Projekt Delta (forsseerimine)
#21

Kas Sul on see 3 kanaline pütt peal? Kunagisest kardi sõitmise ajast ei meenu ühtki 3 või 5 kanlist pilli, mis oleks matsust käivitunud. Kõik tahtsid lükkamist, kes rohkem, kes vähem ning käimalöömisvänta polnud enamasti küljeski. Tol ajal kasutati enamasti "Bing" karburaatorit. Veidi parandaks käivitumist ja tühikäiku sisselaskeklapi paigaldamine.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#22

Siis kui mul 23mm karpa peal oli, oli mul lihtsalt originaal pütt, millel vähe aknaid ovaalsemaks tehtud.
Kolme kalanlilist pütti pole veel proovinudki, sest sellel oli alguses hülsi ülemine äär paksem, ning originaal pea sinna ei istunud. Pea tihendi pesa ei saanud laiemaks ka treida, siis lasin silindri ülemis serva õhmaks treida, et pea peale istuks.
Ja kas need kolme/viie kanaliga pütid olidki kõrgele aetud, et madalatel pööretel erilist jõudu ei tekitanud?
See kelle käest ma selle mootori sain, rääkis ka et enamasti kasutati neil "Bing" karburaatoried. Ja nüüd on kuidagi ähmaselt mulje jäänud, et need 23mm Jikovid on Bingi replikad?

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#23

korvimees Kirjutas:Kas Sul on see 3 kanaline pütt peal? Kunagisest kardi sõitmise ajast ei meenu ühtki 3 või 5 kanlist pilli, mis oleks matsust käivitunud.
Viiega on. Aga arvan et asi on ka selles, et kõik klapiga mootorid käivituvad kergemini kui tavalised. Teine põhjus võib ka olla selles, et süüde käib aku pealt, seega tugev säde on juba nullilähedastest pööretest alates.
da henk: kanalid on jah suht kõrgeks aetud, eriti väljalase (180 kraadi) ja madalatel on suht uimane. Õige elu hakkab 6000 pöördest ülespoole.
Viimati abja rajal oskasin siduri mehhanismi ära lõhkuda ja kui sidurit libistada ei saanud, siis aeglasemates kohtades ja tõusudel oli kulgemine ikka väga vaevaline et mitte öelda suisa jooksmine pill käekõrval.
Vasta
#24

Noonii, pikk aeg mööda läinud, hakkasin jällegi vaikselt nokitsema teda. See kord aga juba vähe teise raamiga. Nimelt sai 200kr eest ostetud Delta väikeste puudustega. Nüüdseks siis värvitud ja vaja pidurid ning elektri süteem ära teha ja siis mootori poolelt sisse ja väljalase. Sisselaske flants on hetkel tegemisel, ehk saab paari päeva jooksul valmis kui aega leiab. Teine asi on väljalase, pinna laoutus koonustest on tehtud, vaja on ainult leida ~1mm plekk lehte. Eks siis väänab käte vahel kokku selle.

[Pilt: img0521en7.jpg]

[Pilt: img0524qs5.jpg]

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#25

Väga lahe ja korralik projektWink
Ma siis saan ka nädalavahetusel omale sellise/sarnase mootori aga muret valmistab mulle vahetatud hülsiga silindri läbimõõt,nimelt on mul tunne et,nad on väiksemad kui tavalised mopeedi silindrid ja tavaline kolb sinna ei lähe.Siit ka palve et,kui on võimalus siis proovida kas tavaline originaalmõõdus mopeedi kolb liigub vahetatud hülsiga silindris ilma raskusteta.

Kas sellel väntvõllil on muidu 10 või 12 mm kepsu ülemine ava?
Vasta
#26

Vahetatud hülss on enamjaolt lihtsalt sama läbimõõduga hülss, millel on siis kas viis või kolm ülevoolu kanalit ja väljalske ava on sillaga. Läbimõõt on ikka 38mm. Ja kepsu ülemine silm oh hoopiski 16mm ja sõrm 12mm, ehk sõrm on 12x16 laagri peal.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#27

Olgu,siis proovisin ilmselt remontkolviga et, too silindrisse kinni jäiBig Grin
Aga edu projektigaWinkkui oma mootoriga jänni jään siis tean vähemalt kust nõu saadaWink
Vasta
#28

Väike parandus karpa suhtes - eelnevalt ütlesin millegi pärast et lõõr on 16mm, kuid tegelikult on hoopiski 19mm.

Nüüdseks siis mootor koos ning olen üritanud teda käima panna, kuid tulutult. Õhufiltrit hetkel küll peal pole, aga käima peaks ta siiski minema. Vahepeal tõmbab mootori kütet täis ja tõmbab küünla märjaks. Ja kui natuke aega käiata, ja siiber täiesti lahti teha, pressib kõik kütte mööda lõõri välja. Vahet pole, kas küünlata või ilma. Olen proovinud koos vaakumpumbaga kui ka ilma. Muidugi olen ka süüdet sättinud. Arumaeitaipa. Vahepeal teeb isegi paar pauku.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#29

Gaasijaotusfaasid võivad paigast ära olla. Mis teema sul kolvi ja silindriga on? Ise tehtud, teha lastud, ostetud? need peavad kokku sobima. Mina eemaldaksin summuti (mis ei ole käivitamisel vajalik), mõõdaksin surve ning kontrolliksin elektrisüsteemi. Küünal ei pruugi surve all korralikku sädet anda. Selle vastu aitab katse-eksituse meetod kõige paremini, eriti, kui sul on võimalik kellegi töötava masina pealt kindlalt funktsioneerivaid detaile laenata. Mina alustaksin küünlast, seejärel vahetaksin välja selle nn. halli karbi.
Vaakumpump eemalda ka esialgu võimalikult mootori lähedalt ning vaata, et auk saaks kindlalt suletud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#30

Siiski oli süütes mingi kala. Panin motoplati peale, ja läks vähese käiamise peale siukse kärinaga tööle Big Grin Summuti on kah seest suht tühi. Hetkel teen ära kronsteinid karpa jaoks, üks siis tühikäigu kruvi jaoks ja teine mis gaasi trossi hoiaks. Siis saab mootorit vähe kergemini seadistada, eks näeb mis õhtuks ära teha jõuab.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#31

Mul selline küsimus, et kas seda moppidele mõeldud motoplati annaks ka IZile aretada? Või on IZi jaoks eraldi miskit tehtud? Ma ütlen ausalt, mul kontaktidest kopp ees...
Vasta
#32

Kas sul käib tavaline mopi ja motoplat magnet väntvõlli otsa ilma mingite vahetükkideta?Minu arusaamist mõõda on need magnetid erinevad,või eksin?
Vasta
#33

rallitaja Kirjutas:Mul selline küsimus, et kas seda moppidele mõeldud motoplati annaks ka IZile aretada? Või on IZi jaoks eraldi miskit tehtud? Ma ütlen ausalt, mul kontaktidest kopp ees...

Motoplat pole mõeldud ainult moppidele. (moppidele on ta ise peale aretatud) Näiteks originaalis on ta paigaldatud 125 CZ mootorile. Kui leiad treiali, kes Sulle sobiva vahetüki teeks, siis on täiesti võimalik panna motoplat ka IZ-i mootorile. Pead muidugi ilma tuledeta siis läbi ajama.
Ise olen kunagi pannud IZ-56-le mopeedi elektronsüüte. Isegi treialit polnud vaja. Vaheplaadi tegin 4mm teraslehest. Kõik tuled värgid jäävad toimima sel puhul.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#34

teitur Kirjutas:Kas sul käib tavaline mopi ja motoplat magnet väntvõlli otsa ilma mingite vahetükkideta?Minu arusaamist mõõda on need magnetid erinevad,või eksin?

Jah, saab kasutada mõlemaid ilma mingi vahetükita, ehk mõlemal on sama koonus sisemus ja väntvõlli ots on originaal kujuga.

Mootor käib, kuid tühikäigul puterdab. Ja käivitmaisega ikka jama, et vajab natuke aega käiamaist ja siis hakkab lubama ning läheb käima, seda ilma vaakumpubata. Kui vaakumpumpa kasutada tõmbab kohe mootori/karpa täis ja ei käivitu. Selles mõttes et kui käiata natuke ja siis lõõr lahti teha, pritsib lõõrist ikka piisavalt kütet.
Ja üldse, kas vaakumpump tohiks sellist asja seal üldse korraldada, midagi peaks ju reguleerima ka et kui palju kütet "ujuki" kambrisse pumbatakse?

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#35

Vaakumpump ei ole vajalik kui see pole karburaatorisse sisse ehitatud.Kartidel kasutatakse seda sellepärast et, bensiinipaak asub karburaatorist madalamal ja kütus ei voola ise peale.
Mis karpa sul muidu praegu peal on?
Vasta
#36

rallitaja Kirjutas:Mul selline küsimus, et kas seda moppidele mõeldud motoplati annaks ka IZile aretada?

põhiline probleem saab olema tõenäoliselt see, et motoplat süütekomplekt maksab natukene rohkem kui IZ mootorratas...
Vasta
#37

teitur Kirjutas:Vaakumpump ei ole vajalik kui see pole karburaatorisse sisse ehitatud.Kartidel kasutatakse seda sellepärast et, bensiinipaak asub karburaatorist madalamal ja kütus ei voola ise peale.
Mis karpa sul muidu praegu peal on?

Tillotson'i sae karburaator on hetkel. Sae karpadel pole ju erilist kütuse reservi ning sellepärast oles hea, et kütusega varustamine oleks koguaeg tagatud. Ja too pump on ikka sisse ehitatud.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#38

Siis on viga selles et, sae tekitatav vaakum on palju kordi nõrgem kui mopi mootori oma.Selle vastu aitab vb paksem/jäigem pumbatihend või proovi üks vaakumiauk lahti jätta ja vaata mis ta siis teeb.

Sul muidu sidur lahutab korralikult?
Vasta
#39

Üks idee oligi et tekitada mingi düüs ette ja näha mis siis saab.

Sidur on sellel väga bueno. Kuue kettaline Minski oma baasil tehtud sidur. Ei ole veel kordagi probleeme olnud ning lahutab väga hästi võrreldes originaaliga. Originaaliga käe kõrval lükates, käik sees ja sidur all on ikka suht suur vahe võrreldes vaba käiguga. Kuid selle siduriga on see vahe vaid nõks kangem kui vaba käiguga. A kurat venelane loll on selle siduri ka kole lollisti teinud - tõmbevedrude peal ju! Siiski ta on parem kui originaal Wink

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#40

Jäta see vaakumpump esialgu vahelt ära. Vaevalt su masin rohkem kütust tarbib, kui paagist jõuab peale voolata. Tegemist ei ole ju liitrise kawasakiga. See vaakumpump on absoluutselt mõtetu asi, eriti, kui see on vene oma. Sa suurendad sellega karteri mahtu ning seetõttu ei pruugi läbipuhumine hästi toimida. Kui küünal märg on siis võid selle pumba küll minema visata - kütust saab peale niisamagi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne