Varem kasutusel olnud numbrimärkidest Eestis

Pärnumaal Lodja kõrtsis on üleval mõned kohalikud ajaloolise fotod. Muuhulgas üks pilt kraavi sõitnud autost, numbri kõrval on tähis LR. Ehk keegi foorumlastest satub samasse kohta ja on fotoaparaat kah käepärast.
Vasta

elideel Kirjutas:Ja siis õnnestus mul sel suvel Tartu linna peal selline pilt teha.
Kah kindlalt EW originaal aastast 1936. Konkreetsest numbritüübist aga pole aimu. Kas keegi teab?

Lahmisin huupi ilmaaegu. Vabandan.
See hoopis Läti 1936 aasta mootorrattanumber. nr 1-3000 viitab Riiale.
Nii, et sobiks pigem välismaiste numbrite teemasse Smile.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

www.platepie.com - autonumbritest meil ja mujal
Vasta

6631 Kirjutas:EDASI VALGED ERAAUTONUMBRID

А...ЕА 1982-83 Tallinn
Б...ЕА 1982 Tallinn
Г...ЕА 1982 provints
Д...ЕА 1982 provints
З...ЕА 1983-85 provints
В...ЕА 1982-84 Tallinn
Ж...ЕА 1984 Tallinn
Е...ЕА 1984-85 provints
К...ЕА 1986 (00..49 provints, 50..99 Tallinn)
И...ЕА 1985... Tallinn (01-11, 74, 77, 82, 83, 85, 86, 88, 94 provints)
Л...ЕА 1986... provints (63-75 Tallinn)
Н...ЕА mõlemad
О...ЕА 1987... mõlemad
С...ЕА Tallinn (25-32, 36-39 provints)
Т...ЕА Tallinn
П...ЕА provints
Р...ЕА provints (10-22 Tallinn)
У...ЕА provints
ЕАМ 78...99 eraveoautod, s.h. 90-92 Tallinn
ЕАС 80...92 eraveoautod, s.h. 90-92 Tallinn

Alates 1987 aastate kohta andmeid pole.

Kõik see on välja kirjutatud ühest autoinspektsiooni numbriseeriate teatmikust. Teatmikku ennast mul pole. Kes otsib, see selle ehk ka leiab...

Siin topikus kenasti ja väga nüansirohkelt kirjas suur osa Eestis varem kasutatud numbrite ajaloost (eriti NL aeg). Töötasin selle läbi ja teen peagi suured ja põhjalikud täiendused-parandused oma veebilehele Eesti numbrite ajaloo sektsiooni, lisades sinna ka oma teadmised. Üks suurem lünk, mida siit postitusest ei leidnud on 1982-1991 (valged numbrid) asutuse autodel kasutusel olnud kolmas täht, sarnaselt ülal postitatuga. Kas keegi teadjatest saaks selle lünga täita? Võib ka mulle privada. Piisaks lihtsalt tähtede loetelust kui väljastamise piirkonda ja aastat pole võtta.
Sel lihtsal põhjusel kaevasin selle vana teema jälle üles.
Ja siis veel küsimus, et kas siin ülal mainitud EAM oli siis algselt Siseministeerium ja EAC algselt operatiivsõidukid? Saan aru, et jutt käib nn "tagurpidi" formaadist EAM 12 34?

tänud ette.

www.platepie.com - autonumbritest meil ja mujal
Vasta

Härrased, veidi teemast mööda küsimus : kas eestis on kusagil 60- ndail olnud nõue maalida reg. number ka esilaterna klaasile? Tean et lätis oli see nii. Avarii puhul killud tõid, kellele õnne, kellele õnnetust, kui polnud aega neid üles korjata.
Veteran.
Vasta

elideel Kirjutas:Üks suurem lünk, mida siit postitusest ei leidnud on 1982-1991 (valged numbrid) asutuse autodel kasutusel olnud kolmas täht, sarnaselt ülal postitatuga. Kas keegi teadjatest saaks selle lünga täita?
Püüan oma meenutustes sorida, tuginedes ka käesoleva teema varasematele potsatustele. Esimene seeria oli EAA...
6631 postituses #18 Kirjutas:Valged numbrid ilmusid välja suvel 1980 enne olümpiamänge. Tallinna bussidest vahetati 26 Ikarus-260-le number 0123 EAA...0148 EAA. Nemad tohtisid sisse sõita Pirita olümpiakeskuse alale. Mõned Ikarus-250-d said ka valge numbri (0235 EAA jt.)
Paluks 6631-l täpsustada, kas antud numbritest oli üks pikliku kujuga ja teine ruudukujuline, nagu veokitel-bussidel tavaks oli, või mõlemad piklikud? Igatahes enamus EAA seeria numbrid olid mõlemad piklikud ja jagati ameti-sõiduautodele, sh. takso-Volgadele. EAA-sid jagati ka mootorratastele, need numbrid olid muidugi oma mõõdus. EAA seeriat jagus umbes kuni 1989-90, seejärel tuli ameti-sõiduautodele seeria EAБ. Neid aga jagati numbrikriisi tekkimisel ka veoautodele.

Veoautode seeriad ja ligikaudsed väljaandmise aastad olid sellised:
EAЛ - 1982-83
EAH - 1983-84
EAO - 1984-85
EAП - 1986-87
EAM - 1987-88
EAP - 1988-89 (vist ainult rajoonides)
EAC - 1989-91
tagurpidi EAC - 1990-91

elideel Kirjutas:Ja siis veel küsimus, et kas siin ülal mainitud EAM oli siis algselt Siseministeerium ja EAC algselt operatiivsõidukid? Saan aru, et jutt käib nn "tagurpidi" formaadist EAM 12 34?
Jah, EAM oli mõnda aega enne 1987 Siseministeeriumi kasutuses ning vähemalt miilitsa Þigulidel (UAZ-ide kohta ei oska öelda) olid mõlemad numbrid pikliku kujuga, ning ikka "õigetpidi" kujul 0123EAM. Tagurpidi-EAM ei mäleta, et selliseid oleks olnud. Tagurpidi-EAC kohta võiks ka keegi teadjam täpsustada, kas see oli algselt Sisemin.-le mõeldud ja/või mis asjaoludel üldse selline seeria tehti ja miks ei mindud veoautonumbritega edasi näiteks 0001EAT-ga.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta

Nagu ma olen ka varem öelnud, siis siin foorumis käivad Eesti autonumbrite ajaloost ja tänapäevast väga palju teadvad inimesed. Minu eesmärk on see numbrimärkide kohta käiv info nii siit foorumist kui mujalt allikatest kõik ühele lehele kokku kirjutada, mistõttu tegin põhjalikud täiendused sellises kohas:

http://www.platepie.com/eesti/eesti.htm

kes soovib, see vaatab.

Mõned faktid, mis siit foorumist läbi käinud on sealt veel puudu, kuna esineb väiksemaid vastuolusid ja pole faktiliselt tõestatud ja õigeks diskuteeritud, kuid teatud osa siin kirjeldatud faktidest on seal juba kirjas. Igasugune illustreeriv materjal fotode kujul on väga teretulnud ja abiks selle lehe paremaks muutmisel.

www.platepie.com - autonumbritest meil ja mujal
Vasta

EAC xxxx olid kasutusel algselt sõiduautodel.Minugi ETV Volvo 245 kandis numbrit EAC O882.Seeria tehti väidetavalt tollepärast ,et eristada riigisõidukaid erast.Kuna aga numbrikriis tuli siis läksid käiku kõik mida saada oli.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

Leidsin nädalavahetusel sellise:
[Pilt: P8100009.jpg]
Võibolla keegi oskab öelda,mis numbrimärgiga täpsemal tegu.Selles piirkonnas oli 40-datel mingi tulevahetus käinud.

projekt "Gaz-MM" või "Gaz-410", selles peitub küsimus
Vasta

Oma numbri pildile sain kena viite:
http://eag.unicweb.ee/EW/vrakid_paide194x_b_re-w.jpg

projekt "Gaz-MM" või "Gaz-410", selles peitub küsimus
Vasta

rains Kirjutas:Leidsin nädalavahetusel sellise:
[Pilt: P8100009.jpg]
Võibolla keegi oskab öelda,mis numbrimärgiga täpsemal tegu.Selles piirkonnas oli 40-datel mingi tulevahetus käinud.

Minu andmetel oli see numbritüüp Eestis kasutusel kevad - sügis (augusti lõpp) 1941. Ehk siis eelviimase NL okupatsiooni lõpukuudel vahetult enne viimast natsi-Saksamaa okupatsiooni. Järgmine numbritüüp pärast viimast EW seeriat. Kuna tegemist nii lühikese perioodiga, siis võib arvatavasti sellised numbrid ilma liialdamata klassifitserida haruldusteks.

www.platepie.com - autonumbritest meil ja mujal
Vasta

Eespool küll oli juba kirjutatud aga vanaisal on kunagi üleskirjutatud NSVL ajal levinud mootorsõidukite numbrite seeriad.
Eraautod:
ЭСА
ЭСБ
ЭСЯ
ЕАБ
ЕАЖ
ЕАП
ЕАУ
ЕАЧ
ЕАЦ
ЕАА
ЕАВ
ЕАС
ЕАМ
ЕАР
ЕАТ
ЕАХ
Riiklikud autod:
ЭСВ
ЭСГ
ЭСЕ
ЭСЖ
ЭСИ
ЭСК
ЭСЛ
ЕАК
ЕАГ
ЕАФ
ЕАЕ
ЕАН
ЕАО
Seeria ЕАК numbreid väljastati ameti ja individuaalautodele.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

Kuhu on nimistust kadunud valitsuse numbrid
3CT - vist olid sellised.
Vasta

Ühe ER-seeria numbri jäänus vedeleb ka minul kodus. Kuna see on aga n.ö. kahepoolne, siis on ilmselt tegemist mootorrattanumbriga, mõeldud kinnitamiseks esimesele porilauale?
Ühelt poolt:
[Pilt: 6984633_o9LOWh.jpeg]
Ja teiselt poolt:
[Pilt: 6984635_CiCe0i.jpeg]
Mis aga puutub nendesse nõuka-aja lõpu EAC numbritesse, siis neid oli lõpuks juba suvalistel asutuste autodel (eraautodel minuteada mitte, aga võin muidugi ka eksida). Minu isa sõitis tol ajal ühes tavalises Tartu tehases RAF bussi peal, tolle number oli vähemalt veel 13. 10. 1991. a. EAC7438 (samas, teisel minu käes oleval säilinud paberil kannab sama sõiduk 24. 05. 93. juba numbrit 024AAL. Paar aastat tagasi oli seda bussi veel liikumas näha ja ka pilte on foorumis olnud).

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

1936 aasta riigiteatajast pildistasin sellise pildi [Pilt: 6698237_vSiTrN.jpeg]
Vasta

Ühel venelaste numbrisaidil on üleval pilt valgest veoautonumbrist seeriast EAX. Muidugi väidetakse see olevat Eesti number. Oma mäletamist mööda selliseid Eestis küll polnud. Oskab keegi kommenteerida?

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta

(21-09-2009, 11:12 AM)XTA Kirjutas:  Ühel venelaste numbrisaidil on üleval pilt valgest veoautonumbrist seeriast EAX. Muidugi väidetakse see olevat Eesti number. Oma mäletamist mööda selliseid Eestis küll polnud. Oskab keegi kommenteerida?

Kummaline. Mina pole sellist seeriat näinud. Kuna ma alates 1982 (valgepõhjaliste ilmumisest) kuni nõukaaja lõpuni olen pidevalt lahtiste silmadega jälginud liikust (mh ka numbrimärke), siis 99,9% usun, et seda seeriat välja ei antud.

Mis seal fotol kujutet on, ei tea. Võibolla mingil erandjuhul 1-2 siiski välja anti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

(21-09-2009, 17:47 PM)valdo Kirjutas:  Kummaline. Mina pole sellist seeriat näinud. Kuna ma alates 1982 (valgepõhjaliste ilmumisest) kuni nõukaaja lõpuni olen pidevalt lahtiste silmadega jälginud liikust (mh ka numbrimärke), siis 99,9% usun, et seda seeriat välja ei antud.

Mis seal fotol kujutet on, ei tea. Võibolla mingil erandjuhul 1-2 siiski välja anti.
Siis võib oletada, et nii umbes 1991.a. lõpul pressiti see EAX seeria valmis, aga välja anda ei jõutudki, kuna vahepeal oli Eesti iseseisvunud ja hakanud välja andma oma numbreid. Seejärel jagati seeria kusagil Venemaal laiali. Pildilt on ka näha, et see on tehtud kaasaja Venemaal.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta

Seeriast "ise küsin, ise vastan":
Leidsin avtonomer'i saidilt, et ülalmainitud EAX on Moskva oblasti number. Samuti jäi Eestis olemata EAT seeria, mis anti välja Moskva linnas.
Eesti kohta käiv info on sel saidil hetkel veel puudulik.

PS. Kas keegi teab, kus N. Liidus numbrimärke valmistati - kas ainult Moskvas või kusagil veel?
Vasta

Garaazi koristades jäi selline jalgratta numbrimärk näppu. http://pilt.delfi.ee/picture/7783499/
Ei tea kas tal suurt väärtust on,aga vanarauast päästsin.
Vasta

(02-10-2009, 19:09 PM)XTA Kirjutas:  PS. Kas keegi teab, kus N. Liidus numbrimärke valmistati - kas ainult Moskvas või kusagil veel?

Kindlasti tsentraliseeritult, st ühes kohas. Kas see toimus Moskvas või mujal, seda ma hetkel ei tea.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne