Postitused: 636
Teemad: 47
Liitus: Nov 2003
Maine:
21
03-02-2006, 01:08 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2006, 11:48 AM ja muutjaks oli
valdo.)
Täna saime info, et varjupaigast vaid 11 km. kaugusel on saadaval vana Laz. Peaaegu tulekahjule sõidu kiirusega olime kohal ja pidime tunnistama kurba tõsiasja - jäime hiljaks ... Juba mõni kuu tagasi olid kuusakoski vennad meist ette jõudnud ja nüüd te ei usu omi silmi : oma lõpu leidis täiskomplektne, 1958.a vl., ümara tagaosaga, üle miljonilise läbisõiduga Laz 695 ... Muidu võiks ka seda juttu ehk mitte uskuda, kui tunnistajateks poleks olnud kolm mulle tuttavat isikut, kes kõik täpselt ühte rääkisid. Hing on nii haige, et ei oska midagi lohutavat välja mõelda ... Kui siis veidike see, et sellist juhust võib ehk kunagi elus veel ette tulla?! Aga ei suuda endale andeks anda, et praktiliselt sündis intsident naaberkülas. Ja et keegi foorumlastest ka ei juhtunud teda aastakümnete jooksul märkama ... Siit üleskutse : hoidkem edaspidi veelgi rohkem silmad-kõrvad avali. Püüan ise ka.
Postitused: 2,125
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
fekaal lugu. Mäletan isegi Audru-Tõstamaa tee ääres ühes õues sarnast bussi seisnud olevat. Seisis samas paigas umbes kümmekond aastat. Paistis suht-koht, niipalju kui 150-200 meetri päält paista saab. Vahepeal olin ära põhjanaabrite juures komandeeringus ja ongi näe, õnnetus käe... olen ikka mööda sõites kiiganud sinne suunda aga bussi netu. Küllap kõige kaduva teed läinud vahepeal.
loll on loll olla.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Tunnen Muusemipapale ja kogu Eesti vanatehnikahuviliste seltskonnale selle kurva sündmuse puhul kaasa.
Mis silmade lahtihoidmisse puutub, siis meil kõigil on loomulikult 10 paari silmi alati kogu perimeetri ulatuses lahti aga... alati see ei aita. Eesti peal ringi liikudes näed Sa reeglina eelkõige just teede läheduses seisvat tehnikat, mis ei ole hoonete taha peidetud või muul viisil varjatud. Arvestades Eesti taludena laiali olevat hajaasustust on see aga murdosa tehnika seismise võimalikest paikadest.
Kui nt kusagil on talu, mis asub läbisõiduteedest kaugel ning mille sissesõidutee läheb ainult selle talu juurde, siis sinna ei satu ma oma rännakutel ju üldse! Ja ma ei tea, mis seal seisab või ei seisa. Kuna tavaliselt on see ümbrus + talu + tee sel juhul ka eravaldus, siis ei ole mul ka mingit põhjust sinna minna. Sel juhul on ainsaks allikaks teadasaamiseks sealkäinute sõbrad/tuttavad, kes võivad teada, et kodanikul on selline asi vedelemas, ta sellega midagi ei tee ja et see võiks vanaraua asemel huviliste kätte sattuda.
Täpselt sama kehtib taluhoovide kohta, mis avanevad läbisõiduteede poole vaid ühe küljega - mis tagapool on, seda ei tea me keegi.
Palju aitab ringikäimine aegadel, mil puud lehes ei ole, aga ka see jätab ma julgeks öelda et 70-80% või enamgi seisvat tehnikat varju.
Aga ka vedelevat tehnikat jääb järjest vähemaks. Kui ma 1990ndate keskpaigas hakkasin sihiteadlikult Eesti mõisaid läbi käima ja jäädvustama, siis oli tavaline pilt, et taluhoovis seisid/vedelesid GAZ-51-d, LAZid, PAZd TA-d jms - neid oli lausa igal sammul. Kui nüüd Eesti peal ringi käia (ega ma oma mõisatejäädvustamistegevust lõpetanud ei ole), siis on neid ikka kordades vähem! Nt Hermanni mõisa läheduses veel 2000.a. vedelenud kaks GAZ-51 olid selleks sügiseks sealt kadunud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 636
Teemad: 47
Liitus: Nov 2003
Maine:
21
Aitäh kaasatundmise eest! Aktsepteerin täielikult Valdo seisukohti. Aga antud juhtumi puhul on kõige kurvem see, et isend seisis väga pikki aastaid asulas, asfaltteest ca 80 m kaugusel, individuaalmajade vahel! Võib-olla ei äratanud ta tähelepanu seetõttu, et teele oli paistnud vaid bussi esiosa, kumer tagaosa tõenäoliselt mitte. Aga Valdo soovitus sõprade-tuttavate käest infot ammutada on hea. Muide meie puhul toimib asi päris hästi. Palju oleme teavet saanud kaasfoorumlaste käest. Aitäh selle eest! Aga ikka ja jälle meenub paari aasta tagune postitus foorumis, kus keegi avaldas arvamust selle kohta, kuipalju tehnikat võib veel garaažides, kuurides, küünides peituda ... Kinnitust annab sellele oletusele möödunud suvel nähtud pilt kusagilt Lõuna-Eestist, kus õuele oli lükatud küüni põlemise järgselt tõenäoliselt TA buss...
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Sant lugu.Ja tuleb meelde tuletada,et üks sarnane LAZ läks möödunud aastal ka minu elukoha läheduses kõige kaduva teed (seda oli mh talvisel ajal ka Tallinna-Haapsalu maanteele näha,üks viletsakvaliteedine pilt on ka mingis teemas näha).
Aga...väga suur hulk sellist huvitavamat vanemat tehnikat kuulub just vanematele inimestele,kes selle tegelikust väärtusest pahatihti aru ei saa.Tuleb meelde,kui eelmisel aastal sai mõnele kaasfoorumlasele Läänemaal leiduvat huvitavamat tehnikat näidatud ning ühe teise haruldase bussi juures tädi ahhetas umbes nii "...mida te selles risus nii erilist leiate..."
Postitused: 4,836
Teemad: 58
Liitus: Dec 2003
Maine:
26
03-02-2006, 15:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2006, 17:22 PM ja muutjaks oli
Regardman.)
Kui mõned fotokesed siia saaks, siis oleks muidu tore.
Äkki annab veel mingeid juppe tuua?
Postitused: 463
Teemad: 6
Liitus: Jun 2004
Maine:
12
03-02-2006, 17:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2006, 17:20 PM ja muutjaks oli
XTA.)
Regardman Kirjutas:Kui mõned fotokesed siia saaks, siis oleks muidu tore.
Kust sa neid enam võtad, kui buss juba kuu või rohkem aega tagasi emexisse läks. Võib ju loota, et bussi endisel omanikul mõni leidub. Kui keegi kaasfoorumlastest oleks enne kuusakoski-vendi sinna sattunud, oleks ta kindlasti kuskile siia foorumisse mõne sõna jätnud.
Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Postitused: 4,836
Teemad: 58
Liitus: Dec 2003
Maine:
26
Ma sain aru, et seal pidi nagu midagi alles olema, ainult, et tükkidena.
Postitused: 256
Teemad: 4
Liitus: Aug 2004
Maine:
8
03-02-2006, 18:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2006, 18:57 PM ja muutjaks oli
martinmannik.)
Avaldan sügavat kaastunnet, pühin leina märgiks virtuaalseid pisaraid. 50ndate lõpu LAZ-ist ilmajäämine on tõeline kaotus igale ühistranspordihuvilisele, eriti veel komplektse isendi puhul.
Oskan hästi ette kujutada tunnet, kui oled osaliselt oma süül jäänud ilma millestki, mida enam tagasi ei saa: 2001/02 aastavahetuse paiku käisin korduvalt Tartu bussipargis filmimas ühe Ikarus 260 lammutamist, et vähemalt ühe bussi manalateele minekust põhjalik materjal saada. Lolli peaga panin uuel korral filmima minnes kaamerasse sama kasseti, millele olin eelmisel nädalal juba filminud, ja tühise intervjuuga lasin palju väärtuslikuma materjali lihtsalt maha. Lõppu jäi alles vaid mõni kaader bussi Emexisse vedamisest, aga kõige magusam, mille montaaži ma pikisilmi ootasin, oli lännu mis lännu - võimatu on kirjeldada viha, mida ma enda vastu tundsin... Aga aeg läks edasi ja säilinud kaadreid tagantjärele vaadates tunnen ehk isegi kergendust, et sain taolise kogemuse kätte juba suhteliselt alguses, kui ma filmiasjandusest veel suurt midagi ei jaganud. Küllap saab seetõttu tulevikus mõni muu asi jällegi paremini tehtud...
Äkki pidi ka LAZ olema näidisohvriks, et me edasipidi silmi rohkem lahti hoiaks - varjupaik hakkab endale kindlasti veel palju väärtuslikke isendeid saama.