Postitused: 1,133
Teemad: 22
Liitus: Jun 2013
Maine:
5
Aga Jaan, sa seda ikka oled kuulnud, et tegelikult hiinlased teevad kõik oma mikroskeemid vene päritolu liivast, sest neil omal sobivat tüüpi liiva ei ole?
Vale.
Üdjuhul tuleb liiv Ameerika Ühendriikidest Norra. Siin läbib see rikastamise. Norral on endal ka graniiti millest toota aga lihtsam on seda müüa aherainena Hiina.
Postitused: 1,245
Teemad: 22
Liitus: Jul 2009
Maine:
44
Kurja, nagu facebookis kirjuta juba. Tundke ikka iroonia ära, enne, kui vastu vaidlema hakkate.
Postitused: 1,458
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
(30-12-2023, 14:03 PM)v6sa Kirjutas: (05-12-2023, 17:54 PM)13piisab Kirjutas: Nii repliigiks - ... v6sa ületavad oma mõtetega jäätmete piiriülese ladustamise osas oma kompetentsi piire. Tuumajäätmed ei ületa praktikas riigipiire ja pole ka Eestisse plaanitava jaama puhul sellist plaani. Punkt.
Palun lahkesti lugeda tuumaenergia töörühma lõppraportit: https://www.err.ee/1609208339/loe-taisma...opparuanne ja eriti selle leheküljel 133 toodud loetelu punkti 3.
Ei julge küll punktselgelt olla veendunud, et meie hüpoteetilise tulevase tuumajaama erinevad jäätmed mitte mingil tingimusel ja mitte kunagi ei hakka riigipiire ületama, kui see saab olema soodsam oma aeda matmisest.
Minu meelest oli päris avalik jutt, et Eesti radioaktiivne jääde rändab Rootsi või hoopis Saksamaale kus eraldatakse radioaktiivne osa ja tuuakse tagasi siia (varsti) rajatavasse hoidlasse. Sel meetodil saab 170 tonnist ainult 9. Jutt ei ole tuumakütusest, vaid radioaktiivsest metallist, mille jäätmeid Paldiskis nopitakse.
See (spekulatiivne) põhjus miks ei ole tuumajäätmete väljamaale (rabziijasse) viimine esimene alternatiiv, on ikkagi turvarisk. Peale Ukr sõja algust oli ju Makkroon ikka päris närvis. Tont neid lepinguid teab, aga võimalik, et kui prantslastelt "hoiustamise" eest iga aastast makset ei laeku (mis iganes põhjusel, näit. sanktsioonid), võib hoiustaja selle jama sulle päris "legaalselt" tagasi saata või lausa lennutada.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss