#1

Mida erinevat on 412 ja 2141 mootoril, nii et 2141 on vaiksem?Ja kas kellelgi Tartus on vanemat tüüpi 412 või 408 spidomeetrit?412 see pikkalt liikuva osutiga, mitte nagu kell.
Vasta
#2

piezvaniman Kirjutas:Mida erinevat on 412 ja 2141 mootoril, nii et 2141 on vaiksem?
Ega mootoris ei peagi erinevusi olema. Keredes on erinevused. Tegelikult, mitte erinevused, vaid lausa erikered. 2141 kere on hoopis teisel ajastul projekteeritud. On mõeldud rohkem mürasummutusele.
Vasta
#3

Vähemalt osad 2141-d tulid 06se Žiguli mootoriga. Olen ühte sellist väga ligidalt näinud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

aga kas uus sumbuti teeks auto vaiksemaks?
Vasta
#5

Moskvitš 412-l ja algusaegadel ka 2140-l oli kahe pütiga summuti (408-l ühe pütiga). Hiljem lisapütist loobuti ja väideti, et kuna põhipüti konstruktsiooni on parandatud, pole lisapütti enam vaja. Minu meelest tegi lisapütt küll hääle vaiksemaks. Iseasi, kust seda enam saada.
Algul räägiti, et enamik 2141-sid saavad VAZ 2106 mootori. Kuna VAZ-i tehas vajas 2106 mootoreid ise (mitte 2106 jaoks-need olid selleks ajaks enamasti väiksemate mootoritega, vaid Nivadele, mis läksid ekspordiks), kujunes 2106 mootoriga 2141 tegelikult harulduseks. Olevat olnud väga sobiv mootor sellele autole, kiirendus tublisti parem ja kütusekulu väiksem kui Moskvitši mootoriga.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

aga kui panna mingi selline 1000 eek sumbuti nagu igas poes uus müügil ei tea kas aitab
Vasta
#7

piezvaniman Kirjutas:aga kui panna mingi selline 1000 eek sumbuti nagu igas poes uus müügil ei tea kas aitab

Kui algne summuti on auklikuks põlenud või seest tühjaks, siis aitab küll. Summuti, muide on vaid üks müra-allikas. Palju aitavad mootoriruumi müramatid, lisamati lae sees, põhja peal jne. Ja loomulikult ka igasuguste kummipatjade, pukside jms konstruktsioon.

Sa ju muide kuuled, kas müra tuleb summuti otsast (tühjaks põlenud või ebaefektiivne), dehermetiseerunud summutist/torust (asendada või parandada) või kusagilt mujal (konstruktsiooni ja summutusmattide puudulikkus).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

kapoti alt tuleb ikkagi müra nii kõvasti et mingid matid ei muuda midagi, mootori juures lärmab täiega, midagi peab ju saama teha, kas mootoriruumi võib panna mingit materjali, mis summutaks, ja kui, siis mida?
Vasta
#9

piezvaniman Kirjutas:kapoti alt tuleb ikkagi müra nii kõvasti et mingid matid ei muuda midagi, mootori juures lärmab täiega, midagi peab ju saama teha, kas mootoriruumi võib panna mingit materjali, mis summutaks, ja kui, siis mida?

Mis Sul seal siis lärmab, et lausa TÄIEGA? Äkki on generaatori/veepumba laagrid läbi ja laulavad? Või on gaasijaotusmehhanism piirkulunud ja/või reguleerimata ja klõbiseb meeletult? Või nukkvõlli kettajam lõtv või kett hoopistükis piirkulunud ja vajab vahetamist? Või väljalaskekollektori või selle ümbruse ebahermeetilisus laseb suitsugaasidel oma hääletoru laulda? Seda ma ei taha uskuda, et väntmehhanism läbi ja koliseb...

Kui Sa hangid endale vana ja paljusõitnud masina, siis tuleb olla valmis selleks, et kas kõik või suur osa selle sõlmi vajavad vahetamist, reguleerimist, rihtimist, parandamist jms. Mina hankisin nt Pobeda endale täies teadmises, et pean ta käiguosa viimase kui kruvini lahti võtma ning siis paari eksemlpari doonor-agregaate kõrval omades kõik seibhaaval kokku panema paremate detailide põhjal. Ning hiljem restaureerimisjärgselt olema valmis üht või teist asja siiski jälle vahetama, sest mingi agregaadigasiiski ei läinud nii kuidas pidi...

Ning lõpuks ei tohi unustada, et, Moskvitš ei ole suurte pöörete masin, st aeglase käigu ning tagasihoidliku koormuse juures ei tee ta veel talumatut lärmi. Nii 2500-2600 p/min võiks jääda tema laeks ning 1200-1300 p/min juures on ta võimeline veel üsnagi korralikult ja rahuliku surinaga autot edasi liigutama. Mulle tuleb meelde 4 maja minust edasi elanud vanahärra, kes 1970tel oma 412ga rahuliku ja väärika surinaga alati sõitis... no ei kunagi hääle järgi üle 1600-2000 pöörde. Nii, nagu EW ajal kõrghariduse saanud vana kooli härrasmehele kohane.

Muide - kui 1970 jõudsid siiamail esimesed "kopikad", siis püüdsid mõned kodanikud ka nendega eeltoodud viisil rahulikult sõita, aga... nende nukkvõll tahtis õlitamiseks saada suuri pöördeid (min 2000). Tean kodanikku, kes "järas" 50 000 km jooksul oma "kopikal" läbi kolm nukkvõlli. Põhjus ikka selles, et 1970te algul oldi harjunud madalapöördeliste Moskvitšidega ja nii sõitmine oli tavaks.

Kui väga soovid, siis võid muidugi ma mürasummutusmatte ehitada paremaks kui tehasest tulnul. Kõigepealt vaata, kas Sul kapotialune mürasummutusmatt on omal kohal. Kui kurdad mootoriruumi ja salongi vahelise liiga suure müraläbikostvuse üle, siis võida paigaldada sinna nt täiendava mati salongi poole. Selleks tuleb Sul muidugi kogu armatuurlaud, juhtmestik jms demonteerida, mis võtab veidi aega.

Ma usun, et Moskvitšidega sina peal olev hr Piibur võib ehk veelgi enam head nõu anda.

Ja lõppude-lõpuks - ma mäletan 1970-80test aastatest ka väga palju hooletute omanike kolisevaid/lärmavaid/logisevaid/mürisevaid Moskvitše. Igaüks ei viitsinud lihtsalt oma autot hooldada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Ehk saad siitki mõne kasuliku näpunäite.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2096
Vasta
#11

smolin Kirjutas:Moskvitš 412-l ja algusaegadel ka 2140-l oli kahe pütiga summuti (408-l ühe pütiga). Hiljem lisapütist loobuti ja väideti, et kuna põhipüti konstruktsiooni on parandatud, pole lisapütti enam vaja. Minu meelest tegi lisapütt küll hääle vaiksemaks. Iseasi, kust seda enam saada.
Algul räägiti, et enamik 2141-sid saavad VAZ 2106 mootori. Kuna VAZ-i tehas vajas 2106 mootoreid ise (mitte 2106 jaoks-need olid selleks ajaks enamasti väiksemate mootoritega, vaid Nivadele, mis läksid ekspordiks), kujunes 2106 mootoriga 2141 tegelikult harulduseks. Olevat olnud väga sobiv mootor sellele autole, kiirendus tublisti parem ja kütusekulu väiksem kui Moskvitši mootoriga.
Mis ta nüüd nii haruldus on, eestis neid ikka liigub, nii umbes pooled on 06 mootoriga. Aga sumps on 2141-l jah 2 pütiga. Ükskord sõitsin tagumise püti alt ära, siis hakkas samasugust häält tegema nagu 412.
Vasta
#12

smolin Kirjutas:Moskvitš 412-l ja algusaegadel ka 2140-l oli kahe pütiga summuti (408-l ühe pütiga).

Ühtki pilti ei ole sellest?

Aga muidu: Loud pipes save lives Wink
Vasta
#13

Üldiselt on korraliku 412 mootori müraallikad kett, klapid, jagaja võlli lõtkud ja sellest tulenev detoneerimine ning kooperatiivide ajastul veetorust valmistatud "eluaegsed püksid". Lisaks võivad veel olla ebakorrapärasustest tulenevad helid, mida pildi järgi on võimatu tuvastada.
Kett tuleks pingutada parajaks ja klapid reguleerida, juhendi leiab vastavast raamatust. Jagaja koos jalaga võiks muretseda uuemat nö "BOSCH" tüüpi, muidugi juhul kui vana ikka loksub kõvasti. Kui on paigaldatud uut tüüpi jalg (2141 juba ongi), siis sobib ka Volvo B20 (Amazon, 140 seeria) mootori jagaja, mis ka pruugituna on märksa kvaliteetsem iseenesliku detoneerimise tekitamise suhtes. Õli võiks ka välismaa oma olla kui on tahtmine vaikset mootorit nautida ka külmast peast.
Loomulikult mürasummutusmatid ja kallid summutid, millest juba juttu oli, iseasi mis selle nikerdamise eesmärk on. Kui asja eriti hulluks ajada, siis võiks ka kolvid ära kaaluda jne...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#14

2140 oli originaalis aastal 1976 lausa kolme pütiga! Resonaator, tavaline pütt enne silda ja siis lõpus veel üks. Mosse lärmabki seepärast, et pütt pole mitte toru lõpus, vaid asi lõppeb pika mõttetu toruga. 412 olid originaalis kõik juba kahepütised ehk reso ja sumbuti.
Mosse saab vaikselt käima aga see nõuab pikka häälestamist ja kogu mootori koostamist parimatest juppidest. Mõni mootor sattus juba tehasest vaikne tulema, kuid see oli harv nähe.
Vasta
#15

aitäh, aga jh, kas pole pilti,milline on kahe pütiga, milline ühega?
Vasta
#16

Kolmepütise süsteemi viimane pütt oli serviti bensiinipaagi ja vedrukiige vahel. Püti sees oli veel õnarus vedru tagumise kiigepoldi jaoks. Muidu ei mahtunud ära. See pütt sai otsa (polnud enam midagi keevitada) 33 000 km järel. Pütt oli umbes esimese resonaatori mõõtudega, ainult veidi pikem. Viimase püti siseehitus meenutas ka resonaatorit.
Esimesed pütid olid kolmesel süsteemil identsed kahese süsteemiga.
Minu mosse 2140 väljalaskeaasta oli 1980. Tegu oli eksportmudeliga (arvan), kuna tagaaknal olid soendusniidid. Teistel sel ajal eriti polnud.

Pilt sellisest asjast on ilmselt väga haruldane. Pole sellise süteemiga mossesid rohkem näinud.
Vasta
#17

Mul on 2140 kataloog kus on näidatud väljalaskesüsteem kolme pütiga ja viimane pütt lõpeb topelt torudega. Olen paar aastat tagasi sellist isegi korra ühel 2140SL-l all näinud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne