Minski sissesõit, sidurikettad jpm.
#1

Maal on mul üks tore M-105 ja mulle tundub, et tal on kolb suhtelsiselt läbi ja kompressioon tundub olevat suht väike. Käivitub kergesti ja sõidab hästi, kuid kindlasti võiks parem olla.
Hakates vahetama kolbi tuleb ka uued kolvirõngad, (muidugi) kolvisõrm ja pronkspuks panna ja oleks mõtekas ka silinder puurida, eks ole? Siinjuures küsiksin pronkspuksi kohta ... mõnele kepsule saab ülemisse kepsu avasse panna nõellaagrid(vms), minski keps sinna ei kuulu, vist?

Okei. See selleks.

Vahetades need osad, siis kui pikk vahemaa võiks olla sissesõit? Esmane sissesõit mingi 500km? Täielik alles paari tuhande km möödumisel?
Sellisel juhul sõidaksin ma seda asja sisse mitmeid aastaid.
Hetkel mu minski läbisõit on 24***km.


Ja veel sai üht natuke uuemat minskit lahatud ning äkki saab keegi öelda siduriketaste arvu. Mõtlen siis neid mittemetall kettaid. Ise lugesin 4 ning tundusid olema sellised korgist materjaliga padjakesed. Natuke kulunud või rabedad tundusid olevat kah. Mootor on 88a. ММВЗ.
Natuke pilte ka:
http://www.zone.ee/mmb3/ketas.JPG?2
http://www.zone.ee/mmb3/ketas2.JPG?2


Niih. Mu murekoorem pole kaugeltki otsas.
Nimelt tundub mulle see sidurikorvi kett liiga lõtv olevat. Tegin natuke pilte, äkki oskate selle põhjal öelda.
http://www.zone.ee/mmb3/kett.JPG?2
http://www.zone.ee/mmb3/kett2.JPG?2
http://www.zone.ee/mmb3/sidur.JPG?2

Samal masinal on siduriga probleeme.
Mootor ei tööta: sidur lahutab väga hästi.
Möötor töötab: lükkad sidurilingi alla ja kõik on okei. Hakkad libistama ning sidur(vms)  hakkab kõrisema imelikult. Teeb nii kurja häält ei ei julgegi rohkem lahti lasta..

Veel silindri puurimisest..
Kus on seda odav teha? Tallinnas või Tartus. Braueri poes on hind suht julm.


Sai vist esialgu kõik..

O: minskile siduripulga, süütekaane ja käimalöömisvända
Vasta
#2

nii minskitele käib küll nõellaager kuid need on ainult uuematel väntvõllidel mille sisseava on 16mm , vanematel väntvõllidel aga 14mm.
Tegelikult paarituhendet läbisõitu ei ole vaja minskil , 1000km oleks küll maksimum mida teha.
Kui ma õigesti mäletan siis siduri kettaid oligi 4 kuid päris pead ei anna.
See sidurikori kett on välja jah veninud , minskil ültse sidur on nõrk koht, libistada ikka eriti ei soovita.
Vasta
#3

Tuleb kett vahetada?
Proovib lülisi vahelt ära võtta`?
Või hoopis saab kusagilt pingutada?
Vasta
#4

isegi kui lüli vahelt võtta, sööb kett korvil hambad maha(seda teed venind kett niiehknii) ja kuisa võtad 2 lüli ära, siis jääb kett kühikeseks.
Vasta
#5

Huvitav, kust seda siduriketti osta saab? Brauermotos ei tundu olevat ning muudel sarnastel kohtadel ei tundu korralikku kodulehekülge olevat, vist.

Oskab keegi siduriketaste kulumise kohta ka midagi öelda? Kas peaksin uued ostma või on see mõttetu raha raiskamine?

Siinkohal võib keegi öelda palju maksab minski käigukahvlite komplekt (2tk) kloostrimetsa/tondi motopoes. Braueri juures tundub hind suht krõbe olevat.
Vasta
#6

Kettaid käib 5. Kloostrimetsa motopoes on minski sidurikettaid, kuid need uued on nii väikse puutepinnaga ja väga s**ad, et siduri libisemine on garanteeritud!!!
Ise võtsin uutest jawa siduriketastest need korgi tükid, lõikasin enam vähem pooleks ja panin sinna minski ketastesse sisse. Sidur peab siiamaani.

Kett tuleb uus panna, vana keti lühemaks tegemine on jama!
Ehk saab uue keti kloostrimetsa motopoest, kuid pole kindel, et seal on.
Vasta
#7

Millised on need kloostrimetsa sidurikettad? Ikka korgist puutepindadega (või korgilaadne vähemalt)? Kuidas neid saab minski ketaste sisse panna? Minu arust on need padjakesed sinna kettale pigem külge liimitud, vms. Oskab veel kommenteerida MMB3 minski mootori siduriketaste arvu? Et ikka kindel ollaToungue

Oskab keegi öelda, mis võiks põhjustada eelpool mainitud siduri "krigisemist" oleks lihtsam viga ennem korrigeerida. Pärast mootori kokkupanekut on halb jälle tõdeda, et midagi on ikka nihu.

Homme lähen vaatan, mida Braueri poes mulle räägitakse ja mida seal pakutakse. Oleksin juba täna läinud, aga tuli meelde, et esmaspäeviti pood suletud.


Teisest masinast (m-105) veel niipalju, et äkki on kellegil selle tegelase kohta mõni hea tehniline pass või mõni muu tehnilist infot sisaldav asi?
Masinaga sain millegi pärast kaasa m-106 tehase raamatu, kuigi raami peal elutsem m-105 mootor. Pilt ka - http://www.zone.ee/mmb3/m105.JPG?2

edit: Kes teab võiks öelda minski siduripulga läbimõõdu ja ka pikkuse. Endal pole hetkel käepärast, et mõõta ja pole võimalust maale ka minna.
Vasta
#8

Kloostrimetsas on uued kettad mingisugusest tekstoliidist, kork kettad olid ainult vanasti, enam ei tehta. (need padjad ei ole sinna liimitud, selles ketta metall raamis on augud kuhu nad on pressitud.)

Seda krigisemist võis see väljaveninud kett teha.

Siduri varras peaks 5mm läbimõõduga olema.
Vasta
#9

mul on mingi 89-90 a minsk sellel on ta taoline pikus on tal 18,5-18,6 cm ja läbimõõt 0,5 cm.Endal on ta sellepärast lahti et kuul kadus ära äkki keegi teab kust saab kuuli mis sobib? Keti kohta nii palju et se on sul ikka tõsiselt veninud omal vahetasin just enne talve ära ja oli ikka poole kobedam aga kõrises juba
Vasta
#10

Tänud, Hammer.
Käisin täna Braueri poes ja öeldi, et saab ainult põhimõteliselt ainult tellimisega ja hinnaks 150-200.-

Sidurikettaid müüdi ka. Need olid tõepoolest mingisugused plastikust vms.
Aga äkki sul ints0000 on vedrud nõrgad või midagi sellist, et libises..
Vasta
#11

ints000: kehva õliga libisevad kõik sidurikettad
Vasta
#12

Vestlesin täna ühe tuttavaga. Ta rääkis, et tondis on minskile erinevaid sidurikettaid. Sellise korgi laadsete patjadega on ka olemas.
Vasta
#13

Õli korralik, valvoline toodang.
Nendel tekstoliidist (ebakvaliteetsetel) siduri ketastel on välimise ääre peal kõrgemad kohad laiusega u 4mm (puutepind) ja metall kettaga puutub kokku sellest ainult 2,5...3mm laiune vahedega riba, materjal ise on kaa libe.
Kuidas saab selline jama mitte libiseda?
Nendel kork ketastel on puutepind kusagil 1 cm laiune. Ka vanemad tekstoliidist kettad on laia puutepinnaga natuke kitsamaga kui kork kettad.

Minu rattal siis siduris 3 vahetatud patjadega kork ketast ja 2 vana tüüpi tekstoliit ketast ja sidur ei libise.
Vasta
#14

Hammer: kuuli saad näiteks mõnest vanast kuullaagrist, millel 5mm kuulid sees.
Vasta
#15

ints0000 Kirjutas:Hammer: kuuli saad näiteks mõnest vanast kuullaagrist, millel 5mm kuulid sees.

Lihtne öelda ma olen juba kõvasti neid lammutanud küll vanade rataste ja jup käigukasti aga kõik suureks jäänud.Kui ma mingi aparaadi leian mille omad sobivad siis annan siia kah teada
Vasta
#16

Kas mitte minski esiotsa laagrid ei sobi või mopeedi rattalaagrid, ise kaa lõhkusin mingisugust, et minskile siduri kuuli saada Smile kahjuks ei mäleta, mis number laagri peal oli.
Vasta
#17

Tekkis küsimus seoses minski käigukahvlitega.

Kuna mu m-105'l on selline probleem, et esimene käik ei taha eriti sisse lülitada ja vahel ei taha üles lülitades teine käik sisse minna (alla lülitades läheb väga hästi), siis ka küsimus: Oskab keegi öelda kuidas nende kahvlitega on. Kas asjad on nii, et üks kahvel lülitab nt I ja II käiku ning 2. kahvel lülitab III ja IV käiku (või mõni muu lülitusviis)? Tahaks teada, milline kahvel lülitab mis käike? Sellisel juhul tuleks mul asi natuke odavam ja ma tean mis tuleks vahetada. Üks kahvel läheb ülemise võlli peale ja teine läheb alumise peale.
Seda ka, et käigukastis on need kahvlid lõtkuga, st see osa mis hammasrataste vastu läheb ei ole eriti hästi vastas. On ainult harudega hammasratta ümber.

Keegi hea inimene võiks natuke kahvlite süsteemi seletada. Oleksin väga tänulik.

Ahjaa. I käiguga on asi nii, et kohapealt ära minnes ei taha ta sees püsida, kuid sõites ning käike alla vahetades, kuni I käiguni jääb käik küll sisse. Sellest ka arvamus, et kahvel on ebahea.


Kuuli peaks saama jalgratta laagrilt.
Vasta
#18

Vaata kui palju see värk seal loksuma annab, kahvlid ja käiguplaat. Samas ka hammasratta nuudid võivad olla kulunud, et käiku välja viskab.
Käigud peaks olema: 1.kahvel- 1 ja 3 käik, 2.kahvel- 2 ja 4 käik.
Alumise võlli kahvel on 1 ja 3 käigu jaoks.
Vasta
#19

Tekkisid veel mõned probleemid/küsimused.

Kahvlitest veel...
Oskab äkki keegi öelda kumb kahvel käib alumise võlli peale, kumb ülemise.
http://www.zone.ee/mmb3/kahvel1.JPG?2
http://www.zone.ee/mmb3/kahvel2.JPG?2
Võibolla süüdab isegi keegi öelda, kas need kahvlid on kulunud. Kuigi nendest kahvlitest ei ole kumbki mu masinate sees.


Maal olles juhtus üks väike äpardus. Nimelt, sai m-105 ilusti jala peale pandud ning hiljem tagasi tulles lamas minsk küllili ning esituleklaas katki.
Võibolla on kellegil pakkuda klaasi. Asi muidu ümmargune, diameetrit ei tea hetkel.

Tuledest veel ...

Sooviks teada kui võimas pirn peaks olema m-105 esitules? Idee poolest peaks tal olema г-411 generaator peal. Sellisel juhul läheks valgustusse 5 pooli ning generaatori võimsus peaks olema 55W (minu m-105'l ta nii on, kuigi generaatori nime pole ma kontrollinud). 8 pooli kokku, 55/8=6.875; 5*6.875=34.38W valgustusele. Mõned vatid sellest tagatulele, ülejäänud esitulele ning pirn peaks koormama natuke vähem ka kui generaator välja suudab anda, siis pakuksin, et esitule võimsus võiks olla umbes 25-30W. Big Grin
See on puhas loogika ja tahaks teada, mis võimsusega võiks olla esitule pirni lähituli/kaugtuli.


Tänan tähelepanu eestToungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne