piezvaniman Kirjutas:kapoti alt tuleb ikkagi müra nii kõvasti et mingid matid ei muuda midagi, mootori juures lärmab täiega, midagi peab ju saama teha, kas mootoriruumi võib panna mingit materjali, mis summutaks, ja kui, siis mida?
Mis Sul seal siis lärmab, et lausa TÄIEGA? Äkki on generaatori/veepumba laagrid läbi ja laulavad? Või on gaasijaotusmehhanism piirkulunud ja/või reguleerimata ja klõbiseb meeletult? Või nukkvõlli kettajam lõtv või kett hoopistükis piirkulunud ja vajab vahetamist? Või väljalaskekollektori või selle ümbruse ebahermeetilisus laseb suitsugaasidel oma hääletoru laulda? Seda ma ei taha uskuda, et väntmehhanism läbi ja koliseb...
Kui Sa hangid endale vana ja paljusõitnud masina, siis tuleb olla valmis selleks, et kas kõik või suur osa selle sõlmi vajavad vahetamist, reguleerimist, rihtimist, parandamist jms. Mina hankisin nt Pobeda endale täies teadmises, et pean ta käiguosa viimase kui kruvini lahti võtma ning siis paari eksemlpari doonor-agregaate kõrval omades kõik seibhaaval kokku panema paremate detailide põhjal. Ning hiljem restaureerimisjärgselt olema valmis üht või teist asja siiski jälle vahetama, sest mingi agregaadigasiiski ei läinud nii kuidas pidi...
Ning lõpuks ei tohi unustada, et, Moskvitš ei ole suurte pöörete masin, st aeglase käigu ning tagasihoidliku koormuse juures ei tee ta veel talumatut lärmi. Nii 2500-2600 p/min võiks jääda tema laeks ning 1200-1300 p/min juures on ta võimeline veel üsnagi korralikult ja rahuliku surinaga autot edasi liigutama. Mulle tuleb meelde 4 maja minust edasi elanud vanahärra, kes 1970tel oma 412ga rahuliku ja väärika surinaga alati sõitis... no ei kunagi hääle järgi üle 1600-2000 pöörde. Nii, nagu EW ajal kõrghariduse saanud vana kooli härrasmehele kohane.
Muide - kui 1970 jõudsid siiamail esimesed "kopikad", siis püüdsid mõned kodanikud ka nendega eeltoodud viisil rahulikult sõita, aga... nende nukkvõll tahtis õlitamiseks saada suuri pöördeid (min 2000). Tean kodanikku, kes "järas" 50 000 km jooksul oma "kopikal" läbi kolm nukkvõlli. Põhjus ikka selles, et 1970te algul oldi harjunud madalapöördeliste Moskvitšidega ja nii sõitmine oli tavaks.
Kui väga soovid, siis võid muidugi ma mürasummutusmatte ehitada paremaks kui tehasest tulnul. Kõigepealt vaata, kas Sul kapotialune mürasummutusmatt on omal kohal. Kui kurdad mootoriruumi ja salongi vahelise liiga suure müraläbikostvuse üle, siis võida paigaldada sinna nt täiendava mati salongi poole. Selleks tuleb Sul muidugi kogu armatuurlaud, juhtmestik jms demonteerida, mis võtab veidi aega.
Ma usun, et Moskvitšidega sina peal olev hr Piibur võib ehk veelgi enam head nõu anda.
Ja lõppude-lõpuks - ma mäletan 1970-80test aastatest ka väga palju hooletute omanike kolisevaid/lärmavaid/logisevaid/mürisevaid Moskvitše. Igaüks ei viitsinud lihtsalt oma autot hooldada...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.