Mõnusad talveilmad
#1

Kui autofoorumites ringi vaadata, siis igal pool käib äge arutelu ja muljetamine külmade ilmade teemadel. Et ka meie foorum konkurentsis püsiks, tekitasingi siia sellise jutuajamise topicu. Samuti säästab see "Jahutusvedeliku ja õli" teemat läbust.Wink

Enda emotsioonid siiani üsna head. Hommikuti Tallinnas kooli poole astudes on liikvel nii vähe autosid, et üle tee saab igal pool. Samuti tundub, et puksiirköis on pooltel autodel põhivarustuses. Ummikuid nagu eriti polegi.-Tore see külm ilm ju.

Kuni eilse hommikuni pidin ühikas kuulama naabertoa rahva kommentaare selle kohta et ei tea kuidas mina oma 22 aastat vana Japsi kavatsen käima saada. Siis aga saabus hetk kui TD A6 ja Peugeot Partner enam lutti suhu ei võtnud ja tuli need just sellesama "riisiga" käima vedada. Lisaks veel kaks masinat.Big Grin

Ainuke probleem on lekkiv radikas ja seal sees olev -20 kraadini lahjendatud jahutusvedelik (-40 ei jõua ju sisse valada, seega veega pooleks). See vedelik oli siis täna hommikul selline mõnus pudru. Aga läks liitrike sooja vett peale ja asi korras. Samuti on klaasid sõites "veits" jääs ja külmalt kiireid käiguvahetusi just ei tee.Sad

Ilusaid pakaselisi ilmasid. Ega kevad tulemata jää.

Terv,
Valts@Accordiga siiani probleemituToungue

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#2

Mul pole siis Mazda6-ga ühtegi probleemi olnud, Hommikuti aitab DEFA ning õhtul töölt tulles läheb samuti külmast käima, võibolla et 2sek-i on käivitus pikem.
Täna sai huvi pärast Muhku proovitud. Toores peale, gaasiga mängisin. Mingi 7-ndal korral läks käima, küll ebaühtlaselt aga paarikümne sekundi pärast oli juba kena hääl Big Grin
Vasta
#3

Senini pole FL 12 käivitamisel probleeme olnud,ka õhud võtab normaalselt üles.Veits probleemne patjadega.Käigud alul ka waid alates 7-12.Lasnamäele jõudes hakkawad ka madalamad tööle.Tagaluugi tõstukiga robleeme rohkem.Õli nii paks,et läheb terwe igavik kui tolle lahti saab.Tõstmisega vähe lihtsam,see käib mootori kaasabil.Autos olew ROCLA aga säänsete külmadega suht mõtetu asi..
Vasta
#4

Njah, mu Fordi pirukas eile veel läks aga täna enam mitte Sad Ei hakand vägisi ka ajama. Jahutusega oli nagunii pisuke probleem, suvel kokku pandud mootor ja vist liig lahjad mehud sees. Lasksin küll muist nestet välja ja valasin kontsentraati hulka aga salongi pool jäi ikka kinni. Õli kah miski odavapoolne Valvoline, et eelmise öö külma enam vasta ei pand. Suvel töökojas sisse pandud, ei hakanud sügisel vahetama ka, et pole ju palju sõitnud veel... Oma viga, poleks pidand koonerdama...

loll on loll olla.
Vasta
#5

PETSS Kirjutas:Senini pole FL 12 käivitamisel probleeme olnud,ka õhud võtab normaalselt üles.Veits probleemne patjadega.Käigud alul ka waid alates 7-12.Lasnamäele jõudes hakkawad ka madalamad tööle.Tagaluugi tõstukiga robleeme rohkem.Õli nii paks,et läheb terwe igavik kui tolle lahti saab.Tõstmisega vähe lihtsam,see käib mootori kaasabil.Autos olew ROCLA aga säänsete külmadega suht mõtetu asi..

Hommikul teatas raadiost kah, et kõigile ei pruugi post kohale jõuda ja üldiselt on ka igasuguse transpordiga probleeme, sest tagaluuktõstukid ja muud hüdraulikaseadmed ei taha hästi töötada.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#6

Proovisin kah oma mosset huvipärast neljapäeva lõunal käima panna. Kuigi aku on pool aastat vana ja laadima teda ei hakanud,jõudis starter mootorit ringi võtta küll,mootor "lubas" korduvalt aga käima siiski ei läinud. Ka küünlad tegi pika käiamise peale märjaks.
Tundib,et olen siin ainuke,kes oma mosset käima ei saanud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#7

Cadillac startis pärast aku vahetust ilma vastupuiklemiseta,kyll aga pole seda mötet enam enne öhtut seisma jätta sest soojendusega on jänkid kyll vähe mööda pannud.Temperatuurist piisab umbes klaaside puhtaks hoidmiseks ja kui tykk aega järgi mötled saad aru et salongis on tegelikult ikkagi soojem kui väljas.Mitsubishil seevastu kylmus ilmselt mingi karterituulutus ära ja viskas köik öli mootorist välja.Sai yles sulatatud ja köik jälle korras,soojenduse kohta pole ka midagi hädaldada.Löbusat talve köikidele diislistidele!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8

PETSS Kirjutas:Tagaluugi tõstukiga robleeme rohkem.Õli nii paks,et läheb terwe igavik kui tolle lahti saab.Tõstmisega vähe lihtsam,see käib mootori kaasabil.Autos olew ROCLA aga säänsete külmadega suht mõtetu asi..

Me ostsime miskit irmkallist hüdraulika õli, (BP) mis -25 juures täitsa vesine oli. Luuk kukkus kolksuga alla ja oli muidu nobeda liikumisega. Kui kevad kätte jõudis, oli luugi hüdraulika, kui mahlakask, iga tihendi vahelt oli märg. Läks tavaline Industriaal 20 sisse tagasi.
Autodel olid kõigil el soojendused peal ja alati valmis sõitma


Vasta
#9

2000 aasta Astra Roolivõimu õli otsustas külmaga lahkuda ja võimu ära rikkuda... eks kui ilmad soojemaks läevad näeb mis saab. Praegu kuidagi töötab kui iga kord enne sõitu õli juurde valada Big Grin
Vasta
#10

Päris ränk see kuni -30C külm tänapäevasele tehikale tõesti. Täissünteetilised õlid nii paksud, et starter ei jõua ringi vedada ja "-40C" jahutusvedelikud võtavad soojendusradika kinni. Kütusest ei hakka rääkimagi. Hea et pole sellist lund nagu mu äia juttude järgi viiekümnendatel kus lund lükkasid linttraktorid ja seda ristipidi teed!
Vasta
#11

Romka Kirjutas:Hea et pole sellist lund nagu mu äia juttude järgi viiekümnendatel kus lund lükkasid linttraktorid ja seda ristipidi teed!
22. detsembril 2003 lükkasid Tallinnas ka sahad suuremaid teid ristipidi. See sama lumetorm kui sõitsin bussiga Balti jaamast Mere pst-le 3 minuti asemel pool tundi. Buss oli 1195.
Aga üldiselt mida külmem seda parem, vähemalt minu jaoks küll, kuigi punnvõrr ei tahtnud käivitud -23°C külmas, aga "lubas" siiski.
Maal kasutasin sõiduks sellist asja.
Vasta
#12

Ford Escort TDI -l on elektrisoojendus sisse pandud ja käivitumisega pole probleeme, samuti tuleb kõik see talv hoolikalt tähele panna, mida tanklast tangid ja meelde jätta, kust tankisid. Seda juhuks, kui ikkagi saad mingit solki.
Vasta
#13

Martti Kirjutas:
Romka Kirjutas:Hea et pole sellist lund nagu mu äia juttude järgi viiekümnendatel kus lund lükkasid linttraktorid ja seda ristipidi teed!
22. detsembril 2003 lükkasid Tallinnas ka sahad suuremaid teid ristipidi. See sama lumetorm kui sõitsin bussiga Balti jaamast Mere pst-le 3 minuti asemel pool tundi.

Selsamal kuupäeval lõppes minu mitmeaastane komandeering vennasvabariiki, kaalusin erinevaid variante koju naasmiseks. Ei hakanud samal päeval viimase laeva peale kiirustama, tinutasin niisama ja mängisin sõprade seltsis pilli. Järgmine hommik paistis päike ja Hel-Tal vahemaa kulus nobedalt Tallinki Autoexpressiga. Takkajärele olin väga õnnelik, et Tallinna hangedesse ööbima ei tulnud Smile

loll on loll olla.
Vasta
#14

Tänase troopikaga üritasin tellist käivitada. Mõningase vaevaga see ka õnnestus, kõrvalise abita seejuures.
Otsustasin investeerida süütesüsteemi. Tsirka 550 krooni eest sain vahetatud küünlad, juhtmed, jagaja kaane ning rootori. Nüüd ootan pingsalt test-pakast, mis võiks minupärast hommepäev tulla.
Vasta
#15

Esmaspäeval juhtusin nägema, kuidas üritati käima saada roomikekskavaatorit, mis suurte külmade ajal muidugi seisis. Soojendamiseks oli masina põhja alla tehtud lõke! Ettevõtmist kroonis edu, masin maha ei põlenud ja oli tänaseks mitu suurt auku kaevanud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#16

Mul sõiduvahendiks praegu Ford Mondeo 1.8 TD ning eelmisel nädalal kui õues näitas termomeeter -29 läks va raip ikke käima. Alguses tahtis ikka mitu head ringi saada ja kui potsuma hakkas siis kolises mis hirmus. Käis kohapeal sekundit kakskümmend ja siis kadus kolin. Salong on kah pidevalt soe, vahepeal lausa higi jooksis, pidin vähemaks keerama. Hea ikka, et toppisin sügisel talvise täissünt õli sisse, muidu poleks vist starter jõudnud vedada. Pole see diislimeeste elu nii hull midagi, lihtsalt tuleb õigel ajal õli vahetada, eelsüüte küünlad korras ja loomulikult küttefilter. Samuti ei tasuks igast tanklast dislat tankida, mõnel mehel sellega kurvad kogemused(ma ei hakka siinkohal tanklat nimetama, eks igaüks teab ise paremini kust ja mida tangib). Ainuke häda külmaga, et plastdetailid muutuvad rabedaks, mul raip oli tagastanges väike pragu, külmaga lõi hoopis lõhki. Ise kasutasin sel nädalal kui soojemaks läks mootori käivitamiseks eetrit(no siinkohal oli viga sitas küttes, mis ei tahtnud plahvatada). Väike törts eetrit õhufiltri vahelt sisse ja kõhe võtit(muidu lääb veel eelsüütega lõhkuma) ning käivitus.
Vasta
#17

scorpio3331 Kirjutas:Samuti ei tasuks igast tanklast dislat tankida, mõnel mehel sellega kurvad kogemused(ma ei hakka siinkohal tanklat nimetama, eks igaüks teab ise paremini kust ja mida tangib). Ainuke häda külmaga, et plastdetailid muutuvad rabedaks, mul raip oli tagastanges väike pragu, külmaga lõi hoopis lõhki. Ise kasutasin sel nädalal kui soojemaks läks mootori käivitamiseks eetrit(no siinkohal oli viga sitas küttes, mis ei tahtnud plahvatada). Väike törts eetrit õhufiltri vahelt sisse ja kõhe võtit(muidu lääb veel eelsüütega lõhkuma) ning käivitus.

Ega tanklad on kavalad, nad ei pane niisama üles talvise diisli märki, ega sinna ei tasu minna ka, kus märki ei näe.
Mis fekaal kütus sul siis oli, et ei tahtnud plahvatada, suvine? Kuidas ta siis kütusefiltrist läbi sai?


Muidu veel selline kogemus, et sauna jaoks tiigist vett saada, pean alati jää läbi raiuma, nii 2 laupäeva järjest olen pidanud mootorsaega jäässe auku tegema, jää on sama paks, kui pikk on mootorsae latt.
Vasta
#18

Polnud ta raip suvine midagi, Statoili eurofortis "käivitub iga ilmaga" fakk ma ütlen. Enne seda oli Lukoili rammus, sellel polnud häda miskit. Ja kuidas see eurofortis läbi filtri tuli, seda küsige eurofortise enda käest. Igatahes Lukoili omaga oli käivitumine garanteeritud.

To Heilo
Kas saega vett õliseks ei tee? Või paned jääsaagimiseks ilma ketiõlita? Ma kuskilt olen kuulnud, et kalamehed merel saeketil õli ei taha kasutada, muidu rikub vee ära, aga samas kaua sa ikka saed, kui kett kuivale jääbToungue
Vasta
#19

Ega ilmselt teebki, kuid seda õli satub sinna imevähe ning saag ise tõmbab ka veejoa taha, kuid see vesi läheb saunas solgiveeks. Lisaks on õli asemel toiduõli, sest lõikan saega ka lammastele silo.
Vasta
#20

mul oli ka kunagi mosse.Tegin mootori otsastlõpuni uueks,aga alla-5 õieti käima ei läinud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne