Romulast päästetud Cavalier
#1

Tere mõtlesin et kirjutan ka enda autost natuke
Margiks siis Chevrolet Cavalier 89.a 2.2
Vedeles teine eelmine suvi õnnetult Männikul ameerika autode romulas
ilma mootori ja veel mõne puuduva osaga
Kuna suve jooksul langes hind väga alla ja kodus seisis samasugune aga
nelja uksega suht läbi isend millel töötav mootor ,otsustasin ta sealt ära osta.Nii oligi kodus mingi imelik väike ameeriklane .Kuna auto oli valget värvi ja suht roostes tuli sellega midagi kohe ette võtta .
Paari nädalaga said keevitatud mõningad kohad ja värvitud matt mustaks .Ja sellega seoses sai ta endale ka nime PÄTU ???
Pärast mõningat ootamist sai paigaldatud doonori pealt mootor koos käigukastiga,bensiinipaak, summuti ja esituled ning radiaator
Üle sai vaadatud ka pidurid ja sillad ,vahetatud tag.amordid
Nüüd oli aeg Ülevaatusele minna,oh häda Pätu kohe õigustama oma nime ,üks taga pidur kehva ja mõrane klaas ei võimaldanud üv.läbida
Vaja esiklaas vahetada ,leidsin kodu lähedal koha kus klaas ära vahetatakse vaja ainult teise küljest klaas kätte saada
Ühel õhtul peale tööd sai siis klaasi saagima hakatud koos naisega kuna
abimehed kellega oli plaanis see töö ära teha kõik alt ära üppasid .Klaas
tervelt käes järgmine päev kohe Pätu koos klaasiga töömehe juurde et hommikuks valmis AGA hommikul seisis Pätu ilma klaasita ,Nelja ukselise klaas on väiksem kui kahe ukselise oma .Klaasi leidmine oli omaette ooper ja kestis 1,5kuud ja maksis 3,5k .
Vana klaasi alt tuli välja ohtralt augukesi sai siis veel aknaääri keevitatud ja uue klaasi liimisin ise et see mitte katki ei läheks veel väike piduri remont ja Üv.edukalt läbitud .Sai temaga päris edukalt sõidetud kuni kõige külmema päeva hommikul käima ei läinud oli vist -30 kraadi .Küünlad maha ja kolmes silindris tosool sees selge vaja plokkikaane tihendit vahetada ,eelnevalt olin tööjuures taastanud ühe tagavaraks oleva kaane nii et vaja ainult jupid vahetada .
Kuna sellel autol on ainult märgu tuled armatuuris otsustasin paigaldada ka ühtlasi lisa temp.ja õlirõhu näitaja .Tänase päeva seisuga on mootor koos uued õlid veed, filtrid ,tihendid sees .Ühtlasi sai üle käidud mootori ruumis olevad juhtmed ,mittevajalikud ära ja teised ilusti punti nagu peab ja ka korralikud massi ja plussi juhtmed .Moment seisab ja ootab oma aega ja lund ka palju all suht nigelad talve kummid .Mõned mitte väga ilusad pildid ka http://www.album.ee/?o=316948595 Kui midagi veel toimub vast kirjutan veel
Vasta
#2

Võid endale õlale patsutada hea töö eest ja usun et see kõik sulle pikemalt ka rõõmu toob! Mul on olnud Cavalier (mingi 90'te oli) Station Wagon ja olin tollal sellega väga rahul kuniks juhi iste ära lagunes ja siis ma ta lihtsalt maha müüsin kuna ma ei viitsinud sellega tegelda. Odav ameeriklane ja asjatult alahinnatud. Masin on Opeli põhjal tehtud ja minu arust peab paremini vastu kui Opel. Igastahes oli mõnus sõita sellega, arvestades kulutusi masinale.

Just a man!
Vasta
#3

Ega see universaal Cavalier Prillimäe romulasse ei jõudnud seal oli üks aasta tagasi veel .
Opeliga ma oma autot küll võrrelda ei taha Vanem kere küll meenutab Asconat See oli ka põhjus miks see nelja ukseline seisma jäi .Kõik kes vaatasid küsisid see mingi opel vää
AGA nüüd veel autost ,vahepeal tuli meelde veel osa asju mis sai tehtud
Nimelt starter sai remonditud tänu sellele et mootor ei saanud massi ,Sõitsin üks kord garaazist välja ja enam käima ei lähe võtsin starteri maha vaatasin üle harjad läbi ,vahetasin harjad ära,starter peale tagasi ,ikka käima ei lähe .Veab vaevaliselt ringi nagu aku oleks läbi .Ostsin uue aku niikunii kunagi vaja .Panen aku peale sama lugu Siis selgus et täiesti korralik massijuhe mis läheb plokkikülge ei anna lihtsalt ühendust ,vedasin siis uue jämeda massijuhtme otse aku pealt starteri poldi alla ja käima läks Nii et pealt näha korralik massijuhe ei pruugi olla üldse hea.
Piduritega oli ka mingi Kamm kuna esipidureid ei olnud siis sai need doonori küljest võetud ,kõik jubinad küljes ja vaja õhutada aga piduri õli ei tule ja pedaal ka selline imelik kuna peasilindreid oli mitu siis kohe vahetama teine käitus samamoodi alles kolmas peasilinder oli toimiv ja sellega sai ka pidurid tööle .Pärast võtsin nood mitte töötavad lahti ja mingid mansettid olid millegipärast ära tursunud tõenäoliselt endised omanikud mingit valet piduri õli süsteemi valanud .
Mingid andmed ka auto kohta
Töömaht        134 cu.in   2,2 L
sil.läbimõõt    3.50"         89,0mm
kolvikäik        3.46"         88,0mm
surveaste              9,0:1
kütuse süst.           TBI
HP @ RPM         95 @ 5200
käigukast          Manuaal
käike                    5
Mõned juppide hinnad ka
Esiklaas uus 3500.-
Plokikaasetihend uus 370.-
Õlifilter 90.-
Küünlad 40.-tk
Küünlajuhtmed 200.-kompl
Bensiini filter 95.-
Momendil rohkem vaja pole läinud
Vasta
#4

Noonii täna üle hulga aja jälle liikvel kuna Honda vajab vägisi remonti
Üks asi veel peale remonti mõõtsin ära silindri surved 10,5 kuni 11,5
Auto andmetes on 9:1 Kuda sellesse suhtuda kas enam vähem normis
Üks asi veel et mootori temp püsib alla 80 kraadi kas oleks mõttekas uus termostaat panna .
Vasta
#5

Lada sõber Kirjutas:Noonii täna üle hulga aja jälle liikvel kuna Honda vajab vägisi remonti
Üks asi veel peale remonti mõõtsin ära silindri surved 10,5 kuni 11,5
Auto andmetes on 9:1 Kuda sellesse suhtuda kas enam vähem normis
Üks asi veel et mootori temp püsib alla 80 kraadi kas oleks mõttekas uus termostaat panna .
Tavaliselt tehaseandmetes surveaste,aga saa mõõtsid kindlasti kompressiooni.Surveaste näitab,mitu korda gaas kokku surutakse, kompressioon aga, ütleme et rõhku silindris.
Vasta
#6

Tänud täpsustuse eest Uurisin mingit raamatut seal oli kirjas et 9:1 =10,5kp/cm,2 Seega peaks surved olema normis arvestades et kaant sai natuke lihvitud
Vasta
#7

Nonii sai kaks päeva tagasi ka diagnostikas käidud ei näidanud ühtegi viga tore Vahe peal oli ka väike õli leke kuna panin salongi lisaõlirõhu näitaja siis üks toru ühendus vajas pingutamist ,muidu on õlirõhk tühikäigul 2,5-3 pööretega kuni 4,0 Ja veel kui keegi loeb ja talle minu auto meeldima hakkab siis 12000.- võiks ta maha müüa kaasa annaks ka hunniku juppe mida võib tulevikus vaja minna
Vasta
#8

Täna sai tööjuures salongi ka pööretemõõtja pandud vastukaaluks sellele et eile õnnestus üle viie aasta politsei huviorbiiti sattuda,kiirus oli teeoludele mittevastav,paistab et auto väärib oma nime.Varsti peaks salongist ka keegi pilti tegema vast elame näeme ,varsti peab hakkama velgi ja kumme vahetama .
Vasta
#9

Mis vahepeal on juhtunud Sai rattad ära vahetatud ja uuritud temperatuuuri anduri tööd kas on ikka õige takistusega.Ühel ilusal päeval oli mootori temp. liiga kõrge ja ventikas ei töötanud ei saanud veel aru kas temp.ei olnud veel liiga kõrge või andur ei tööta korralikut,andurit mõõtes tundub kõik ok.
Täna tõstsin auto üless ja oh häda taga rattalaagrid loksuvad ja ees zarniir koliseb paistab et tuleb jooksuosa remontima hakata ,taga pidurid vaja ka natuke järgi aidata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne