segukruvi
#1

Autoks siis 2141, sümptomiks liiga suur kütusekulu. Üritasin segukruvi timmida, enne oli pea-aegu täiesti sisse keeratud, keerasin väljapoole. Kas väljapoole keeramisega läheb segu lahjemaks? Karpa on DAAZ, see mikrolülitiga.
Asja tulemus oli see, et segukruvi vibreeris välja ja kadus ära. Nagu arvata võib, mootor eriti käia ei tahtnud. Panin mingi 6-se poldi ajutiselt asemele.
Ega kellelgi pole pakkuda äkki sama tüüpi korralikku karpat?
Vasta
#2

Sinu poolt mainitud segukruvi ei ole analoog võrri karpa segukruvile, vaid autol on see tühikäigu segukruvi ja sellest keeratakse paika tühikäigu CO sisaldus heitgaasides. Reguleeringut teostatakse täiesti töösoojal mootoril. kõigepealt kruvi kinni ja siis 1,5 pööret lahti. Käivita mootor, keera veel kruvi aegamisi väljapoole, kuni mootor töötab stabiilselt ilma vahelejätmisteta ja siis veel õige tsipa kuni ilmnevad kerged vahelejätu tunnused. Nüüd on segu lahjaks keeratud ja CO sisaldus minimaalne. Kruvi sissepoole keeramisel segu rikastub ja vingugaasi sisaldus heitgaasides suureneb, samas heitgaasidel ka kirbem lõhn.
   Suurenenud küttekulu põhjuseks on peamiselt ikka muu:
1. Talveaeg, mootori soojenemine töösoojaks võtab rohkem aega, ka "toasoojus" salongis tuleb algselt ikka bensiini põletamisest. Talvine mõningane bensiinikulu suurenemine on normaalne nähtus. Auto raskendatud veeremine lumisel teel, jällegi vaja lisaenergiat benu näol.
2. Veermine takistatud (pidur kergelt peal, rattalaagrid, tühjad rehvid). Vaba veeremine on väga tähtis, seda ei maksa alahinnata!
3. Nivoo lihtsalt kõrge (reguleerida ujukit) või karburaatori ujuki nõelklapp ebatihe. Tunnuseks: tühikäigul masina töötades bensu nivoo aegamisi karpas tõseb, selle tulemusena segu rikastub ülemäära ja lõpuks isegi seiskub. Selle vea puhul ei õnnestugi eelpool kirjeldet kruvi regullimist teostada enne vea kõrvaldamist!
4. Bensupumba membraani praod, mille tulemusena, kui ka väline äravooluava ummistunud, jookseb bens karterisse. Tunnuseks mootori töötamise ajal klapikambri kaanelt õlikorgi eemaldamisel lööb kohe ninna toore bensiiniauru kontsentreeritud pahvakas.
5. Muud välised lekked.
   Kõige tõenäolisemad ikka kolm esimest punkti. Ka ülimalt sportlik sõidustiil vajab lisakroone bensuostuks.    
Vasta
#3

osta remontkomplekt - seal oli mu mäletamist mööda ka segukruvi sees. Kuigi kas kruvi mitte 5mm polnud... Omale sain aastakese tagasi Linnu tee ja Tondi uulitsa nurgalt (kauplus Moto.....).
2140 puhul sobib hädalahendusena masina liikumapanemiseks ka esivõre kruvi - koonusotsa ja peene keermega polt Wink
igasugused Lada kruvid võivad keerme poolest sobida, aga DAAZ karbussi kruvi on hulka pikem (mul oli mosul keegi lada kruvi külge pannud...) - niiet kasu neist suurt pole.

teet,
"esivõre-polt-segukruviga" täitsa eksisteeriva tühikäiguga Sondast Sakku sõitnud Big Grin
Vasta
#4

Kusjuures keerasin sinna auku mingi 5mm pikema polid sisse ja mootor isegi-enam-vähem käib.
Vasta
#5

Sinna on vaja ikka koonusekujulist kruvi !!! Tavaline on ehk ajutiseks lahenduseks jah kui sõidad Tallin-Tartu maanteel ,kuid siiski remontkomplektides on õiget mõõtu koonusekujuline kruvi ja NB !!! Selle kruvi alla kindlasti kummiseib ,sest ilma selleta vibreerides on kruvi omaduseks kadumine nagu kirjutasid (ilmselt kummitihend oli juba ära kuivanud ning murenenud ja kruvi väljakeeramisel õnnestus sel täitsa tükkideks ning välja pudeneda).
Vasta
#6

Õnneks leidsin varuosakastist pooliku sama tüüpi karpa, millel oli segukruvi peal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne