Kuidas teha D-50-st D-240.
#1

Plaan, siis selline, et tahaks mootorist D-50 teha mootor D-240. Kolvid on vahetatud, plokikaan 240-e oma olemas. Kuna gaasijaotusfaasid on neil mootoritel erinevad (nukkvõllid erinevad),kas siis tuleb ka kütusepumba nurka muuta? Ja mis saab mootori pööretest? D-50-l 1700 pööret, D-240-l ,aga 220 pööret minutis. Oskab keegi nõu anda? Muidugi ei ole sellise mootori mark pärast ümbertegemist D-240, aga ehk saite mu mõttest aru.
Ette tänades! Indrek.
Vasta
#2

Väntvõllid ka natuke erineva konstruktsiooniga ja hooratas kergem.
Vasta
#3

Pihustid on ka erinevad D-50 on tihvtpihustid rõhk 130. D-240 pihustite rõhk on 180
Vasta
#4

Põllumees Kirjutas:Pihustid on ka erinevad D-50 on tihvtpihustid rõhk 130. D-240 pihustite rõhk on 180

Erinevad jah, aga nagu kirjutasin, plokikaan D-240 oma ( kaaned ka erinevad ), siis pihustid D-240 omad. Mind huvitab rohkem see, palju mõjutab nukkvõlli erinevus mootori tööd. Pihustite rõhuvahe ei tohiks probleemiks olla, kuna D-50 ja D-240 samad pumbad. Küll aga peaks minu meelest pumba nurka muutma. Kui palju ja kummale poole, seda tahaks teada.
Vasta
#5

väntvõll vanade(pädevate) russimeeste jutujärgi sama,nukkvõll võis ka sama jääda.Räägivad,et peab pumba rõhku tõstma.Samas raskem hooratas pole paha,annab parema pöördemomendi madalalt.Meite russil 240 plokk,vänt,d50 plokikaas,kolvid.hooratas.(kunagine kapitali mootor,mis juba üle 20 aasta peal olnd).Plaanis ka kolvid ja plokikaas 240 oma panna.
Vasta
#6

Klappide avanemise nurgad on omajagu erinevad aga töötab ka vana nukkvõlliga. Pumba nurk D50 - 15-17 kraadi, D240 - 25-27 kraadi enne ü.s.s. Survet reguleeritakse ikka pihustist. D240 väntvõllile on paigaldatud vastukaalud et taluda suuremaid pöördeid aga kapremondis pandi vahest mootoreid kokku kuidas juhtus. Raskem hooratas teeb jälle mootori tuimaks, kui istud 50 pealt 80 peale ringi on vahe ikka väga tuntav. Raamatut pole ka praegu käepärast aga väikesi erinevusi oli neil mootoreil veel.
Vasta
#7

Kelm Kirjutas:Plaan, siis selline, et tahaks mootorist D-50 teha mootor D-240. Kolvid on vahetatud, plokikaan 240-e oma olemas. Kuna gaasijaotusfaasid on neil mootoritel erinevad (nukkvõllid erinevad),kas siis tuleb ka kütusepumba nurka muuta? Ja mis saab mootori pööretest? D-50-l 1700 pööret, D-240-l ,aga 220 pööret minutis. Oskab keegi nõu anda? Muidugi ei ole sellise mootori mark pärast ümbertegemist D-240, aga ehk saite mu mõttest aru.
Ette tänades! Indrek.


Mis selle töö eesmärk, D-50 juppe ju poest saada veel
Vasta
#8

MTZ Kirjutas:Mis selle töö eesmärk, D-50 juppe ju poest saada veel

Eesmärk ikka see, et saaks parem ja võimsam. D-50-l 55 hj, D-240-l 80 hj. Teine oluline põhjus on talvine käivitamine, D-50 ikka üsna raske kõva külmaga käima saada. Ja kolmas põhjus see, et mootor läheb MTZ-82- le peale, sinna nagu kuidagi ei tahaks D-50 panna.
Vasta
#9

Kelm Kirjutas:
MTZ Kirjutas:Mis selle töö eesmärk, D-50 juppe ju poest saada veel

Eesmärk ikka see, et saaks parem ja võimsam. D-50-l 55 hj, D-240-l 80 hj. Teine oluline põhjus on talvine käivitamine, D-50 ikka üsna raske kõva külmaga käima saada. Ja kolmas põhjus see, et mootor läheb MTZ-82- le peale, sinna nagu kuidagi ei tahaks D-50 panna.


Kui sa tervet D-240 mootorit peale ei pane, siis sa ei saa ikka jõudu juurde.
Vasta
#10

MTZ Kirjutas:Kui sa tervet D-240 mootorit peale ei pane, siis sa ei saa ikka jõudu juurde.

Minu arusaamise järgi peaks ikka saama küll, või on Sul omal selle asjaga kogemus olemas. Kui on, siis ei vaidle, kui aga mitte, tahaks teada miks nii arvad(või tead).
Vasta
#11

d-50 ja d 240 kõrgsurvepumbad on erinevad eriti pumba regulaator seadistus ja pumba hooratas, sellele vaatamata on nad vahetatavad. 50 pumpa on ka 2200 pöörde peale reguleeritud ja 50 mootorile pöördeid juurde saadud (kaua ei kesta). Nende mtz mootorite, vahekastide ja tegasildadega annab kõiksuguseid erinevaaid variante kokku ehitada suurem osa asju sobivad omavahel. Peamine probleem, kui tõsist tööd teha on hoopis mootori puudulik jahutus. Seda vana mtz probleemi on püütud lahendada kõige uuema belarusi ventilaatori paigaldusega (veidi vaja ümber ehitada). Kui plokk on täiseti tühi võid selle sisse ehitada nii 50 kui 240.
Vasta
#12

Kelm Kirjutas:
MTZ Kirjutas:Kui sa tervet D-240 mootorit peale ei pane, siis sa ei saa ikka jõudu juurde.

Minu arusaamise järgi peaks ikka saama küll, või on Sul omal selle asjaga kogemus olemas. Kui on, siis ei vaidle, kui aga mitte, tahaks teada miks nii arvad(või tead).

Mujalt foorumist lugesin, sest uurisin ükskord seda sama asja, aga praegu pole kohe seda kohta üles leidnud, kus see teema mul üleval oliSad
Vasta
#13

MTZ Kirjutas:praegu pole kohe seda kohta üles leidnud, kus see teema mul üleval oliSad



4x4.ee?
auto24 foorum?


kui jõudu suurt juurde ei saa,sitta sest,saad vähemalt poole paremini käivituva otsepritse diisli.
Vasta
#14

I.A Kirjutas:
MTZ Kirjutas:praegu pole kohe seda kohta üles leidnud, kus see teema mul üleval oliSad



4x4.ee?
auto24 foorum?


kui jõudu suurt juurde ei saa,sitta sest,saad vähemalt poole paremini käivituva otsepritse diisli.

Mõlemas foorumis on sellest juttu olnudWink
Vasta
#15

Otsin korralikku D-50 plokikaant. Äkki kellelgi on ümberehituse käigus jäänud üle.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne