Statsionaarmootori (1/2 ZAZ965) kohta paluks teavet.
#1

Tean juhuseid, kus neid on kasutatud paadis. Endal on sama plaan. Algselt olevat taolised elukad ajanud ringi tuletõrje pritsi.

Lähem kirjeldus:

4T 2sil rida. ZAZ965 pea, silindrid ja kepsud-kolvid, magneetosüüde, starter kiks+el, sundõhkjahutus jne.

Soov:

Mark jm karakteristikud, kasutuskogemused nii + kui - poole pealt.
Vasta
#2

Sellist mootorit kasutati ka mingil X muruniidukil (neljarattaline, kusjuures tagumised on suuremad ja topeltrattad, terad on ca. 1m karpraua küljes ja juht istub masina peal).Ütleksin, et selle masina peal töötab see mootor küll. Vaja oleks sisse ja väljalaske avad valujääkidest puhtaks rookida.Muide kolvid käivad sellel mootoril korraga üles-alla.
Vasta
#3

miilits Kirjutas:Muide kolvid käivad sellel mootoril korraga üles-alla.
Huvitav kuidas tööjärjekord märgitud ning kuidas mõista traktori T-25 tööjärjekorra erilisust (üks diislispets nii ütles, et eriline!), raamatus märgitud tööjärjekord nii 1-2-0-0?
Vasta
#4

1-2-0-0 tähendab seda, et 2sil 4t mootori kolvid käivad kordamööda üles-alla. Sellepärast on taolisi mootoreid raske kasutada kergematel riistadel kuna vibratsioon on liialt tugev.Kord nägin taolist mootorit aiatraktori peal küll hüppas-kargas kui tühikäigul loksus. Kui mõlemad silindrid käivad korraga. siis 4t mootoril toimub töötakt kordamööda mõlemas silindris ja tänu sellele on käik palju ühtlasem.  
Vasta
#5

tean et antud mootorit kasutati ka generaatoritel,katsun uurida kui palju mu tuttav elektrik nendega kokku on puutunud.
Vasta
#6

Romkale Enne tööjuures kiiruga suterdasin 1-2-0-0 kohta. Kahepütase 4t süüte järjekord märgitakse 4 numbriga sellepärast, et T-16, T-25 jm taolised motorid on piltlikult öeldes pooleks saetud neljased ridamootorid. T-40 süütejärjekord peaks olema 1-2-4-3. Nii tähistavad nullid nö ärasaetud püttasid.
Vasta
#7

no nii ,teada sain suht vähe.praktiline kogemus puudub,kuna tegemist reserv generaatoriga.ette oli nähtud töötama 3000 pöördega minutis ja põhi probleemiks pidi olema vilets jahutus.vee peal see muidugi probleem pole.
Vasta
#8

Arvan pigem et nullid näitavad "tühikäiku" silindritel, nii et esimise silindri, teise silindri töökäik, siis mölema silindri tühjalt käik, nagu neljataktilisel kombeks on.
Vasta
#9

samasugune aga ühe silindriline on tööstuslikult toodetava aiatraktori MTZ 05 mootor, raamatu järgi on neid ka kahe siindrilisega tehtud aga näinud pole. Võrreldes vanemat tüüpi nõuka päritolu stats. bensumootoritega on nende ZAZ 965 mootori baasil tehtud asjade käivitus ja tõõtamise ühtlus eeskujulikud.
Vasta
#10

MTZ-05 eest sain läinud suvel lipata küll. Aitasin tuttaval taadil Pranglis ädalat heinakuuri juurde ajada. Masin võttis sao ette ja läks tasasel  sammul omaette podisedes. Et olin elus esimest korda sellise riista kangide kallal, ei osanud oodata, et tagasikäik 3-ndalt sisse läheb. Pöördeid oli omajagu ja kui siduri päästsin läks tants lahti. oli tükk tegemist, et perenaise peenramaad ja muud olulist säästa. Lõpuks sain mingi kangi pihku ja käigu välja. See selleks, senine tagasiside annab lootust et käsilolev kahepütane saab ennast oma uues ametis õigustama. Usina nokitsemise käigus selgus ka üks ootamatu tõsiasi, nimelt ei sobi ZAZ-965 pea sellele mootorile. Ainuke esmapilgul hoomamatu erinevus peitub tõukurivarda torudes. Nende nurk erineb mingi  4-5 kraadi, nii et zapiku pead sobitades lähevad torud poole augu võrra nihu. Õnneks on vana pea suht kandulane, ainult vanad silindrid on külge kinni hallitanud, ehk õnnestub lahti meelitada.
Vasta
#11

Mul olemas kahepütane MTZ 12 kuskil üheksakümnenda aasta paiku tehtud ja ainuke asi mis remonti vajand on magneeto, hetkel ka sidur läbi pole veel vaatand mis viga aga masin ise aus. Pärast talvist seismist paar nööritäit tõmmata ja käib ilusti ja jõudu ikka looma moodi, kündes ei jõua kinni hoida.
Vabandust OT pärast lihtsalt vastuseks et kahepütased kah täitsa olemas.
Vasta
#12

Tänud Riko12-le. Äkki oskad ligikaudseltki öelda palju taoline kahepütane kütet tunni jooksul ära jõuab lutsida?
Vasta
#13

Vot täpset arvestust selle kohta pole pidanud aga ühe paagitäiega ( 5l ) saab ikka tükk aega tööd teha. Tavaliselt iga kevad tangime teda ja hetkel kasutusel ainult väikse aiamaa kündmiseks ja freesimiseks. Aga üle liitri tunnis minu oma küll eriti ei tohiks võtta arvatavasti vähem. Aga kevad käes ja kui siduri korda saab siis eks ma põllutööde ajal vaata täpsemalt kui janune ta on.
Vasta
#14

Häda ja viletsus!! Aga mis siin ohkida, eks iga samm targemuse poole ole ju selge rõõm. Lappan mina siis seda zapiku juppidest mootorit ja mis ma näen!! Punkt üks: originaalzapiku sil pea tõukurvarda torusid tuleb tublisti painutada, et otsad mootoribloki augud üles leiaksid. Punkt kaks: zapiku originaalsilindritega käivad kolvid pähe ja mitte vähe (r2 silinder 4mm pikem, järelikult ka kolvikäik). Aga eks ütle juba vanasõnagi, et kus häda kõige suurem, seal McGyver kõige lähem! Trein silindrite papptihendite asemele 4mm paksused metallvõrud ja vaatan mis saab järgmiseks üllatuseks.
Vasta
#15

Nonii-nonii-noniii.

Двигатель УД-25

5,88 кВт 3000 об

1978 г

Käisin täna toomas Viljandi tagant. Väljanägemine on värskemat laadi, et mitte öelda tutikas. Tõenäoliselt moodustavad seninäpitud vrakid automaatselt varuosafondi. Saabuv öö ja sellele paratamatult järgnev tööpäev ei saa olema just kõige rahulikumad, sest on kibe kiusatus talle bensiini pakkuda ja vänta lüüa.

Nüüd, kus andmed täpsemad, jääb üles küsimus kütusekulu ja +- punktide kohta.
Vasta
#16

riko12 Kirjutas:Mul olemas kahepütane MTZ 12 kuskil üheksakümnenda aasta paiku tehtud ja ainuke asi mis remonti vajand on magneeto, hetkel ka sidur läbi pole veel vaatand mis viga aga masin ise aus. Pärast talvist seismist paar nööritäit tõmmata ja käib ilusti ja jõudu ikka looma moodi, kündes ei jõua kinni hoida.
Mõni aeg tagasi oli selline uus KB-s müügil ja mu tuttav ostis selle ära. On ikka imeriist küll! Muidu väheke MTZ-5 sarnane aga kolmerattaga ja saab peal istuda, kusjuures esiratas asub vasaku tagumisega ühel joonel (nagu külgkorviga mootorattal), juhtimine ei käi mitte rooli vaid ikkagi leistangidega, vaata ja imesta milliseid imemasinaid olemas! Millegipärast ei suutnud ma netist mingitki infot või pilte selle "12" kohta leida.
Vasta
#17

Laupäeval loodetavasti läheb uue УД-25 installeerimiseks paadi külge. Eile sai starter külge aretatud ja ühendus käigukastiga on ka korras. Eks testsõit annab siis vastuse viimasele küsimusele, kütusekulu kohta.
Minu poolest võib teemale joone alla tõmmata või lukku panna, vahet pole.
Vasta
#18

Jaanist oktoobrini 2006 sai merd küntud. Hädine lugu oli. Kui magneeto varajasema süüte suunas nö põhja keerasin sai käik ainult pisut parem. Saeketi viil tegi poldiaugud õiges suunas pikemaks, mida rohkem viilisin, seda paremaks läks. Oktoobri lõpus tassisin paadi merest välja ja viisin koju. Tänavu kevadel kakkusin mootori sedavõrd lahti, et sain aimu magneeto ja nukkvõlli hammasrataste omavahelisest suhtest. Ammune aimdus osutus tõeks. Märgid olidki terhases veerand ringi nihu pandud. Ilmselt nö tehaseseades mootor tegi katsekäivitusel mõne plötsu ja kvartaliplaani täiteks käras küll!

Nüüd on süüde paigas ja mootor särtsu täis. Jõudu on piisavalt 6m puupaadi kerekiiruse saavutamiseks.

Tänu koostaja apsule pole see mootor tööd teinud ja on sujuvalt langenud hinnaga käest kätte käinud. Nädalavahetusel katsun Pranglis ära käia, siis saan kütusekulust ka õiget aimu
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne