Palju võib maksta pobeda?
#21

minu idee oli lihtsalt saada teada umbkaudselt mis hindadega eestis pobisid müüakse. see vahemik umbes. Ning öeldi et olen alaealine, olen ka seda ning auto kuulub nüüd enamvähem minule, kuna auto endine omanik, minu vanaisa läks just mõnda aega tagasi manalateele. Mind huvitas see et kas ma sõidan sellega põllupeal üle kuudi, või on mõtet seda ikkagi ka müüa. Praegu tuleb välja et vb oleks ikka mõtekas müüa.

Kuuri kohta niipalju et vett sinnna ei tohiks voolata ning katus on korralik. Sest seal ikkagi elati.(mitte kuuris, aga kuuris olid tööriistad ja muu)
Vasta
#22

Kolm lehte teemat, mis on meid rikastanud teabega, et kusagil väga kaugel asub vist väga heas korras pobeda. Selle "enamvähem" omanik on alaealine, ebakompententne autode alal aga teab et auto on täiesti originaal ja vähe sõitnud kuigi tundub et ta pole ise seda väga ammu kui üldse näinudki. Ja kuuril võib katus peal olla!
Kas ei oleks aeg see sisutihe teema kustutada?

Tom.
Vasta
#23

Kustutamise alternatiiv oleks vastata esitatud küsimusele, näiteks:
Roosteaukudega mittekomplektne- hind xxx kuni yyy
Pindroostega komplektne- hind xxx kuni yyy
ja nii edasi. Küsiti pobi hinda, anti umbkaudne kirjeldus, mida veel vaja? 3 lehetäiest vastustest / lisaküsimustest võib välja lugeda soovi selgitada konkreetse isendi seisukord ja KIIRESTI enne teisi käpp peale panna, samas postituse autor ei esitanud küsimust "kes ostab mu käru ära". Vastustest ainult üksikud olid teemasse ja kasutuskõlbulikud.
Vasta
#24

Ärme veel kustutame. Ma ootan, kuni omanik tunneb huvi, et ma tema isendi üle vaataksin.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#25

Ishijupp Kirjutas:Kustutamise alternatiiv oleks vastata esitatud küsimusele, näiteks:
Roosteaukudega mittekomplektne- hind xxx kuni yyy
Pindroostega komplektne- hind xxx kuni yyy
ja nii edasi. Küsiti pobi hinda, anti umbkaudne kirjeldus, mida veel vaja? 3 lehetäiest vastustest / lisaküsimustest võib välja lugeda soovi selgitada konkreetse isendi seisukord ja KIIRESTI enne teisi käpp peale panna, samas postituse autor ei esitanud küsimust "kes ostab mu käru ära". Vastustest ainult üksikud olid teemasse ja kasutuskõlbulikud.
Respect Ishijupp! võtsid mult sõnad suust, just nii need asjad siin viimasel ajal ongi. Väheke teemast mööda kuid lisaksin siiski, et hiljuti juhtusin lugema teemat kus küsiti kust saaks Tartust "punnale" juppe. Vastuseks pikk tögamine ja jorsi punna täpse margi tuvastamine (nagu Tartus oleksid eraldi kauplused Riga 12,Riga 13 jne võrrilistele). Paluks kellelgi mitte solvuda aga lihtsalt ootaks asjakohasemaid vastuseid teemaalgatajate küsimustele.
Vasta
#26

kultz Kirjutas:
Ishijupp Kirjutas:... alternatiiv oleks vastata esitatud küsimusele, näiteks:
Roosteaukudega mittekomplektne- hind xxx kuni yyy
Pindroostega komplektne- hind xxx kuni yyy
j
... ootaks asjakohasemaid vastuseid teemaalgatajate küsimustele.

Ok, kui keegi soovib Pobi hinnavahemikku teada, siis 1000 kuni 100 000 krooni.

1000 krooni ehk vanarauahind - taastamiskõlbmatute nipsasjadega, roostest puretud kerega kulunud tehnikaga isend.

100 000 krooni - perfektses korras, viimase seibini originaal ja oskuslikult restaureeritud auto. Pobiklubi kaasliikmete juttudest tean, et selline on Helsingi automuuseumis olemas.

Olen Pobidega tegelemise ajal 1000 krooni klassi isendeid näinud mägede viisi. Samuti sellest veidi väärtuslikumaid isendeid, kus kerega/agregaatidega on tarvis teha suurt ehitustööd ja mõningaid nipsasju annab isegi kasutada/taastada. 100 000 krooni kirjeldusele vastavat autot ma Eestis näinud ei ole. Ei julge küll sõnada, et ei ole.

Kas ja kuipalju on autos algset, mis seisus on kere/tehnika ja kas veidi "riknenud" nipsasjad taastatavad veel on või on vaja nad asendada, saab otsustada ainult spetsialist. Seda kas isikliku vaatluse või äärmisel juhul ka kvaliteetsete fotode põhjal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#27

arvatavasti järgmine nädalavahetus saab pildid isendist. loodan vähemalt.
Vasta
#28

hentz Kirjutas:Mind huvitas see et kas ma sõidan sellega põllupeal üle kuudi, või on mõtet seda ikkagi ka müüa. Praegu tuleb välja et vb oleks ikka mõtekas müüa.

Olgu taevas tänatud, et mõnel noorel inimesel ikke mõte ennem käib kui tegu. Ei kujutaks ettegi neid oigeid foorumis siis kui saan tõesti metsavahel pilbasteks sõidetud oleks ja siis fotoreportaaz eelnimet sündmusest siia üles riputatud oleks. Toda oigamist oleks jagund oluliselt rohkem kui kolmele leheküljeleSmile Tubli Hentz, viis tugrikut selle eestWink

loll on loll olla.
Vasta
#29

valdo Kirjutas:Ok, kui keegi soovib Pobi hinnavahemikku teada, siis 1000 kuni 100 000 krooni.
Ma pakuks, et see hind küündiks siiski kuni 200 000, hetkel peaks isegi üks 160 000 müügis olema. Aga tore kui saab pilteWink

rockandroll
Vasta
#30

rockandroll Kirjutas:
valdo Kirjutas:Ok, kui keegi soovib Pobi hinnavahemikku teada, siis 1000 kuni 100 000 krooni.
Ma pakuks, et see hind küündiks siiski kuni 200 000, hetkel peaks isegi üks 160 000 müügis olema. Aga tore kui saab pilteWink

Kahtlen. Sest kes oleks 200 000se Pobi ostjaskond? Palju väiksema raha eest saab enam-vähem sama ajastu korraliku stiilse Lääne masina, mis laguneb kasutuses ikka kordades vähem. Vene (vana) auto on ju mitte lihtsalt auto, vaid elustiil. Niipalju vene tehnika fanaatilisi raske rahakotiga austajaid siin ka ei ole ja vast ka ei teki... Sõidumõnu? Max 60ga mööda maanteed kulgeda, iga 500 km tagant veermikudetaile määrida ning 10 tuhande tagant ülidefitsiitseid esiamortisaatoreid vahetada?

Võrrelgem - ühest tüüp-Pobist ikka väga palju palju haruldasem ning tipptasemel (ühe vana ja tuntud uuniklase restaureeritud) Siimseni M-410 oli saja tuhandega pikka-pikka aega müügis ja huvi polnud! Ja see auto oli tõesti KORRALIKULT tehtud - 1999. aastal oli minu restaureeritud uunikum-jalgratastel olla au selle autoga kõrvuti ühel vanatehnikanäitusel...

Muide - kui asi 160 tuhandega müügis on, siis see ei tähenda, et ta selle hinnaga ka müüakse.Ta võib kas palju aastaid oodata või nt 60-70 tuhandega omanikku vahetada.

Seda nüüd küll, et kruvitäpsusega perfektselt restaureeritud Pobi tegemine võib küll 200 tuhat maksta. Aga keegi pole väitnud, et restaureerimine on tegevus, kus tulemust müües saab kasumisse jääda või ots-otsaga kokku tulla. Pigem vastupidi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#31

Üldiselt on lihtne reegel, et hinna määrab nõudluse ja pakkumise vahekord.

Näiteks Põrnikas ei ole teabmis uunikum ega haruldus, aga isegi suhteliselt viletsas korras 70ndate lõpus toodetud isendite eest küsitakse 10 tuhat ja rohkem. Sellel autol on lihtsalt ka autondusega mitte väga sügavalt seotud inimeste seas menu ning vähetähtis pole ka see, et sellisel rahval on tavaliselt veidi rohkem raha kui keskmisel autofännil Toungue

Pobeda fänne on jällegi kõigest käputäis ning enamikul on oma projekt või projektid juba soetatud. See, kui siinmail satuvad samasse aja ning ruumi punkti kokku "valmis" auto ostja ja müüja, on vist päikesevarjutusega võrdselt haruldane sündmus.

Seega on sellise auto "õiglast hinda" suhteliselt raske määrata - kui just naeruväärselt odavalt ei müü, siis võid ka täiesti õiglase ning põhjendatud hinna korral ostjat aastaid oodata. See, kas see hind on siis 30, 100 või 200 tuhat, ei oma tähtsust. Vaevalt et see 160k masin kiiremini müügiks läheks, kui hind 100k peale kukutada. Ja kas see Mosse oleks juba müüdud, kui hind oleks olnud näiteks 65 tuhat? Mina isiklikult ei usu seda. Selliste autode ostjaskond on lihtsalt liiga olematu.

Ja see ei ole ostjate süü. Keskmise eestlase sissetulek on lihtsalt selline, et üle 30 tuhande me oma hobiauto eest naljalt korraga ja sulas välja ei köhi. Osadena või teatava ettevalmistusajaga ehk veel, aga mitte lihtsalt niisama, hops ja valmis. Sealt edasi on suhteliselt akadeemiline arutleda, kas õiglane hind on 60 tuhat või 200 tuhat, ostja jaoks liiga kallis on ta nii või teisiti. Ja arvatavasti on Soomes ja muudes arenenud riikides täpselt samasugune piir ees, ainult et seal on see 30 asemel 100 tuhat, lihtsalt tänu paremale elatustasemele. See ei tähenda automaatselt, et soomlane 30 tuhandese auto 100ga ära ostab, lihtsalt ta saab endale lubada õigustatult 100 tuhat maksva auto ostu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne