M 403 Export
#1

Oskab keegi valgustada sellise auto asjus? Huvitaks, kui suurel hulgal neid Eestis olla võib/olnud on ning erinevused tavamudelist (peale kohe silma jäävate tagatulede ja vist ka liistude).

[Pilt: 65m403ie.jpg]
[Pilt: m403er.jpg]
Vasta
#2

Iluvõre ja rool on ka võrreldes tavalise 403-ga erinevad.
Vasta
#3

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10038

Lisaks siis välispeeglite olemasolu ja esilaternad (Saksa toodang).
Vasta
#4

Tagatuled on huvitavad GAZ-21 on säherdused.huvitav isend sellist polegi enne näinud.
Vasta
#5

Piltide järgi vaatan, et selle rooli moodi, mida ka 408 eksportmudelitele (või vähemalt osadele neist) pandi.

Vasta
#6

mind huvitab just see rooli osa. ise ei leia...kes paneks lingi selle 403E rooli pildile? lapsepõlvest mäletan mitut 403E-d...roolid olid tava 403-ga sarnased?
Vasta
#7

mossepower Kirjutas:Iluvõre ja rool on ka võrreldes tavalise 403-ga erinevad.
Roolid on kõigil 403 ühesugused, kollasest plastist, samuti suunatulelüliti ja selle alune käigukangikonstruktsiooni ümbris. Isegi signaalivõru keskosa kattev MЗМА embleem oli esimestel  1965.a 408 sama. Kõigil 408 oli ka sama rool, suunalüliti ja sellealune ümbris, kuid mustast plastist, nii ekspordil ja kodumaisel, vahet ei olnud.
Esilaternad olid kodumaised, tolleaegsed "luubiga" klaasidega.
Ülemine pilt ei ole perfektsest autost. Iluvõrel puuduvad pealisliistud. Ka ei tohiks suunatule klaasid olla sellist kollakat värvi, vaid valged. Samad suunakad võeti kasutusele ka ka järgmisel mudelil 408. Peeglid on õiged, kuid varasematel peeglitel olid varred pikemad.
Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis müüdi  neid masinaid ka liignimega "Skandinavia"
Vasta
#8

ei ole mul mäluauku...
Vasta
#9

Mina olen näinud sellist rooli 403E küljes: http://holjuk.msn.ee/pildid/mosse403/4.JPG

Samuti on samasugune (sarnane) eksport-408-l siin pildil: http://www.hot.ee/elitemoskvich/pildigal...524HQV.jpg


Kas pole siis see keskmine osa teistmoodi, kui tavaliselt? Või ongi siis 408 puhul tegu nö esimeste hulgas tehtud 408-ga, millel 403-e keskosa roolil?
Vasta
#10

Hõljuk Kirjutas:Või ongi siis 408 puhul tegu nö esimeste hulgas tehtud 408-ga, millel 403-e keskosa roolil?
Nii ta on. Selline rool ja rooli keskkosa oli kõigil 403-del, nii 403E-l kui ka tavalisel 407 välimusega 403-del. Ajakiri "Tehnikaja Tootmine " 1965.a aprillinumbris pealkirja all "Uus nõukogude sõiduauto" on vaatluse all kahelaternaline 408. Ka sealsel fotol on roolil samasugune keskosa. Hiljem on rooli keskosa embleeme muudetud. Peale eelpool näidatu on veel 5 erinevat embleemi, millest kaks on Iževski tehase masinate omad, ning 2 "pehmet" rooli keskosa varianti. Kokku 8 (!) ja kõik ühesuguse rooli peal!
Sarnane on ka piltide salongi värvilahendus, kus samuti on ahi hele, mitte must nagu tavaliselt ning ka roolisammast kinnitav U-kujuline klamber on ka kere värvi mitte must.
Vasta
#11

Võrust vana-tartu teed mööda välja sõites vedeleb ühe talu õues (või vähemalt hiljuti seisis) selliste tagatuledega mosse. Ise veel mõtlesin et keegi on teibituuningut teinud.
Vasta
#12

Lisan paar pilti 2005. a suvel Jurmalas pildistatud 403 eksportvariandist.
B
Vasta
#13

taruvaras Kirjutas:Samad suunakad võeti kasutusele ka ka järgmisel mudelil 408.
Tegelikult ei ole suundtuled päris samad, kuju on küll sama aga seal kus 408 suunakas läheb üle tulesid ühendavaks ilusliistuks on 403e-l kruviga kinnitatav kolmnurkne detail. Vahe ongi selles, et 408 tulel puudub kinnitamise koht. Sellist kohta pole sinna valatudki vaid seal on tühimik. Ka suunaka klaasid on minumeelest erinevad. 403e-l on nn luup suurema läbimõõduga.
Vasta
#14

Omasin sellist autot 19.05.1984 kuni 10.09.1987 aastani.Numbriks sai ta
D9314EA (kirrillitsas muidugi)Väljalaske aasta oli 1964.Kuulu järgi oli see auto oma sõidud lõpetanud kuskil 90-ndate algul kuskil Pärnumaal,rannikul Pärnust Ikklani,mingil ajal olid kanad sees elanud.Paberite järgi jäi auto edasi minu omaks kuna müüsin ta volitusega ja nii ta pärast sedagi veel omanikku vahetas.Olin tal vähemalt neljas omanik.
Minu autol oli eelmine omanik vahetanud kollase rooli musta vastu,samas oli säilinud aga originaalne keskosa( see millel oli hiljem kirjed MZMA-näit minu vanemate 66.aasta 408E-l,AZLK või siis IZ)Mehaanilise osa poolest olid nii siseturu kujundusega kui ka eksport variandid vähemasti minu teada identsed.Millegi pärast usun,et kollased esisuunad võisid mingitel partiidel pärineda ka tehasest.Nii vähemasti väitis üks samasuguse 403E omanik,vana mees juba,kellega 84 suvel Tartus praeguse uue kaubamaja kohal asunud bensiinijaamas juttu ajasin.Ega selliseid versioone ju ülemäära palju liikunud ja nii vanamehega juttu alustasingi.Ja tähelepanu äratasid just need kollased suunatuled.Minu omal olid valged.Vana aga väitis,et ta selle auto esimene omanik Eestis ja selliste suundadega ta selle ka sai.Tegu oli Soomest tagsi tulnud masinaga.Helesine teine oli.Minugi auto oli olnud algselt helesinine,minuni jõudes oli aga juba valkjas-hall.Samas minu vanade 408E olid kah kollased esisuunad,kah Soomest ulnud masinal,samas isa sõbra sama aastakäigu enam-vähem samal ajal Soomest tulnud,sama aasta 4 laternaga 408E-l olid valged.
Minu autol oli ka suunalüliti kollasest plastist.Kahjuks läks rikki ja nii olin selle sunnitud vahetama mustast plastist 408/412 lüliti vastu.Selle suunatule klaasi kohapealt ei oska ma midagi ütelda,lihtsalt ei osanud ma seda sel ajal tähele panna.Samas aga küll mäletan,et 86 aastal sai see üle värvitud ja siis ilmnes vajadus uute esisuunalaternate järgi.(See kasutatud,ilmselt mingi aluniinium sulam oli ikka väga "ussitanud")Polnud probleemi,"Volga"poest ostsin.Ja pidasin siis ja kuni siiani neid identseiks 408/412 omadega ja nende omi ma ka küsisin.Aga mingeid paigaldusprobleeme ma küll ei mäleta.Ja seda va lullat seal ilu võre juures(laternast auto pikkitelje poole) mäletan küll.
Pisiasi.Tuuleklaasi pesur,Käsipumbaga.Ja see oli lääne päritolu.Töesti ei mäleta tootjafirmat.Miks seda tean?Sest olin sunnitud vahetama selle pumba vene päritolu pumba vastu.Usutavasti siseturu autodel oli see asjanus kodumaist päritolu.Ja veel-minu autol oli ees kilega,kihiline,kildumatu nn,tripleks tuuleklaas.Ei oska öelda,aga arvatavalt siseturu autodel seda polnud.Aga väga vahva ja lõbus auto oli ja mul sellest senini väga vahvad mälestused
Nostalgias hulpides,Flanagan
Vasta
#15

Siin üks "pesuehtne" 403E ("Scandinavia")
http://www.mosseklubi.ee/?id=33

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#16

[quote=ints]
Siin üks "pesuehtne" 403E ("Scandinavia")
http://www.mosseklubi.ee/?i

Pesueht- aga see naljaks kell seal laes??
Vasta
#17

ei ole see kell naljakas. mosse originaal. minu teada paigaldati küll 407-le...võimalik, et ka 403-le...käis nädala ühe üleskeeramisega...
Vasta
#18

Siin paar pilti põhjanaabrite valduses olevaist M-403 E[attachment=22770][attachment=22772]
Vasakpoolsel pildil peeglid pikemate vartega
[attachment=22774]Tagatuli
Siin aga 403E universaalvariant 424E[attachment=22775]

Allpool aga nõukogude inimese Moskvitš 403 ja selle embleem
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne