Natuke ajalugu
#1

Huvitavat lugemist ja pildimaterjali vanasõidukiliikumise "noorusajast".

Netis on üleval Artur Leštini mälestused, mis kahjuks pooleli jäid.
Ikka uskumatu, milliseid pärle võis tol ajal igapäevasõitudeks soetada!

Samuti on netis väljas "И д Б" 31/2004 Läti erinumber. Üht-teist Eestiga seonduvat käib ka artiklitest läbi (näiteks RR).
Ja Erdmann & Rossi Horch 853A kabrio on minuarust üks rabavamaid näiteid sellest, milliseks monstrumiks keegi "geenius" oli võimeline ühe auto ära käkerdama.
Vasta
#2

manic Kirjutas:Ja Erdmann & Rossi Horch 853A kabrio on minuarust üks rabavamaid näiteid sellest, milliseks monstrumiks keegi "geenius" oli võimeline ühe auto ära käkerdama.

Too ehk ongi see "nõukogude inimese auto" millest isand Piibur kord rääkis. Vinge isend muidugi.Cool

loll on loll olla.
Vasta
#3

Kui aus olla, siis see 853A oli lätlastel küll restaureeritud, aga neil on ka paremini tehtud masinaid. Nüüdseks on ta müüdud ja tõenäoliselt uue omaniku käes Kanadas.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

IIIFFFAR Kirjutas:Too ehk ongi see "nõukogude inimese auto" millest isand Piibur kord rääkis. Vinge isend muidugi.Cool

See on liiga ekstreemne eksemplar. Nõukogude inimese auto oli pigem vana masin, mida lihtsalt käepäraste vahenditega püüti võimalikult kaua sõidukorras hoida. See võiks olla näiteks "jabura nõukogude inimese auto".
Vasta
#5

Sellised autod sattusid nõukogude maale ju ikkagi peale sõda. Eelnevalt olid need liigelnud linnades, mis langesid ka tohutute pommirünnakute ohvriteks.
Me tegelikult ei tea, millist kola nõukogude soldatid oma "töölt koju tulekul tanki taha sidusid". See tehnika, mis oli perfektne, see läks kohe Moskva keskasutustes kasutusse, kuid samas rööviti ju kõike kaasa. Kui ilusa nikerdatud raami sees oli paksu palja naise pilt, siis löödi see jalaga välja, sest raam ju läikis. Ilmselt oli ka nii autodega, kui tagumine ots oli varingu alla jäänud, aga muidu liikus, siis kõlbas kaasa haarata küll. Sestap tundub mulle, et mitmed sellised autod ei ole ilusast ja läikivast peast gaasiga puruks lõigatud vaid ikka pigem sõjajäänustena meie pilgule kummalises, aga omal ajal praktilises vormis liikuma pandud.

Umbes nii, et millised autosid me praegu võiksime Iraagist importida. Loomulikult on mõni neist katkine, võtmed on kadunud, dokumente pole aga mõni on selline eksemplar säilinud, et lausa imesta.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Veel üks nõukogude inimese auto.Fotol 1935 Opel P 4-ja jäänused.Üles
võetud festivalil "Autoeksootika 2005" Tušinos.
[Pilt: 1935opelp47xc.jpg]

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#7

Väga põnev venekeelne artikkel Tartus olnud Mercedes-Benz 500K rodsteri ajaloost:

Ivan Barantsev - Avtopilot 3/2006

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne