Turvavöökohustus Eestis
#1

Kas keegi äkki oskab öelda/mäletab, mis aastast alates on Eestis kohustuslik kasutada turvavööd?


1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#2

Võin eksida aga... kui esimestele masinatele (minu mälu kohaselt Žiguli 01dele) turvavööd tehases paigaldatud olid, siis oli kohustus neid ka kasutada. See juhtus 1970.

Igatahes 1970te lõpuks oli see igal juhul kohustuslik ja suurem hulk sõiduautosid olid juba turvavöödega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Mul 73 aasta 2102. Ees on turvavööd, taga puudub ülemine kinnitus.
Ei nõuta praegugi tagumist vööd.
Ise ei tohi turvavöö kohti teha. Kui on kohad peab olema turvavöö küljes ja sõitmisel ka kinni.
Vasta
#4

Tänan Valdo! Nii et 70-datel oli juba kohustuslik. Ei arvanudki et nii vara.

Motamehele: küsimus ongi lihstalt teoreetilist laadi, mingit turvavööde paigaldamist kuhugi plaanis ei ole.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#5

Minu tatikaks oleku aegadel, e. kuldsetel 70-te keskpaiku sõidutati vahel autoga ja harukordsetel juhtudel lubati ette istuda (kõva sõna laste hulgas). Muud kriunu ei kuulnud, kui vöö peale ja vöö peale, muidu saab 1 rubla 20 kopikut kuni 3 rubla trahvi.


Vasta
#6

Minu mälu järgi olid esimesed turvawööd teistmoodi lukustusega kui praegused.Umbes nagu lennukites.Ja need olid peal ka mitte ainult Ladadel.
Vasta
#7

Kohustus kasutada turvavööd aastast 1970 on nendes autodes, kus need on tehases paigaldatud. Esimesed olid tõesti Žigulid, järgnes Moskva tehase 412 ja GAZ 24. GAZ 21-l olid turvavööde paigaldamise kohad üleval juba 1969 aastast kuid alumised kinnitamise kohad oli jäetud paigaldamata ja helehallid turvavööd olid kilekotiga kaasas. Seda muidugi eritellimusel (liistudega) valmistatud GAZ 21 puhul. Tavalised olid lõpuni ilma.

Nõukogude koondise rallimehed kinnitasid endid juba 1965. aastast kahe punkti vöödega istmete külge, et kurvides mitte põrandale libiseda. Kas see ka kohustuslik oli, ei suuda meenutada, aga eks see mingi kummaline välismaalaste eeskuju oli. No vähemalt kurve sai kiiremini läbida. Peale äkkpidurdust pidi hambaarsti juurest ikka läbi käima. Ohutuse spetsialistid olla ka vaielnud selle üle, et rallimeeste autosse kinnitamine on ohtlik, sest põlema süttinud autost ei saa nii kiiresti välja kui rihm on kinni. Kahjuks on nüüdsel ajal inimeste aheldamine autodesse muutunud massiliseks ja mitte ainult autosportlaste hulgas.

Õnneks ei ole see sidumise fetiš levinud mootorratturite seas, õnneks ei suru ka keegi pauguga patja näkku. Küll aga on levinud komme kanda nahkpükse.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Piibur Kirjutas:GAZ 21-l olid turvavööde paigaldamise kohad üleval juba 1969 aastast kuid alumised kinnitamise kohad oli jäetud paigaldamata ja helehallid turvavööd olid kilekotiga kaasas. Seda muidugi eritellimusel (liistudega) valmistatud GAZ 21 puhul. Tavalised olid lõpuni ilma.

See võib nii olla 1969 aasta GAZ 21 hilisematel mudelitel.
(näiteks 1969 aasta teisel poolel valminud sõidukid)l
1969a  märtsis "teatud" poest ostetud GAZ 21 US -l paraku
küll veel mingeid turvavöösid kaasas ei olnud ega ole salongis
ka turvavöö paigaldamise kohta.
Vasta
#9

Piibur Kirjutas:Õnneks ei ole see sidumise fetiš levinud mootorratturite seas, õnneks ei suru ka keegi pauguga patja näkku. Küll aga on levinud komme kanda nahkpükse.
Mootorratturitel tänapäeval õhkpadjad täitsa olema. Need küll riiete sees. Avarii korral lendab mingisugune "mishelini kummijuku" sarvede tagant minema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne