Delta probleem
#1

Mul on üks jama. Nimelt mul delta ei lähe käima mitte kuidagi. Kui keeran kraani lahti, uputan, ja löön vändast 7-8 korda lubab ainult korraks umbes 1-2 sek. Lükkamisega on sama lugu. Lubab koraks aga sõitma ei hakka. Karburaator on ka täiesti puhastatud. Äkki keegi oskab mulle nõu anda? Täitsa jamas olen.
Vasta
#2

kontrolli silindri survet näpuga
kunagi oli omal kah selline asjandus ja sai seda mitu kuud lükata ja tõmmata kuid lõpuks selgus et silindripea tihendit polnud olla
Vasta
#3

Silindri surve on üks asi, karpa ise võib hoolimata puhastamisest trikke teha (omaenda kogemus kui värskelt puhastatud karpaga sõita proovisin ja 20km hiljem teeääres sundpuhkus tuli) ja mootori tihendid on veel üheks võimalikuks kohaks. Õhufilter mis seisus on?

Üldreeglina on aga raske sedasi probleemi diagnoosida, vähegi mõistliku nõu andmiseks peab ikka oma silmaga vaatama, kõrvaga kuulama ja näpuga katsuma.
Vasta
#4

Õhufiltri lasin ka kompressoriga puhtaks. Ma arvan et saab silindri vahelt lisaõhku. Kui soojemad ilmad tulevad siis vahetan tihendi ära.
Vasta
#5

kas säde on normaalne?
mul oli sama jama oma miniga et ainult lubas sa võtta piip kyynla pealt maha ja pane väike näpp piipu ja anna vaikselt vännta kui on normaalne vool
Vasta
#6

kas Sa oled mootorile remonti ka teinud? kui oled ,siis kas oled uued tihendid ka paigaldanud?Kipun arvama ,et viga peitub tihendites.Edu sulle,tee ruttu korda,sest kevad saabub juba 21 märtsil.

:I M Back
Vasta
#7

Ei tea arvata kui head teadmised Sul mootorite alalt on aga...

Mootorit näppides on elementaarne - hoida puhtust. Liiv ja muu prügi ei mõju mootori sisemusse sattudes üldsegi hästi. Elementaarne asi on näiteks küünla ümbrus puhtaks teha enne kui silkult küünla maha keerad, samamoodi kõikide teiste toimingute juures kus praht mootorisse sattuda võib. Õlised näpud ja detailid võtavad muuseas jube hästi prahti külge.
Mõne inimese jaoks on see iseenesest mõistetav nõue, mõnele mitte niiväga.

Sädet ei soovita näpuga kontrollida, veel eriti siis kui süda juhtub nõrk olema. Vänt on V50 mootoritel vasakul poolel - niimoodi kontrollimisel tekib vooluahel vasaku käe näpust (piip) paremasse kätte (vänt). Selline südant läbiv vooluahel on kõige ohtlikum võimalikest.
Korras süütesüsteemi puhul saab sealt igatahes ebameeldivalt korraliku litaka. Parem keera küünal välja, pista juhe taha ja küünla korpus vastu mootori metallosa (silinder näiteks). Keerad mootorit ringi ja kuulad kui tugev plaks sädemega kaasneb. Nõrk säde (niitjas) ei tekita erilist heli, korralikuga kaasneb ilus jäme (nii pool elektroodi) sinine lahendus koos ilusti kuuldava 'tsik'-iga (otsi hämaram ja vaiksem koht selleks katsetuseks).
Minu kogemuse järgi määrab süüte headuse suuresti generaatori küljes asuv andur. See peab olema võimalikult geneka rootori ligi, lisaks peab tal seal terve olema - tundub et anduri mähisest rootori ligi minev metall-leht on nõrgaks kohaks. Mul sedapidi katkiseid mitu tükki käest läbi käinud.

Mida kontrollida võid:
- Vaata siis tõesti sädememajandus üle. Kontrolli üle kas generaatori juures on andur ligi ja kas geneka äärise sälk on kohakuti mootoripoole peal oleva kriipsuga. Sädeme tugevust vaata siis ka.
- Kruvi karpa maha ja kontrolli üle kas mootor segu üldse sisse imeb. Pane sinna silindri sisselaske flantsi augu ette näiteks paras suur tükk pakendamiskilet (hästi õhuke materjal, kasutatakse köögis näiteks ja nii suur tükk et kogemata mootorisse ei imeks).
Aja mootorit ringi ja vaata mis teeb:
- kolvi ülesminekul kui tõmbab kilet märgatavalt auku sisse siis peaks mootor vähemalt mingil määral tihe olema. Hästi tihe mootor võib selle õhukese kile lausa katki tõmmata.
- kui kolvi allatulekul kile august uuesti välja lööb - kolvi-silindri vahe pole piisavalt tihe. Kui natuke tagasi lükkab - see on normaalne. See on ühtlasi põhjus mispärast kolvi sobivust silkuga just sedamoodi kontrollitakse - kolb peab suletud silindrisse vajuma, mitte sisse kukkuma.
- kui midagi ei juhtu - järelikult on karter kusagilt täiega ebatihe.
Edasi on seega mitu varianti juba mis kõik eeldavad suuremal-vähemal määral mootori lahtikakkumist ja tihenditega sebimist või kolvi/silindri vahetust.

Karpa poolelt:
Esimene mõte mis mul teema algul läbi käis - vaata igaks juhuks karpa düüs veelkord üle (vasekarva, peene auguga kruvi, käib karpa ujukiruumi keskele mineva torukese otsa). Esimeses lähenduses võid üritada: karpa kaan maha ja hästi peene terastraadiga ettevaatlikult(!) düüsist läbi susata või siis karpa maha, lahti ja düüs suruõhuga läbi puhuda (kontrolli hoolega et ava oleks täiesti vaba ja puhas). Mind on paar korda aidanud lihtne meetod - õhufilter karpa küljest maha, sobiva jämedusega kummitoru sinna asemele ja puhuda.

Teine mõte:
Karpa enda reguleering (nii nagu ma oma olen käima ajanud): Tühikäigukruvi võid alustuseks keerata täiesti sisse ja siis mingi 3-5 tiiru tagasi. Segukruvi - täiesti sisse ja umbes 2-2,5 pööret tagasi.

Külmalt käivitamisel tooreklapp (logisevatel isenditel ei pruugi klapp kinni minna või ei taha pärast lahti tulla!) ikka kinni panna (pisike vedruga hoob karpa küljes, gaasi andmisel hüppab tagasi), ujutada ja vänta. Minu mopeed külmast peast ilma klapita käivitades teebki muuseas sedasi et käib mõne sekundi ja moos.

Mmm... nagu remondimanuaal sai nüüd Toungue
Vasta
#8

mul oli kaa et turtsus ja aint siis läx kui topkat panin (korrax) ja siis selgus et väntvõlli tihend oli maas ja imes õhku panin tihendi külga ja oli matsupill
Vasta
#9

Meie B-501m marki mootoril ilmnesid samad vead, nagu esimeses postituses mainitud. Mootorit sai proovitud poolteist nädalavahetust, seejärel sai kütus otsa. Pärast kütuse lisamist ja õhufiltri ühendusflantsi
keevitamist (enne olid liited tehtud isoleeriga) ei tahtnud mootor enam käivituda. Lükates tegi paar potsatust, kuid ei käivitunud. Igaks juhuks sai elektrisüsteem üle vaadatud, karburaator (K-36P, Vjatka pealt) naabrite garaažis laiali lammutatud ja düüsid läbi puhutud - kasu ei midagi. Kuna mootor hakkas kapriisitsema pärast generaatori massijuhtme tagasijootmist ja õhufiltri flantsi täiendust, oletasin, et karburaator saab õhku liiga kergelt, katsin õhuvõtuava lapiga - mingit tulemust polnud. Seejuures generaatoripoolse otsakaane eemaldamisel
ei andnud mootor enam üldse mingit elumärki. Seejärel eemaldasin silindri, et näha, kas karter on bensiini ja õli segu või ainult õli täis, kuid
ei leidnud sealt kumbagi. Pärast generaatori rootori eemaldamist leidsin vea : väntvõlli simmerling oli pesast välja tulnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne