K: Gaz 51 tühimass?
#1

Kui suur on Gaz 51 tühimass?
Vasta
#2

Peaks olema 2710 kg.
Terv.Jaanus
Vasta
#3

Kas Gaz 51- e oli ka metall ja puitkäruga, ning sa mõtlesid metallkäruga isendit?
Vasta
#4

MTZ Kirjutas:Kas Gaz 51- e oli ka metall ja puitkäruga, ning sa mõtlesid metallkäruga isendit?

51 ikka puiduga, metallkastiga variant kandis nime gaz-93 (isekallutaja).
Vasta
#5

Hommik Kirjutas:
MTZ Kirjutas:Kas Gaz 51- e oli ka metall ja puitkäruga, ning sa mõtlesid metallkäruga isendit?

51 ikka puiduga, metallkastiga variant kandis nime gaz-93 (isekallutaja).

... ja ka mõningad varasemad 93-d ehk kallurvariandid olid osaliselt puitkastiga, täpsemini puit-metall segakastiga. Kuigi - selliseid ei ole enam ammu säilinud, kusagil 1960ndatel tuli juba kõrgemate portetega täismetallkast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Gaz - 93 tühimassiks annab raamat 3000 kg ja Gaz -51 tühimassiks 2525 kg, Gaz - 63 tühimassiks 2955 kg

raamat aastast 1966.a. Traktorid ja autod, käsiraamat

EESTI KOGUJA - www.ecu.ee
Vasta
#7

GAZ 51 tühikaal koos täieliku varustisega 2710kg Kere- mahapööratavate külgedega platvorm.
GAZ 63 tühikaal koos täieliku varustisega 3280kg Kere- mahapööratavate külgedega platvorm.
Kaalu jaotus telgedele- GAZ51- koormata, esiteljele 1300, koormata tagateljele 1410
Kaalu jaotus telgedele- GAZ63- koormata, esiteljele 1650, koormata tagateljele 1630

Raamat - Autode ehitus
V.I. Anohhin- tehniliste teaduste kandidaat
Eesti riiklik kirjandus 1953

To coins - Kas sul 63 mass on vintsiga või ilma?

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#8

Et siis kuidas keegi midagi välja lugeda tahab... Gaz 63 A modifikatsioon on vintsiga.
Kui kellegil on huvid siis võin saata väljavõtte raamatust Gas 51 ja 63 andmete kohta. [attachment=22845]
See failide lisamine postitusele ei tule hästi välja Sad

EESTI KOGUJA - www.ecu.ee
Vasta
#9

GAZ-51 on toodetud eri aegadel erinevates modifikatsioonides. Poolpuukabiin-täismetallkabiin, vana radiaator- uus radiaator, vana veokast- uus veokast jpt.

Usun, et eri aegadel (eri ajastu komplektsustes) oligi tal erinev tühimass. Mis aja jooksul kindlasti vähenes, kui Gorki tehase ratsionaliseerijad jälle leidsid, millise sõlme saab vähema metallikuluga ära lahendada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Ja kui suur on siis 51 täismass? Kui alla 3,5 tonni oleks siis võiks juu loogika järgi sõita b-kat lubadega?
Kas veoka kastis võib inimesi vedada?
Vasta
#11

tamar99 Kirjutas:Ja kui suur on siis 51 täismass? Kui alla 3,5 tonni oleks siis võiks juu loogika järgi sõita b-kat lubadega?

Ei või. Pane kahele ja poolele tonnile veel kaks ja poolt tonni koormat otsa (see on 51 kandevõime) ja saad viis tonni. Tegelikult on täismass veidi suuremgi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Mu andmete mitte just kõige parem kinnitus.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#13

tamar99 Kirjutas:Ja kui suur on siis 51 täismass? Kui alla 3,5 tonni oleks siis võiks juu loogika järgi sõita b-kat lubadega?
Kas veoka kastis võib inimesi vedada?

Inimesi ei tohi kastis kohe kindlasti vedada! See on rangelt keelatud
Vasta
#14

MTZ Kirjutas:
tamar99 Kirjutas:Ja kui suur on siis 51 täismass? Kui alla 3,5 tonni oleks siis võiks juu loogika järgi sõita b-kat lubadega?
Kas veoka kastis võib inimesi vedada?

Inimesi ei tohi kastis kohe kindlasti vedada! See on rangelt keelatud
Kust otsast see keelatud on? Ei tea küll täpset paragrahvi tsiteerida, aga kui inimestele on kastis tagatud kindlad istekohad ja nad istuvad allpool kastiservi, on niisugune vedamine lubatud.
Mul autokooli teooria värskelt selja taga, sestap julgengi vaielda... Toungue
Vasta
#15

MTZ Kirjutas:
tamar99 Kirjutas:Ja kui suur on siis 51 täismass? Kui alla 3,5 tonni oleks siis võiks juu loogika järgi sõita b-kat lubadega?
Kas veoka kastis võib inimesi vedada?

Inimesi ei tohi kastis kohe kindlasti vedada! See on rangelt keelatud
Liiklusseeskirja paragraaf 188 ütleb: Sõitjaid tohib vedada ainult valmistaja poolt sõidukis ettenähtud kohtadel ja viisil. Madelauto kastis tohivad sõita vaid veost saatvad või veose järele minevad isikud tingimusel,et nende jaoks on allpool luukide ülemist serva istumiseks sobiv ja ohutu koht.

Järelikult tohib.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#16

Tsitaat:Liiklusseeskirja paragraaf 188 ütleb: Sõitjaid tohib vedada ainult valmistaja poolt sõidukis ettenähtud kohtadel ja viisil. Madelauto kastis tohivad sõita vaid veost saatvad või veose järele minevad isikud tingimusel,et nende jaoks on allpool luukide ülemist serva istumiseks sobiv ja ohutu koht.
Njah, aga ma ei loe välja, mitu inimest sellele "veosele" korraga järele minna tohib?
Ning kas veoseks võib lugeda ka kastis asuvat tühja õllekasti näiteks?

Hästi, eks terve mõistus aitab siinkohal, kuid ikkagi on natuke segane asi.
Vasta
#17

Veosele võib veokastis järele sõita kasvõi 10 inimest, kuid siis peab juhil taskus olema D- kat. lõhnaline juhiluba. Näiteks GAZ-51 kabiinis kaks inimest (juht ja kaassõitja) + veokastis 8 "õllekasti" saatvat inimest nõuab juba D olemasolu. Valmistas ka tehas veel üsna hiljuti klappistmtega ja presentkattega veokastiga autosid  Gaz 52-05 inimeste veoks, taga allalastava luugi asemel keskel kitsas küljele lahtikäiv uks ja varustatuna ukse all pealeronimiseks siinidel väljatõmmatava redeliga. Eestis kasutati samu masinaid tiba ümberehitatuna ikka kaubaveol ja ka veotaksodena (siiski mitte reisijateveolSmile). Ka oli siinsetes metsakombinaatides liikvel tehases pehmete istmetega varustatud spetsiaalselt  reisijate veoks valmistatud furgoonidega Gaz- 66-d, millega metsamehi tööle sõidutati. Mõlema masina juht pidi omama D-kat juhiluba.
Vasta
#18

tamar99 Kirjutas:Ja kui suur on siis 51 täismass? Kui alla 3,5 tonni oleks siis võiks juu loogika järgi sõita b-kat lubadega?

Muuseas, enne kui 1976 kehtestati kategooriad (varem olid "amatöör" ja "professionaal") võis "amatöör" (praeguses mõistes B kat) 51ga sõita, kui see oli tal tööautoks, näit. varustaja, agronoom jne. Ainus piirang, et ta ei tohtinud töötada kutselise juhina, selleks pidi ikka "professionaal" olema.  
Vasta
#19

Mäletan , et sõjaväes sõitsime ZIL 131 RASTidega (131,inimesteveo kong taga). Sinna "loobiti" 20-30 sõdurit siees ja keegi ei küsinud, kas sul on D kat või kui palju on kongis ettenähtud istekohtasi.Smile

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#20

maniwald Kirjutas:Mäletan , et sõjaväes sõitsime ZIL 131 RASTidega (131,inimesteveo kong taga). Sinna "loobiti" 20-30 sõdurit siees ja keegi ei küsinud, kas sul on D kat või kui palju on kongis ettenähtud istekohtasi.Smile
samas sõidavad ka eesti sõdurid ika veoka kastis- huvitav milliste lubadega seal juht on
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne