Kerekallutuspink, kerede taastamisel hea, roostemullast auto tegemisel mitte....
#1

Kuna on tekkinud tahtmine oma projektide keresid pisut asjalikumalt teha, kui seni, siis tarvidus ka sellise tööriista järgi.

[Pilt: Tilter2.jpg]

[Pilt: Tilter4.jpg]

Välismaal olen asja ise käega katsunud ja piltigi teinud, aga hind, mida nad sääl selle eest küsivad, võtab ikka ninast vere välja....Sad
Üks kontor ntx, mis sellist asja müüb ( http://www.cjautos.org.uk/) ja kust needki pildid pärit, ütleb hinnaks ligi 18 tuhat eeku.
Transport Eestise veel kindlasti paar kuni viis tonni. Kusjuures tegu veel kõige odavama, ilma ratasteta asjaga...


Endal pole hetkel kahjuks ajapuuduse tõttu ise seda võimalik ehitada. Kas keegi ehk on kuulnud, et Eestis mõni mees sellist asja toodab või teeb...?
Vasta
#2

pane asi pildis ja mõõdus paberile, otsi mõni hea metallitöökoda ja ma arvan et sa saad selle odavamalt kui 18000.
Vasta
#3

Aastat kakskümmend tagasi on selline asi isegi olnud. Äärmiselt ebapraktiline asi! Rändas vanametalli (need osad, mida ei õnnestunud korduvkastutda). Põhipuudused: Kole suur kobakas, võtab töökojas tarbetult ruumi, ülesseadmine ja mahavõtmine on üksinda üsna tülikas.
Sama töö teeb ära palju väiksem ja lihtsam, isevalmistatav tungraud, sellega saab masina küljeli tungida. Praegu kasutan selle asemel elektritelfrit, kalluta või tõsta kuidas soovid, reguleeritava kõrgusega pukid alla ja tööta!
Selle kallutaja ainuke hea omadus on see, et ta on atraktiivne, läheb kaubaks nendele, kes sellega veel töötanud ei ole.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#4

Veel lihtsam moodus : kutsu 3-4 sõpra appi, tehke üks äkiline tõste ja pane tagavararatas katuse ääre alla. Ise mitmeid kordi kasutanud ja ei mingeid muid abivahendeid! Aga ettevaaatust : auto allalaskmisel ei tasu kellelgi põlve "igaks juhuks" alla panna - võib ai-ai saada ...
Vasta
#5

eelkõnelejatega täiesti nõus.praegu kasutan küljeraudu ja neidki väga harva.näiteks viimati oli neid vaja väljalaske ehitamiseks kiirendus autole.alt üles on seda tülikas teha,külili olevale autole aga hea.katusele keeratud kere ei anna ju midagi.
seega minu soovitus,lase teha küljerauad.need lähevad sul maksma mitte üle 2000 aga teevad ära sama töö.samas kui töö lõppend tõstad garaazi nurka ja tuba jälle tühi.kui vaja võin sulle enda omasid prooviks laenata.
Vasta
#6

Mul on täitsa selline asi olemas, tehase toode (mitte ise kokku keevitatud) . Mõeldud lada tüüpi autode tõstmiseks, aga neid kere kinnitusrakiseid on lihtne järele teha teiste autode jaoks.
Siin kohal ei jaga Autorestauraatori arvamust ebapraktilisuse koha pealt. Minu tõstemehanism koosneb kahest alt ristitugedega postist ja ei võta garaazi nurgas ruutmeetritki (teen ka pildid).
Oman ka kasutuskogemust kuna töötasin 1990-2000a. automaalrina. Teatud töödeks väga mõnus tööriist, sest autot saab keerutada ümber oma telje. Isegi kui mahlad sees võib keerata 45 kraadi (lada puhul siis).
Eelduseks kasutamisel on ainult, et kere tugev oleks. Asi kinnitub siiski poolraami otstest. Lada puhul siis tuleb eemaldada stanged ja nende asemele panna tõsterakised.

Tom.
Vasta
#7

põhja tegemisel ilmselt ideaalne asi.
Paraku garaazi tingimustes (loe nn. volga garaaz) kasutan teist tehnikat.
Eest ja tagant olen ketttaliga üles riputand ja siis keeran kuidas vaja. Trossidega hoian seintelt pingul, et ei kiiguks. Väga lihtne ja odav lahendus.
Igaljuhul mugavam on põhjaplekke lihvida nii, kui pea kuklas kanalis kükitada.
Edited: kõige keerulisem oli garaazis sobivaid kinnituskohti leiutada

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#8

väike-tom kirjutas.
Eelduseks kasutamisel on ainult, et kere tugev oleks. Asi kinnitub siiski poolraami otstest. Lada puhul siis tuleb eemaldada stanged ja nende asemele panna tõsterakised.

Tom.


küljeraudadega keerad kaks ratast alt ja rauad asemele,ning lükkad külili ja ongi kõik.samas sobivad ratta kinnitus augud enamikule masinatest.ainus asi,mis halvem kui pingil on see ,et seda ei saa üksi keerata.
Vasta
#9

hmm mina jälle ei saa aru milleks peab auto nii kõrgele sikutama. Tegin siin ca 2 aastat tagasi audi 100le põhjapuhastust. Selleks kasutasin ratta telge. St lasin treialil treida puksi mis on ratta aukudega sama suur. (tehnikas kasutatakse sõna flantsplaat vist) ja selle taga oli suur nelikant raud. allpool ehtitasin kolnnurga kaks 90 kraadilist kolmnurka asetatud tippusid pidi maapeale ja tehtud nende vahele tugevdused. Selle ratta plaadi keerasin ratta külge kinni ja teine ots käis rakise külge(90 kraadiste kolmnurkade külge.) Vahepeal oli kiige mehanism.

Seepeale sikutasin 20mm poltidega rakise põranda külge kinni. ja keerasin autot nagu soovisin tungide abiga. a ja et auto uppi ei läheks panin ka paar 15 rehvi katuse ääre vahele. Maru kerge riistapuu ei võta ka eriti ruumi. Üksinda paigaldamiseks läks ca 1tund ja auto oli ka üleval. Veidi pead veidi nuppu ja iga inimene mõtleb midagi välja --- kusjuures mul läks vist materjali ja treiali kuludeks ca 500eeki.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#10

Need külililükkamised ikka sellisteks mitte-väga-mahukateks põhjaalusteks ettevõtmisteks, kui autol sildu küljes pole, peab muudmoodi toestama.
MAVi variandil on jumet :)
Vasta
#11

Lisan paar pilti. Manuste lisamine ei õnnestunud siis proovime nii.

http://www.album.ee/?o=291102681
http://www.album.ee/?o=291102686
Põhimõte sama mis esimese postituse piltidel ja minu meelest veel lihtsamgi. Üksinda vabalt paigaldatav. Kõigepealt monteerid auto stangede asemele need rauad siis alles paned postid otstesse.

Tom.
Vasta
#12

Janek555: tänud, aga:
Mis puutub lihtsalt kere kallutamisse, siis need riistad, mis ratta asemel käivad, on mul olemas. Ja väga korralikud, niiet pole vaja aknaposti alla mingit lisaratast pannagi - ümberminemise vastu aitavad spets piirajad.

Selle viimase süsteemi vastu aga räägib see tõsiasi, et sillad vaja ju alt ära võtta - kere peab täiesti puhas olema...
Seega ära jäävad ka muud, lihtsamad kallutamised, mis nõuavad ühe poole rataste olemasolu või sildu.

Hea soovitus on pilkul: lasta teha. Võtsingi paarist kohast hinnapakkumised. Praegu mehad arvutavad....
Siit kardan ainult liig suurt hinda. Ja muidugi seda küsimust, et kas sa 10 - 100 tükki ei tahaks lasta teha....

MAV`i variant toimiks ilmselt ka. Aga pähekukkumist Sa ei karda?
Ja pea kuklas, loomulikult ei kannata olla....
Eriti, kui paar õlut sees...SmileSmile

Väikse-tomi aparaadil on jumet. Mis Sa küsid ta eest?
Sellele annab ju lisaks veel pisikesed rattad ka alla panna...

Autorestauraator: infoks lihtsalt, et pool euroopa proffidest ja ka osa amatööre kasutavad sellist ebapraktilist asja.
Ja kusjuures isegi cabriode tegemisel, millel teatavasti on keskelt kokkuvajumise oht: lihtsalt kandvad osad tehakse ennem tavatõstuki peal korda/vahetatakse ära...

Asja eeliseks on veel lisaks oma garaazhis manööverdamisele see tõsiasi, et sa saad kere koos sellesama jamaga ka ntx liivapritsi viia....
Muidu hakkab pritsimees ju kohe nutma, et kuidas ma altpoolt teha saan ja tule hoia oma romu ise üleval, kui tahad...Toungue
Pärast pritsimist jälle hea korrosioonivastast ainet hää peale lasta, taas ei pea liialt tõmblema, aina keerutad ja lased...Cool



Vasta
#13

stihl Kirjutas:Asja eeliseks on veel lisaks oma garaazhis manööverdamisele see tõsiasi, et sa saad kere koos sellesama jamaga ka ntx liivapritsi viia....

Selle jaoks võiks vast selline asi abiks olla:
   
(Rohkem pilte leiab siit, kui tiba allapoole scrollida)

Ei ole küll eriti universaalne ja kallutusnurkade arv kah na tilluke, aga vast üksjagu lihtsam valmistada.
Vasta
#14

erinevad arvamused on täiesti põhjendatud,näiteks minule on oluline,et kerel oleks rattad all.selleks pean ma algatuseks silla kinnitused tungraudadel ära puhastama,keevitama ja värvima.siis saan teda vabalt liigutada ja lükata sinna ruumi kuhu vaja.mul nimelt pritsimine,keevitamine,pahteldamine ja värvimine toimuvad kõik eraldi ruumides.
seega igaühele oma.mina eelistan jätkuvalt küljeraudu.muidugi kui tegemist oleks suure universaalse töökojaga(mida plaanin ka endale),kus kõik toimub ühe katuse all ja ruumist ruumi oleks võimalik keret koos pingiga lükata,siis mu eelistused ka muutuksid.
Vasta
#15

Mina mõtlesin seda asja nii teha, et ostan ühe mootoripuki juurde, teen rakised, mis kinnituvad ühest otsast poolraamide ja teisest otsast puki külge ja korras.

Aga see pppp pakutud lahendus on ka suht geniaalne.
Vasta
#16

Seda pppp varianti olen ka kaalunud...
Tõsi, kandilist nägin esimest korda; siiani olen kohanud sama asja, aga nii, et ümber auto ei ole mitte ruudukujuline, vaid ümmargune toru.
Siit aga selgub, et kandiline on stabiilsem ja ei tuia omatahtsi ringi...Smile

Janek555, Sul on õigus, igaühele oma.

Aga nüüd, mehed, kas talveralliks kõik valmis?
Mina läen tuttu...
Vasta
#17

Kuna minu kerekallutuspingi kohta on saadetud mitmeid erinevaid pakkumisi ja vastanud olen üsna eitavalt siis järele mõeldes võib mu südant midagi sellist ikkagi sulatada:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13624

Tom.
Vasta
#18

unimüts Kirjutas:hmm mina jälle ei saa aru milleks peab auto nii kõrgele sikutama. Tegin siin ca 2 aastat tagasi audi 100le põhjapuhastust. Selleks kasutasin ratta telge. St lasin treialil treida puksi mis on ratta aukudega sama suur. (tehnikas kasutatakse sõna flantsplaat vist) ja selle taga oli suur nelikant raud. allpool ehtitasin kolnnurga kaks 90 kraadilist kolmnurka asetatud tippusid pidi maapeale ja tehtud nende vahele tugevdused. Selle ratta plaadi keerasin ratta külge kinni ja teine ots käis rakise külge(90 kraadiste kolmnurkade külge.) Vahepeal oli kiige mehanism.

Kas midagi analoogset:
[Pilt: remondipukid.jpg]

Ise ka seisnud sama probleemiga silmitsi kui stihl. Lada jaoks keevitasin kokku monstrumi, mis töötas sama põhimõttega kui väike-tom'i pukid, lihtsalt teostus oli robustsem, kinnitus samamoodi stangekinnitustesse. Pole midagi uut siin maamuna peal. Paraku ei arvestanud ma kere pöörlemise telje valikul ja garaažis ringi peale teha ei saanud, poolpidune värk.
Kui aga tarvis korralikult keretööd teha siis on asendamatu asi. Mis siis et selle asja tellimine, ehitamine, hoidmine ja ülesseadmine on kallis, aeganõudev ja tülikas. Kõige tähtsam hobiautode tegemise juures ongi ju FUN. Sa pead saama mõnu tunda ehitamisest (ka kere põhja alt, rattakoopast peab olema mõnus seda mastikat välja kraapida või roostet välja lõigata). Tööprotsess iseenesest ei tohi olla vastik, see rikub suhet vanatehnikaga.
Väga lihtne näide siia tuua oleks: proovige tööd teha segamini ja kola täis garaažis. Siis võtke üks päev projektist ja kulutage see garaaži koristamisele ja töölaudade ettevalmistamiseks. Pärast seda ei teki kellelgi kahtlust kas see päev läks raisku või mitte.

Vasta
#19

robi Kirjutas:Kõige tähtsam hobiautode tegemise juures ongi ju FUN. Sa pead saama mõnu tunda ehitamisest (ka kere põhja alt, rattakoopast peab olema mõnus seda mastikat välja kraapida või roostet välja lõigata). Tööprotsess iseenesest ei tohi olla vastik, see rikub suhet vanatehnikaga.
Väga lihtne näide siia tuua oleks: proovige tööd teha segamini ja kola täis garaažis. Siis võtke üks päev projektist ja kulutage see garaaži koristamisele ja töölaudade ettevalmistamiseks. Pärast seda ei teki kellelgi kahtlust kas see päev läks raisku või mitte.

Väga ilusti öeldud.
Endal ka garaaz enamasti nii, et peab üle asjade sisse roomama ja siis tööd ei viitsi, ega taha teha, kuna see on äärmiselt vastik ja ebamugav.
Aga pärast päev otsa koristamist on lausa nauding autot ehitada Smile

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#20

Olen ka ammu plaaninud soetada sarnased abinõud. See üksi auto külili keeramine pole suurem asi. Kui keegi "Väike-Tom" stiilis produkti tegemist tellima hakkab, võiks märku anda. Äkki ühinen koguse suurendamiseks / tükihinna vähendamiseks. Kui enne ise valmis teen, katsun ka teada anda.

Plaanin fikseeritavate kõrgustega versiooni, kruvimehhanismiga ei hakka jandama. Mulle teised süsteemid hästi ei kõlba, sest garage on väga väike, keerata tuleb sama koha peal ja üldjuhul abikäsi pole kuskilt võtta. Ja projektidel ei pruugi sildu all olla.

Lisaks plaanin teha kaks (pöörduvate) ratastega pukki, mille saaks sildadeta kere/raami esimese ja tagumise otsa alla panna ja siis mööda õue ringi sõita või isegi treila peale ajada. Äkki on kellelgi sellise abinõu jaoks näpunäiteid?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne