Moskvich3500
#1

Mõtlesin lõpuks, et paneks enda auto üles, seda aga suunitlusega nõu saamise kohapealt... Sai siis ette võetud projekt BMW mootor mossele, sest liiga palju on tühja juttu olnud ja väikese uurimise ja mõõtmise järel muretsetud 3.5L E34 R6 mootor koos käigukasti, elektroonika jms pudi padiga.

Kõigepealt sai siis mossel nina pealt maha võetud ja ainult karbid jäetud, sest need tuleb niguinii vahetada või neid muuta. Endal tekkis selline mõte, et otsida sarnase laiusega auto, millelt võtta esimesed karbid ja vedrustus ning moskvichi plekkide kinnitused sinna külge sobitada. Kuid mis auto on jällegi sellele lähedane (õlivann ripub eespool sillatala) oma laiuse ja pikkuse poolest? Samu esimesi raame ei saa jätta ka ühelgi juhul, vähemalt sama kitsalt mitte, sest kollektorid ei mahu sealt vahelt alla jooksma. Vahetust tahab saada ka gardaani tunnel mis sai doonorauto kerelt välja lõigatud, kuid see ei ole pea probleemiks.

Peale selle esiosa raamide tekib palju tegemist ka veel elektroonikaga, summutiga, gardaani, tagasilla, vedrustuse jms aga neid ei saa probleemideks lugeda võrreldes selle esiosa sobitusega.

Nüüd siis natuke pildimaterjali:
mootor
mootor1
mootor2
eest
eest1
eest2
tagant
gardaani tunnel
tagasild
vedru kap


Kere on pärit algselt emeksist ja oli mõte teisest mosseliiga pill teha, selle suunitlusega on tal ka keevitustööd tehtud, aga mõnekohapealt mitte kõige ilusamini...Sad


PS! Oodatud on kindlasti kõik kommentaarid ja eriti soovitused kuidas teha!
Vasta
#2

Jõudu projektile.Kuigi tekkisid koheselt mingid küsimused .
Karpide all mõtled esimesi poolraame.
Kindlasti ei tule see masin su tänavalegaalne.
Esisida võid otsida selliste masinate hulgast nagu vanemad(haininaga) 300 seeria.Kuna olen näinud,et neile pannakse ka vahele ilma sildu lõikamatta sele generatsiooni mootoreid.Võta mõõdulint ja.... 7 korda lõika ja 1 kord mõõda või oli see vastupidi. Loomulikult koos poolraamidega ja küljeplekkidega(lanzheroonidega mille külge kinnituvad amortisaatorid).Pärast teed amordikinnitused ülevalt nelikanttorust(vaata yänkide masinaid millel nina koos tiibadega käib ette ülesse või siis kiirendumasinaid).Võiks veel mõõta üle 100 seeria Volvod(esisilla poolest)
Vasta
#3

Jah just seda ma mõtlesingi, et paneks teise esivedrustuse, silla poolraamid ja kraami, ning nende külge ehitaks ta enda tiibade, kapoti ja esipõlle kinnitused. Esipõlle tuleb kindlasti ka natuke seest lõigata, sest sinna alla jääb rihmaseib esimene ja radikale peaks ette täpne ruum jääma.

Endal vedeleb üks ford sierra ja peaks sellega kunagi kõrvuti ajama ja mõõtmised korralikumad ära tegema, aga ma kardan, et õlivanni ei ole tal võimalik etepoole upitada niiet rattad jääksid õigesse kohta ja muidugi silla kõrgus peab jääma nii et mootor kapotialla ära mahub. E30 mõõte olen ka vaadanud, aga laius on tükimaad suurem mosse omast. Kas vanemad haininad olid siis tõesti väiksemad E30-st?
Vasta
#4

Kas selle sigariaudi(100 83-92a) esisild ei istu, sellel on ka ju r5 mootor peal.
Vasta
#5

Kas mitte audi esiveoga pole?
Vasta
#6

Molotov51 Kirjutas:Kas mitte audi esiveoga pole?
Mis seal vahet mis veoga, poolassist jätad ainult välimise kondi, et laagrit kinni hoiaks.
Vasta
#7

Ma miskipärast arvan, et siim006 pakkus seda Audit üsna lambist, ilma seda Mossega otseselt võrdlemata.

Mis puudutab seda esivedrustuse ümber tõstmist üldiselt, siis mina isiklikult eriti ei usu et selle doonori leidmisega nii kõvasti veab, et lihtsalt tõstad külge ja ongi korras. Vedrustus ei ole lihtsalt nii tehtud, et kõik muud asjad ära mahuks, pigem vastupidi. Kui geomeetria paika saad, siis avastad, et sama vaeva ja oskusteabe kombinatsiooniga oleks võinud nullist uue teha.

Kas seda mootorit ikka ei anna kuidagi modida, et originaalile vahele mahuks? Ma kujutan ette et isegi kuiva karteri ehitamine on 7 korda lihtsam kui see vedrustuse asi. Õlivanni lihtsalt ringi tegemisest rääkimata. Võimalus on veel see mootori alune põiktala teistsuguseks teha. Kollektorid saab läbi rattakoopa välja viia.
Vasta
#8

Vahepeal kaldus mul mõte ka sellele, et äkki saaks praegused raamid laiemaks tõsta ja sillale keevitaks ka vahele ja sillatala seoks omavahel tagantpoolt, kuid ma kardan et vedrustuse rikub sellega suhteliselt ära ja võib asi totaalselt metsa minna. Muidugi kaasneks sellega ka laiuse kasv millepärast peaks võtma kasutusele teise offsetiga veljed, mis hakkaks silda üle koormama - ühesõnaga see ei ole ikkagi mõtekas.

Õlivanni mahutamine on seal all kõige suurem probleem ikkagi, sest muidu sobiks paljud asjad sinna praktiliselt külge. Õlivannis peaks tal eesotsas asuma ka õlipump sees, niiet seda ka muuta eriti ei saa ja ei oma mõtet. Kõige parem varjant oleks ikkagi saada õlivann etepoole sillatala kuidagi moodi nii, et rattad saaks oma koha säilitada. Kunagi tuleb ära mõõta ka see, kas mootori kõrgus jääb õige kui panna gardaani tunnel vana auto põranda kõrgusele, või peab seal ka kinnitustes midagi muutma. Kui gardaani tunneli kõrgus sobib siis üritaks mootoriruumi esiseina valmis teha ja gardaani tunneli paika saada, oleks kere juba natuke tugevam ja võiks julgemalt puutuda seda kartmata, et kõveraks ajab.

Kõige targem tundub hetkel auto lammutusse minna, kui ilmad kuivemaks lähevad ja mõõta erinevate autode esiotsi, ning laiusi ja silla ehitust uurida... saab äkki vähe selgust.
Vasta
#9

Aga kas õlipump on tõesti nii suur ja sellise ehitusega, et seda "pauna" ei saa kohe üldse ringi teha?

Mu kogemused on väga õhukesed, aga minu mootoril on õlipump pisike junn, millest suurt miski ei sõltu ning õlivanni põhja läheb toru, mida on kerge ringi teha.
Vasta
#10

Ausalt öeldes ei ole lahti võtnud, aga niipalju kui joonistelt olen vaadanud, on pump ise asetsemas seal sees. Eks teda anna mingil määral ringi ka teha, kuid mootori tööle see enam nii tervislikku õlitust arvatavasti ei taga.

A ja äkki saab mõni admin. kasutajate projektide alla tõsta teema..
Vasta
#11

Esisilla osas pead sa vastuvõtma mõningad põhimõttelised otsused, millist esivedrustust sa tahad. Kõige lihtsam on sobitada ja seadistada topelt õõtshoobade ja sillatalale kinnituva vedru/ amordiga süsteemi(originaal). E30 (ja minu mäletamist mööda ka sierra) kasutab MacPherson'i süsteemi kus on ainult alumine õõtshoob ja käändtelg kinnitub teise otsaga amori püstakusse. Nendest ei saaks häid doonoreid, Macpherson'i vedrustuse paigaldamiseks pead sa kere kandvas-konstruktsioonis ettevõtma suuri muudatusi. Seega mina soovitaks otsida samatüübilise vedrustusega doonorit, Või kasutada moskvichi enda vedrutuse detaile, näituseks teha uus esisillatala millel õõtsakinnitused asuvad samas kohas kui originaalil, kasutada originaal õõtsasid. Poolraamide kohapealt ehitaksin mina sinna midagi esiosa toruraami taolist.
Huvitaks mind veel selline küsimus, et mida oled mõelnud ettvõtta roolisüsteemiga, oled leidnud mõne sobiva või sobivaks töödeldava hammaslatti ?
Vasta
#12

Eks ma olen isegi kaalunud originaali stiilis jätmist, aga tunne on tekkinud ikka see, et jama on sellega rohkem ja palju asju jääb seal ette roolihoovastikus - teisel pool roolihoovastiku hoidik kolledele, roolihoovastik ise asub natuke kehvas kohas, kui poolraamide vahet laiemaks tõmmata, siis tekiks probleem roolikarbiga jne. Kindlasti on probleemiks ka see, et praegusesse õõtshoobade kinnituse vahesse ei mahuks õlivann ühelgi juhul ära.

MacPhersoniga on need probleemid aga praktiliselt olematud, tuleb alumised poolraamid ühele laiusele doonoriga tõsta ja omavahel üheks teha mingilt maalt (sealjuures muidugi arvestada rataste omale kohale jäämist, õlivanni ja mida kõike veel), koopad esimese seinaga ära ühendada, sinna külge auto tiibade, ning kapoti kinnitused ja esipõlle kinnitused teha. Esimese ülemise tala peab tegema ära käiva, sest mootor tuleb eest vahele tõstetavaks teha nagu E34 peal oli...

Vahepeal tegelesin natuke gardaani tunneliga ja mõõtsin asju. Gardaani tunneli kõige optimaalsemaks kohaks oleks 3 cm esiseina uputatult (niiet ka mootorit rändaks niipalju sinna) ja muidugi siis samale tasandile praeguse auto põhjaga. Pedaalid peavad rändama natuke vasakule, mis on teostatav ka, sest seal ruumi on. Kõige imelikum on see, et koht kus E34 hakkas käsipidur hakkab moskvichil tagaistujate ruumSmile
Vasta
#13

Paistab, et auto jääb nüüd pikemaks ajaks seisma rahalistel põhjustel... Vaja teha endale üks igapäeva liikur enne valmis ja siis võib hakata vaatama sinnapoole jälle.
Vasta
#14

Soovitan soojalt see 3.5 maha müüa(peaks lihtne olema)....mõtekam oleks BMW 2.0 R4 mootori poole vaadata...sobib mudelilt 318 is(e30, e36).
See mootor on kaudselt Mosse sugemetega.Lammarid peaks seda täis olema ja võimsuspotensiaal on väga suur, originaalis on 103 kw..
..teine variant on osta 4 ukseline e30, sinna 3.5 mootor ja mosse plekid(just, nagu tehti neid volga-bmw kupeesi jne) külge sobitada.

PS ! mõlemal juhul peaks auto tänavalegaalseks saama, praegune projekt seda kindlasti ei saa.
Vasta
#15

is on 1.8 mitte 2.0, samuti on ta indeks m4* mitte m10- mis näeb tõesti natukene mosse mootori moodi välja
Vasta
#16

Mootor ongi müügis, ning asemele tuleb midagi sellist mille õlivann sobib õige koha peale, kuid tuleb muuta ainult roolihoovastikku. Töömaht kukuks siis 0.5 L võrra niiet pole hullu.

Siis kui kunagi midagi targemat kokku saan tulevikus, eks siis räägin ja näitan otsast.
Vasta
#17

Selle teemaga peaksid pöörduma kodanik Eiki Lille poole, tema ehitab ju BMW- sid ümber, on tihedalt kokku puutunud mosse liiga mossedega ja nende ehitamisega, ning omab minuteada ühte 2,0 R4 mootorit mis on tiba rohkem kui järele aidatud enamike mõistes. Tuleval nädalal teda ei ole, aga ülejärgmisel peaks ta tagasi olema.

NB otsi Aamann racing
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne