paak, ratas, mootor
#1

Oleks vaja abi paagi, mootori ja ratta identifitseerimisel. Paagil puuduvad embleemid, kuid kontuurid on nähtavad.
Ratas on topeltratta üks pool. Ratta mõõtmed 550/45-477
METZELER
Mootoril hakkab number G tähega, ülejäänud on keevituse all.'


pildid
Vasta
#2

Ratas mulle vägagi tuttav. See peaks olema miski vana Saksa kaubaveo käsikäru ratas, mul oli selliste peale tehtud ketassae vedamise käru. Täpselt sellised rattad, ühendatud u. meetrise võlliga ja kaks A-kujulist kinnitust ka küljes. Need tänaseks juba kõige kaduva teed läinud koos ketassaega. Metzelerid ja puha. Aint mul olid nad ikka lausa uued nendega võrreldesBig Grin
Vasta
#3

B. paak on mootorrattalt Ardie RBU 503. Toodetud 1933-34.a. SV mootor, 4 takti, 497cc, 14hj. Paagil oli peal kell ja neljakandiline nahast kott tselloloidist aknaga kaarti jaoks. See koht on fotol oleval b.paagil kinni keevitatud.Võimalik, et kaarti kile oli omakorda kaetav plekist kaanega (sellega, mis praegu keevitatud)? Arvan, et (b.paagil olevate numrite põhjal) see tsikkel on rekvireeritud Eestis sakslaste poolt sõja lõpus.

"Ajalugu ei andesta rooste kuritegusid, kuid ei unusta ka neid, kes sellega võitlusse astuvad" V.Kirss 1985.a.
Vasta
#4

Tere.
Tänud vastajatele. Ratta ja paagi kohta on nüüd midagi olemas.
Kas keegi oskab paagi peal olevate kirjade kohta midagi öelda?
Mis mootor see võib olla? Muidu pean Kurtnas tundmatu karu naha müüki panema.
Kas kellelgi on BMW R-12 esimest ülestõstmisharki ( BMW R-12 kataloogi järgi nr. F 66 J 21b ständer, vorne.) See on raami eesotsas, umbes 40 cm keskmisest hargist eespool.

Siinjuures kutsun Eesti BMW R-12 omanikke vastama. Palju meid on, mitu R-12 on? Isiklike andmetele tuginedes tean ainult: hr. U. Teearu. Aga hr. Raivo kesk-eestist. Minu teada panevad mitmedki sõbrad neid tsikleid kokku. Andke teada.
Minu tlf. 5100 531. Toomas.
Lugupidamisega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne