Autoregistri teema.

(28-05-2017, 07:25 AM)veix__ Kirjutas:  Suvisel ajal on järjekorrad alati pikad. Sõidueksamist kukutakse läbi seetõttu, et autokooli programmis olev sõidutundide hulk on enamike jaoks liiga väike ja lisatunde naljalt ei raatsita võtta (15-20 eur/h) kuna oli niigi tegu, et autokooli raha (u. 500 eur) kokku saada.

Kui sõita ei oska, siis ei saa ka autokooli tunnistust ja luba arki minna üldse. Kui raha ei ole, et sõite juurde osta, siis autokooli ei lõpeta. Osad nurgatagused autokoolid lüpsavad õpilast isegi siis, kui tegelt normaalselt sõidad. See, kui arki ja autokooli vahele pool aastat kipub jääma, siis on mõistlik võtta keegi kõrvale kellega sõita, tõsi sel juhendajal peab olema vastav paber ette näidata. Mingi aeg tagasi oli 20 euri.
Vasta

1 noor sugulane on kolm korda sõidueksamil läbi kukkunud(või pigem kukutatud). Kutt on maast madalast pealinna liikluses rolleriga osalenud ja ilma õnnetusteta läbi ajanud. Autoga sõidab ilusti, ei kima ega midagi, sõidutunnetus on väga hea. Võrreldes sellega, milliste oskuste eest mulle 92-l ABC kätte anti, pole siin üldse midagi võrrelda. Sõitma õppisin ikkagi mitu aastat hiljem, kui oma auto tekkis. Praegu on jah ses suhtes lihtsam, et auto on luksusasjast igapäevaelu osaks saanud ja võid kohe peale paberite kättesaamist oma maseratiga päikeseloojangusse sõita. Midagi on ses eksamiasjas mäda igal juhul või siis toimub riigikassa lõivudega täitmine, ei muud. Kas riikliku ettekirjutuse alusel või eksamineerijate sõbraliku kollektiivi omal initsiatiivil, seda on raske öelda.
Vasta

Nüüd saab MNT lehelt vaadata oma eksami tulemust, millega läbi kukkusid
Vasta

(28-05-2017, 09:07 AM)huvi5 Kirjutas:  
(28-05-2017, 07:25 AM)veix__ Kirjutas:  Suvisel ajal on järjekorrad alati pikad. Sõidueksamist kukutakse läbi seetõttu, et autokooli programmis olev sõidutundide hulk on enamike jaoks liiga väike ja lisatunde naljalt ei raatsita võtta (15-20 eur/h) kuna oli niigi tegu, et autokooli raha (u. 500 eur) kokku saada.

Kui sõita ei oska, siis ei saa ka autokooli tunnistust ja luba arki minna üldse. Kui raha ei ole, et sõite juurde osta, siis autokooli ei lõpeta. Osad nurgatagused autokoolid lüpsavad õpilast isegi siis, kui tegelt normaalselt sõidad. See, kui arki ja autokooli vahele pool aastat kipub jääma, siis on mõistlik võtta keegi kõrvale kellega sõita, tõsi sel juhendajal peab olema vastav paber ette näidata. Mingi aeg tagasi oli 20 euri.


Kõik ARK-i minejad on autokooli edukalt läbinud ja sealt tunnistuse saanud, ometi pooled kukuvad eksamist läbi. Rolleyes  Asi on selles, et autokooli võib lõpetada ilma sõite juurde ostmata (kuigi tõesti paljud vajavad ka seal lisatunde), aga ARK eksami jaoks sellest kogemusest jääb poolte sõitjate jaoks liiga väheks.
Maanteeameti lehelt:

Noore juhi ettevalmistuse tase, kes tuleb riiklikule sõidueksamile juhtimisõigust taotlema, peab olema sellisel tasemel, et sõidueksamit sooritades on ta valmis iseseisvalt ja ohutult sõitma. Juhi kvalifikatsioon eeldab, et juht valitseb sõidukit, ta on ohutu ning tuleb liikluses toime.

Selleks et ohutuks juhiks kujuneda, ei piisa ainult autokoolis läbitud miinimum sõidutundide läbimisest.
...

Enne riiklikule sõidueksamile tulekut oleks juhtimisõiguse taotlejal soovitav läbida vähemalt 100-120 sõidutundi või 3000-4000 km sõidupraktika koos oma juhendajaga.

Autokoolis sõidetakse harilikult veidi üle 20 tunni...
Olen ise ka juhendaja. Paraku lihtsalt oma autoga sõitmine ei pruugi algajat siiski piisavalt palju aidata, et eksami ära teeks. Seda näiteks siis kui oma auto ja eksami auto on piisavalt palju erinevad, algaja jaoks on see probleem. Näiteks ka tühikäigul kohalt minnes võimatu välja suretada diisel vs. suhteliselt lahja ja palju pöördeid tahtev bensiinimootor.
Vasta

(28-05-2017, 13:23 PM)alfredo Kirjutas:  1 noor sugulane on kolm korda sõidueksamil läbi kukkunud(või pigem kukutatud). ...

Jajaa, kadedad jobud ei lase meistrit liiklusesse. Sad 

Või äkki ikkagi ei ole nii kõva mees, et kannataks üksi liiklema lasta? Roller ja auto on üsna erinevast kaalukategooriast asjad.

Kui on tegu tahtliku läbikukutamisega, siis see on videolt näha-kuulda.

Olen aidanud mitmel autokooli "edukalt" lõpetanud inimesel ARK eksamiks valmistuda. Ning pean tõdema, et autokooli saab lõpetatud ikka liiga lihtsalt: kodanikud ei suuda isegi käiku vahetada ilma, et silmadega kangi ei lükkaks. Pea pööramisele järgneb käe liikumine koos rooliga, suunatuli enne manöövrit ununeb sisse lülitada.... Sad

Rääkimata sellest, et oleks elementaarnegi oskus kuulata mootorit, et osata kallakul paigalt võtta. Tänapäevaste mootorite puhul ei ole vahet - need kõik küsivad pööret ja surevad ilma pasliku gaasikasutuseta ära.

Paar tundi heinamaal mäenõlval harjutamist on neile kõigile selgeks teinud, et nad tegelikult ei ole võimelised autot valitsema... Ning andnud oskuse vähemalt kallakul paigaltvõtt sooritada nõetekohaselt.
Vasta

Küsimus polegi sõiduõppe kvaliteedis. Ok, eks läbipõrujate arvelt suureneb see järjekord, antud juhul x2, aga isegi kuu kahe pikkune järjekord on minu arvates liiast. Arvestades veel riigilõivu suurust (40,-), mis kordades kõrgem õppesõidu hindadest, võiks asi kuidagi paindlikumalt lahendatud olla.
Sõiduõppest.
Lugedes autokooli õpet tutvustavat teksti, on selge, et suurema osa õppest peakski tulevane autojuht saama väljastpoolt kooli. Kool pakub 20x45min, ehk 15h. Samas aga soovitatakse õppuril koolituse ajal läbida ~4-5000km sh linnasõidud, plats jms. Ligikaudse arvutuse kohaselt on seda pea 10x enam ametlikult nõutavast.
Küsimus: paljudel on võimalust iseseisvalt sellises mahus lisaõpet saada/jagada? Seda enam, et eraautodel lisapedaalid puudavad ja paljudel puudub ka õpetamise oskus/tahe, lisaks võib alla 18a vanust õpetada vaid lapsevanem.


Vasta

(29-05-2017, 10:28 AM)hulgus Kirjutas:  Küsimus polegi sõiduõppe kvaliteedis.
....võiks asi kuidagi paindlikumalt lahendatud olla.

Mismoodi seda mõista? Et iga vähegi roolist üle nägev ja autot käivitada taipav organism saaks liiklemisloa?

Auto on massihävitusrelv ja selle ohjamine nõuab teatud oskustele lisaks ka vastutusvõimet. Vat selle viimasega kipub eriti pahasti olema...

Kui aga tõesti on eksamineerija olnud pahatahtlik, siis ei tohi seda jätta niisama, vaid tulebki oma õiguste eest seista. Kui ei ole mune seda teha õigel ajal, siis kasvõi tagantjärele. Töötavad ju eksaminaatoritenagi samasugused inimesed, nagu mina, Sina ja tema... Mitte Eriti Alatud Tõprad Iolt...
Vasta

(29-05-2017, 10:46 AM)v6sa Kirjutas:  
(29-05-2017, 10:28 AM)hulgus Kirjutas:  Küsimus polegi sõiduõppe kvaliteedis.
....võiks asi kuidagi paindlikumalt lahendatud olla.

Mismoodi seda mõista? Et iga vähegi roolist üle nägev ja autot käivitada taipav organism saaks liiklemisloa?

Sa ikka oskad tõlgendada/lõigata Cool .
Minu küsimus ei olnud sõiduõppe kvaliteedi kohta, vaid meie nn "õhukese riigi" teenuste kvaliteedis ja saadavuses.
Kui erasektoris maksaks teenus 40,-€ ja seda peaks ootama 2-4 kuud, siis palju oleks sellisel teenusel potentsiaalseid kliente?
Ja kuidas parandab juhi oskuseid see pikk ooteaeg?


Vasta

Sinu idee on siis selles, et riik peaks hakkama pakkuma erasektorist soodsama hinnaga sõidupraktikat?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Üldiselt vist ikka on nii et kui vigu ei tee siis saad läbi ja kui eksid teatud arv kordi sel juhul kukud läbi. Sõita pead oskama ka peale eksami sooritamist mitte ainult üks tund eksami ajal, seega ei ole suurt vahet kuna eksami teed, kuu-paar siia sinna.  
Tähestik lubadel üsna pikk (võib lennata ka vist helikopteriga aga hääästi madalaltWink )  ja tehtud kõik viimase 12a jooksul, seega süsteemiga üsna kursis. Läbi kukkusin B kati sõidueksamil kus ise vea tegin. Ei olnud kellegi teise süü, ise tegin vea mitte eksamineerija. Järgmine kord targem ja rohkem pole ühtegi viga sõidueksamitel olnud. Teooriaeksamid sooritatud senini esimese korraga, mõned vead ikka olnud aga jäänud lubatud piiridesse. Küsimused on küll tihtipeale konksuga kuid samuti on ka liiklus üldiselt selline, ei ole alati õpikusituatsioonid st et tuleb arvestada ka nende võimalustega mida autokoolis ei õpetata. Näiteks kui naabrimammi otsustab mööda kõnniteed autoga sulle sisse lennata jne...  Ei aita küsimuste ja vastuste päheõppimine vaid lihtsam on proovida asjast aru saada. Mõttega.    Üks igati hakkaja ja oskustega kopamees sai saadetud autokooli C katti tegema, teooriaeksami sai neljanda korraga tehtud... asi seegi.  Muidu igati nupuga mees aga näed teinekord ei aita testide päheõppimine, küsimus koostatud teisiti või pildilt mõni liiklusmärk puudu ning ongi kõik. Tuleb olla tähelepanelik, nii teste lahendades kui ka liikluses.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(29-05-2017, 11:07 AM)hulgus Kirjutas:  Sa ikka oskad tõlgendada/lõigata Cool .
Minu küsimus ei olnud sõiduõppe kvaliteedi kohta, vaid meie nn "õhukese riigi" teenuste kvaliteedis ja saadavuses.
Kui erasektoris maksaks teenus 40,-€ ja seda peaks ootama 2-4 kuud, siis palju oleks sellisel teenusel potentsiaalseid kliente?
Ja kuidas parandab juhi oskuseid see pikk ooteaeg?

Ma tänan Big Grin vist...

See aspekt on õige. Siinkohal peab keegi, kel king pigistab, kisa tegema. Küll siis ressursse leitakse.
Vasta

Kümme aastat vana lugu, võimalik et ka siin juba kajastatud.
Tütar käis autokoolis ja sõitis paralleelselt minuga. Sõitis nagu noor jumal aga eksamilt saadeti kolm korda tagasi.
Neljandal korral sõitsin eksamiautole enda omaga järgi, kohe sai eksam tehtud Big Grin
Arvake, mida tahate.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(29-05-2017, 11:59 AM)Marko Kirjutas:  Kümme aastat vana lugu, võimalik et ka siin juba kajastatud.
Tütar käis autokoolis ja sõitis paralleelselt minuga. Sõitis nagu noor jumal aga eksamilt saadeti kolm korda tagasi.
Neljandal korral sõitsin eksamiautole enda omaga järgi, kohe sai eksam tehtud Big Grin
Arvake, mida tahate.

Siis vist ei salvestatud? Ega see eksaminaator juhuslikult mõni aasta tagasi LRB puhastuse käigus lennuvõimet proovima pidanud?

Ma ju ütlesin, et eksaminaatorid on inimesed meie seast. Nende hulgas on ausaid, on sulisid, on rahulikumaid, on pingul tähenärijaid...
Vasta

(29-05-2017, 10:28 AM)hulgus Kirjutas:  ..., lisaks võib alla 18a vanust õpetada vaid lapsevanem.

See lapsevanema nõue kadus vist õnneks ära. Kuskil ajalehes oli sellekohane artikkel, et miskine kooliõpilasest "naga" suutis probleemi tõstatades liigutada süsteemi nii kaugele, et Riigikogus seadusemuudatusele roheline tee anti. Kui mälu ei peta, siis tänasel ajal vaja ainult lapsevanema või hooldaja volitust, et naabrionu või sõbra isa saaks omast vabast ajast sõiduõpet jagada.
Vasta

(29-05-2017, 12:54 PM)Janka Kirjutas:  
(29-05-2017, 10:28 AM)hulgus Kirjutas:  ..., lisaks võib alla 18a vanust õpetada vaid lapsevanem.

See lapsevanema nõue kadus vist õnneks ära. Kuskil ajalehes oli sellekohane artikkel, et miskine kooliõpilasest "naga" suutis probleemi tõstatades liigutada süsteemi nii kaugele, et Riigikogus seadusemuudatusele roheline tee anti. Kui mälu ei peta, siis tänasel ajal vaja ainult lapsevanema või hooldaja volitust, et naabrionu või sõbra isa saaks omast vabast ajast sõiduõpet jagada.

Vist siiski mitte, vähemalt MNT kodulehel on ikka kirjas: https://www.mnt.ee/et/liikleja/mootorsoi...-juhendaja
"...   Juhendaja võib anda sõidupraktikat üksnes isikule, kelle nimi on märgitud juhendaja tunnistusele või kantud liiklusregistrisse. Kui juhendatav on noorem kui 18-aastane, võib juhendajaks olla üksnes tema seaduslik esindaja. ...."
Või siis tuleb vormistada esindusõigus?

Aga juhendaja tunnistuse taotlemine maksab 12.-, mitte 20.- nagu keegi eespool mainis. Vähemalt e-teeninduse kaudu taotlemisel.
Vasta

(29-05-2017, 10:26 AM)v6sa Kirjutas:  
(28-05-2017, 13:23 PM)alfredo Kirjutas:  1 noor sugulane on kolm korda sõidueksamil läbi kukkunud(või pigem kukutatud). ...

Jajaa, kadedad jobud ei lase meistrit liiklusesse. Sad 

Või äkki ikkagi ei ole nii kõva mees, et kannataks üksi liiklema lasta? Roller ja auto on üsna erinevast kaalukategooriast asjad.

Ehk erutub natuke vähem, kod.v6sa.
Sina ju liikled ainult vastavalt eeskirjadele ja oled meile kõiges ainult eeskujuks, eksole. Mitte kordagi pole sul juhtunud, et võõras kohas miskit vähe viltu läheb? nonoh, tubli-tubli.

Tegin just poisile väikese ülekuulamise, et asjaolud täpsemalt selgeks saaksid. Nii ja naa, on ise ka süüdi ja ei ole eksaminaatorid eriti abivalmis sattunud, kas peakski, ei tea.
Aga kokkuvõttes selline lugu, et saatuslikuks on saanud Hiiu kant oma ühesuunaliste tänavatega ja Pärnu mnt. nende kinnipandud tagasipöördekohtadega. Isegi olen ajulihasmälule toetudes üks kord tupikusse sattunud sedamoodi, mis teha. Proovime ühel õhtul selle bermuuda kolmnurga läbi sõita ja vaatame, mis seal siis nii hukutavat on, ehk leiab rohtu.
Vasta

(29-05-2017, 11:20 AM)Aspelund Kirjutas:  Sinu idee on siis selles, et riik peaks hakkama pakkuma erasektorist soodsama hinnaga sõidupraktikat?

A.

Ei kindlasti mitte, pigem vastupidi. Meenutan, et teemaks olid pikad eksamijärjekorrad.
Kui riik ei suuda (eksami)teenust pakkuda, siis tuleks osa sellest loovutada erasektorile. (kontroll,kaamerad jms). Tehnoülevaatusega ju ark enam ei tegele ja erasektor saab suurepäraselt hakkama.
Arvestades kui palju kohalikke büroosid on viimasel ajal suletud ja plaanis sulgeda, siis varsti on see vältimatu.


Vasta

Siia sobib ülihästi kusagilt meelde jäänud definitsioon juhiloa olemusest - paberitükk, mis annab õiguse hakata iseseisvalt sõitu õppima.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Väga hea definitsioon, Marko, nii need asjad on. Mitte keegi meist ei ole enne iseseisvalt liiklema hakates kogu maailma teid läbi sõitnud või liikluskorraldust pähe õppinud. Kui võimalust sõitma hakata ei anta, ei saa ka kogemusi kuskilt. Sõber on nüüdseks umbes neli-viis aastat iseseisvalt liigelnud ja esimesed kaks olid tema jutu järgi ikkagi õpipoisi aastad, mis teha. Osad on andekamad ja teised mitte niiväga.
Vasta

Kui b kati tegin siis tegin teooriat ARK is kaks korda teised asjad sain esimese korraga tehtud C -puhul sain autokoolis teooria kohe tehtud aga sõit oli siuke kummaline et läksin pärast eksami tegemist teise autokooli ja võtsin lisa neli tundi ja siis arkis eksamid puhtalt tehtud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne