Rootsist auto toomine
#1

Olen aegajalt jälginud Rootsi vanaauto müügikuulutusi ja on ka üks silma hakanud. Kuna pole kunagi ühtegi autot välismaalt toonud, siis äkki keegi jagaks oma kogemusi. St kuidas kogu asi käib alates paberite vormistamisest jne. Nagu ikka, ei ole rahaga väga laiata ja eesmärgiks oleks võimalikult minimaalsete kulutustega hakkama saada. Pool naljatamisi võttes on ju kõige lihtsam lasta Rootsi poolel masin tuua sadamasse, seal lükata see laevale ja Eestis olla treileriga vastas. Huvitav oleks teada kuidas sellisesse asja tollitöötajad, ametnikud ja laeva personal suhtub. Ah jaa nagu aru saate ei ole tegu omaljõul liikuva ja / või liikuda võiva autoga.
Vasta
#2

Justnimelt, eriti veel siis,kui rahaga väga laiata ei ole, ma ikkagi ei riskiks sellega, et alles Paldiski sadamas saaks teada, millise sara omanikuks ma just äsja sain....

Ma üritaks ikka kohapeal vaatamas ära käia ja sõidaks oma autoga sinna kohale. Sõbergi kindlasti kaasas.
Ja kui kaup sobib, siis võib ostu ju kasvõi jäiga ühenduslüliga sappa võtta nii, et tagumises autos juhti - roolikeerajat ei peagi olema. (Sellised asjad on täitsa olemas, kusagilt kannatab ikka laenata...)

Tagasi tulles tuleb muidugi kaks autopiletit osta, aga mis teha, selline see elu juba kord on....
Eesti - siseselt mittesõitva auto liigutamine läheb ju samamoodi midagi maksma.
Vasta
#3

Vaata sellist foorumit nagu http://www.saabnet.ee/ , kus ostuabi alateemas on väga üksikasjaliselt ära kirjeldatud näiteks vana Saabi ostuprotsess ja toomine EV-ki. Lisaks veel kuidas normaalselt suhelda ülbete rootslastega jne.
Ja "jäiga ühenduslüliga" võib kusagil lauda taga linttraktorit pukseerida aga mitte välismaa teedel politseid ehmatada ja kaasasolev raha trahviks maksta.
Vasta
#4

Sm. Tasku Kirjutas:Ja "jäiga ühenduslüliga" võib kusagil lauda taga linttraktorit pukseerida aga mitte välismaa teedel politseid ehmatada ja kaasasolev raha trahviks maksta.

Pisut kaasajast maha jäänud seltsimeeste harimiseks panen ühe illustreeriva näite tänapäeva jäigast ühenduslülist....

[Pilt: tow%20002.jpg]

Isiklikult olen sellisega mööda UK kiirteed suht madallennul lennanud ja kohalik police tõstis ainult vormimütsi...Cool

Neid puksiirseadmeid on olemas üsna palju erinevaid, käivad lihtsalt kokku (e. mahuvad suvalisse pagassi) ja linttraktori jaoks reeglina ei sobi. (kuni 2000g pukseerimiseks) Kinnitatakse kas esilansekate, -stange, stabikavarda, esiõõtsade või milleiganes külge...

Paigaldus väikese sõiduauto külge oli kiire ja lihtne.
Vasta
#5

No väga tubli!
Ja seltsimeeste haritus ja haridustase on täiesti piisav, tulemaks kaasaegses kaasajas toime.
Kuna foorumlase -kooma- probleem oli, et kuidas vanaauto võimalikult odavalt tuua Rootsist Eestisse, siis oleks sellise info olemasolul ka viisakas see võimalikult üheselt edastada, et foorumlane saaks vastuseid oma küsimustele. Krt pole ju keeruline?!
Aga mina, kui aega saan, võin kirjutada oma pukseerimiskogemustest, näiteks Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Austria, Saksa, Itaalia, Hispaania, Iirimaa, Portugali, Thaimaa, Pakistani, USA, Venemaa jt. riikide kiirteedel.
Vasta
#6

Mina olen käinud ja toonud, midagi keerulist ei ole, kui mingi üldtuntud sõnavara meelde tuleb ja kätega võib ju ka vehkida. Rahaliselt alla kümne tuhande Eesti krooni ei tule välja, sest sõit on ka vaja teha ja kütust osta, hinnale tuleks lisada ka võileivad ja Eesti poolne meene rootslasest müüjale. Seega targem on pisut raha koguda ja leida sõitev ja kindlustuse ning ülevaatusega auto, millega saab samal õhtul praami peale vurada. Läbi Soome ja kaug-põhja võib ju ka uhada, aga säästu sellest ei teki. Suvel on odavam telkimisega ka kaugemalt kui Stockholmi lähistelt vanatehnikat tarnida. Mittesõitval esemel on otstarbekas käia järel treileriga.
Dokumentatsiooni vormistamine on Eesti ARK haldusalas, seega Rootsi pinnal piisab ainult ARK-ist kaasa võetud eestikeelse ostu-müügi lepingu vormistamisest. Eelnevalt tuleks see lepingublankett ka ise läbi lugeda ja sellest tulenevalt peale raha andmist võtta eelmiselt omanikult auto dokumendid.

NB Elu on näidanud, et lihtsam ja otstarbekam on koguda raha ja importida korralikumaid uunikuid, rämpsu leidub ka Maarjamaal piisavalt.

Kaasa võtta juhiload ja ID kaart!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne