dt-20 "Põka"

Oma masinal on juhtunud nii, et tõstesilindri kolvivarrel asuv käigupikkuse piiraja on lihtsalt lahti tulnud ja sõidu ajal alla vajunud. Tööle hakates oli vaja seade alla lasta aga vajus ainult niikaua kuni piiraja klapivarda sisse vajutas....üles muidugi tõstis.
Raamatutarkust kah, ehk läheb asja ette......


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Aga esimene silinder ei tõsta ka üldse, kui kangi peal hoida ja kätega üles tõsta ja kang lahti lasta, siis kukub alla. Kas võib olla, et õhk on sees?
Vasta

Kõigepealt peaks veenduma, et pump üldse ringi käib (pumba lülitusmuhv on õiges asendis), selleks kruvid sisseimemise poole pealt stutsi küljest. Nüüd pumba avast sisse vaadates ja korraks starterit andes, peab näha olema, et hammasrattad liiguvad. Hambumises olevate h-rataste hambad justkui tuleksid vaataja suunas. Õli kantakse h-rataste hammaste vahedes ringjoont mööda teisele poole kus ta survetorusse suunatakse.
Filtrikettad puhtaks, täita paak õliga, passi järgi 5,5 l ja aja masinal tagumine ots kallaku peale üles. Õli tasapind peab olema pumba imemisavast kõrgemal sest siis saab olla kindel, et õli ka pumpa jõuab. Kui õli pumbani on jõudnud, kruvid stutsi pumba külge tagasi. Masin käima, kui pump ikka on õigetpidi pööretega, peaks hüdropaagi täiteavast sisse vaadates nägema kuidas õli kergelt vahutades ringleb.
Hiljem võid silindrite juures kah õhutada.
Vasta

Suured tänud, eks nädalavahetusel proovin.
Vasta

Kus sellel isendil kerenumber peab asuma?
Mootori nr. on ploki peal eks ole.
Vasta

Pole vahepeal põkat tööle pand, aga vaatasin, et see tagumise silindri klapp oli tugevasti sisse jäänud, tömbasin selle üles ja silinder vajus alla, oli kuulda ka õli voolamist. Enne oli tagumine silinder jäigalt üleval. Kas viga võiski olla selles?
Vasta

Kuna eile ärkas ka meie elukas varjusurmast, siis riputan ka siia üles:

Teadmata aastaid tagasi jäi seisma peale plokikaane tihendi vahetust, nüüd sai asi käsile võetud. Sain kuldsete kätega tuttaval kainusperioodil nööbist kinni (miks küll paljudel kuldsete kätega meestele see teraviljahaigus küljes on?), üks päev hirmu ja ta podiseb jälle.

[Pilt: e0b6f9f45e68.jpg]

Kapott on tuuning "Ise tehtud, hästi tehtud" ja mõned jupid veel pole originaalid, kuid mulle see ei oma tähtsust. Kapoti paneks küll originaali kui kellelgi pakkuda.
Vasta

Tervitus!

Metalli kokkuostu alternatiivina, sattus minugi hoovi üks DT-20, mis vajab aastakümnete pikkuse sihipärase kasutamise järel pisut hoolitsust. Kõige esimese tööna pesin põka survepesuriga korralikult puhtaks. Vahetust vajas plokikaane tihend, plunžripaar. Peale neid töid ja veel mõningate probleemide ületamist läks põka käima.

Edasi tuleks midagi ettevõtta suure rooliloksuga. Siit tulevadki mõned küsimused. Linnamehena ei tea ma traktoritest suurt midagi. Kas rooliotsad, kausid ja munakad on asendatavad uuemate traktorite detailidega? Kus üldse asuvad Tallinna lähedal "traktori poed"?

Traktoril on rooliratas ajaga hävinenud. Järele on jäänud vaid metallist raam ja ka seegi on ühest harust keevitusest lahti. Kui kellelgi on pakkuda sinna otsa sobivat rooli, siis oleks sellest huvitatud. Kas sinna sobib vaid "originaal", või sobib ka mõni uuema mudeli oma?

Roolisamba korpuses on pragu, seegi tuleks välja vahetada, nii et kui kellelgi on pakkuda, oleks huvitatud.

Veel probleeme: laagripesadest loksuvad tasakaalustusvõllid. Seistes lekkiv veepump, üks tagumine kumm on kulunud ja kole praguline, olematu polstriga juhiiste, jne.
Vasta

Tere!

Tore kuulda, et mõne vanakese elupävi pikendatakse, või moodsalt öeldes pensioniga edasi lükatakse!
Arvan, et võtsid plokikaane maha mingl põhjusel. Ja veel huvitab kus tänapäeval plunsrit saab? Kas käima said starteiga?
Kas masinal on originaal roolsammas, püstak? Eeldan,et on, sest väidad lõhki olevat. Seda ta teeb, kui masin väljas vihmakäes seisab. Huvitaval kombel koguneb püstakusse vesi, kuigi ei tohiks.
Kevadel sai remonditud rooli tiguülekannet. Traktoriosade kauplustest sain kõik vajaliku. Koonuslaagrid ja teo rulllaager täitsa saadaval. Tigu ennast polnud vaja vahetada. Laagrid olid aga omadega läbi just vee tõttu. Kui kunagi jõuad remondini, pööra tähelepanu rooli püstaku ja teokarbi vahel olevate reguleersebide paksusele. Kui omal kirjandust pole, küsi julgelt abi.
Kui lõtkud on hoovastikus, saab ka neid vähendada. Targemad oskavad täpsustada, aga ma arvan, et munakud on mosse 408 omad. Kausside kohta ei oska pakkuda. Seega, uuemate põkade omad ei tohiks sobida. Probleemiks saab munaku jala koonuspesa. Hea on, kui õnnestub koonus hõõritsaga mõõtu saada. Hädakorral võib munaku jalal kasutada peiliplekki.
Rooliratas pole vist mingi muu mudelga vahetatav. Samas arvan, et terial-keevtaja saab roolivõllil nuutide vahetamisega hakkama, vastavalt uuele roolile.
Laagripesadega on jama. Väiksemate lõtkude korral aitab laagrisaale tinatamine. Suuremate lõtkude korral, remont võimalik, kuid läheb palju raha. Miks arvad, et laagripesad on läbi?
Veepumbaga on asi lihtne. Kõigetähtsam asi on rasvanöör. Nõuka ajal oli laialt kasutuses katlamajades ja soojussõlmedes. Teiseks on tähtis veepumba regulaarne määrimine. Selleks on nippel olemas.
Rehvid on kaubanduses saadaval. Ku uusi ei taha, leidub kuulutustes ka kasutatuid.

Jutt pikk, aga vahest arusaadav. Targemad täiendage.

Edu soovides, onu mart

Vasta

Tervitus!

Mul on kasutada selle traktori eelmiste kasutajate meenutusi, nõuandeid jms teavet. Plokikaan sai maha võetud seetõttu, et tihend oli katki - silindri ja kaane vahelt olla tulnud viimase töötamise ajal tossu. Uue tihendi sain Võru traktori poest. Tasakaaluvõllide laagripesade halb seisukord on ka eelmiste kasutajate poolt vahendatud info.

Plunžripaar läks mingi uuema "jossi" oma, mis oli vanast ajast alles. Vahe originaaliga see, et oli vist ca 1mm jämedam. Vähemalt käima see kooslus läks. Probleem oli see, et kokkupannes oli plunžri asend täiesti vale ja pump ei löönud. Eemaldasin plunžri küljest hoova ja peale mõningast katsetamist leidsime asendi, kus pump lööma hakkas.

Roolisammas on originaal ja ilmselt tõesti veekahjustuse tõttu puruks, sest rooli keerates tuli sealt praost vett. Traktor on ka õues seisnud. Järgmise tegevusena ongi mul plaanis see detail eemaldada ja vaadata, mis seal teha annab. Ehk saab pragu keevitada. Üks roolisammas on soov.ee-s ka 30€ müügis.

Kasutada on mul venekeelne internetist tõmmatud DT-20 raamat, lisaks maakeeles hooldusjuhend.
Vasta

Lugupeetud põkaomanikud!
Äkki on kellegil pakkuda DT-20 kepsusaalesid H2. Vastu pakkuda P1 või P2.
Vasta

Tervitus!
Ehk on siin foorumi nurgas mõni lugeja. Eelmisest postituses kirjeldatud roolikarbi korpuse saime parandatud keevitamisega, vahetatud said laagrid ja enne roolikarbi sees loksunud vesi asendatud transmissiooni õliga.

Oma põka korrastamisel olen jäänud pidama esisilla-roolimehhanismi juurde. Rooliotsad loksuvad. Kahjuks on keegi paralleelvarda otsa kuvaldaga laiaks peksnud ja sealt munakat enam kätte ei saa, lisaks on sama rooliots veel omakorda keevitusega varda külge kinni lastud. Linnamehena on mul ehk rumal küsimus, et kas T-25 paralleelvarras sobib ka dt-20-le? (Lisatud joonisel detail nr. 13)

Probleem on veel käändmikega. Sinna on eelmine omanik kiilu asemele tagunud suure sepanaela. Võimalik, et nii käändmik (joonisel detail nr 19), kui ka peale kinnitatav roolihoob (detail nr 14) on kahjustunud. Kas ka need on vahetatavad T-25-ga?

Või kas üldse esineb mõningast varuosade ühilduvust T-25 ja dt-20 esisildades? T-25-le oleks vast juppe kergem hankida.

Tänan kaasamõtlejatele,
K.

DT-14 esisilla joonis:
http://www.traktora.org/upload-files/ima...a-DT14.png
Vasta

Tervist.
T25 on munaka koonus jämedam.Tõenäoliselt saab avad suuremaks teha.Omalgi mitu aastat vedeleb kuuris t25 varras, aa kuna nn üksühele külge ei läinud,siis keevitasin vana jälle kokku.Ajutine asi on ikka igavene.Big Grin
Vasta

Hei! Siit kohe küsimus suurele ringile! Võiks luua tarkvara asendatavatest tehnilistest sõlmedest-lahendustest-detailidest. Seda siis ise proovitud, sõbra käest kuuldu ja naiste saunajuttude toetusel.
Kui asi looma hakkaks, saab moderaatoritega läbi rääkida ja tähekese või mingi otsetee tekitada selle alafoorumi juurde.
Muidu loed kümneid lehekülgi ,külastad mitmeid foorumeid ja ikka lõpuks sama loll ...
Peace!
Vasta

Lugemist ja pildimaterjali vene keelt valdavale kontinkendile.
Traktora.org
Vasta

Kas keegi oskab öelda saale mööte? Et saaks võrrelda olemasolevatega.
Vasta

Sugulasel selline korralik DT 20. Starterkävitusega. Isegi on olemas päiksevari.

[Pilt: DSCN8628.jpg]
[Pilt: DSCN8632.jpg]
[Pilt: DSCN8633.jpg]
[Pilt: DSCN8630.jpg]
[Pilt: DSCN8634.jpg]
Vasta

Käisin mina täna tuletikke laenamas ja mida nägid minu silmad. Taat taastas põka tagaotsa. Hetkel käimas härra Ellipsist vabanemine. Videomeenutus siin: https://www.youtube.com/channel/UCs5-y59...6Rg/videos
Vasta

(05-07-2014, 17:27 PM)ajaleht993 Kirjutas:  Kas keegi oskab öelda saale mööte? Et saaks võrrelda olemasolevatega.

Kui pole veel saanud, siis siin on mõõdud.
.pdf DT-20.pdf Suurus: 82.99 KB  Tõmbamised: 430
Vasta

Eputan oma põkaga ka. Pole just 100% originaal, aga ta polegi mingi muuseumi eksponaat, vaid suvilas igapäevases kasutuses.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne