pobi raadio
#1

kas kellegil on aimu,mille järgi paigaldati pobedadele raadio. Kas raadio sõltus aastast,millal masin toodeti???

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#2

Ei oska konkreetset raadio mudeli ja väljalaske aasta vahel pakkuda, aga
kui tehases paigaldati, siis ilmselt midagi A-seeria varajastest numbritest:
http://www.cqham.ru/sch2.htm

Skeemide nägemiseks tuleb alla laadida DjVu plugin.

Need raadiod tehti kuni A-5 põhiliselt oktaalsokliga lampidel ja ilma igasugute pooljuhtideta. Pingemuundur ja raadio olid 2 eraldi karpi,
vastu sai võtta ainult AM-lainealasid. Skeeme vaadates selgub veel, et
kuni A-9 on kere ühendatud plussiga. Pingemuunduris surises kuni
mudelini A-12 asünkroonne vibromuundur. Veel tõmbab tähelepanu
lampide kütteniitide ühendusskeem (huvitav, millised lambid ebasobiva
küttevoolu tõttu tuli ära põlata?).

UKV paistab olema esimesena ilmunud
raadioga A-13, milles leidub muidki luksuslikkusele viitavaid elemente
(lülitite asemel kari releesid), mingi esindusautodele mõeldud variant?
Aga eriti meeldivad mulle need hübriidid (näiteks A-18), kus transistoridega lülituse skeem väga lamptehnikast tuntule sarnaneb
(väljund- ja faasipöördetrafo).

Vabandan, et pikaks ja kohati OT. läks, selliseid huvitavaid skeeme lihtsalt ei saa kommenteerimata jätta.


Vasta
#3

huvitab just,et millest sõltus raadio paigaldamine või plekitüki
kirjaga "Αвтозавод им Молотовa" paigaldamine

maailmas ei pidavat olema rumalaid küsimusi Big Grin
Vasta
#4

Leidsin, iseasi, kas päriselt ka nii oli :
http://gaz20.spb.ru/tech_evolution.htm

1955. aastal ... появился радиоприемник ...

Ja veel:

http://gaz20.spb.ru/download_books.htm

...Автомобильные ламповые радиоприемники
справочник Левитиных, 1967г. (фрагмент ) Описание и схема радиоприемника А-8 (Победа, Москвич ).
a8.pdf (pdf, 179kb)....

Vasta
#5

gornholio Kirjutas:huvitab just,et millest sõltus raadio paigaldamine või plekitüki
kirjaga "Αвтозавод им Молотовa" paigaldamine

Raadio ilmus tehasevarustusse alates 3. seeriast ehk siis 1955. aastast. Enne seda (1.-2. seerial) oli see nimetet plekk.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Kas selle pleki idee oli umbes nagu GAZ-21, et taksodel paigutati sinna taksomeeter ja tavalistele autodel võis hiljem ilma suurte ümberehitusteta raadio paigaldada?
Vasta
#7

Konkreetselt A-8 kohta:

http://oldradio.qrz.ru/radios/117.shtml

Üldse vanade A-seeria autoraadiote kohta:

http://oldradio.qrz.ru/list.shtml
Vasta
#8

Pobeda raadio oli ka moskvitsi mudeli 402 varustuses.
Vasta
#9

Mul on kõik (peaaegu kõik) nõukogude autoraadiod olemas ja tuleb tõdeda, et Pobeda raadio on ikka ainult Pobeda raadio. Varajane Moskvitsh 402 võib olla sisu poolest küll sama (mul puudub elektrooniku kvalifikatsioon), kuid disain on hoopis erinev. Sarnasus on see, et laineala vahetamine käib parempoolse nupu sisse-välja liigutamisega, mitte klahvide vajutamisega nagu hilisematel Mossedel ja Volgal. Erinevuseks aga on armatuuri kinnitamise meetod. Mossel lükatakse nupud läbi pleki ja paigaldatakse nuppude alla iluplätakad aga Pobil on terve sihverplaat üleni nähtav.
Seninähtud Pobeda raadiote skaala ühtib tõesti III seeria näidikutega ja nupud on valdavalt olnud heledast plastist, mis viitab samuti III seeriale, kuid varasematel seeriatel on ju ka kõlari ja raadio paigaldamiseks kõik tingimused loodud. Tõsi antenni augud on katusesse enamasti ise tehtud olnud.
Mina järeldan, et tegijamatel meestel võis ka I ja II seeria Pobedades olla raadiod juba tehasest, meie maile sattusid ju enamasti ikka algselt asutuste autod ja lihtsamad variandid. Kes siis ikka mitmeid aastaid vorpis raadio valmidusega autosid, kui raadioid polnud olemaski? Ju ikka olid raadiod ka varem.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

Piibur Kirjutas:Mul on kõik (peaaegu kõik) nõukogude autoraadiod olemas ja tuleb tõdeda, et Pobeda raadio on ikka ainult Pobeda raadio. Varajane Moskvitsh 402 võib olla sisu poolest küll sama (mul puudub elektrooniku kvalifikatsioon), kuid disain on hoopis erinev. Sarnasus on see, et laineala vahetamine käib parempoolse nupu sisse-välja liigutamisega, mitte klahvide vajutamisega nagu hilisematel Mossedel ja Volgal. Erinevuseks aga on armatuuri kinnitamise meetod. Mossel lükatakse nupud läbi pleki ja paigaldatakse nuppude alla iluplätakad aga Pobil on terve sihverplaat üleni nähtav...
Jutt jummala õige! Ma mõtlen seda, et need raadiod on juskui kaksikvennad. See tagumine "värk" tundub ka justkui sama olevat, mälu järgi ripuvad mõlemad liblikutega varraste otsas. Nupudki peaks olema ühesuguse disainiga olema. Et kui sihverplaadid-plätakad ümber tõsta, kas petab ää? Raadioga Pobi ja M-402 oma sünniaegadelt ka ju samaealised.
Vasta
#11

Veel üks lehekülg vanade vene autoraadiote kohta:
http://www.rw6ase.narod.ru/arp/arp.html


A-8 Pobeda 1950
A-8M 400-seeria Moskvitšid 1950
A-9 Pobeda, Volga 1958
A-11 Volga, Moskvitš 1958
A-17 M 403-407 1958
Vasta
#12

künnimees Kirjutas:Veel üks lehekülg vanade vene autoraadiote kohta:
http://www.rw6ase.narod.ru/arp/arp.html


A-8    Pobeda                        1950
A-8M  400-seeria Moskvitšid     1950
A-9    Pobeda, Volga               1958
A-11   Volga, Moskvitš            1958
A-17   M 403-407                    1958
Täitsa heal tasemel teave  vene vanade autoraadiote kohta. Seegi leht kinnitab, et A-8 ja A-8M on "sugulased" ja erinevad vähesel määral. Aga ka vast siingi on puusse pandud selle Moskvitsi 400 seeriaga. Pildilt nähtu on ikka tuttav 402 pealt.
  Samas tekkis vana Volga raadio A-18 sõsarmudeli A-18E kohta küsimus,et kas ka Eestis on teadaolevalt mõni Gaz-21 eksportmudel, mis omab taolist nn.läänelevialaga (88-104Mhz) tehaseraadiot?
  Ise aga olen huvitatud ühest suurest kolakast Ural-Avtost,kui kellegil kuurinurgas veel juhtub vedelema. Kerele kinnituv raadiosahtel koos kattekaanega on olemas. Paigaldati neid vanadele Iz-412-tele.
Vasta
#13

Kysimus sm.Taruvargale,
missugustesse 412tesse neid raadioid paigaldati?On endal 88a 412,vanaisa oma oli kui ta veel elas,ja seal on kyll mingi originaalraadio sees.Samas oli vanaisal kunagi mingi 70date 412,ja seal oli teistsugune raadio.Molemast on meeles et toimisid ka patareide pealt,uuemas kais veel raadio sihukese vasara luku moodi lukuga kinni.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#14

Ural-Avto raadiot hakati tegema 1969 Ural-Avto 2-te 1974. Niisiis nende aastate vahele jäävatele IZ mossedele. 1975 oli juba paigaldatud Ural -Avto 2. U-A oli küll vist mõõtmeteilt suurim autoraadio, suurim kindlasti kaasaskantavate seas, selleks vajas 6-te suurt ümarat 1,5 v "patareid" ehk elementi. U-A 2-l käisid mõõde väiksemad patakad, ka raadio oli tunduvalt väiksem. 88. a. mossel on veel kindlasti U-A 2. Vasara moodi luku sai sahtel siis kui raadio kolis plekist armatuuri alt üles uuenenud "pehmesse" armatuuri.
Vasta
#15

taruvaras Kirjutas:  Samas tekkis vana Volga raadio A-18 sõsarmudeli A-18E kohta küsimus,et kas ka Eestis on teadaolevalt mõni Gaz-21 eksportmudel, mis omab taolist nn.läänelevialaga (88-104Mhz) tehaseraadiot?
  Ise aga olen huvitatud ühest suurest kolakast Ural-Avtost,kui kellegil kuurinurgas veel juhtub vedelema. Kerele kinnituv raadiosahtel koos kattekaanega on olemas. Paigaldati neid vanadele Iz-412-tele.
Sellist Vana Volga raadiot, mis on ladina keelse klaviatuuriga ja täiesti komplektses pakendis, olen näinud, paraku rändas see kellegi teise kätte, hoolimata minu piiramatust hinnapakkumisest.
Taruvarga erutamiseks teatan, et selline Ural Avto on minu raadiote kollektsioonis täiesti olemas, paraku ilma sahtlita. Kuna tegu on kollektsiooniga siis pole seda ilus lammutada aga kui kellelgi on mõni kasutu sahtel üle, siis võib pakkuda. Tegelikult võib kõike pakkuda.
Ural Avto 2 nimelisi raadioid on mul isegi rohkem erinevaid modifikatsioone kui nimetatud netileheküljel.

Aga kuna teema algus oli siiski Pobedast, ei tasu meil, Mossemeestel siin palju risustada. Lisan veel niipalju, et kõige edukam raadio ümberehitus on mul seni õnnestunud just Pobeda raadioga. Lihtsa ja suure kosu sisse oli kõige mugavam paigaldada täiesti uus nuppudega Sony raadio ja vanas Pobedas kõlasid originaalse kuju ja valgustusega raadiost hurmavad vikerviisid. Vasakust nupust keerasin heli tugevust ja paremast laineid. Ja seda kõike II seeria Pobedas.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

Nupudki peaks olema ühesuguse disainiga olema. [/quote]
Nupud on Pobi ja mosse 402 raadiol absoluutselt identsed. On kellelgi neid nuppe üle või omab kogemusi nuppude valmistamisega?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne