Autoregistri teema.

(07-02-2022, 20:31 PM)Aare R. Kirjutas:  Mootorsõidukijuhi järgmise tervisekontrolli läbimise tähtpäeva saabumisel peatub mootorsõidukijuhi juhtimisõigus, kui isik ei esita hiljemalt nimetatud tähtpäeval Maanteeametile uut tervisetõendit.

Juhtimisõigus peatub, mitte luba ei muutu kehtetuks.
Ehk siis C-kat kehtivus lõppeb, aga juhiluba kui selline kehtib edasi B-kat jaoks.
Vasta

Kui teemat veel keerulisemaks ajada, siis kõigepealt tuleb peensusteni selgeks teha mõisted.
Lubade kehtivus aeg ja juhtimisõigus on erinevad mõisted (võivad kattuda, aga ei pruugi)
Sellist asja nagu "kutselised kategooriad" pole olemas.
Käru loa olemasolu ei tähenda midagi kutselist (selleks ongi kood 95, kui tahad palgatööd teha)
Enda käru (mitte O1) vedamiseks (kasvõi b kategooria sõiduki sabas) peab kehtiv juhtimisõigus ikka olemas olema.
Nagu siin varem läbi lipsas, et perearst annab tõendi, siis vingemate kategooriate juhtimisõiguse saamiseks peab siiski külastama "profesionaalse meditsiini" asutust, kes on väidetavalt adekvaatne hindama juhi tervislikku seisundit (ja selle jagu ka kulukam)
Ma ise selle sajandi sees polnud kood95 lubade järgi vajadust tundnud (kui vahest trehvas, siis sõit vaid paberkettaga autoga) aga eelmine aasta sai see "pädevustunnistus" igaks juhuks ära tehtud (otseselt rekkamees ei ole, aga vahest tuleb mõne kaasaegsemat pilli ka liigutada ja siis pannakse pahaks, kui digikaarti kasutada pole)
Lisaks on endal majapidamises M1 kategooria sõiduauto, mille täismass on 12T (jah, 12 tonni!) ja selle roolimiseks on vist ka vähim lubade kategooria "C" aga "kutselisusega" (loe, profesionaalse töö tegemisega) pole seal midagi tegemist Big Grin
Et tee ääres vähem seletamist oleks, on tegelikult lihtsam, kui võimalikult vinged paberid on ette näidata Big Grin 
Ainuke variant, mis selle vastu räägib, on naaberteema- "mopeedautod" (kui sul pole mingeid lube, siis ei saa neid ka ära võtta, rääkimata juhtimisõiguse peatamisest) Big Grin
Vasta

(07-02-2022, 20:31 PM)Aare R. Kirjutas:  § 101.  Mootorsõidukijuhi ja juhtimisõiguse taotleja tervisekontroll

(8) Mootorsõidukijuhi järgmise tervisekontrolli läbimise tähtpäeva saabumisel peatub mootorsõidukijuhi juhtimisõigus, kui isik ei esita hiljemalt nimetatud tähtpäeval Maanteeametile uut tervisetõendit.

Aga eks mingi vanuse saabudes ongi dilemma, kas jätta kutselise juhi kategooriad alles ja käia iga 5 aasta tagant kontrollis ja jätta alles vaid eluks hädavajalik ja käia kontrollis iga 10 aasta tagant.

Kas see sõltub vanusest? Ma omaarust väga vana pole, aga tähtajad on ikka samad. Kuna C ja CE soovin säilitada, siis pean isegi iga 5 aasta takka ennast ette näitama, eelmine kord siis 34, järgmine 39 aasta vanuselt. Või viitad sellele, et vanemas eas on suurem võimalus "tehnoülevaatusel" läbi põruda?

Huvitav nüanss asja juures on see, et kõikide kategooriate kehtimisajad on sõltuvad viimasena omandatud ehk A-kategooria eksami kuupäevast. Üle-eelmisel juhiloal mingeid kategooriate kehtivusaegu märgitud polnud, 2015 peale A-kategooria lisandumist tulid C-le ja CE-le just sellest A-kategooria eksamist + 5 aastat kuupäevad juurde. Peale viimast vahetust ka B-kategooriale, sama kuupäev 2030 ehk 5+10 aastat peale viimast eksamit.
Vasta

Ei, vanusest see ei sõltu, pidasin silmas just vajadust või tahtmist kutselise juhi kategooriaid säilitada, ütleme näiteks pensioniikka jõudes.
Mis puutub kutselisse kategooriasse, siis seda ei ole tõesti olemas, küll aga on olemas kategooria "kutselised juhid", "professionaalne autojuht" kõlab kuidagi üleolevalt, kuigi tegelikult tähendabki elukutselist. Aga see selleks, ei hakka nii peeneks asja ajama, aru saavad ju kõik, millest jutt käib. Nö "käruload" ei tähenda iseenesest aga loomulikult automaatselt ametikoolituse vajadust.

Põhimõtteliselt peaks olema nii, et kui mul oleks omal isiklik multiliftiga veokas ja ma ehitaks sellele selga sauna ja läheks sellega lihtsalt rändama, ei ole mul vaja ka digikaarti, ega ametikoolitust, kuna ma ei osuta mitte mingisugust teenust. Miks ma ütlen "peaks olema"- kogemust sellega ei ole ja esimese hooga tahaks nii mõnigi mundrimees asja võibolla omamoodi tõlgendada.
Vasta

(07-02-2022, 22:21 PM)Aare R. Kirjutas:  Põhimõtteliselt peaks olema nii, et kui mul oleks omal isiklik multiliftiga veokas ja ma ehitaks sellele selga sauna ja läheks sellega lihtsalt rändama, ei ole mul vaja ka digikaarti, ega ametikoolitust, kuna ma ei osuta mitte mingisugust teenust. Miks ma ütlen "peaks olema"- kogemust sellega ei ole ja esimese hooga tahaks nii mõnigi mundrimees asja võibolla omamoodi tõlgendada.

Ma olen selles "hallis alas" küllalt palju õngitsenud, aga õnneks pole kunagi tekkinud vajadust tõestada, et ma kaamel pole. Kunagi sai väga palju tehtud "oma kulul" vedusid ettevõtte autoga, millel oli ka sama ettevõtte enda kaup (n.ö rändtsirkus), paberimajandus oli pehmelt öeldes kehvavõitu. Ametikoolitus jäigi läbimata.

Hiljem olen sõitnud valdavalt vanaaegse rasketehnikaga hobisõite, samas mõned korrad ka laenanud tuttavatelt veoettevõtjatelt nende igapäevaseid töövahendeid isiklike sõitude tarbeks. Selleks tarbeks sai üksvahe isegi digikaarti omatud, aga ametikoolitust endiselt mitte. Ma isegi ei tea, kas ma rikkusin seadust, vedades laenatud autoga enda isiklikku või MTÜ (mille liige ma ise olin) kola, omamata ametikoolitust. Volitused ja kettamajanduse hoidsin niipalju korras kui oskasin (kas tööandja, kelle juures töötan kontorirotina, väljastatud "puhkusetõend" üldse pädeb sel puhul kui erasõitu teen?).
Vasta

Jällegi, endal pole antud asjadega kokkupuudet olnud, aga olen nii aru saanud, et oma kola vedades ei tehta teenust ning selleks ei ole ametikoolitust vaja ning digikaardi puhul on vähemalt üks punkt sama asja kohta, et 50km raadiuses masina platseerimiskohast ja teenuse mitteosutamisel ei ole vaja ka digikaarti. See puhkusetõend on minu arusaama järgi tõesti ülearune. 
Veidi OT-na- kui meid kontrollivad mundrimehed, kelle arvates on peale 10-tunnist sõidupäeva vaja teha 11-tunnine paus, siis läheb vist muude asjadega päris keeruliseks Big Grin
See viimane näide oli mu noorima venna viimasest kokkupuutest politseiga Big Grin
Vasta

Sügisel tegin uut tervisetõendit. C katti ei kasuta ja tegin ainult B tervisetõendi 10 aastaks. Helistasin ja küsisin ametist infotelefonilt üle, et kas nüüd C katist jäädavalt ilma? Öeldi, et kui teen C tervisetõendi, saab C kati juhtimisõiguse tagasi ja ei kao ta kusagile. Pidin vastava avalduse saatma C katist loobumise kohta.
Vasta

(08-02-2022, 09:26 AM)margus61 Kirjutas:  Sügisel tegin uut tervisetõendit. C katti ei kasuta ja tegin ainult B tervisetõendi 10 aastaks. Helistasin ja küsisin ametist infotelefonilt üle, et kas nüüd C katist jäädavalt ilma? Öeldi, et kui teen C tervisetõendi, saab C kati juhtimisõiguse tagasi ja ei kao ta kusagile. Pidin vastava avalduse saatma C katist loobumise kohta.
Lisaks kui uus C tervisetõend teha, siis on vaja ka värske juhiluba taotleda, kus kehtiv C ka märgitud.
Kui C üldse ei kasuta, siis tasub iga 10 aasta tagant teha 5 aastat C kati tervisetõendit koos B 10 aastaga, siis juhilubade 5 viimast aastat muidugi ainult B juhtimisõigus. Kui tahta, et C koguaeg igaks juhuks varuks oleks, siis uus tervisetõend ja juhiluba iga 5 aasta tagant.
Vasta

Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.
Vasta

(26-01-2023, 19:35 PM)MeelisV Kirjutas:  Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.

Olen vaadanud ja see on ka minus tõsist hämmingut esile kutsunud. Milleks selline paber, jääb täiesti mõistmatuks. Elementaarsed andmed võiks ikka kirjas olla.
Vasta

(26-01-2023, 19:35 PM)MeelisV Kirjutas:  Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.

Mnjah. Mõõdud võiks olla küll. Korduvalt H1 kõrgusega võõrast bussi roolides passi ette võtnud ja kõrgust kontrollinud enne kui kuhugi parkimismajja sisenen.

Offtopic, hüpoteetiline. Kui sõidan 1980mm kõrge bussiga 2,0m kõrguspiiranguga parkimismajja sisse ja lõhun laes evakuatsioonivalgusti või mõne anduri (eriti halval juhul sprinkleri), kes kannab kahjud  hoonel ja sõidukil?
Vasta

(26-01-2023, 19:35 PM)MeelisV Kirjutas:  Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.
Mis sa norid digiriigi kallal-pika koodide tõlke kaudu saad ju tühimassi kätte.
Ja triipood ju olemas-mõni värskem õun teeb ilmselt otsetõlke.
Värskem värv viitabki puhtale paberile millel käinud kärbsed.
Vasta

Küsimus ongi mis kaalus haagise saab sabasse võtta piduriga või ilma ?
Kas auto mahub parkimismaja sisse või tunnelisse ehk silla alt läbi. ?
Tahad laevapileti hinda vaadata mis käib pikkuse järgi....

Ilma iseteeniduse või e keskkonnata ei näe midagi.
Sõidaks igapäevaselt ühe autoga õpid asja ära aga kui vahetada autosid, tööl erinevad kaubikud jms.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne