K: huvitav käepide Pobeda laes
#1

Huvitav käepide või kang ühe patrull-Pobeda laes. Mis otstarve võis sellel olla?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

Kuna tegemist on miilitsa Pobedaga siis ehk on
lihtsalt kaabli jupp mis ühendab mikrofoni (paistab
onu miilitsal pihus olema)katusel asuvate "mögafonidega".

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#3

Huvitav on selle pobi juures see, et ees on tervik-klaas ja puudub klaase eraldav vertikaalne post. Ehk on foto kuidagi raamatust skännitud ja püstine post kahe lehe vahele jäänud.

Muudan postitust: Tähelepanelikult fotot vaadates tundub, et tegemist on fotomontaažiga. Olukord tänaval on pobi aknasse kleebitud. Seda võib aimata rooliratta ja juhi käe juures olevatest varjudest.
Sinna kadus ka püstine post.
Vasta
#4

Vaadake fotot hoolikalt - see on arvatavasti montaaž! Arvata on, et miilits, Pobi sisu ja liikluspilt on kõik kokku pandud ja pärinevad erinevaist allikaist. Esiteks, aknapost on rohmakalt "välja lõigatud". Teiseks... miilits ei saa sellises nurgi asendis rooli taga kuidagi istuda - pool keha peaks tal autost sel juhul väljas olema. Kolmandaks - kust see pilt tehtud on? Tagaistmelt nii lainurka ei saavuta... pigem on armatuurlaud pildistatud lahtisest pagasiruumi luugist. Neljandaks - kui püüda pildile korraga nii armatuurlaud ja aknast avanev vaade, on emma-kumma heledus/kontrastsus paigast kindlasti ära - valgusparameetrid on erinevad.

Muide... see on 1. seeria Pobi ehk enne 1950... käigukang on põrandal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

ints Kirjutas:Kuna tegemist on miilitsa Pobedaga siis ehk on
lihtsalt kaabli jupp mis ühendab mikrofoni (paistab
onu miilitsal pihus olema)katusel asuvate "mögafonidega".

Aga kangil/hooval paistab ju ometi mingi bakeliitmuna otsas olema-järelikult pole see kaablijupp. Kas patrull-pobide valjuhääldajad polnud kabiinist keeratavad-suunatavad või oli ta jäigalt katuse küljes?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#6

eberhard Kirjutas:
ints Kirjutas:Kuna tegemist on miilitsa Pobedaga siis ehk on
lihtsalt kaabli jupp mis ühendab mikrofoni (paistab
onu miilitsal pihus olema)katusel asuvate "mögafonidega".

Aga kangil/hooval paistab ju ometi mingi bakeliitmuna otsas olema-järelikult pole see kaablijupp. Kas patrull-pobide valjuhääldajad polnud kabiinist keeratavad-suunatavad või oli ta jäigalt katuse küljes?

Võib-olla sai keerata valjuhääldeid, aga olen näinud kunagist tuletõrje päälikute pobi, millel oli prože katusel. Ja selle keeramine märksa vajalikum. Nt. ka kiirabi Latvijatel.
Vasta
#7

Valdole lisaks, et tegu on päris kindlasti fotomontaaziga ja arvatavasti on kasutatud Pobedana mingit autojuhtide õppeklassi simulatsioonivahendit. Autol puudub ka juhi uks ja pildi asetuse järgi sõidab auto maa sisse. Käepideme näol on ilmselt tegu fotografeerimiseks vajaliku prozektori käepidemega.

Iseenesest on ju propaganda osakonna miilitsatel vaja kuskil harjutada mikrofoni sisse rääkimist. Lihtsalt vastu seina röökida on tuima võitu, sestap on hea harjutada Pobeda kujulises mulaazis, samal ajal saab harjutada ka rooli hoidmist ja kangi rapsimist. Tänapäeva inimesed on saamatud ja nõrgad, sestap ongi välja mõeldud hands-free.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

kuigi juba jah selge, et montaaž, kuid siiski lisaks ühe kohe silma hakkava detaili peale aknaposti - kus on kapott?? mina enda pobis istudes näen seda esimesena ja väga selgelt... Smile

erinevaid GAZe ja ZIL131
Vasta
#9

Mina arvan küll, et algselt võis pilt olla tehtud "päris" Pobedas, kapott ja aknapost on kadunud lihtsalt siis, kui aknasse on monteeritud sobiv vaade. Juhiuks võib ka täitsa omal kohal olla, kuid kui sinna miilits peale "liimiti" jäi uks lihtsalt varju. Tundub, et ka miilitsa kukla tagune osa on liimitud koos miilitsaga.
Aga see kang on tõesti imelik, juba seetõttu, et ta ei lähe otse lakke, vaid on viltu kuidagi.
Vasta
#10

Veel kolm asjaolu, mis viitab kleepimisele:

1. Vaata rooli ja miilitsa käte üleminekut tuuleklaasivaateks. Sellist musta "ranti" pidistamisel ei esine. Retušeerimisel/kleepimisel aga ülitihti.

2. Kui miilits oleks tänaval seisma jäänud nt "propaganda ajamiseks", siis ei oleks ta autol tagurpidikäiku sees. Reeglina kas käsipidur või ikka esimene käik. Tagurpidikäik võib sees olle nt siis, kui parkimiskohta on vaja auto tagurdada.

3. Rooli alt "piilub" välja süütelukk. Selles puudub võti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Lisaks peaks too miilitsa Pobi aknast avaneva pildi kohaselt olema oluliselt madalam kui aknast paistev teine masin. Suisa ninaga asfalti kündev.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Armsad kolleegid Mnemoturniirist! Meil on vist ikka see käepide määramata. Kui vaatata valgust pildistamise hetkel, siis ilmselt üks prozektor on olnud fotoaparaadist vasakul ja teine valgus paistab ülevalt päikesesirmide ja armatuurlaua peale. Aga kuidas saab paista valgus ülevalt, kui seal peaks olema lagi ees. Järelikult on laes mingi valguse peegeldamise ese olnud pildi tegemise ajal.
Seega mina arvan, et tegu on mingi fotograafi vidinaga, mis on kogemata pildile jäänud. Pildi võis ju teha ka keegi Leningradi Kinematograafia Akadeemia tudeng oma kursusetööna ja käärid polnud tal ka kuigi teravad.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne