Moskvitši puudused ja head küljed
#21

Jaanus Kirjutas:Tegelt võib vist mossede sünnikohaks pidada Saksamaad. Moskvitsh sai alguse ju mudelist M-400 mis oli üks ühele maha kopitud sakslaste llMS-i aegselt Opel Kadetilt. Hilisemad mudelid olivad juba venelaste edasiarendused. Peale ll MS-i toodi ju terve Opeli tehas Venemaale, see oli nagu kompensatsioon sõjakahjude eest. See selleks.
Jutt jummala õige, kuid juba M-407 ajaks polnud Opeli konstruktsioonidest midagi järel. Lisaks kerele olid ka esisild ja mootor juba täiesti uue ehitusega.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#22

Kõik oleneb lähteülesandest. Kui oluliseks peetakse head juhitavust, sooja ja ruumikat salongi, siis on muidugi 2141 väga hea auto. Paraku ralli sõitmiseks ja muidu stiilimehe mängimiseks sobivad kõik varasemad mudelid (mootoritega 412 ja 408) siiski tunduvalt paremini. Viimaseid on ka rohkem saada, seega lihtsam ülal pidada.
400 kuni 407 on jällegi pisut kitsad ja ebamugavad aga stiil sunnib kõiki puudusi unustama.
Kui keegi laseks mul üldse midagi siin ilmas valida, siis mina 2141-te küll ei valiks, sest sarnase kuju ja omadustega on valmistatud teiste firmade poolt tunduvalt kvaliteetsemat tehnikat. Klassikalised Mossed aga pakuvad nii silmailu kui parandamisrõõmu.
Kui on aga plaanis saada kokku terve kollektsioon erinevate tehaste Moskviche, siis võib küll hulluks minna, Žigulide muuseumit teha on märksa lihtsam.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#23

Moskvitš 408/412/2140 on minu jaoks selgelt parem kui lada VAZ 21011/011/013 jne. Läheb iga ilmaga käima, iste on mugavam ja suudab kehvade teeoludega paremini toime tulla. Tööautoks on moskvitš ideaalne.
Volgat GAZ 21/24/2410 on juba omaette klass. Minu jaoks rohkem
luksusauto klass.
Lada (eriti mudel 2103) aga on rohkem sportauto moodi, mõeldud sõitmiseks kõvakattega teedele. See, kes tahab kiirust nautida ostku lada.


Vasta
#24

aga kas siis lada on kah mossest kiirem,üks inimene ütles, et ladaga sõideti jah 140km/h, aga kas mosse siis seda ei suuda
Vasta
#25

Heas korras M 412 võttis 140 sisse küll, kuid mootori huilgamine oli päris jube. Žiguli max. kiirus olenes mootorist, võimsamad (2103 ja 2106) liikusid kuni 160 kmh, 2106 ilma erilise vaevata. Omamoodi sõiduelamus 70-ndatest, kui 2106 (ikka selle õige, 1600 ccm mootoriga) oli veel haruldane: mootori häält hakkas alles siis korralikult kuulda olema, kui kiirus kolmandal käigul jõudis 110-ni. Mosse üürgas sama kiirusega neljandal käigul nagu elajas.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#26

Miski paar aastat tagasi juhtusin Tartu vahel nägema, kus üks IŽ 412 tõmbas üht uut ja ilusat BMW-d külmaga käima.

Maamees linnast.
Vasta
#27

kui juba nii et lada 06 nii hea siis peals vist mossele mingeid lada mootori juppe peale panema kui mitte tervet lada mootorit
Vasta
#28

Ma ütleks ,et originaal 1,5 ja 55 kw mootoriga ja kiire tagasilla diffriga saab ka mosse normaalselt 160 km/h sisse ja vastupidavuselt ma leian ,ei ole mosse mootor mitte 1 gramm lada omast halvem -ehk isegi suutlikuse poolest parem.
(OT-kunagi ammu Pariis - Dakar rallil osalenud mossed näitasid end väga heast küljest)
Vasta
#29

Kui see teema samas waimus jätkub hakkan ka uuesti peale 87 aastat uuesti Mosse 2140 või 412 omanikuks.Nostalgia hoog tuleb vägisi peale neid eelnenuid postitusi lugedes.
Vasta
#30

PETSS Kirjutas:Kui see teema samas waimus jätkub hakkan ka uuesti  peale 87 aastat uuesti Mosse 2140 või 412 omanikuks.Nostalgia hoog tuleb vägisi peale neid eelnenuid postitusi lugedes.
Sellepärast isegi vaatan endale juba 3-dat mosse projekti -isendki juba välja valitud WinkKui soojaks läheb ,siis läheb ka tööksWink
Vasta
#31

Olen omanud nii mossesid(2140), kui ka ladasid(vaz 2101,21011, 2103, 21033 ja 2105 milledest 033 ja 05 olid ekspordid aastatest ´79 ja ´83), kuid ikkagi pean nentima, et sigullid ikka paremad üldkokkuvõttes. Mossedel on esisillad nõrgad rooliosa suht vedel(hoolimata pidevast remondist ja hooldusest), käiguosa kehva, kuid ilusasti hooldades püsis ilusti ikkagi korras - siksil seevastu käiguosa praktiliselt hooldusvaba. Mosse mootor on hea(omasin 412, 92oktaanarvu mootorit) jõudu on küll ja veel, originaal karpaga veel eriti, kuid kuna 1 tihend sees hakkas lekkima(kiirenduse oma) siis vahetasin siksi karpaga mille tagajärjel muutus ökonoomsemaks ja paranes ka mootori töö ühtlus, kuid jõuomadused natuke vähenesid(reguleeritud sai ikka korralikult) jne, jne. Raskemates teeoludes mosse parem. (ja muideks mina sain ka oma mossel spidoka põhja - 160km/h+, hääl oli kole aga probleeme polnud)Peamine: masinad peavad olema korralikult hooldatud ja korras, head amordid ja rehvid parandavad sõiduomadusi märgatavalt - originaalid pole nii head
Vasta
#32

Mul seisavad õue peal 2 Moskvits 2141-e. Plastik nagises ikka jubedasti, aga ei ütleks, et 05 vähem plastikuhäält teeb. 5-käigulise kasti ja esiveoga on see suhteliselt sõidetav ka maanteekiirusel, kus 05 mootor hakkas juba suht koledat häält tegema võrreldes sellega. Mossed on juba tükk aega seisnud, aga suvel on plaanis 1 korda teha (värv, mootori rem., jne).
Vasta
#33

N2O Kirjutas:...2 Moskvits 2141-e. Plastik nagises ikka jubedasti, aga ei ütleks, et 05 vähem plastikuhäält teeb.

Aerosool-silikoon abiks.

Proovitud oma Lada 111 peal, toimib. Päris uus auto ei nagisenud eriti, aga miski 20-50 tuh km juures hakkas ikka üksjagu nagisega-kägisema. Siis sai seda ikka mitmed korrad silikooniga töödelda (ca 40-50 tuh km tagant uuesti) ja nagin jäi paljus järgi.

Praegu, mil auto on läbi sõitnud 268 tuh km, nagiseb ta muide palju vähem kui uuena.

Usun, et see peaks kõikide selle ajastu (loe: plastsisuga) Vene masinate kohta ehk kehtima.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#34

Lugedes kõike eelnenud ,mul kindel plaan lähiajal muretseda omale 2140 või 412.Saaks suvel sõbraga mõne tiiru Eestis ringi teha ja talle veits juhtimist õpetada ning samas ise meenutada wanu aegu Mosse roolis . Esialgu plaan hoida autot suve lõpuni.Eks siis näis ,mis edesi saab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne