Lingotto
#1

Olümpiaülekannete ajal näidati aeg-ajalt ka Torino linnavaateid ning mitmel korral jäi kaamera ette suur hoone, millel oluline koht linna kuulsusrikkas tööstusajaloos. See on Lingotto.
[Pilt: lingotto02.jpg]
Fiati Lingotto tehas ehitati aastatel 1916-1923, arhitekt oli Giacomo Matte Trucco. Hoone sai 507 meetrit pikk, 80 meetrit lai. Montaažikonveier algas esimesel korrusel ja läks läbi hoone viiendale korrusele välja. Valmis autoga võis kohe sõita katusel asuvale ligi kilomeetri pikkusele trekile katsesõitu tegema. Lingotto oli tollal suurim autotehas maailmas ja teda peetakse tänini 20. sajandi tööstusarhitektuuri üheks simapaistvamaks saavutuseks.
70-ndatel ei vastanud tehas enam moodsa automatiseeritud tootmise nõuetele ja 1982 Lingotto suleti. Viimane auto, mis konveierilt maha sõitis, olevat olnud Lancia Delta. Arhitekt Renzo Piano alustas hiigelhoone ümberprojekteerimist. Aasta hiljem algasid ehitustööd ja 1989 avati uuendatud Lingotto. Suurde hoonesse mahub palju: näitusekeskus (avati 1992 autonäitusega), konverentsikeskus, 8 kunstigaleriid, 12 kinosaali, hotell, ärikeskus, tohutu suur Giovanni Agnelli (Fiati asutaja) nimeline auditoorium ja palju muud, olümpia ajal oli seal ka pressikeskus. Katusele ehitati maandumisplats helikopteri jaoks. Aga trekk on alles ja seal saab praegugi kiireid ringe teha, eriti kui juhtute mõne prestiižika autoklubi liige olema.
Pildid: tehas 1, tehas 2, Fiat 500 trekil.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#2

Nii et kõik Lingottos valmistatud autod on ka sellelt trekilt läbi käinud? Või kasutati seda ainult prototüüpidel?

Maamees linnast.
Vasta
#3

Võib-olla algusaegadel oli mõeldav kõiki autosid trekil proovida, hiljem kindlasti mitte. Vast valiti pisteliselt mõni seeriasõiduk proovimiseks. Põhiliselt tiirutasid trekil ikka prototüübid.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne