Jawa 354 `64
#21

Lisandunud väljaminekud:
tugiketas 75kr
poleerimisketas lambavill 125mm: 145kr
mutrid plastosaga: 20tk 20kr
Vasta
#22

See tihend sinna õhupuhasti katte serva iseenesest nii väga tähtis pole, kuid originaalsuse jaoks siiski. Veljed paneks mina ikkagi mõlemad 16". Tagatule tihend on eraldi saada paras defka(oli juba "vene"ajal olnud) ja selle saab enamasti ainult koos uue tulega. Kuigi võid kloostrimetsast küsida, minul õnnestus eelmine aasta saada sealt 3 puuduvat tihendit(rohkem ei tulnud ka tsehhist). Kui selle vardaga kannatad järgmise nädalani, siis arvan, et saan selle võtta ühe oma vana amordi seest. Huvitab veel küsimus: Nagu kirjas on ratas 354 aastast 64 ja mootor on hiljem vahetatud uuema 360 tüüpi mootori vastu. Kuidas see ilma modimata raamile vahele istus? Nagu ma teada sain siis karterite valu muutus mingi ´69 aastal ja natuke ka raami kronsade avade vahe - mõned millimeetrid aga siiski. Omal proovisin samasugust vahetust, kuid ei sobinud kuna karterid natuke erinevad.
Vasta
#23

Ei oska raami modimise kohta midagi öelda(vanaisa vahetas mootorit), ei paista küll mingeid jälgi.
Mis oleks uue tagatule hind?
Vasta
#24

Uus tagatuli oli Kloostrimetsa motopoes kas 230.- või 320.-eeku, ei mäleta kuidapidi ta oli!
Vasta
#25

Väljaminekud:
kroomi poleerimisvaha 77kr
poleerimislapid 5tk. 25kr
kuumakindel hermeetik 50 kr
mõned väiksemad mutrid ja poldid 21kr
Vasta
#26

Tere
Nüüd on siis projekti edasi arendatud ja tekkinud ka paar küsimust.
Kui palju ja mis õli esiamortidesse soovitatakse panna?

Kuidas taastada keeret amordi ülemises otsas? Tegemist siis terastoruga, keerme algus on natukene kannatada saanud, (ei saa korki peale keerata).

terv.
Taros
Vasta
#27

Muukviiliga saad keeret mingil määral parandada. Ma olen tohutult erinevate võllide otsi niimoodi korrastanud, kuna on teada, et paljud kasutavad esimese asjana haamrit võlli kättesaamiseks. Ja mutrid lähevad peale keerme korrastamist võlli otsa nagu maasikad karu p*rse.

Samamoodi viiliga olen ka esihargi telgesid (või mis iganes need ka poleks) korrastanud, kus on toru peal küllaltki peen keere.

Et põhiline diil oleks siis nagu see, et keerme vahed tõmbad viiliga ilusti puhtaks ja vaatad, et keere ühtlane oleks. Vahepeal proovid korki peale panna, kui ei lähe, uurid terava pilguga, leiad vea, parandad jälle. Iseenesest lihtne töö, vaja vaid kannatust ja veidi aega.
Vasta
#28

esiamortidesse läheb 140milliliitrit ja tagumistesse 50. soovitan kasutada tänapäevaseid amortisaatoriõlisid(küsi motopoodidest).
Vasta
#29

Tervitused

Sai siis jälle mõnda aega eemal oldud, nüüd paar päeva Tartus.
Kõigepealt tänud Argole kummipukside ja tagajooksu eest, ja teistele kes nõuga abiks on olnud.
Eile käisin graažis ja olukord polnud kiita. Leidsin et vasak esiamort tilgub õli, keerasin alt otsast mutrit siis natuke koomale (seda sai täitsa vabalt keerata), ja lootsin et probleem lahendatud. Juhtus hoopis nii, et õli hakkas palju kiiremini tilkuma. Proovisin asja hermeetikuga prandada, aga vist ei õnnestunud, tänaseks on see amort arvatavasti tühi. Lisaks sai veel kokkupannes kork nii kõvasti peale keeratud, et uue õli sisse panek saab olema täielik porno Sad
Vasta
#30

Seal all on M6 muril ka väike kummiseib.On ka võimalus et tuleb ära vahetada kogu amordi sisu koos tihendpuksidega.Need torud Baroses olemas,400 eek-u tükk.
Vasta
#31

Tervitused!
Olen ratta kallal natuke nokitsenud aga üldiselt võib öelda, et projekt on soiku jäänud. Seega pöördun Teie poole abipalvega. Kas leidub Tartus inimest kes viitsiks tulla ja asja üle vaadata, et siis soovitada millega mida ette võtta.
Endal kogemust pole ka ei oska öelda kas asjad ka nii töötavad nagu nad mul kokku on pandud. Tahaks lihtsalt vältida olukorda kus olen ratta kuidagi kokku ladunud, aga pean hakkama kõike üle tegema.

Seisukorrast natuke:
Kõik jupid värvitud, poleeritud.
Raamil on rattad all.
Mootor on peal.
Vasta
#32

Olen vahepeal arvutist natuke eemaldunud. Pole juhust olnud tegemistest kirjutada.
Peale viimast posti tuldi mulle üsna peagi abi pakkuma. Sai siis ratas auto peale pandud ja Külitsesse viidud.
Eelmise suve käisin tööl, siis ei saanud eriti miskit tehtud. Sügisel ostsin kroomi juurde(Amorditorud ette ja taha, käiguvänt, tagapidur,mõlemad sangad sadula alla). Talvel ja kevadel tegelesin esirattaga.
Nüüd olen hakanud tõsisemalt ratast kokku laduma. Tehtud on ka uus juhtmestik.
Üleeile sai suhteliselt terve päev tööd tehtud ja tulemus on selline - tagaosa on suhteliselt koos, summutid vaja veel külge panna. Eespool on rohkem tegemist. Süütepoolid tarvis külge panna, süüde tarvis paika panna, juhtmed mootori juures tinutada, lennuk ja spidomeeter külge ja ühendada, bensiinipaak ja esituli. Tundub, et peakski vist kõik olema.

Triibutamis ei ole hetkel tehtud, aga tundub et peagi tekivad võimalused ka seda teha.

Hetkel on puudu õiged süütepolid(hetkel M'i omad)
Sidurilinkei ole päris õige, sain Melliste laadalt ühe lisanagaga, vist Jawa Stadioni oma. Kui kellegil leidub õiget siis teeks meeleldi vahetust. ei tahaks seda lõhkuma hakata.
Esiamortidega on kah natuke halvasti, said küll uued torud ostetud, aga mõlemad lasevad läbi.
Täna ei ole võimalik midagi teha, aga homme tahaks küll palju teha.
1. august sain A-kat load kätte, suur isu teele saada.
Vasta
#33

Sai veel nokitsetud.
Hoiatus teistele: türgi summutite peale panek võttis aega 5 tundi. Tðehhi omad ei tundugi enam nii kallid osta.
Ratas on kokku pandud, täna panen süüte paika ja proovin käivitada.
Hetkel on puudu:
süütepoolid
sidurilink
kontaktiplaat
kummitihend spidomeetri ja lennuki vahelt
eboniitkate kaitsmele aku juures
(asjad on mul olemas, aga oleksin tahaksin neid välja vahetada)
Vasta
#34

Täpsusta seda külge mitte istumist, kui viitsid. Ise ütleksin enda rataste baasil külgesobivuse 50/50. Esimene paar 559-le istusid külge väga ilusti, lapid keerasin ainult teistpidi, võimalik, et esimese hooga keerasin need ise valesti külge ka. Ühesõnaga kümne minutiga oli paar küljes. Teise paariga läks kuskil tund sest neid oli tõesti vaja natukene "järgi aidata", nimelt see osa kus ette on nn. mutter peale keevitatud, oli keevitus niipalju läbisulanud, et toru sisse ei mahtunud. Keevitus tuli viiliga välja lükata.
Spidomeetri ja lennuki vahelise tihendi kannatab ise ka teha kui on korralikud käärid ja tükk õhulohvi (sõiduauto vms.). Täpne käsi ka muidugi. Olen ise ühe olude sunnil kunagi valmis nikerdanud sellisest materjalist.
Vasta
#35

Sidurilink on mul olemas, kui viitsid Tallinnasse järele tulla võid selle endale saada. Kas neid poodides siis tõesti ei ole? Kontaktiplaate peaks ka mõned olema (tõsi, mitte küll uued).

Türgi asju parem ei kommenteeri.
Vasta
#36

Summutitega oli selline lugu. Esiteks oli üks summuti veidi vildakalt keevitatud. Sellel ei tahtnud kummitihend soonde mahtuda. Seal tuli suure kruvikeerajaga summuti sees painutada ja osa plekki maha viilida.
Teiseks olid auguvahed valed. Plaat, mis kaasas oli sobis neile, aga raami jaoks olid augud liiga kitsad (vaatamata sellele, et need augud kõva varuga suuremad olid tehtud). Endal olid olemas ka Tðehhi plaadid, vanaisa oli need kunagi ostnud. Need sobisid paremini ja olid ka veidi teise kujuga, summutitele kinnituv osa oli veidi pikem. Probleemiks oli ka see, et tagumised augud ja esimesed poldid ei tahtnud omavahel raamile istuda.
Ühel summutil olid poldid vildakalt peale keevitatud, aga seda ei olnud raske lahendada.
Tundus, et ka raam oli kunagi kannatada saanud, selle peale läkski vist rohkem aega.
Igaljuhul tegevust jätkus. Oskused siiski kasinad ja sinna see aeg kulus.

Sidurilink ja kontaktplaat pakuvad huvi, aga hetkel nendega ei põle.
Võimalik, et uue kontaktplaadi olen juba leidnud. Hinna suhtes kahtlen veel.

Vaja minevate asjade nimekiri pikenes
Süütelukk
Esiratta rummu kaas, soovitavalt ilma kruviaukudeta
süütepoolid
sidurilink
kontaktiplaat
kummitihend spidomeetri ja lennuki vahelt
eboniitkate kaitsmele aku juures
(asjad on mul olemas, aga tahaksin neid välja vahetada)
Vasta
#37

Uusi süütelukke peaks poodides veel saada olema, ainult et need on musta värvi tuledelülitiga.
Vasta
#38

„Eppur si muove”
Eile sai tehtud esimene tiir. Käima läks lükkamise peale. Alguses oli sidur kinni, kuid see hakkas tööle. Gaasitrossiga oli natukene probleeme, tross on liiga pikk ja kõri liiga lühike(2cm). Käigukast tundus korras olevat. Pidurid on head. Üks kolvisõrm koliseb natuke, aga muidu on hääl päris hea. Madalatel pööretel kogub pöördeid liiga aeglaselt ja tühikäigule tiksuma ei jää, aga vb saab täna need vead karburaatori reguleerimisega parandada.
Õliga on vist kõige suurem mure, see lausa jookseb. Tuleb mõned tihendid välja vahetada.
Oskab keegi öelda, mis peaks ära hoidma õli väljavoolamise spidomeetri trossi juurest. Kuhu ja mis tihend käima peaks.

Vaja minevate asjade nimekiri
Leegitorude tihendid
Süütelukk
Esiratta rummu kaas, soovitavalt ilma kruviaukudeta
süütepoolid
sidurilink
kontaktiplaat
kummitihend spidomeetri ja lennuki vahelt
eboniitkate kaitsmele aku juures
(asjad on mul olemas, aga tahaksin neid välja vahetada)
Vasta
#39

Leegitorutihendeid ostma lähed esindusse siis küsi 638-le Wink Muidu saad mingit väga huvitavat kraami mida Jawa sisse küll toppida ei anna.
Vasta
#40

(13-08-2009, 09:28 AM)taros Kirjutas:  ...tross on liiga pikk ja kõri liiga lühike(2cm).
Võimalik, et tegemist on 559 gaasitrossiga, mis on pikem veidi teistsuguse gaasirutska tõttu.



Spidomeetri võlli juurde käib karterisse tavaline vedruga kaelustihend, ainult hästi väike. Pilt on küll vilets, aga ehk saad midagi aru.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne