Zündapp K500 1934.a restaureerimine.
#1

Algselt väike jutt, kuidas asi alguse sai.

****************************

Ühel ilusal päeval sain teada saunas Saaremaa meestega juttu ajades, et ühel härral seisab kuuriall Zyndapp. Ja nädal hiljem ühel veel ilusamal laupäeval 18.03.2006 sai siis sellele Zyndappile järgi mindud. Ja nüüd olen siis selle Zyndappi omanik. Raam on ära rikutud. Nimelt on rellakaga jupid ära lõigatud vahelt ja alla keevitatud uus metall et mahuks dnepri mootor vahele, aga olles raami ära rikkunud ei mõelnud mehed, et reduktor ja käigukast omavahel ei taha istuda (pole ka ime). Mootori müüs kunagi ammu maha teisele saarlasele ja see omakorda hiljem mandri mehele. Väidetavalt väitis, et on Unic klubi liige või siis jutu järgi vähemalt nii. Kaasa sai veel pisemaid juppe ja päris heas korras karburaatori.
www.zone.ee/zyndapp

****************************
Birka andmed!!!

ZÜNDAPP
G.m. G.H.
NÜMBERG

Motor Nr 163058
Fahrgest Nr 163058
Gewicht kg 150
PS 12,5
Hubvol cm3 490
Hubu.Bohrg 66 x 69
****************************

1. Päev! MOOTORRATTA DETAILIDE LAHTIMONTEERIMINE (26.03.2006)

http://www.zone.ee/zyndapp/Lahti%20monteerimine/

Algselt lasin enamus poldi ja mutri pead üle roostesurmaga, sest aeg on teinud oma töö. Esimesena eemaldasin bensiinipaagi. Järgmisena eemaldasin esihargi. Nikeldatud poldipead keerasin maha ja ettevaatlikult eemaldasin pikad võllid, mis hoiavad koos esiharki ja raami. Võllid pidi välja keerama. Edasi asusin uurima täpsemalt birka andmeid.

Järmisena tahtsin eemaldada taga ratast. Kuid tagaumine ratas (samamoodi ka esimene) on keeratud 4 neljakandilise poldiga kinni ühelt rummu poolelt teisele poole pidurisüsteemi külge. Venelasel on lihtne aint välja tõmmata, kuid need on 4 poldiga kinni. Selleks on jäetud taha raamile kaks ava, sealt siis peaks pika võtme ajama läbi raami ja veelkord läbi ümmarguse raamiosa ja elles siis tabad poldipead. Poldid on vastupidise vindiga. Kuid senikaua, kui pole sellist head võtit ei saa ka tagaratast alt ära. Siis püüdsin eemaldada taga ratta võlli. Muter tuli kenasti lahti, aga võll teiselt poolt nii kinni roostetanud raami külge, et isegi puuklotsiga tagudes ei tulnud pisikest vahet sisse. Rääkimata keeramisest.

Jätnud tagaratta sinnapaikka üritasin eemaldada taga porilauda. Porilaua mutrid mootori poolt olid kõvasti kinni roostetanud ja käisid ringi. peale paari tundi tagaporilauaga jamamist sain lõpuks kõik poldid lahti peale 1. Ja see 1 polt on nii lolli kohapeal, et selleks oleks vaja eemaldada tagaratas, mis hetkel ei õnnestunud.

Ja nii jõudiski pühapäevane päev õhtusse.

Ala310

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#2

2. Päev! (27.03.2006)

Lõpuks hilja õhtul sain sobiva võtme, mis mahub läbi raami, läbi velje ümmarguste aukude ja omakorda 4 kandilise poldipea otsa. Sai eemaldatud siis 4 vastupidise vindiga polti, mis hoiab rummu vastas taga pidurisüsteemi.

Nüüd on mõnel järgneval päeval lootust kätte saada --> tagaratas, differ ja porilaud.

Ala310

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#3

3. Päev! (28.03.2006)

Leidsin õhtupoolikul natuke aega nokitseda. Eemaldasin tagaratta, tagumise porilaua ja pakiraami koos tagaistuja sadulaga.

Algselt tekitas muret tagaratta võlli eemaldamine. Mutter tuli kenasti lahti, kuid teiseltpoolt oli raam ja võll nii tugevasti kinni roostetanud. Tänu ohtrale rooste surmale ja suure jõuõla moodustatud pikemale padrun võtmele sai kõik korda.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#4

4. Päev! (03.04.2006)

Täna eemaldasin raamilt põhjalikult kõik detailid, mis olid kinni mutrite ja poltidega (logod, embleemid, esihargi kinnituse + laagrid, käepideme, reduktori, autopumba hoidiku ja veel mõned detailid) v.a birka mis on kinni needitud.

On kellegil aimu kuidas seda eemaldada ? Birka ise on pehmest plekist ja väga väänata ei saa.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#5

ala310 Kirjutas:4. Päev! (03.04.2006)

Täna eemaldasin raamilt põhjalikult kõik detailid, mis olid kinni mutrite ja poltidega (logod, embleemid, esihargi kinnituse + laagrid, käepideme, reduktori, autopumba hoidiku ja veel mõned detailid) v.a birka mis on kinni needitud.

On kellegil aimu kuidas seda eemaldada ? Birka ise on pehmest plekist ja väga väänata ei saa.

Põle küll ise teind aga vast tuleb neet minema puurida.

loll on loll olla.
Vasta
#6

M1A puhul kasutasin sellist meetodit:

Kuna needid ulatuvad raami õõnsusesse, siis võtsin vana kumera viili ja lõin seda meislina kasutades raami sees neetidel pead minema. Edasi oli vaid noaotsaga õrnalt sildi alt kergitamise vajadus.

A.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

5. Päev! (05.04.2006)


Täna sai käija ARK dok taotlemas. Algselt ei kuvanud arvuti ühtegi ZÜNDAPPI kuid siis Ü asendasime Y ja leidis ainult kaks arvel olevat tsiklit.

Üks siis KS750 ja teine (tähti ei mäleta)350.

Paari nädala jooksul saab vastuse teada.

Ala310

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#8

zten00 Kirjutas:Tõeline haruldus siis ju! (?)
Selline tsikkel teeb omanikule kindlasti head meelt.
Taastamine aga kerget peavalu Smile Pärast rööm jällegi suurem.

Eestis peaks olema K500 kuskil 3-5 kokku.
Tean inimest kellel on tutikas mootor ja käigukast pole kordagi peal olnud, aga nagu vana inimene ikka, teen ise ........

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#9

Kui Sa mõtled üht Mulgimaa meest, siis tema teeb tõesti ise Smile

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

Kusjuures ühel mu tuttaval sõbral on ka üks zündapp seismas. Asi olevat miski 36a oma olla. Mootor jms veel peal. Asi olevat minu mäletamist mööda rohkem kui 500cc'd, võib-olla on see müüt kuna ma ei tea zündappidest mitte midagi.

Äkki oskab keegi neist lähemalt rääkida..
Vasta
#11

6. Päev! (03.09.2006)


Täna viisin siis K500 raami metallitöökotta õppind meeste ja vilunud tööriistade saatusesse.
Küll tekkis väike arusaamatus, sisse valtsitud raami soone pärast, et kas see on originaalis sisse valtsitud või siis ise tehtud. Kuid mehed ütlesid, et tavalise haamriga nii kena valtsi sisse ei löö (ei mingeid pragusid, mõlke, lohke, kumerusi). Vasakul pool on raami osa sirge, paremal pool, aga valtsi kumeruse koht.

Töötlesin pilti, et kumerus oleks paremini nähtav.
http://www.zone.ee/zyndapp/kumerus.jpg?2

Katus Elmu ütles telefonitsi, et sisse valtsitud soont parempoolse mootori raamipoolses osas ei tohiks küll olla. Ainuke koht kus on valtsitud kumerus, on raami reduktori kaela krae koht.
Mina veel detailseid jooniseid ja skeeme k500 kohta netist leidnud pole. Kui kellegil on kogemusi, on k500 raami näinud või on jooniseid, on teie arvamus ja pildid teretulnud.

Ala310

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#12

Paremal pool mootori kõrval on originaalis raami ülemine serv ühel lõigul tõesti ca.45° alla painutatud (nagu Sinu fotol). Küll aga on sisselõiked ja see mutter, mis raami alumise serva külge keevitatud (fotol) omalooming.
Kui vajad raami ja jõuülekandesüsteemi jooniseid, helista, võin teha Sulle tehase kataloogist koopiad. Samuti on olemas K-500 varuosakataloog-hinnakiri koos kontaktidega.

Terv. Avo
50 50 598
Vasta
#13

Käisin täna veel tegemas pilte rikutud raamist.
http://www.zone.ee/zyndapp/raami%20parandus/

Ja tekkisid ka mõned küsimused.
http://www.zone.ee/zyndapp/raami%20parandus/k.jpg?2
1. / 2. Mis detailid sinna kinnituvad ???
2. Kas antud rikutud raami osas peab olema veel mingeid poldi auke, et mingit detaili kinnitada ?
3.
http://www.zone.ee/zyndapp/raami%20paran...9273.jpg?2
See koht on välja lõigatud (kuna dnepri mootor/käigukastiga ei mahtunud eelmisel omanikul vahele) ja ära rikutud. Kas see peab olema üleni kaetud metalliga / kas seal peab olema ka mingeid poldi auke selles kohas, kus antud koht on välja lõigatud.


NB: Suur tänu kaasfoorumlasele Avo´le vajaliku valtsitud raami kumeruse pikkuse mõõtmete eest ja kataloogi eest. Teistele teadmiseks on siis valtsitud koha mõõtmed käigugasti ristala servast 75mm / ette suunda umbes 140mm.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#14

Mul on üks korralik K800 raam mis on tegelt sama mis 500. Üleüldse on paljud osad K500 ja K800 samad. Endal plaanis see talv vist Zündapp vähe tõsisemalt käsile võtta, aga mitte sellest ei ole teema. Nüüd kui koju jõuan homme siis panen sulle pilte nendest kohtadest, sinu raami on ikka piisavalt "modifitseeritud", kardan et nii mõnigi auk on sinna ise juurde puuritud. Kui kannatad paar päeva siis aitan hea meelega. P.S. Kuidas edeneb mootori leidmine või on see juba olemas, algul oli vist puudu?

militaarmootorrattur
Vasta
#15

Ei mootorit veel ei ole. Võimalus oleks saada, aga hetkel sellega ei kiirusta.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#16

http://www.autogallery.org.ru/zunk500.htm ehk on mõnest pildist kasu
Vasta
#17

nark Kirjutas:http://www.autogallery.org.ru/zunk500.htm ehk on mõnest pildist kasu
see link juba aastaid teada, aga tänud siiski

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#18

ala310 Kirjutas:Ei mootorit veel ei ole. Võimalus oleks saada, aga hetkel sellega ei kiirusta.

Ja nii need asjad välismaale müüaksegi ... neid mootoreid ei ole enam palju järel ja nö kindla võimaluse käest laskmine maksab hiljem valusalt kätte.

Dad.

P.S. Välja lõigatud kohal on augud sees jah ... täpselt hetkel öelda ei oska nende asukohta ja mõõte.
Vasta
#19

http://www.zundappfool.com/techstuff/db2...00k800.htmhttp://www.zuendapp-ks600.de/k500.htm
kui raami number teada siis siit leiead ehk ehitus aasta, kuigi usaldusväärne see just pole.
http://www.wehrmachtsgespann.de/ksr75de.htm
tegelevad zündappide osade tegemisega, peamiselt ZÜNDAPP KS 750 ja BMW R75, kuid ka KS600. Neilt võib ka muud infi saada ehk, kuid pasitab et, tasuta ei saa sealt midagi.
http://www.zuendapp-aichner.de/
osad
Zündapp K500, K600 ja K800 manual e. kasutaja raamat, Saksa keelne loomulikult.
http://www.zundappfool.com/techstuff/db2...00k800.htm
Varuosade kataloog 400cm3 ja 500cm3 mootoratastele, gardaaniga.
http://www.zundappfool.com/techstuff/kardan.htm

noooo põhimõteliselt vaata ise mis vaja
http://www.zundappfool.com/techstuff/techstuff.htm
Vasta
#20

Zündapp läks uue omaniku kätte. Loodan, et uus omanik zyndapp666 hoiab meid restaureerimisega kursis jätkates seda sama teemat ehk edasi ?

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne