#1

Mida teha, et ka mosse 412 läheks ruttu soojaks või et üldse läheks?kas saab mõne voolku õigesse kohta ühendada? vms?Ja kaua läheb üldse, et vesi soojaks läheks, et kas oleks võimalik, et mingi 5 minutiga kui mkohapeal auto seisab läheb juba vaikselt soojaks?
Vasta
#2

Ise sõitsin mitu talve nii ,et võtsin jahutustiiviku ära ja kuna väljas olid niigi miinus kraadid ,siis see aitas veel rohkem jahutada ja mootori soojenemist ootasin suhteliselt kaua.Tiiviku eemaldamisel aga läks mootor päris kiiresti soojaks -õigemini oleks öelda ,et suhteliselt kiiresti.
Kui aga esimesed märgid tekkisid ilma soojenemisel,siis toppisin tiiviku tagasi ja asi oli taas klaar.
Vasta
#3

Mina aga läksin Laki Autosse ja lasin Mosse originaal salongisoojendusradika elemendi vahetada Nissensi elemendi vastu. Uus ribistik joodeti originaal kausside vahele.
Asi läks maksma tollal pisut alla 1000 krooni, välimus säilis meeldivalt originaal ja soojenemine toimus väga tempokalt ja tuliselt. Parem king kuivas jala otsas kõveraks aga vasak säilis ikka niiskena ukse vahelt tuhiseva külma tuule käes.
Samast ettevõttest saab ka soetada lisasoojendus puhureid autosse.

Ja nagu kõikide minu seniste Mosse alaste postituste puhul pean lisama, et see ei tasu tegemist kui ülejäänud auto seda raha väärt ei ole.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

No minu variant on 1 odavamaid Wink ja kui vaja oli pikka sõitu teha ,siis panin ka suure laia papitüki radika ette ,et otseselt miinuskraadid ei jahutaks radikat edasi vaatamata tiiviku puudumisest.
Vasta
#5

mis papp,mis tiiviku kruttimine?milleks see termostaat siis välja mõeldi?tehke auto korda,täiustada tuleks ainult termostaadi tihendit.see tuul millega ventilaator mootori välis pinda lisaks jahutab on minimaalne,eks see pärast ka uuemad mudelid ilma vastava ribi-kardinata ongi.
Vasta
#6

Ka on mootori soojenemise seisukohalt olulised sellisedki pisiasjad, mis sõidukiirust oluliselt ei mõjuta.
1) Ees radikaalune õlifiltri ees asetsev nelja 6mm poldiga kinnituv põhjaplekk, mis kaitseb alt nii pori eest, kui külmal ajal ventika poolt alt üleskeerutatava külma õhu eest. Levinult peale igasuguseid radika või eespool mootori kallal tehtud remonte jäeti see plekk kui liigne ballast tagasi panemata.
2) vanemail 408/412 mudeleil on kapoti alaservas ka kunstnahast (tavaliselt istmenahaga ühes toonis) trukkidega kinnitusega tuuletakistus põll. Selle põlle alumine äär on trukitud radikaesise paneeli külge ja teine äär suveasendis ka sama paneeli külge. Talveasendiks trukitakse aga ülemine põlleäär kapoti serva külge, mille tarvis on kapotil ka trukkide kinnitamise augud olemas. Siis ei pääse sõidul tekkiv tuul ülalt radika pealt kapotialusesse mootoriruumi.
3) kuna varemalt kasutati jahutussüsteemis ikka jahutusvedelikuna ohtralt vett (antifriisid olid üks nomenklatuuridest defitsiisete kaupadse nimistus), võib kindel olla, et ka soojendusradika peen torustik on katlakivist poolenisti kui mitte täielikult umbe kasvanud ja kuuma vedeliku ringvoolu lihtsalt ei toimu. Uuematüübilised soojendusradikad on vanemates paksemad. Ka neid on kahte tüüpi kolmerealise ribistikuga sõiduautode tarvis ja kaherealise ribistikuga nn. pirukavariant kaubikutele.
4) Väga oluline on ka termostaadi korrasolek,et ikka külmal mootoril tekiks väike ringlus jahutussüsteemis.
5) Ka ei vaja vanemad mossed lisa pappi radika ette, neil on selleks olemas ribikatik.
Vasta
#7

mulle räägiti sellist juttu ka, et mosse 412 radikasse tuleb juba jahutatud vesi, ehk siis sooja autot polegi loota.Nt paned uue soojendusradika, aga jahe vesi käib ikka läbi, nii et vahet polegi
Vasta
#8

Jah, see on tõesti nii. Millalgi küttesüsteemi muudeti, kuid see oli juba 2140 ajal. Moskvitši raamat ütleb, et artiklid küttesüsteemi ümbertegemisest leiad ajakirjast Tehnika ja Tootmine 1978 nr.3 ja 1979 nr.2. Ehk oskab keegi öelda, kas sellist materjali ka internetis leida võib.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#9

Termostaadi "ära petmine"

http://www2.zr.ru/zrmagazine/zr1299/136-137.htm
Vasta
#10

Vastus postitusele#7
Kuda nii?
Kui termostaat on kinni, siis suurt ringvoolu läbi suure jahutusradika ei toimu. Küll toimib aga väike ringvool. Pumba poolt surutakse jahutusvedelik plokki ja kui soojenduskraan lahti, siis plokis kuumaksköetud vedelik soojendusradika ülemisse pauna, sealt langeb läbi ribistiku alumisse pauna, kust edasi juba mööda alumist lõdvikut suure radika alumise lõdviku alumiiniumist põlve, kust pump imeb vedeliku järgmisele ringile.
  On ratsitud ka soojenduse ringvoolu suunda muutes, vahetades lõdvikud omavahel, kuid erilist tulemust see ei minu teada pole andnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne