Millist 125 kuupikulist masinat eelistate?
#1

et siis millist 125 kuupikulist masniat eelistate...
valikuid ju mitmeid...
dkw
minsk
moskva
ardie...valikuid ju mitmeid

kui teil endal on siis palun väga...kiitke või laitke masinat...
plaanis endalgi varsti a1 lube tegema ja plaanis mõni vana uunikum võtta....et siis kas dkw või moskva põhiline küsimus endal...kuid avaldage arvamust...noored...kirjutage...
Vasta
#2

dlfest Kirjutas:... plaanis mõni vana uunikum võtta....et siis kas dkw või moskva põhiline küsimus endal...

Moskva ongi ju DKW!

Ehk täpsemalt - algne ehk 1946.a. tootmisse tulnud Moskva M-1-A oli pea 100% ulatuses DKW RT 125 koopia. Muudatused olid tühised (elektrikarp, sadulakate jms). Nimelt toodi sõjareparatsioonide käigus Saksamaalt DKW 125-liste koosteliin Moskvasse ning pandi käima. Ning 1946. aasta (ja osalt ka 1947.a.) Moskvate küljes oli muide palju Saksamaalt toodud DKWde detailegi.

Hiljem muide "moskvalasi" täiustati (vedrustus, porilauad jms), kuid DKW põhikonstruktsioon säilis. Seda kõigi kolme N.Liidud asunud tehase - Moskva, Minski ja Degtjartovi nimelise (ЗИДWink - toodangus.

Mis puudutab teistesse 125 ccm DKWdesse, siis enne DKW RT 125 debüteerimist 1939. aastal sellise töömahuga mudeleid ei olnudki.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

dlfest Kirjutas:et plaanis mõni vana uunikum võtta
Mul ka sama plaan, ei tea ainult, kus neid uunikuid nii virnas ootamas on, et lähed ja võtad? 125 ccm Ardie näiteks?
Vasta
#4

valdo...ma arvan et enamus teab seda et dkw viidi moskvasse....kuid minu jaoks on ikka suur vahe, kas paagi peal kirjas dkw või moskva...
nagu kas jood cocat või pepsit....ning see kes otsib see leiab ka ardie üles...endal plaanis(loe kui isa viitsib tegeleda) www.mobile.de-st
soetada endale dkw...see nagu meie kuldne börss ainult et motikate ja autodele ainult...
Vasta
#5

dlfest Kirjutas:valdo...ma arvan et enamus teab seda et dkw viidi moskvasse....kuid minu jaoks on ikka suur vahe, kas paagi peal kirjas dkw või moskva...

Sa ju tahtsid saada võrdlust? Kuna kirjad paagil on imago-asi ja selles osas on igaühel oma personaalsed väärtushinnangud ja eelistused (mina kodumaa patrioodina nt eelistan Eestis sõitnud Moskvat iga kell Saksast toodud DKWle), siis selles ei saa Sulle keegi nõu anda. Jääbki üle vaid tehniline pool, mis on aga Moskva M-1-A'l ja DKW RT 125'i identne. Ainus vahe on selles, et DKW'l on ehk kvaliteetsemad osad ja asi on paremini kokku pandud.

Seda erinevust aga mahendab veidi asjaolu, et uunikumi restaureerimisel tuleb see nagunii viimase seibini lahti võtta ning siis kvaliteetselt kokku panna, piirkulunud ja kõlbmatuid detaile nagunii asendades/remontides/järele tehes.

dlfest Kirjutas:... see leiab ka ardie üles...endal plaanis(loe kui isa viitsib tegeleda) www.mobile.de-st
soetada endale dkw...see nagu meie kuldne börss ainult et motikate ja autodele ainult...

Tegelikult liigub kõike, kui silmad lahti hoida. Peamine vanatehnikaga tegelemisel on pikk kannatus, tehnikaoskus ning valmidus mõningaid spetsiifilisi detaile üsna pikalt (nt mõned aastad) taga otsida. Ning kulutada vahetevahel terve päev või isegi mitu päeva mingi tühise "kruvi" või "mutri" replika valmistamisele.

Samas ei ole DKW/Moskva ja Ardie sugugi ainsad 125ste uunikumide variandid. Minu ülimalt subjektiivse arvamuse kohaselt on selle kubatuuriga üks efektsemaid rattaid kahekolviline ja hark-kepsuga Puch. Olen viimase 22 aasta jooksul vähemalt nelja säärast isendit/jäänuseid oma näpuga katsunud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

einoh...mees teab mis mees räägib...
Vasta
#7

võiksid võtta yhendust minuga,olen taastanud 5 moskva ja 2 minski tehase mootorratast ja veel on taastamatta yks K-125.
Kõige tähtsam on komplektsus tsikli juures ,mida soovid taastada.
Ylejäänud protseduuri võid minu töökojas õpipoisina ära õppida!
Olen alati toetanud noori algajaid ja tere tulemast klubisse!

info: tsiklid@hotmail.com

:I M Back
Vasta
#8

Tsiklimeister Kirjutas:võiksid võtta yhendust minuga,olen taastanud 5 moskva ja 2 minski tehase mootorratast ja veel on taastamatta yks K-125.
Kõige tähtsam on komplektsus tsikli juures ,mida soovid taastada.
Ylejäänud protseduuri võid minu töökojas õpipoisina ära õppida!
Olen alati toetanud noori algajaid ja tere tulemast klubisse!
Noor algaja küsib: Kas on plaanis K125-le ka paagi peale sabatähte ja kirjatähte-numbrit kritseldada , ja kui, siis kuidas seda teha?
Vasta
#9

Mina eelistan ikka vanat head Moskva M1A´d
Vasta
#10

Tore, aga ega Minski tehase M1A ka suurt kehvem pole, vb imago küsimus ainult! Ise eelistan ZID tehase K125-te, kuna mul see olemas! Siia lõppu mõelge juurde see punase keelega ikoon!!! Samas pole meil kohanud ühtegi 125-est DKW-d, Puch-e küll.
Vasta
#11

minsk on ikka üleprahi Smile
kuna endal see olemas, aga jahh, mootor vajab putitamist ja mõned jupid tänu roostele kinni jänud, aga ple hulluToungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne