jawa rootor
#1

Ma sirvisin küll otsingus aga ei leidnud.
Nimelt on jawal vaja rootor maha võtta,
aga ta ju koonuse peal,
ja universaalset tõmmitsat ei saa ka kasutada,
sest ta võib ju rootori taga olevatel mähistel laki maha kiskuda..
ja mähise lühisesse lasta.
keegi oskab mulle mingit soovitust anda?
ja keegi võiks jawa 634 mootoriskeemi kah siia üles riputada.
tänades Aleks
Vasta
#2

hmm

pole ta kunagi nii kinni olnud seal võlli peal et kätte ei saa.

Tõmmitsat saab kasutada küll. Ise võtsin lahti nii: panin 6mm poldi sisse paar viimast keeret kinni ei keeranud ja tõmmitsaga tõmbasin. Kuid kummihaamer alati abiks küljepeale koputus ja tuleb kergelt lahti.

A la sellele "nukale"/(detail mis lükkab kontakte lahti) rootori otsas ei tohi pihta minna, see tuleb siis lahti. See vaid ühe nagaga kinni rootori küljes.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#3

Vanal Jawal ja ilmselt ka 634-l on rootoris tavaline M8 keere. Sinna sissekeeratava poldi otsa tuleb aga panna 4-5 mm läbimõõduga 35-40 mm pikkune pulk (võib näiteks naelast teha), mis läheb väntvõlli otsas olevasse rootori kinnituspoldi auku.
Vasta
#4

mina olen teinud sellise tõmmitsa tavalisest M8 poldist, otsa lihtsalt 40mm pikkuses käia peal peenemaks lasknud, oli vist kuskil 5mm läbimõõduga. ja selliseid tõmmitsaid on saanud teha päris mitmeid, kuna kipub see polt kaduma minema!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#5

lahti ta lõpuks kuidagi tuli,aga jah,mootor on nii kõvasti kinni,et
toore jõu ega mõistuse abil ma teda lahti ei saanud,
2 silindrilisel mootorrattal on arvatavasti takistajaks,see vahepuks,
mis põlemiskambrite vahel?
aga jah,lähipäeval tuleb minna külasepa juurde,lootes et ta mul selle mootori avab
Vasta
#6

Oot, mida Sa üldse teha tahad? Karterit poolitada? Põlemiskambrite vahel ei ole mitte mingisugust vahepuksi. Veendu ikka, et kõik karteri poldid lahti oleksid ning kasuta tõmmitsat. Külasepa juurde viia eriti ei tasu, kurat seda teab, mis ta selle mootoriga teha võib, äkki viskab veel ahju...
Vasta
#7

Jawa mootor käib lahti labase tõmmitsaga aga mitte kruvikate, meislite ja haamriga. Natuke netis kolada ja sul on tõmmitsa mõõdud olemas ning külasepp peaks selle valmis teha oskama küll. Vaja läheb natuke paksemat metalli, ühte suuremat polti koos mutikaga, keevitust ja mõned augud puurida ning valmis ta ongi. Kui sa aga hakkad mootorit kruvika ja meisliga avama, või juhtud teda hoopiski haamriga lööma ,siis arvesta sellega, et ta vihastab ja ei hakka enam kunagi korralikult tööle. Ning toksid üle päeva siia ja uurid miks ta nii teeb ja miks ta ei tööta.
Vasta
#8

selle tõmmitsa põhimõte oleks siis:plaat,mis kinnitub poltidega geneka poolse karteripoole külge,veovõlli kohale auk+mutter peale keevitada,ja väntvõlli kohale samuti auk+sümmeetriliselt kolm auku,kuhu universaalne tõmmits kinnitub kinnitub,ja siis korraga keerates lükkaks see teise karteripoole eemale ja mootor tuleks lahti?mina paremat ideed ei leidnud,
aga taolist oleks tõesti lihtne valmistada,kui keegi oskab paremat,ning lihtsamat võimalust pakkuda,siis oleks küll tore.
aleks
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne