K: "Sticky"-tüüpi juhendid "miks mootor ei lähe käima"?
#1

Mõte modedele- kas ei peaks tegema "sticky" ja lukus teema foorumi algusesse neile, kes esitavad küsimuse: miks mu mootor käima ei lähe. Suhteliselt jabur on sama küsimust erinevates variatsioonides- ja reeglina puuduliku informatsiooniga- kohata mitu korda nädalas. Välja võiks see näha näiteks selline.

Kui mootor ei lähe käima või sureb kohe peale käivitumist välja, siis kontrolli:

A) kas mootor saab piisavalt kütust peale. Kontrollimiseks vaata kas küünal on kuiv või märg. Kui küünal on kuiv, siis kütuse juurdevool on ebapiisav. Põhjus võib olla
1. lisaõhk. Parandamine: veendu, et simmerlingid on korras, karburaatori tihend terve jne jne
2. umbes karburaator. Parandamine: pese karbuss läbi, veendu et düüsid on puhtad
3. umbes kütusekraan. Ühenda kütusevoolik karburaatori küljest lahti ja veendu, et kütuse pealevool on piisav. Parandamine: puhasta kütusekraan.
4. silindrite / kolvirõngaste seisukord nii halb, et ei tekita piisvat hõrendust kütuse silindrisse imemiseks. Mõõta kompressioon, vahetada rõngad/ silindrid

Kui küünal on märg, siis:
1. veendu, et kütusepaagis on kvaliteetne kütus, mis ei sisalda vett
2. valesti reguleeritud karburaator. Kuivata ja puhasta küünal (n. leeklambiga) ja lase segu vähendamiseks segunõela allapoole.
3. kontrolli tugeva sädeme olemasolu vastavalt alajaotuses "süüde" kirjeldatule.
4. õhufilter sajandeid puhastamata Wink . Puhasta õhufilter
5. tooreklapp jääb peale. Kontrolli trossi vaba liikumist, vabasta klapp.
6. Karburaatori nõelklapp ei pea. Karburaatori kaane vahelt immitseb kütust. Vaheta kas nõelklapp või nõelklapi tihend.
7. Ujukite asend vale- RTFM Big Grin

B) Kas segu süütamine toimib korralikult. Säde peab olema tugev ja sinaka tooniga. Kui säde on nõrk või kollaka tooniga, siis põhjus võib olla järgmine:
1. Mustad kontaktid. Puhasta kontaktid sametviiliga ja atsetoonis niisutatud ebemeid mitte eraldava lapiga.
2. vigane küünal. Vaheta küünal. (siia võiks lisada netis liikvel oleva lingi vigases reshiimis töötavate küünalde piltidega- kes teab linki?)
3. Kondensaator vigane. Kontaktide vahel ebaloomulikult tugev sädelemine. Vaheta kondensaator.
4. aku tühjapoolne. Lae aku. Tühja aku korral lõpetab kahesilindrilistel mootoritel tavaliselt töö üks silinder, hiljem teine.
5. vigane süütepool. Vaheta süütepool.
6. vale süüde. õige süütehetk on x mm enne ülemist surnudseisu. Erinev erinevatel mootoritel. Konkreetse mudeli jaoks RTFM Smile

Kahe silindriga mootorite puhul, millel üks silinder toimib ja teine mitte võib vahetada ükshaaval süütesüsteemi komponente, kuni viga "kolib" teise silindrisse- nii saab selgitada välja vigase detaili.


Usun, et selle foorumi teadjatega saaks kokku päris hea juhendi ning foorum jääks olulisemalt puhtamaks sisututest küsimustest. Mida arvate?
Vasta
#2

Üks rumal jõuab alati rohkem küsida kui 1000 tarka vastata. Inimesed on tihti üsnagi leidlikud, ka asju vussi keerama.

Kui me ka "sticky" teeksime, ei kataks see IMHO asja 100% ning vaid mõningatel juhtudel saaksime öelda, et RTFM (read the f... manual). Ma ei usu, et saastapostitusi vähemaks jääks, mitte ei usu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Ei tahaks hakata rumalaid küsimusi õigustama, kuid usun et on üksjagu ka selliseid käesoleva foorumi kasutajaid, kes just sellise lühikese kirjelduse põhjal saavad just siit kõige kiiremat abi, mõnikord on vajaliku käsiraamatu hankimine märksa keerulisem.
Vasta
#4

Biker foorumis tegin konkreetse sticky -
IGA UUS TEEMA, mis kurdab selle üle, et mootor ei käivitu, samas andmata mingitki lisainformatsiooni - kas küünal on kuiv või märg, kas säde on, kas teise ja UUE küünlaga on juba proovitud, kas asi hakkas iseenesest või sai hiljuti midagi näpitud, kas paagis on värske bensiin või eelmisest sügisest paagipõhja jäänud tilk jne jne jne.
LÄHEB KOHESELT KUSTUTAMISELE!!!

....ja lihtsalt kustutan, kustutan, kustutan... hakkab natukene juba mõjuma.

Siinses foorumis olen lihtsalt loobunud mootorratta- ja mopeediteemades sõna võtmast, sest olen avastanud, et olenemata kui lahti asi seletada ja puust ja punaseks teha, nagunii ei ole asjal mõtet, sest lõpptulemusena järgneb ikkagi küsimus stiilis: "kas pean seda segukruvi siis kinnimale või lahtimale keerama, et tõmmet rohkem oleks"

Aga kahjuks eestis lihtsalt spetsiifilistel foorumitel "turgu ei ole" ja nii eksisteerivadki enamuses koos 2 tüüpi kasutajad - need, kes tegelevad asjaga hobi ja huvi pärast tõsiselt ja need, kelle põhitegevus on see, et saaks külavahel ringi kärutada ja nokka tõmmata, peaasi, et liiguks... ja kahjuks need viimased teevad foorumites lihtsalt alati valjemat häält.
Vasta
#5

Aga võibolla tõesti võiks teha elementaarsete kahetaktiliste mootorite rikkeotsingu sticky (a la suvalise tsiki/võrri manuaalis), kas bensiini tuleb peale, kas küünal märg, kas säde on jne jne. Ja siis üldise informatiivitu möla korral rakendada kaasfoorumlase oldmopedi kustutamistaktikat.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

mudisin natukene oma algupärast postitust ja panin mõned elementaartarkused kirja. Kui arvate, et sellise sticky tegemisel siiski on mõtet, siis võiks kogenumad kaasfoorumlased loetelu täiendada ja lisada diagnostikat puudutavat infot, hiljem kirjutaks tarkuse ühte postitusse kokku. Minu arvamust mööda proovida tasuks- oleks vähemalt "miks-mu-mootor-ei-tööta" meestele vastuseks visata link Wink Kui kasu ei ole ja toimima ei hakka, noh, siis oleme oma elust paarkümmend minutit allavett lasknud, aga saame vähemalt öelda, et me vähemalt proovisime.
Vasta
#7

Ma ilmselt vales kohas oma tarkust jagan- aga kunagi kahetaktilise mootori käimasaamisega hädas olin: auto WARTBURG kolm silindrit , 991 kuupsentimeetrit töömahtu. ei saa käima tee või ... , pukseerides käigukastis vabajooksu mehhanism jõuülekande mootorist lahutab, starter keerab aga ei lähe . Üks vanem kogemustega mees soovitas: mootor kuiv, vala silindrisse segu 1:1 bensiin ja õli- mootor käivitus koheselt. Lool moraal puudub nagu aga vanemaid KOGEMUSTEGA inimesi tasub uskuda .
Vasta
#8

http://www.hot.ee/nowhere/tehno.html
http://www.pm.ee/bikehelp/
Vasta
#9

http://www.hot.ee/nowhere/kyynlad.html

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne