Autoregistri teema.

(12-01-2022, 12:22 PM)TeeTL Kirjutas:  Kas andmete ja/või komplektsuse kontrollimiseks ainuke variant on ettenäitamine büroodes? 

Traktorite/liikurmasinate registreerimiseelset kontrolli tehakse ka kliendi juures (40€, https://www.mnt.ee/et/soiduk/registreeri...e-kontroll). Kunagi justkui oli see võimalus üldine, ka autode puhul, aga see võibolla võeti pakkumisest ametlikult maha, mingi sellekohane infokild on justkui meelde jäänud.
Küsisin siis , et neil on äkki selline tegelane olemas kes tuleb koju vaatama, sest traktorite puhul tõesti käiakse kodus. EI sellist meest meil küll ei ole.. Aga tänud kõigile kes oma kogemust on nõus jagama.

Omaette nokitseja.
Vasta

Nende kaheosaliste teh. passidega A ja B on see lugu, need pidavat veel nn. vanas andmebaasis olevat. 39.a. R35 oli see suurem osa kadunud ja väiksemal ülevaatuse kohad täis.
Soovisin siis uut teh. passi (oleks siis ka uue väikse moto nr. võtnud) ja nõuti ratta näitamist. Õnneks leidsin suurema poole ka üles ja nüüd saab veel mõni aasta sellega ülevaatusel käia. Uue väikse nr. jaoks vaja igal juhul ette näidata ratas.
GAZ 704 haagisel vaja see vana poolpikk number kitsa vastu vahetada, et saaks numbri originaali kohale vasaku tule alla panna - sellel juba uus pass ja pole vaja käru näitama minna.
Vasta

Oli juhus 10+ aastat tagasi kui pidin kohal käima olenemata sellest, et tüv ja kindlustusega masinat pidi saama vormistada ka ilma. Küsimise peale vastati, et spetsialist peab üle vaatama...
Ei midagi uut siin päikese all, ikka sama vana jama. Spetsialist ei märganud, et V6 mootori asemel on R4 kapoti all. 
PS võimalik, et see on siin juba kirjas, aga küll küllale liiga ei tee.
PPS TO: 13piisab see pole asjatu kirumine või ajaraiskamine, see on järjekordne konstanteerimine, et riigiametil on alamast pohh. Vasta siis ometi, miks ei saa ilma kohal käimata regada! Pole lootustki, minu suva, tuled siia või ei vormista. See pole viisakas kodaniku vaatevinklist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(12-01-2022, 13:36 PM)ats97 Kirjutas:  Mul vähe teistsugune, kuid samamoodi küsimusi tekitav kogemus.
Nimelt ostsin Saksa auto Saksamaa numbrite ja ämbritega - kõik nagu ok.
Kuna olen Pärnu inimene, siis läksin ka Pärnusse autot arvele võtma ning ette näitama - kõik ilusti käidud ning ette näidatud ning asi tundus lihtne olevat. 
Aga nüüd alles pull hakkas!
Nüüd oli vaja oodata ameti otsust arvele võtuks ning taustakontrolliks ning muuks sääraseks. Kuna ise pole selliste asjadega kursis ega täpselt kõike nüansse ei tunne, kuid öeldi, et kogu protsess max 2 nädalat koos igasuguste taustakontrollide ja muudega. OK. Möödus üle 3 nädala ning täielik vaikus. Neljandal nädalal helistasin, et kusmaal asjad on? Vastuseks sain, et Saksast OK vastused kõik olemas ning paari päeva pärast saab kõik jonksu! Saabus jälle 1,5 nädalane vaikus ning siis helistades öeldi, et saadeti lisa kontroll päring saksamaale! Vastus paari päeva pärast Saksast jälle OK, kuid siis suunati juba minu kõne Tallinna ARK´i. Tallinnast tuli siis uus kõne, et peate tulema Tallinnasse autot näitama, ning küsimuse peale, et miks oli vastus, et on vaja!
Oo, läksin siis Tallinnasse, kus vaadati auto uuesti üle ning see ei kestnud kauem, kui Pärnus ning voilaa, kõik korras!
Ühesõnaga, Tallinn ei usalda omaenda töökaaslasi Pärnust!
Milleks see Tallinnasse käik vajalik oli sellest ma aru ei saanud, kuid lõpuks sain oma asjad korda(tööpäev muidugi raisus).

Ats.
mina poleks mitte mingil juhul Tallinnasse sõitnud,et masinat ette näidata! kui Tallinna ja Pärnu bürood ei suuda omavahel hakkama saada,siis on see nende probleem!
Vasta

Olen samuti Pärnu inimene ja elus olen nii ise kui ka mõnede tuttavate näol kogenud, et siinse maanteeameti büroos on kogu aeg mingi jama- küll ei saa seda ega teist ja suhtumisest ei hakka ma üldse rääkimagi. Just tehnilise poole osakonnas on üks pruuni pintsakuga tüüp, kelle suhtumine oli nii ülbe, et mul tõusis vererõhk lakke ja oleks tahtnud tooli üle laua tema poole lennutada. Ja sellised on siis RIIGIametnikud, kelle palk tuleb meie taskust!
Vasta

Haige!
Tiigrihüpe. My ass!
Et veoauto roolis tööga elatist teenida, peavad olema juhiluba, juhikaart ja pädevustunnistus. Juhiluba ja juhikaarti saab tellida läbi e - teenuse. Pädevustunnistust ei saa läbi e - teeninduse tellida.
Vasta

Mis on pädevustunnistus? Kas märge 95 juhiloal?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Jah.
Lällan siia juurde oma lällamise. (Postituse sisu on liiga lühike. Palun sisesta pikem sisu.)
Vasta

Ja pädevustunnistuse saamiseks tuleb iga 5 aasta tagant 4 päeva koolis käia ja kuulata asju, mis 5 aastaga väga ei muutu.
Vasta

(06-02-2022, 20:21 PM)Aare R. Kirjutas:  Ja pädevustunnistuse saamiseks tuleb iga 5 aasta tagant 4 päeva koolis käia ja kuulata asju, mis 5 aastaga väga ei muutu.


Pluss see, et lektor on tugev selles mida lugeda raamatust.

Kui küsida midagi konkreetse situstsiooni kohta elust enesest hakkab mulli ajama.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(06-02-2022, 20:21 PM)Aare R. Kirjutas:  Ja pädevustunnistuse saamiseks tuleb iga 5 aasta tagant 4 päeva koolis käia ja kuulata asju, mis 5 aastaga väga ei muutu.
See paraku igal alal niivisi...Nõutakse täiendamist,aga midagi uut õppida pole ja käid ja kuulad iga 5 aasta tagant sisuliselt sama juttu ja muudkui maksa...

Kunagi oli tasuta potitöötlus koolitus ja just algajatele,pooled osalejad olid juba vanad haid kes õpetavad ise teisi ja käisid aeg ajalt kohal lihtsalt paberi pärast...
Vasta

Sama jama on ka tehno ülevaatusega, iga aasta maksa raha selle eest, et ametnik saaks mulle öelda, kõik on korras.

Ida suunas välismaal kaotati üldse ära TÜV  Cool


------------

Eespool kirjutatu on puhas iroonia.
Pädevustunnistus on siiski vajalik selleks, et pädevad saaksid tunnistuse ning vähem pädevad koolituse.


Sama teema on näiteks gaasitööde pädevustunnistuse koolitusel, korratakse ka neid teemasid millega igapäevaselt kokku ei puutu.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Tsitaat:transpordiamet kirjutas ükspäev nii...

Tere,

Teie C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE-kategooria kehtivusaeg lõppeb 28.02.2022.

Liiklusseaduse kohaselt antakse C-, D-kategooria ja C1-, D1-alamkategooria mootorsõiduki ning CE-, DE-kategooria ja C1E , D1E kategooria autorongi juhtimisõigus välja viieks aastaks.
... jne 20 rida
Siiani elasin õndsas teadmises, et kord koolis käinuna, kehtib juhtimisõigus (koos med. tõendiga) igavesti ja dokument e. juhiluba kehtib 10a. Siiani ka samas graafikus dokumenti vahetanud, 1992 uued EV omad, 97/2007/2017 uued plastikud.


Uurin siis seda juhiluba lähemalt... Välja antud 2017, kehtib kuni 2027. Vaatan mnt.ee lehelt oma andmeid, juhiluba kehtib 2027. Kirjutan neile ja vastus tuleb (nagu ikka riigiametitel kombeks) telefonis: Lugege tagaküljelt ...
ja nii on, peenes kirjas seisab, et B kat. kehtib 2027, ülejäänud tähestik c,d,e ainult 5.a. Küsisin üle, kas peatud on juhtimisõigus, või on kehtetu vaid dokument? öeldi, et see olla sama??? Eelmisel 2007 väljastatud dokumendil kõik tähed 10-ks aastaks.
Esimese hooga lugedes jäi mulje, et kui kuupäev kukub, siis kooli tagasi..., õnneks vaid riigi toetuseks jälle 20,- Eks raskel ajal abiks seegi.


Vasta

Ma olen nii aru saanud, et kui sul juhiluba aastani 2027, siis B-katiga kehtibki aastani 2027, aga professionaalsete kategooriate puhul maksadki selle 20 rutsi 5 aasta möödudes ja saad uue loa. Mul sama muidugi. Kui oleks vaid B, siis maksad 20 rutsi 10 aasta möödudes. C, D ja E puhul, kui tööd ka teed, maksad lisaks iga 5 aasta tagant 50€ digikaardi eest ning kui tööandja ei peaks maksma, siis ka veel 5 aasta tagant ametikoolitus, see oli ka mälu järgi sinna paari soti tuuri. Ja siis maksad ka jälle uue juhiloa eest 20€, kui loale kood 95 kirja saada tahad. Ametikoolituse tunnistus mnt-st on veel kallim, see oli vist 30€ peale. Ja muidugi maksad ka perearstile.
Vasta

Kas see 5 a. ei tulene mitte tervisetõendist. Viimati öeldi mulle, et kui ainult B katiga sõidan kehtib 10a ja pole uut vaja teha aga kui ka ce tahan sõita tuleb peale 5 aastat arsti juurde minna.
Vasta

(07-02-2022, 14:21 PM)taxopets Kirjutas:  Kas see 5 a. ei tulene mitte tervisetõendist. Viimati öeldi mulle, et kui ainult B katiga sõidan kehtib 10a ja pole uut vaja teha aga kui ka ce tahan sõita tuleb peale 5 aastat arsti juurde minna.


See 5a või 10a  tuleneb tervisetõendist ja tõendi kehtivus tuleneb sinu vanusest.
10a tagasi käisin arstlikus komisjonis täpselt sünnipäeval ja arst ütles, et homme oleks juba 5a tunnistuse saanud aga tol päeval sain veel 10 aastaks.
Nüüd tegin uue tõendi ja sain 5 aastaks.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Väike guugeldus:

1) juhiloa kehtivus:
Tsitaat:Juhiluba kehtib 10 aastat. C-, D-kategooria ja C1-, D1-alamkategooria mootorsõiduki ning CE-, DE-kategooria ja C1E-, D1E-kategooria autorongi juhiluba antakse välja kehtivusega viis aastat.
Esmane juhiluba kehtib 2 aastat.
Piiratud õigusega juhiluba kehtib isiku 18-aastaseks saamiseni.
Juhiloa kehtivust saab kontrollida Transpordiameti e-teeninduses .

2) Pädevustunnistus kui miski, mis paistab kenasti mineviku-prügikasti sobivat - kui just mingil erandpõhjusel (?) eraldi paberit või plastikut vaja pole:
Tsitaat:Alates 1.06.2018 kehtib Eestis kord, kus kutselise autojuhi (bussijuht, veoautojuht) pädevuse tunnuskood nr 95 kantakse juhiloale.
Vasta

Pädevustunnistust võib eraldi kandjal vaja minna väljaspoole EL-i asuvatesse riikidesse käimisel. Ja see 5 vs 10 aasta jutt on ka õige- juhiloal võib ju olla tõesti 10 aastat, aga kui seal on ka B-st edasi olevad kategooriad, muutub 5 aasta möödudes ja tervisetõendi kehtivuse lõppedes juhiluba kehtetuks.
Vasta

(07-02-2022, 18:57 PM)Aare R. Kirjutas:  Pädevustunnistust võib eraldi kandjal vaja minna väljaspoole EL-i asuvatesse riikidesse käimisel. Ja see 5 vs 10 aasta jutt on ka õige- juhiloal võib ju olla tõesti 10 aastat, aga kui seal on ka B-st edasi olevad kategooriad, muutub 5 aasta möödudes ja tervisetõendi kehtivuse lõppedes juhiluba kehtetuks.

Paluks viidet sellele väitele, et juhiluba muutub kehtetuks.
Ma vahetasin viimati 2020 juhiluba, siis oli konkreetne jutt, et kui soovin jätta vaid A ja B-kategooria, võin julgelt sama dokumendiga edasi sõita, aga kui soovin C ja CE ka kasutada, pean tegema uue tervisetõendi ja vahetama juhiloa. Kui jätta juhiluba 5 aasta jooksul peale C- ja CE-kategooria kehtivuse lõppu vahetamata, tuleb nende kategooriate taastamiseks sooritada liiklusteooria- ja sõidueksam.
Vasta

§ 101.  Mootorsõidukijuhi ja juhtimisõiguse taotleja tervisekontroll

(8) Mootorsõidukijuhi järgmise tervisekontrolli läbimise tähtpäeva saabumisel peatub mootorsõidukijuhi juhtimisõigus, kui isik ei esita hiljemalt nimetatud tähtpäeval Maanteeametile uut tervisetõendit.

Aga eks mingi vanuse saabudes ongi dilemma, kas jätta kutselise juhi kategooriad alles ja käia iga 5 aasta tagant kontrollis ja jätta alles vaid eluks hädavajalik ja käia kontrollis iga 10 aasta tagant.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne