Projekt Delta (forsseerimine)
#1

Nii, sai siis endale orgunnitud üks forsseeritud nö šaakali mootor. Kardis kutsuti neid S-62, Š-62 jne mootoreid šaakali mootoriteksSmile. Mootori sain ühe kunagise kardisõitja käest, kes oli selle mootori ammu juba valmis teinud ja see oli lihtsalt seisma jäänud. Mootor oli kardi jaoks algselt tehtud. Sellele viitasid juba bensiini pump ja väjalase ka.
Delta projekti alustasin ma ainult raamiga ja seda projekti alustan siis ainult mootoriga Wink Raamiks tuleb siis tõenäoliselt Karpatõ raam, millele tulevad väiksed muudatused. Paak tuleks selle raamil kindlasti ära vahetada. Endal on tulnud mõte, et näiteks istutada sinna 638 paak. Ja siis veel teine sadul otsida/teha. Välimuselt tuleks veel väike gondel ka mõnda kohta ümber.
Välimuselt tahaks umbes sellises stiilis teha:pilt
Mootorist niipalju, et seal on päris palju ikka ümber tehud. Et loetleks siis mõned asjad
  • Minski sidur pandud ja see viidud ikka õigesse kohta, käigukasti otsa
  • Sisse-väljalaske ja ülevoolu avasid suuremaks tehtud
  • Jikov 23mm karburaator
  • Tagurpidi peale pandud Motoplat elektron süüde
  • Uued väntvõlli põsed terasest treitud, uus alumine kepsu laager ja ka kolvi sõrm oli laagri peale pandud.
  • Käiguvahetus võllil oli ka see soon, kus käigu kahvel jookseb väiksemaks tehtud(muidu oli see soon üpris lai)
Natuke asju sain ka sellega veel kaasa: ühe L-rõnga, 2 kolvi toorikut, 3 Jikov 23mm karburaatorit, 1 silindri kus oli hülss üldse ära vahetatud ja kanalid oli ka ikka väga ümber tehtud võrreldes originaaliga, kardi jaoks mõeldud väljalaske, kardi keti ja veel mõned flantsi toorikud sisselaske jaoks.
Sinna peaksin veel juurde tegema käimalöömis hoovastiku, sest see koht oli seal lihtsalt kinni.
Mõned pildid on muidu siin:pildid

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#2

Kõva asja oled kätte saanud. Üks tundus olema vana hea "kolmekanaliline" silinder. Sellel peaks olema ülevoolukanalid tõstetud võrreldes originaaliga (külepealt lugedes 4 ribi, originaali 3 vastu) Kui tahad muretumalt sõita tuleks veel sisselaskele klapp vahele panna, muidu kipub "täis vedama", kui piisavalt pöördes ei hoia. Kõva asi igatahes, lapsepõlv ja heinamaa tulevad meelde Smile




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#3

See üks silinder on jah selline, millel on ülevoolu kanaleid ühe ribi võrra ülesse poole viidud. Kolmas ülevool peaks sellel läbi kolvi olema... et seda asja peab veel vähe uurima. Selle silindri peab vist laskma üle ka puurida, sest selle peegelpind ei ole enam parimates aastates. Ja siis ka võibolla L-rõngaga kolvi tegema.

Aga üks küsimus resonaator väljalske kohta. See mille ma kaasa sain, see ei pidanud just kõige õigem olema. Et kas keegi teab kust saab resonaatori jaoks valemi? G. Jenningsi raamatus on olemas küll aga olen foorumitest lugenud, et see pidi vähe vanem tüüp olema. Et see on vist kahe osaline(two stage) resonaator aga on ka kolme osalisi(three stage) vms.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#4

Aga palun: 2-stage v6i koguni 3-stage expansion chamber.
Ise ehitasin samu valemeid kasutades 3-stage resokad Jupiterile ning ausalt öeldes ei kahetse. Ainuke probleem on veel kütusesegu paika saada, mis kipub liiga rikkaks minema, kui õhufilter küljes on.
Mõned vanemad pildid resokast:
[Pilt: Pilt010.jpg]
[Pilt: Pilt012.jpg]
[Pilt: Pilt013.jpg]
[Pilt: Pilt014.jpg]
[Pilt: Pilt015.jpg]

Valemid:
blair racing pipes

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#5

IZJU2 Kirjutas:Valemid:
blair racing pipes
Suured tänud!
Peab siis hakkama vaikselt arvutama. Aga kus saaks Viljandis (Viljandimaal) lasta koonuseid valtsida? Mõndades kohtades on need valtsid liiga suured.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#6

Täna sai siis ostetud ka raam. Õigemini koos mootoriga. Kokkuvõttes oli see ikka väga halvas korras, sest suht kõik logises küljes ja kõik oli väga robustselt kokku pandud. Raami lammutasin täna laiali ja panin vähe paremini asja kokku. Hiljem tulevad ka pildid.
Hommne plaan oleks siis pidurid korda saada ja mootor tööle panna.
A sädet ei suutnud ma täna sealt välja meelitada. Süüde üsna kerge sest ainult kaks juhet tuleb süütest. Proovisin nii 6V kui ka 12V süütepooliga. Või käib motoplat süütele mingi teistsugune süütepool?

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#7

Nüüd siis ka pildid
Täna proovisin siis motoplat süütest sädet välja meelitada, kuid seda ma sealt kätte ikka ei saanud. Lõpuks panin originnal süüte peale ja hakkasin proovima mootorit käima saada. Kuid ka mootorit ei suutnud ikka käima saada. Andsin topkat, muutsin süütenurka, reguleerisin karburaatorit jne, kuid tulemuseta, mootori isegi ei luba.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#8

Motoplatil on oma süütepool, mingi suvalise pooliga pole mõtet jamada üldse. Motoplati eripära veel see, et näiteks mootorit ei tohi välja suretada piibu mahatõmbamise teel või siis mootorit ringi ajada piip maas. Üsna suure tõenäosusega saad süütepoolist lahti sel moel.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#9

Sain täna masina käima ja sai ka paar tiiru tehtudBig Grin Aga... ujukitase vajab reguleerimist, sest kui masina välja suretad, siis ei lähe muud moodi käima, kui ainult ujutamisega. Pärast siis karburaaorit sättima hakkama, et äkki saab ka madalamatelt pööretelt tõmbe paremaks. Kuigi karburaator suht suur sinna ikka vist. Nagu ma aru olen saanud, siis selle karburaatoril on üks segukruvi madalamate pöörete reguleerimiseks ja teine kõrgemate pöörete jaoks. Muidu sõites, kui pöörded juba kõrgemal ja saab õiget kütusesegu kätte, siis on ikka vahe märgatav. Peab siis katsetama hakkamaRolleyes

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#10

endal täpselt samasugune aint druzba mootor peal suht norm masin(Y)
Vasta
#11

Ühe asja leidsin veel mis oli ümber tehtud, surveastet on tõstetud. 1,5mm oli maha võetud võrreldes originaal silindripeaga.
Õieti pole veel käima saanud masinat. Vändast ei lähe kohe üldse käima ja käima lükates peab ikka päris palju lükkama, et elujõu ilusti sisse võtaks. Säde tundub ka kuidagi nõrk, olen proovinud erinevaid küünlaid, kuid vahet pole. Peab siis proovima erinevaid genekaid ja süütepoole.

Aga tahtsin küsida, et mis süüteküünalt soovitaksite? Ma mõtlen midagi muud peale vene omade.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#12

keegi teab mis karpatõ mudeliga tegemist on?
Vasta
#13

See on olnud jah kunagi "karpatõ", ilma mingi lisatähise ja numbrita.
Egas õigest masinast eriti miskit peale paagi, raami, tagaporilaua, pakiraami ja esiratta säilinud polegi... kõik muud detailid on mingit muud päritolu
Vasta
#14

Sain siis ka motoplat süütele ka süütepooli. Panen süüte peale ja vaatan kas ka mingit erinevust on.
A vot käima see masin hästi ei lähe. Sest karburaator on ikka liiga suur, ei suuda madalatel pööretel piisavat hõrendust tekitada karburaatoris ja käima minemiseks on vaja kõrgemaid pöördeid. Jõle kiire jalg peab olema käima löömiseksToungue
A tahaks küsida summuti kohta. See hääl mis sealt kostub on ikka liiga müra rikas. Üks on juba tänavapeal rusikat ka näidanud Rolleyes. Et kas viimase summutava püti suuremaks tegemine peaks aitama? Villa proovisin juba seal vahetada aga see ei adanud. Summuti muidu sama ehitusega nagu rollerite "tjuunig" summutid. Et otse-läbi perforeeritud toru mille ümber on vill.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#15

Projekt pole edasi edenenud eriti, kuid mõned muudatused siiski.
Olen hakkanud paaki ümber tegema, tähendab et uue välmuse paagile. Lasin paagi makrofleksiga üle ja siis hakkasin kuiju vaikselt välja voolima. Hetkel on asi nii kaugel, et paagil on kuju valmis ja oleks vaja hakata epo vaigu ja klaaskiud riidega tegema. Aga...kas makrofleks kannatab epo vaiku või sulab see samamoodi ära nagu penoplast? Kui sulab, siis oleks vaja mingi vahekiht sinna teha(piltide peal hetkel teip, mis on väga vale asiToungue)
[Pilt: stella8red002mt6.jpg]
[Pilt: stella8red003el5.jpg]
[Pilt: stella8red001dr1.jpg]


Mis karburaatoriga tegu on? Et mis masina peal ta originaal oleks?
[Pilt: stella8red004ck3.jpg]
Et kui kellelgi huvi mõne vastu, siis võin maha äridaWink

Ja üleüldse hakkan ma teadmata põhjustel sellest projektist tüdinemaSad... Niiet kui kellelgil soovi seda endale saada siis võite pakkumisi esitada.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#16

Miks nii suur bensiini paak?Toungue
Vasta
#17

Ma ei näe mingit mõtet, miks peab bensiinipaaki miski vaiguga "tuunima" hakkama? Kui algne paak ei sobi, siis oleks mõistlik kas kasutada teise liikuri paaki või valmistada soovitava kujuga plekist uus paak.

Olen mitmetel nn "nõukogude inimese tsiklitel" (1930-40ndate Lääne osadest + uuematest osadest iseehitatud rattad) näinud isetehtud bensiinipaake, kus kumerad plekitükid on korralikult välja koolutatud, vasega kokku joodetud ning kogu krempel tinapahtliga silutud. Tulemus pea sama hea kui tehasetehtud paagil.

Kui ma kunagi oma ÖWA abimootorit (1931) restaureerima hakkan ja algset paaki talle ei leiagi (juba 8 aastat otsin seda tulutult), siis seisab ka minul samasugune töö ees - valmistada plekitükkide koolutamise ning kokkujootmise teel talle ise uus algsega sarnase välimusega paak.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

See vaiguga "tuunimine" tulenes sellest, et ma ei leidnud paagi jaoks alternatiivi, sest kõigi ida tsiklite paagid on liiga suured selle projekti jaoks ja lääne päritolu tsikli paagile minu hammas ei hakka. Ja täiesti uue paagi valmistamiseks puudub mul veel kogemust ja võimalusi. Ning selle pärast sai Karpatõ paaki natuke modifitseeritud. Ja muide selle mopeedi taastamine originaal sesiukorda polnud enam eriti mõtekas, sest see koosnes niigi juba erinevatest detailidest. Selle mopeedi juures huvitas mind just kõige rohkem alusraam, et selle peale ehitada ise mopeed. Ja hoidun siiski igasugusest porno tuunigust.

Niisiis, lõpuks olen nüüd seda ka vähe ehitama jälle hakanud, sest vahepeal oli muud tegemist. Vahepeal sai nüüd siduri kambri kaanele käiguvahetus võlli simmerlingi pesa freesida lastud. Ennem oli see lihtsalt lahendatud kahe kummirõngaga võllil. Külmast peast pidas enam-vähem õli, kuid soojast peast, kui õli vedelamaks muutus, hakkas läbi laskma. Pesa pidi sinna freesima originaalist erineva, sest kauss, mis sinna kaanele liimitud oli, kattis natuke ka simmerlingi pesa. Originaalis peaks pesa olema 26 mm diameetrilt, kuid mul on ta 22 mm. Nüüd peab veel mõned mitte vajalikud augud kinni valama (mis olid mõeldud kardile kinnitamiseks). Praegu on see lahendatud sellega, et sinna on lihtsalt õiged poldid ette keeratud, kuid keerme pikkus karteris on liiga lühike, ning polti ei saa piisavalt kõvasti kinni keerata ja nendest kohtadest immitseb tahes tahtmata õli läbi. Tuleb need siis epo liimiga täis valada.

Nüüd on mul ka väiksem karburaator sellele olemas. 16mm Tillotson sae karburaator. Peab sellele flantsi valmis mõtlema, et saaks ilusti silindri külge ja ka vaakumi otsa kuidagi vahelt kätte. Sest see ots on silindrile kinnitumis poolega tasa. Nii et peab leidma võimaluse kuidas see ots sealt kätte saada, ningi karburaator võimalikult silindri lähedale jätta.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#19

Ei saa aru, miks ei taha suure karpaga käivituda...enda racing võrril on 23mm karpa ja käivitub momentaalselt. Samuti on peal olnud 20mm Walbro WJ ning käivitusprobleeme pole samuti olnud. Walbroga pidi külmast peast enne korraks tooreklapi peale lükkama, siis tegi korra häält, edasi tooreklapp maha ja läks poole meetriga.
Vasta
#20

Suvel kui ma 23mm karpaga jändasin, oli tühikäik liiga kõrgel. Kuid tühikäigukruviga sai ikka käima jätta, aga nii kui natuke liiga alla pöörded lasid, suri kohe välja. Arvatavasti jäid sisse/väljalaske avad liiga väikeseks 23mm jaoks, ning ei jõudnud läbi puhuda madalatel pööretel. Aknaid oli küll vähe ovaalsemaks tehtud, kuid rohkem ei saanud. Teine võimalus oleks veel süüde, kuid seda ma ei taha eriti uskuda, sest see oli võetud töötava masina pealt hetkel. Rohkemat ma veaks ei oska arvatagi.Rolleyes
Ja hetkel läheb üks teine pütt peale, kus on suur väljalaske ava koos toega keskel + veel kaks väikest lisa väljalaske ava.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne