Kerekallutuspink, kerede taastamisel hea, roostemullast auto tegemisel mitte....
#38

Tere foorumlased!

Tegelikult oli mõte teha nn.kerekallutuspink juba ammu, kuid erinevatel põhjustel seda ei juhtunud. See teema siin andis aga hoogu juurde ja saigi asi käsile võetud.

Eeskujuks sai võetud joonised ühelt USA kodaniku kodukalt, sama leht millele "pelle" üks postitus ülevalpool tähelepanu juhib. Mõõte ja paari väiksemat detaili sai veidi oma vajadustele vastavalt muudetud aga üldjoontes on asi sama.

Kui mitte arvestada töötunde (mida tuli suht palju kuna see mul esimene tõsisem keevitamisekogemus) siis kulus materjalidele ümmarguselt 1300 krooni. Pea pool sellest läks rataste ostmiseks ja ülejäänu eest hankisime korralikku metalli. Mõned väiksemad torud-jupid pärinevad ka oma tagavaradest.
Rataste hind poes võib esialgu vägagi ära ehmatada aga kui ka kõikvõimalikke nurgataguseid ärisid külastada siis vähemalt meil õnnestus leida 360 kraadi pöörlevad rattad millest igaüks kannatab 80 kg, tükihinnaga 66.-, mis on köki-möki näiteks K-Rautas küsitud hinna eest.Toungue

Ok, saime siis asja lõpuks valmis:'(NB-valge auto tagaplaanil on eriti tegija) CoolVabandan ka mõnede uduste piltide pärast.

[Pilt: p42100230aw.jpg]

Pärast mõningast pingutust saime kolmekesi ka auto (või õigemini selle mis autost järgi jääb kui kõik eemaldada) pinki ja õigele kõrgusele (et pöörates külg vastu maad ei läheks). Põhiprobleemiks olid liiga täpselt istuvad detailid, mis hakkasid lihtsalt "pooma". Aga kuna meil siin alati paar sõpra võtta on, ei teki sellest vist probleemi.

[Pilt: p42100277ej.jpg]

Nagu näete, on pingis 76 aasta Ford Taunus, mis lähemal uurimisel peaks vahest tuttav olema mõnele Tartu kandi tuuninguhuvilisele. Tagant näeb asi välja selline.

[Pilt: p42100285pt.jpg]

Pink on tehtud selliselt, et keret saab pöörata täisringi 45 kraadi kaupa. See võimaldab igale poole head ligipääsu. Siin on auto pööratud 90 kraadi, ideaalne variant põhja (ka seestpoolt) puhastamiseks, keevitamiseks, värvimiseks või milleks iganes.Smile

[Pilt: p42100299pm.jpg]

45 kraadi all näeb asi välja nii. Väga hea teha koopaid seestpoolt.

[Pilt: p42100334bc.jpg]

Nagu näete on auto esiosa juba ilusti puhastatud, oma järge ootavad põhi ja tagaosa.
Nii siis asi käibki.
Praegu peab toiminguid sooritama kahekesi aga millalgi kavatseme pinki niipalju "tuunida" et sellega ka üksinda majandada saaks. Kohe varsti ühendame ka kaks poolt altpoolt, et saada veelgi suurem jäikus.

Sellise konstruktsiooniga pinki saab kasutada ideaalselt ka mootoripukina, kui sellele spetsiaalne plaat ehitada.

Lõppu veel üks pilt kus "projektijuhil" on pingi üle hea meel ja seega kriips kõrvuni.
[Pilt: p42100326eq.jpg]

Mõni mees nüüd võib-olla mõtleb et miks nii väikesele ja kergele kerele nii robustne asi ehitada. Point nimelt selles, et pingi mõõtmed on valitud silmas pidades autot mis on praegusest "veidi" suurem ja mis peaks samuti kunagi nende raudade vahele jõudma.Wink

Esimene tööpäev on nüüdseks ka seljataga ja peab ütlema et see on ikka VÄGA HEA ASI. Ei kujuta küll ette ennast kitsas kanalis põhja puhastamas, nägu igasugu sodi täis.

Küsimustele ja kommentaaridele vastan meeleldi.Samuti on olemas mõned pildid asja valmimisest.

Terv,
Valts@mõned möödakäijad vaatavad seda elukat ikka vääääga pika pilgugaBig Grin


1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kerekallutuspink, kerede taastamisel hea, roostemullast auto tegemisel mitte.... - Autor: stihl - 09-02-2006, 13:47 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: pilku - 09-02-2006, 17:52 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: autorestauraator - 09-02-2006, 21:55 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: muuseumipapa - 10-02-2006, 00:47 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: janek555 - 10-02-2006, 01:37 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: väike-tom - 10-02-2006, 09:36 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: MAV - 10-02-2006, 11:21 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: janek555 - 10-02-2006, 11:33 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: unimüts - 10-02-2006, 11:38 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: Jansa - 10-02-2006, 11:46 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: väike-tom - 10-02-2006, 13:33 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: stihl - 10-02-2006, 14:41 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: pppp - 10-02-2006, 15:12 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: janek555 - 10-02-2006, 18:40 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: Jesper - 10-02-2006, 19:42 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: stihl - 10-02-2006, 23:27 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: väike-tom - 16-02-2006, 10:39 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: robi - 16-02-2006, 11:37 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: MAV - 16-02-2006, 11:57 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: margus61 - 16-02-2006, 13:46 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: valdo - 16-02-2006, 14:07 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: Aare - 23-04-2006, 09:27 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: valts - 16-02-2006, 21:09 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: stihl - 17-02-2006, 11:28 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: raix332 - 20-02-2006, 11:55 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: stihl - 20-02-2006, 18:13 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: raix332 - 22-02-2006, 09:55 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: alopex - 25-02-2006, 22:56 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: GS/E - 01-03-2006, 23:14 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: wax - 16-03-2006, 10:45 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: stihl - 16-03-2006, 11:30 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: lemps - 19-03-2006, 20:09 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: robi - 19-03-2006, 21:28 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: stihl - 20-03-2006, 09:52 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: nymmik - 20-03-2006, 10:18 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: margus61 - 20-03-2006, 10:30 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: oviir - 20-03-2006, 11:14 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: pelle - 20-03-2006, 17:29 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: valts - 22-04-2006, 19:08 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: oviir - 22-04-2006, 20:43 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: valts - 23-04-2006, 21:47 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: inc - 23-04-2006, 19:40 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: pvr - 23-04-2006, 22:00 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: Wäintz - 24-04-2006, 09:44 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: valts - 24-04-2006, 19:14 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: Wäintz - 04-05-2006, 00:11 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: wax - 06-03-2007, 22:04 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: pppp - 07-03-2007, 11:46 AM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: wax - 07-03-2007, 13:46 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: Jesper - 07-03-2007, 17:04 PM
RE: Kerekallutuspink, sooviks infot - Autor: wax - 05-04-2011, 13:42 PM
RE: Kerekallutuspink - Autor: stihl - 06-04-2011, 18:36 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne