Parempoolne rool
#1

janek555 Kirjutas:kui nüüd piiburi juttu kuulata,siis võiks ju hoopis enda parempoolse rooliga m 427IE-d pakkuda.see oleks elamus omaette,vähemalt mulle küll.

Kas meil liikluses pole parempoolne rool keelatud?
Jätame välja muidugi posti- ja tänavapuhastusautod.
Vastavalt pollari meeleolule võib selline pulmasõit väga kulukaks minna.

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#2

Liikluses ei ole parempoolne rool kohe kindlasti keelatud.

Üldiselt oleks kena, kui väidetele millegi keelatuse kohta toodaks juurde viited vastavatest seadustest. Jääks ehk nii mõnegi järjekordse linnalegendi sünd ära.
Vasta
#3

Jesper Kirjutas:Liikluses ei ole parempoolne rool kohe kindlasti keelatud.

Üldiselt oleks kena, kui väidetele millegi keelatuse kohta toodaks juurde viited vastavatest seadustest. Jääks ehk nii mõnegi järjekordse linnalegendi sünd ära.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524
Grupp 3
Juhtimisseadmed

Kood 301. Üldnõuded juhtimisseadmetele

Nõuded: 1) auto rool peab olema vasakul poolel. Erandina võib rool olla paremal poolel sõidukil, mis on: kasutamiseks teetöödel või posti ja kauba jaotamisel/kogumisel; teises riigis registristreeritud; väljastpoolt Euroopa Liidu liikmesriike Eestisse ümberasuja sõiduk, millele on antud tollisoodustust; Euroopa Liidu liikmesriigist alaliselt Eestisse elama asuja sõiduk, mis on olnud tema omandis enne Eestisse asumist; pärandvara; välisriikide diplomaatiliste esinduste või välisriikide kodanike omanduses või valduses; Toungue

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#4

Peter Kirjutas:https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524
Grupp 3
Juhtimisseadmed

Kood 301. Üldnõuded juhtimisseadmetele

Nõuded: 1) auto rool peab olema vasakul poolel. Erandina võib rool olla...

Tsitaat samast aktist ja kohe algusest:

"§ 2. Nõuded sõidukile

(1) Teeliikluses osaleva sõiduki tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded kehtestatakse järgmiselt:

1) pärast 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 1;

2) enne 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 2;

3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile, v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal;"

Kuna parempoolne rool pole ei varustus ega samuti ei ole selle keelu juures räägitud midagi aastaarvudest ega vanusest, siis laieneb vanematele kui 25.a. sõidukitele § 2 p 3 nõue, st lähtuda tuleb valmistajatehase nõuetest.

Mina saan sellest niiviisi aru, et kui vähemalt 25.a vanuse liikuril on tehases on rool paremal olnud, siis seal ta peab olema ja sinna ta ka jääb.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

jah,tõesti reeglite rikkumist minu masinaga pole,samas pole mul ka kunagi olnud praktilisi probleeme erinevate võimu esindajatega.pole isegi tähelepanu sellele juhitud.küll aga on tulnud tavakodanikud parklas ja muudes peatuskohtades ligi teatama,et ma selle autoga küll sõita ei tohi.olen siis ikka öelnud,et häda juhus ja katsun kohe ruttu salaja koju minna.
Vasta
#6

Lisaks on olemas veel pärand- ja ümbeasuja varana registreeritud sõidukid ning karistatav pole ka Suurbritannia numbritega ringi sõitmine. Seega pole parempoolne rool liikluses keelatud. "Pollar" võib minna ja kurvastusest patja nutta, temal mingit voli kedagi puua ega lasta ei ole. ARK võib lihtsalt registrisse mitte võtta, kui ta seda juba teinud on, siis on kõik korras.

Jube lahe oleks muidugi, kui Valdo poolt mainitu ka reaalselt toimiks, aga ma kardan et siis tuleb kohtu kaudu õigust taga nõuda.
Vasta
#7

Valdo jutt oige ja peaks ka muretult kehtima.
Plaanisin hiljuti Inglismaalt yht autot (1960a) tuua ja kaisin asja ARKIs kysimas. Alla 25 a autodel rooliga probleemi pole, soovitati ainult tulede valgusvihu toususuunda kontrollida (meiemaal peab tousma paremale)
Vasta
#8

linc Kirjutas:Valdo jutt oige ja peaks ka muretult kehtima.
Plaanisin hiljuti Inglismaalt yht autot (1960a) tuua ja kaisin asja ARKIs kysimas. Alla 25 a autodel rooliga probleemi pole, soovitati ainult tulede valgusvihu toususuunda kontrollida (meiemaal peab tousma paremale)

Kui nüüd seda õigusakti põhjalikult uurida, siis ka tuleklaasidele (hajutitele) kehtivad üle 25.a. vanustel autodel valmistajatehase nõuded, ei enamat. Ehk siis mina loen sealt välja küll, et euroopa süsteemi laternate valgusvihu tõususuund on siin soovituslik, mitte kohustuslik atribuut (väga jama on ikka pimestatud saada sellistelt tuledelt). Ameerika süsteemi laternatel muide seda jama ei esine, sest nende valgusviht on sümmeetriline!

Veidi OT - kas keegi teab, millal mindi Lääne-Euroopas (Saksamaa, Inglismaa jne) üle ameerika tuledesüsteemilt euroopa omale? Teatavasti N.Liit kasutas eranditult kõikidel liikuritel kuni "kopikalise" Žiguli tulekuni 1970 ameerika süsteemi laternaid...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

linc Kirjutas:Valdo jutt oige ja peaks ka muretult kehtima.
Plaanisin hiljuti Inglismaalt yht autot (1960a) tuua ja kaisin asja ARKIs kysimas. Alla 25 a autodel rooliga probleemi pole, soovitati ainult tulede valgusvihu toususuunda kontrollida (meiemaal peab tousma paremale)

Noh, siinkohal tasub uurida, mida Suurbritannia autoklubi AA esituledest kirjutab:
http://www.theaa.com/motoring_advice/ove...ce.html#GB

Sealt selgub, et mitmes riigis on esitulede õige tõusunurk siiski 'compulsory' ehk kohustuslik. Kahjuks küll riike ei loetleta.

Samuti selgub, et osadel autodel saab probleemi mingit 'maski' kasutades lahendada. Jälle kahjuks loetelu puudub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne