kütsin 220V puhuriga auto seest kuumaks ja võtsin kogu klaasidele tekkinud vee paberkäterätikutega ära. Vett tuli ikka mõnusalt palju küll. Terve rull paberi läks ära. Lisaks viisin põrandal olevad vaipkatted ja kummivannid tuppa kuivama.
Praeguseks on olukord palju parem. Uduseks läheb vaid kergelt ja seegi kaob pikema sõiduga ära.


1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#11

see vesi on sul kõik põrandavaiba sees/all põhjaplekile rammuse kelme kui mitte lirtsuva "järvekese" moodustanud. roostel jälle tehokat toitu juures. võta lahti kuivata ära muidu kukub põhi varsti küljest. rääkides põhjusest , miks üldse klaasiudu on tekkinud - lõhnab vägisi selle järele et põhi pole enam veekindel ja kusagilt (nt pedaalide alt) laseb läbi mäda juba veeniiskust sisse
Vasta
#12

Vesi võib sisse tulla ka põhjaaukudest,millel kattepunnid (korgid) puuduvad.

Gaz m20 Pobeda
Vasta
#13

Mul on kogemus ühe Suzuki Baleno'ga, kus soojendusradikas lekkis ja ajas tosooli kabiini. Tosooli(võis olla ka see roheline jahutusvedelik) tuli nii palju kabiini, et aken ei kuivanudki kunagi ära. Tosooli tunneb ära nii, et keel vastu klaasi ja kui magus on, siis on tosool sul akna peal Toungue
Vasta
#14

Kord sattus mul vesi Moskvitši põrandale üsna huvitaval moel. Nimelt läheb kütteseadme alaosast läbi põranda voolik, mida mööda jookseb ära küteseadmesse väljastpoolt sadanud vesi. See voolik oli vanadusest pragunenud ja murdunud ning vesi jooksis põrandale pedaalide alla. Ma ei tea, kas veel mõnel autol vihmavee äravool läbi kabiini läheb, igaks juhuks tasuks uurida.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne