1930-40ndate(?) aastate puitkerega furgoonauto
#1

Sai Tartumaalt avastatud selline puitraamiga isend. Millega tegu ja mis aastajärgust ? Ühtegi embleemi ega tehasetähist ei leidnud.

http://img95.imageshack.us/img95/8362/tartu1317vo.jpg
http://img84.imageshack.us/img84/9830/tartu1322cu.jpg
http://img95.imageshack.us/img95/5782/tartu1330hy.jpg
http://img162.imageshack.us/img162/9801/tartu1382ti.jpg
http://img229.imageshack.us/img229/4827/tartu1346km.jpg
http://img162.imageshack.us/img162/6328/tartu1358hl.jpg
http://img229.imageshack.us/img229/1505/tartu1370vp.jpg
Vasta
#2

Raske pähkel...

Aga üks palve: järgmine kord saad ehk välguga pildistada..praegu on neetult vähe detaile näha, lumi lollitab digika valgusmõõtjat.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Väga huvitav. Tundub päris pisike masin, aga nelja külguksega. Tollal tehti furgoonid reeglina kaheukselised. Nähtavasti peab margi tuvastamisel alustama armatuurlaua üldplaanist. Kellel on selliste vanade autode sisevaateid, võrrelge. Ehk leiate midagi sarnast, et saaks auto täpse määratlemisega edasi minna.
Muide, viimane foto on väga eksitav - sealt jääb mulje, et esiklaas koosneb kahest poolest.
Vasta
#4

Olen neid pilte huviga uurinud, ega midagi tarka ei oska küll oletada. Seda, et esiklaas on kaheosaline saab otsustada klaasi alumise serva järgi. Samasugune klaas, nagu GAZ 51-l.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#5

1 pilt veel sellest autost,äkki on abiks tuvastamisel.
[attachment=22785]
Vasta
#6

Nende piltide järgi ei oska küll margi kohta midagi arvata.Aga mõned mõtted siiski tekkisid.Küll mitte identifitsserimist hõlbustavad.
Tegu võib olla mingi vana auto alusele ja samas ka mingi teise auto "paberitele" kootud autoga.Millegipärast ei tundu see kere tagumine osa eriti 30-40 pärit olevat.Aga see minu arvamus.Karkass võib ju puidust olla,aga millest on uste avad?Sobiks ehk sinna mingi hilisema aja vene auto uks?Kuidas uksed avanesid-ehk kus olid hinged? kas sõidu suunas vaadates ees või taga?
Armatuuri vaadates tekkisid kah veidi küsimusi.Ilmselt on armatuuri oluliselt "retsitud".Auto on suht väike-nii praeguse mahtuniversaali mõõtu.Siis tuleks mõtelda selle,et juhul kui on mitmest "aretatud" auto,siis mis aegade asju võiks olla seal kasutatud.Praegu suur ebakõla.
Keskel suur ümar auk millegi tarvis.Tegelikult ainus mis sobib väidetavasse ajastusse.
Seal kus peaks harjumuspidiselt olema näidiku,on suur kandiline ja tõenäoliselt mitte algupärane sisselõige.Ilmselt mingil ajal paigaldati sinna armatuuri mingi vene auto näidikute paneel.Miks nii arvan? No olen näinud Zim`i ,Pobi ja teiste selle ajastu autode lagedaid armatuure.
Pildid tehtud kuskil asulas.Uurige siis,kuidas see vrakk sinna jõudis,jäi.Kindlasti leiate kedagi kes oskab asjast rääkida.Autol on veelgi huvitavaid detaile mis minu arvates viitavad sellele,et auto veel 70-80 ndatel on liikunud.Taga on suured punased laternad.Meenutavad need "sakslase"RS-09 omi.Suunad aga juba sellised ebamäärast värvi klaasiga,idee järgi kollased.Esimest korad nägin selliseid tatikana vististi 70 või 71 esimesel aastal ETKVL-i masinatel.Neil oli tule korpus kah sellisest valkjast plastist.Muidu aga identsed metall korpusega laternatega.Ja veel laternatest.Sel autol on kunagi külge aretatud ka külg suunad,nagu ühelt pildilt võis näha.Või ma eksin.60-ndatel poleks sellega keegi viitsinud vaeva näha.70/80 on tõenäolised.Ja keegi lähiümbrusest kindlasti teab.
Aga lõpetuseks.Arvan,võin ka eksida,et tegu siiski mingitele paberitele loodud autoga.
Olen ise piisavalt pikalt Tartumaal elanud ja võin öelda,et 80-ndate lõpus oli Tartu kandis veel kaks kurioosumit(No ortodoksid,ei pea leitud ,piltidel olevat kurioosumiks,ehk ongi mingi algupärane auto)Üks neist oli registris mingi ameeriklasena,"Buickina" vist.Tegelikult oli kasutatud Zim-i keret,mis oli tõstetud GAZ-51 raami pikkitaladest meisterdatud raamile,mille all olid UAZ-451 sillad(esisild mittevedav),vedrud ja vedrukandurid.Viimased olid kinnitatud siis selle isetehtud raami külge.Mootor pli 51 ja käigukast juba 53.Esiots oli eriti jube.4 esilaternat ja iluvõreks Ikarus 620 oma.Tulemus kohutav,aga ikkagi "Buick"Olen selle auto roolis sõinud umbes 20 kilomeetrit.Jube oli.
Teine oli üks roheline koletis mis kulges 20" veoauto kummidel ja oli sihukese veidra kerega,vahel oli teisel ka käru järgi.Olevat ehitatud kunagisest Tartu tuletõrjeautost.Millena arvel,ei oska arvata.
Noh ja mis asi on siis Tammelinnas olnud/oleval 63 sildadel,UAZ-i kere ja sinna siirdatud 52/53 ninaga asjandus?
Lugupidamisega ,Flanagan

Vasta
#7

jah.mäletan isegi seda rohelist koletist tartus.nyydseks on ta leidnud uue omaniku ,kes ta arvatavasti originaalilähedaseks yritab taastada.
möned kuud tagasi pandi ta isegi käima.
Vasta
#8

Ma ei oleks nii kindel kaheosalises esiklaasis, kuna raami serv pole fotodel täielikult nähtav. Aga välistada seda muidugi ei saa.
Esimesed uksed olid kinnitatud esimese (ehk A-) piilari külge, tagumised uksed aga tagumise (ehk C-) piilari külge. kusjuures tagumise ukse tagaserv järgis rattakoopa serva. See pole just väga traditsiooniline lahendus ja peaks aitama auto marki määratleda.
Tagumine rattakoobas paistab olevat sümmeetrilise kujuga, mitte tahapoole välja venitatud, nagu tol ajal üldiselt kombeks oli. Ka sellest peaks abi saama.
Armatuurlaua ümberehituse kohta (lisaaukude tegemine) ei leia ma nendelt fotodelt küll mingeid tõendeid.
Vasta
#9

Oli aega veidi googeldada ja leidsin mõned kolmekümnendate aastate alguse Chevroled, mille uste kuju ja avamine vastab päris täpselt Tartumaalt leitud vrakile. Ka autode suurused tunduvad olevat samas järgus, kuigi fotode järgi suurust hinnata on paganama raske. Tagumine poritiib on küll tagasuunas veidi välja venitatud, kuid arvatavasti on sellise kujuga vaid poritiiva välimine äär, kere vastus olev külg võib väga vabalt sarnaneda Tartu isendile.
Lehekülje aadress: oldcarandtruckpictures.com/ Chevrolet/
Nüüd tuleks leida selle aja Chevide sisevaateid, siis saab identifitseerimisega edasi minna.
Vasta
#10

koguja Kirjutas:leidsin mõned kolmekümnendate aastate alguse Chevroled, mille uste kuju ja avamine vastab päris täpselt Tartumaalt leitud vrakile.

Sa mõtled seda - http://oldcarandtruckpictures.com/Chevro...el-red.jpg ?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Ei, ei! See on uuem. Seal leheküljel on veidi vanemaid mudeleid, mis sobivad hoopis paremini. Vaata kolmekümnendate algust. Tõsi küll, neil fotodel on akendega kered, kuid ülimalt tõenäoline on, et sama kere tehti ka ilma tagumiste akendeta.
Vasta
#12

äkki hoopis midagi sinnakanti?
http://www.oldcarandtruckpictures.com/Ch...icle-1.jpg

lendliisid ja värgid...
30-ndate alguse masinatel on enamvähem vertikaalne tuuleklaas, tartu isendil aga juba tuntava kaldega ja ilmselt kaheosaline.
Vasta
#13

See kere pole vist tehase looming ja tundub ka suurem olevat kui Tartumaa isendil.
Vasta
#14

googeldasin ka natuke 30-ndate Chevy teemal. Seni on parim kandidaat 39 aasta Station Wagon:
http://home.znet.com/p1937/Wagon.htm
Nagu selgub, ei teinud Chevy ise neid keresid vaid ainult shassii. Minu eelmises postituses viidatud '42 aasta militarmasin on ilmselt ka variatsioon samal teemal. Leidsin järgmised kokkulangevad detailid:
- 4 ust, tagumine neist poritiiva väljalõikega
- suhteliselt pikk kong, mis jätkub tagauksest veel jupp maad tahapoole.
- tagumise poritiiva kuju (tundub siiski olevat tahapoole väljavenitatud)
- kaldega ja kaheosaline tuuleklaas, mis viitab 30-ndate lõpule või 40-ndatele

Tollal oli ju shassii ja kere eraldi meisterdamine tavaline praktika nii et vettpidavateks pidepunktideks jääb ainult armatuurlaud, tuuleklaas ja tagatiiva piirjoon. Kahjuks ei ole Tartumaa isendit päris külje pealt pildistatud, see annaks kere kujust adekvaatsema ettekujutuse.
Vasta
#15

Marcello Kirjutas:googeldasin ka natuke 30-ndate Chevy teemal. Seni on parim kandidaat 39 aasta Station Wagon:
http://home.znet.com/p1937/Wagon.htm
Nagu selgub, ei teinud Chevy ise neid keresid vaid ainult shassii. Minu eelmises postituses viidatud '42 aasta militarmasin on ilmselt ka variatsioon samal teemal. Leidsin järgmised kokkulangevad detailid:
- 4 ust, tagumine neist poritiiva väljalõikega
- suhteliselt pikk kong, mis jätkub tagauksest veel jupp maad tahapoole.
- tagumise poritiiva kuju (tundub siiski olevat tahapoole väljavenitatud)
- kaldega ja kaheosaline tuuleklaas, mis viitab 30-ndate lõpule või 40-ndatele

Tollal oli ju shassii ja kere eraldi meisterdamine tavaline praktika nii et vettpidavateks pidepunktideks jääb ainult armatuurlaud, tuuleklaas ja tagatiiva piirjoon. Kahjuks ei ole Tartumaa isendit päris külje pealt pildistatud, see annaks kere kujust adekvaatsema ettekujutuse.

Eelneva jutu põhjal jäi mulje, et Tartu isendil avanesid tagumised uksed tahapoole, sinu toodud piltidel ette.
Vasta
#16

See kuhu poole uksed avanesid, sõltus vist ka keremeistritest. Sellel '42 patrullmasinal avaneb tagumine uks tahapoole, ka B-piilari ülemine ots on sarnane (mõlemad uksed ümara nurgaga).
Siiski, '39 Chevy armatuurlaud on pisut teine:
http://www.tocmp.com/brochures/Chev/1939...ge_10.html
Näidikuplokk on küll ka kandiline, aga Tartu isendil paistab olevat veel ka alt laiem. Mis aga selle Tartu masina armatuurauda puutub, siis paistab pigem keskmine ümmargune ava olevat hilisem omalooming.
Aga sarnased 4-ukselised station-wagon kered olid USA-s 30-ndatel mitmetel automarkidel nii et kongi kuju põhjal ei tuvasta siin midagi.
Vasta
#17

Sellised Station Wagon id, nagu Marcello poolt pakutud 39. aasta versioon (nn Woodie) valmisid algul käsitööna väikestes töökodades (mõnikord küll ka autotehasega ühe katuse all). Põhjuseks kerestantside kõrge hind. Ajal, mil universaalkerega autode järgi oli nõudlus väike, polnud tõesti mõtet selle jaoks eraldi kerestantse teha. Nii ehitati seeriaauto alusele peamiselt puidust universaalkere, mille täpne kuju sõltus tõesti vaid ehitaja fantaasiast ja oskustest (kuigi kõigil neil oli teatavaid ühisjooni). Aluseks võetud seeriautot aitas tuvastada vaid auto esiosa kuju.
Meid huvitaval ajajärgul oli nõudlus suuremahulistele keredele juba niipalju suurenenud, et stantside valmistamine tasus end juba ära. Nii hakkasid tehased välja laskma stantsitud teraskeredega Station Van e ja Panel Van e. Samal ajal jätkus ka Woodie de tootmine väikestes töökodades, sest ka selliste kerede järgi säilis nõudlus.
Tartumaal olev vrakk on veidi ebaharilik - kere tagaosa järgi oleks nagu Panel Van, kuid neli külgust viitavad Station Van ile (või Wagon ile). Seega on tegemist kas mingi haruldusega või oskusliku ümberehitusega, mida me pole siiani tuvastada (tõestada) suutnud.
Seni siin teemas välja pakutud piltidel on olnud mõningaid ühisjooni Tartumaa vrakiga, kuid täielikku kokkulangevust seni pole. Tegelikult oleks vaja sellest vrakist veel mõnda fotot, et sellest paremat ülevaadet saada - näiteks korralikku külgvaadet ja inimest sinna kõrvale, et auto suurusest mingitki aimu oleks.
Vasta
#18

30-ndate lõpul tehti nii puitkerega 'woody'-sid kui ka plekist stantsitud konge, kuid viimastel olid juba ajajärgule iseloomulikud ümarad jooned. Sellel Tartumaa vrakil väärib tähelepanu just kongi tagaosa, mis on suht kandiline ja allapoole pisut ahenev. See oleks nagu 30-ndate alguse stiil, samal ajal kui tuuleklaas ja armatuurlaud kuuluvad sama kümnendi lõppu. Siit ka oletus, et kong on mingi? väiksema kerefirma looming mingi? 30-ndate lõpu USA masina baasil. Viimasele viitab just näidikuploki ja tuuleklaasi kuju, mis paistab olevat just tolle perioodi mood (Chevrolet, Chrysler, Ford - kõik pisut sarnased, aga ükski mitte päris see).
Vasta
#19

100% eelnevaga nõus. Ootame Tartumaa vrakist paremaid pilte ja jätkame tasapisi otsinguid lootuses, et teisedki foorumi liikmed asjas kaasa löövad.
Vasta
#20

Asukohaa saab PMst. Tolle kõrval ka TA-943A.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne