ПАЗ-652 varjupaika?
#1

Mida arvavad kaasfoorumlased ning varjupaiga eestvedajad - kas Eestis juba harulduseks muutunud buss ПАЗ-652 võiks seista varjupaigas tulevastele põlvedele säilimiseks?

Probleemiks on säilinud isendite vähesus et mitte öelda lausa puudumine. Hiljuti nägin aga Varbola isendit - vt http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid118241

1. Kas keegi teab, kellele see buss kuulub ja kas omanik on nõus selle kuidagi varjupaigale võõrandama?

2. Kas nimetet buss kannatab transportimist - st kas sellega on üldse mõtet tegeleda?

Soovijaile bussi täpne asukoht U2U.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

652 alla mõtled Sa ka riffelküljega isendeid eks ?
Palju neid veel üldse on ? Või õigemini, kui vähe neid on ? Sad
Neile, kes ei tea milline on riffelküljega Paz 652

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#3

fic Kirjutas:652 alla mõtled Sa ka riffelküljega isendeid eks ?
Palju neid veel üldse on ? Või õigemini, kui vähe neid on ? Sad
Neile, kes ei tea milline on riffelküljega Paz 652

Varbola oma rihvelkülgedega enam ei ole - kas ta on 652 viimaseid väljalaskeid (mis olid silekülgedega) või on mingi kapremondi käigus plekid vahetatud. 652 eripära masslevinud 672st on akendes ja ustes - 652-l on aknad väiksemad, neid on kerepikkuse peale rohkem ning esimese lõõtsukse ning esiotsa vahel on kaks akent 672 ühe vastu. Teistsugune on ka nina koos radiaatorivõrega - viimane on nelja püstise ava kujul.


Neil põhjusil võib 652 ja 672 pidada ikkagi täiesti eri bussideks. Rääkimata veel sellest, et 652 oli GAZ-52 (tegelikult ZIMi) R6-mootoriga, 672 aga 53 V8 mootoriga.

Kui palju 652sid Eestis alles on? Mina tean kahte täiesti äralõhutud ja -rüüstatud kerejäänust - Vigalas ja Viisul. Põhja-Tartumaal olla üks enamvähemkomplektne vrakk, mina olen seda näinud vaid pildil. Paarist vrakist räägitakse Eesti peal veel, mina pole neid pildilgi näinud. Kõik. Ja siis loomulikult see Varbola isend, mille olemasolu kaasfoorumlane PETSS mulle mainis ja ma pilti tegin.

Ehk siis praktiliselt hävinud ja igavikku kadunud mudel, mille mõned üksikud eksemplarid võivad hetkel veel alles olla, ei enamat. Kui paar aastat veel "oodata", siis võivad viimse isendini emeksis olla Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Sõber Valdoga 100% nõus,selliseid busse vist ainult aianurkades wedelemas.Laineliste külgedega PAZid meenuwad waid lapsepõlwest.Ja oleks tõesti tore kui me suudaks alles hoida Valdo poolt pildistatud bussi.EW jauks vist jäädawalt kadunud ZIS ja LIAZ bussid.Kui weab suudaks ka allen hoida kumera taguotsaga LAZi.Aga see kõik ju meie teha.Valdo algatatud päästmis aktsioonil mina kindel toetaja!!!
Vasta
#5

valdo Kirjutas:Kui palju 652sid Eestis alles on? Mina tean kahte täiesti äralõhutud ja -rüüstatud kerejäänust - Vigalas ja Viisul. Põhja-Tartumaal olla üks enamvähemkomplektne vrakk, mina olen seda näinud vaid pildil. Paarist vrakist räägitakse Eesti peal veel, mina pole neid pildilgi näinud. Kõik. Ja siis loomulikult see Varbola isend, mille olemasolu kaasfoorumlane PETSS mulle mainis ja ma pilti tegin.

Ehk siis praktiliselt hävinud ja igavikku kadunud mudel, mille mõned üksikud eksemplarid võivad hetkel veel alles olla, ei enamat. Kui paar aastat veel "oodata", siis võivad viimse isendini emeksis olla Sad
Viisu vrakki ei pidanud ka enam alles olema. Põhja-Tartumaal olev 652 on sarnane Varbola isendile s.t. siledate külgedega, kuid transporti see vist enam ei kannata. Viljandimaal Mustla kandis on ka rihvelkülgedega 652, kuid seda ei lubatud pildistada ja see umbes sarnane olukorralt Põhja-Tartumaal oleva isendiga.
652 viimist varjupaika toetan mina küll, eriti tore oleks, kui leiaks veel komplektse rihvelkügedega isendi kuskilt Eestimaalt.
Vasta
#6

Sellest on ikka oma 15. aastat tagasi kui Saaremaa Tuletõrjeühingu õuel 652 seisis ja meile pakuti. Õnnetuseks (või õnneks?!) ei olnud siis veel vanatehnika hullusest nii sisse võetud, et asjast oleks asja saanud. Tänaseks pole enam aimugi, mis nimetatud isendist on saanud. Vast keegi saarlastest oskab kommenteerida.
Vasta
#7

andres22 Kirjutas:... eriti tore oleks, kui leiaks veel komplektse rihvelkügedega isendi kuskilt Eestimaalt.

Üliväga kahtlen. Esiteks - uuemad 652d olid sileküljelised. Teiseks - säärased bussid elasid tihti mitut "elu", mille käigus välisplekindus remontides välja vahetati. Ja kes see hakkas enam neid plekke rihveldama...

Muide - Vigala vrakil on rihvelküljed alles, kust annab vähemalt osa neist vast maha lõigata?

Ja veel - ma mäletan 1990ndate algusest ühte 652 vrakki Lagedi ja Kulli raudteejaamade vahel põhja pool raudteed heki all soojakuna. Äkki on see alles veel seal (mida kaasfoorumlane Soobel on veduriaknast näinud äkki)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

valdo Kirjutas:Ja veel - ma mäletan 1990ndate algusest ühte 652 vrakki Lagedi ja Kulli raudteejaamade vahel põhja pool raudteed heki all soojakuna. Äkki on see alles veel seal (mida kaasfoorumlane Soobel on veduriaknast näinud äkki)?
Kui sa mõtled seda piirkonda, kuhu on rajatud aiamaad ja väikesed majad mööda raudtee äärt. Siis seal küll seda bussi enam näinud ei ole, aga 1998/1999 aastal oli see veel alles.
Vasta
#9

Martti Kirjutas:
valdo Kirjutas:... mäletan 1990ndate algusest ühte 652 vrakki Lagedi ja Kulli raudteejaamade vahel põhja pool raudteed heki all soojakuna.
Kui sa mõtled seda piirkonda, kuhu on rajatud aiamaad ja väikesed majad mööda raudtee äärt. Siis seal küll seda bussi enam näinud ei ole, aga 1998/1999 aastal oli see veel alles.

Täpipealt sama asukoht. Kurb, et buss kadunud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Uhtna külje all (Sõmeru vald) ka üks isend ,kollane. Õpilasi enam ei veeta sellistega ja nii ta 3 aastat tagasi sinna seisma jäigi . Muidu töökorras ,
kui just keegi pole midagi küljest ära keeranud . Usun ,et mitte sest
bussil on omanik 'Uus Liin OÜ' ja seisab maja juures .

v
Vasta
#11

WWW Kirjutas:Uhtna külje all (Sõmeru vald) ka üks isend ,kollane. Õpilasi enam ei veeta sellistega ja nii ta 3 aastat tagasi sinna seisma jäigi . Muidu töökorras ,
kui just keegi pole midagi küljest ära keeranud . Usun ,et mitte sest
bussil on omanik 'Uus Liin OÜ' ja seisab maja juures .

Oled Sa kindel, et see on justnimelt 652? Äkki on tegemist siiski temaga sarnase, kuid väga palju rohkem levinud 672ga? 672, muide, liigub veel tänini üsna palju ka liikluses, veel aasta-kaks tagasi sõitsid nad veel regulaarliinegi siin-seal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

valdo Kirjutas:672, muide, liigub veel tänini üsna palju ka liikluses, veel aasta-kaks tagasi sõitsid nad veel regulaarliinegi siin-seal.
Näiteks Põlvas: Pilt
Ja Tallinnas nähtud: Pilt, Pilt2
Vasta
#13

Ei ma ei ole selles numbris kindel . See võib olla uuem variant .
v
Vasta
#14

kaks päeva tagasi Lihula kandis nähtud sõitmas oranzikat PAZ bussi.
Vasta
#15

..mis on 672 ja kuulub L&Lile.
Vasta
#16

Jägmine näddaliwahetus plaan minna Raplamaale.Siis ehk vaataks üle ka Juuru lähistel oleva PAZi.Nimetatud buss oli veel poolaastat tagasi alles,kunagi kasutusel olnud soojakuna.Mis bussi täpsem mark ?Tean vaid ,et buss juba siledate külgplekkidega aga weel vana tüübi akendega.
Vasta
#17

Aga LAZ ?

OT.
Vasta
#18

Wiljandimaal oli veel kevadel müügiks pakkuda täitsa kobe 672,veel ümmarguste suunatulede ja valgete lisatuledga.Tagumist voltust enam ei olnud.Kahjuks ei mäleta, kas oli see asendatud tavalise hingedel uksega või polnud ust hoopiski.
Vasta
#19

Tulles nüüd tagasi Valdo poolt teema algatamise aluseks olnud Varbola -652 juurde, siis foorumlaselt Inc1-lt mõned kuud tagasi kuuldud info põhjal olevat sellel nüüdseks katus maha lõigatud.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#20

Vahvad kuulujutud. See buss läks kõige täiega vanarauda, sest seisis väidetavalt õhu ja armastuse najal koos.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne