Projekt Delta (forsseerimine)
#41

omal mul ka see minski siduri asjandus aga ei lahuta mitte essugi ja 5 ketast on ka.Puks tuleb liiga välja kaanest,peab kulunumad kettad otsima siis ehk hakkab tööleToungue
Vasta
#42

Kas karburaatorit reguleerida oled proovinud? Küljepeal kaks kruvi, L- madalad pöörded ja H- kõrged pöörded. H- kruvi sissepoole keerates muutub segu kõrgetel pööretel lahjemaks. Mul Tillotson karburaator V-50 mootori küljes, vaakumikamber (pumbakamber) ühendatud vooliku vahendusel karteriga ja töötab väga hästi. Karburaator asetseb mootoril selliselt, et pumbakamber on all- ja ujukikamber pealpool.
Vasta
#43

Pumba idee mõlgub mul mõttes lihtsalt selle pärast, et tundub nagu ei saaks algul kütet kätte õieti, käian mootorit natuke aega, hakkab lubama ning alles siis läheb õieti käima. Tähendab - et käivitamine on hetkel mingil põhjusel raskendatud. Samuti võib see jama olla ka süüte taga või kütuse segu taga. Eks homme ka päev, saab timmida veel mootorit ja naabreid ka lärmiga hirmutada Big Grin

to Teitur: Aga mis mehhanismiga sul see sidur lahutama peaks, kas on tehtud ikka nii, et vasakul küljekarbil on väljaulatuv ots sidurist, mille tõmbamisel sidur lahutab? Ma ei saanud aru hästi mis puksi sa mõtlesid? Võin homme ka paar pilti sidurist teha.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#44

Seda otsa mis välja ulatub ma puksiks nimetasin kuna ei tea mis ta olla võiks aga liiga välja ta tuleb mul.Paar pilti oleks hea küll,kui saad tee pilt sellest otsast et, ma näeks kui palju ta välja ulatub.

Omal ma pole veel käima saanud.Mul siis 10mm sõrm puksi peal ja ühe peene rõngaga kolb,täielikult ümbertehtud silindripead(2tk) ja silinder mis on alla arvestust(hülss vahetatud aga kõik aknad on umbes 3mm ülevalpool kui peaks ja ääred on ees)praegu on tavaline mopi karpa aga üks flants on olemas tuleb vaid karpa sobivaks teha.Kahjuks on mul käsikäigud mis mulle ei meeldi aga kui raha saan siis üritan veel ühe mootori osta kus on jalakäigud,äratehtud väntvõll ja motoplat ka ja siis teeks ühe täistuuningmootoriToungue
Praegusel mootoril on kompressioon nii kõva et, kui täie raskusega peal ei istu siis ratas lihtsalt lohisebWinkKetiratas on ka miski tuula omast leiutatud niiet mopi kett ei sobinudBig Grin
Vasta
#45

da henk Kirjutas:Pumba idee mõlgub mul mõttes lihtsalt selle pärast, et tundub nagu ei saaks algul kütet kätte õieti, käian mootorit natuke aega, hakkab lubama ning alles siis läheb õieti käima. Tähendab - et käivitamine on hetkel mingil põhjusel raskendatud. Samuti võib see jama olla ka süüte taga või kütuse segu taga. Eks homme ka päev, saab timmida veel mootorit ja naabreid ka lärmiga hirmutada Big Grin

to Teitur: Aga mis mehhanismiga sul see sidur lahutama peaks, kas on tehtud ikka nii, et vasakul küljekarbil on väljaulatuv ots sidurist, mille tõmbamisel sidur lahutab? Ma ei saanud aru hästi mis puksi sa mõtlesid? Võin homme ka paar pilti sidurist teha.

Selleks on karpadel tooreklapp, et käivitamise ajaks rohkem kütust peale anda. Kui sinu karpal seda pole, siis ilmselt peadki leppima mõningase käiamisega, pump vaevalt et midagi parandab.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#46

Mul sääru peal 20mm Tillotson, samamoodi tooreklappi pole ja "külmalt" ei käivitu. Olen selle lahendanud nii, et teen käega tooreklappi - lihtsalt käsi ette ja läheb.
Vasta
#47

Eh, polegi jõudnud hetkel midagi rohkemat teha, mootorit pole ikka veel suutnud õieti käivituma panna. Asi jäi hetkel selle taha et keerasin magnetit hoidva poldi väntvõlli sisse pooleks Sad Ai seda vandumist mis siis sai, hetkel pole treiali võimalust ka kuskilt võtta kurat. Ikka täpselt nii, et sealt kus keere ära lõppeb on ka polt ära murdunud. Mootori laiali võtma ja ehk annab omal käel midagi ette võtta.

Igatahes, enne seda jõudsin ühe häälega pildi ka teha.
http://www.youtube.com/watch?v=BvCfDxj-W_w

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#48

Poldile puuri parem auk sisse ja katsu miskise 4kandilise asjaga teda välja keerata. Ise olen samuti teinud ja on õnnestunud. Või siis... Puurid augu sisse ja ajad ka uue vindi takka.
Vasta
#49

Üks võimalus on peene puuriga puurida poldi otsa rida auke ja siis kruvikaga keerata välja,see oleks lihtsaim moodusWink
Vasta
#50

teitur Kirjutas:Üks võimalus on peene puuriga puurida poldi otsa rida auke ja siis kruvikaga keerata välja,see oleks lihtsaim moodusWink

Kaval, peab ära proovima selle mooduse Wink

Edit: 5 minuti töö ja väljas ta oligi. Puurisin kaks 1,2mm auku üksteise kõrvale ja lõin kahe kerge löögiga kruvikeeraja sinna vahele ja väike nõks ning käes ta oligi Big Grin Et suured tänud siis Teiturile hea idee eest Wink

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#51

Mootori hääl on küll paljulubav aga sa paned seda vändast tööle või kus kett kadusBig Grin

Muidu kas siis saaksid teha mõned pildid sidurist,siis teaksin kui palju ja mida ümber tehaWinkOmal ma nüüd olen uurinud seda siduri asja ja ikka suht uisapäisa on see seal tehtud(keeran siduri poldiga kinni ja poob kuhugi vastuSad)
Vasta
#52

Hetkel siis seisukord selline.

[Pilt: img0097yy9.jpg]

Mootor ei käi ikka nii nagu peab. Käisin karburaatoriga ühe saeteadlase juures. See kontrollis membraanid üle, lasi rõhu sisse, et nõel peaks ja keeras segukruvid originaal seadesse. Kuid ei midagi, mootor tõmbab ikka täis käima ajades ja käima saamiseks tuleb kraaniga ka ime nippe teha, näiteks poolenisti lahti teha jne. Ja kui mootori käima saad ning kraani täielikult avad, sureb mootor vaikselt ära.
Mõni aeg tagasi turgatas pähe selline idee mis võib mootori tööd segada. Sellel flantsil karburaatori ja silindri vahel on lõõr lihtsalt läbi treitud ning ta on mõlemast otsast 19mm. Seetõttu arvan ma, et tekivad keerised silindri pool, kus üle minek flatsilt silindrile on järsk. Idee oleks ta dremeliga ära siluda sujuvalt ning teha silindri poolne ots lõõril sama kujuga kui silindril sisse laske ava on.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#53

Päris kena näeb välja! Smile
Vasta
#54

Tõesti ilus masin. Küsiks ühte asja ka. Endal pole kunagi vene mopeedi (V-50, V-501 mootoriga) olnud. NL toodangust on mul mopeedidest olnud tavaline sääreväristaja Riga 13, D8M mootoriga. Nimelt tahaks teada, palju sellel mopeedi mootoril (V-50, V-501) jõudu on (ilma forsseerimiseta)? Kas tõusudest läheb ilusti üles ja metsas ka veab?
Vasta
#55

Tänan! Big Grin

Manuaal ütleb, et mootoril on jõudu täpselt 1,8hj ehk 1,32kW, a eks see varieerub küllaltki sellest, kuidas mootor kokku pandud on (igasugused tolerantsid, valu jäägid jne)

Kunagi sai ühe sellise isendiga isegi kohalikul "krossirajal" käidud. Ja ei saaks väga kurta selle üle, et mootoril jõudu nüüd vähe on. Teise käiguga isegi tõmbas küngastest üle Smile

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#56

da henk Kirjutas:Mootor ei käi ikka nii nagu peab. Käisin karburaatoriga ühe saeteadlase juures. See kontrollis membraanid üle, lasi rõhu sisse, et nõel peaks ja keeras segukruvid originaal seadesse. Kuid ei midagi, mootor tõmbab ikka täis käima ajades ja käima saamiseks tuleb kraaniga ka ime nippe teha, näiteks poolenisti lahti teha jne. Ja kui mootori käima saad ning kraani täielikult avad, sureb mootor vaikselt ära.
Hästi ei usu, et selles asi on.
Tundub, et sul pole karpal segu paigas...karpal on kaks segukruvi, H on täisgaasi segu ja L on tühikäigu segu. Sümptomite järgi arvates pakuks, et tühikäigu segu on liiga rikas. Et proovi seda L märgistusega kruvi sissepoole keerata. Tillotsonil on selline värk veel, et sel kruvil tuleb mingil ajal nagu takistus, kus tundub, et oled kruvi lõpuni sisse keeranud. Tegelikult aga see nii pole, natuke tugevamalt keerates selgub, et saab mitu tiiru edasi keerata (loomulikult ettevaatlikult, et midagi puruks ei keera). Keerad nii kaua, kuni tühikäigul (eeldusel et tühikäigupöörded on õigeks keeratud gaasihoova kruvist) hakkavad ise pöörded tõusma, mis on liiga lahja segu tunnus. Siis keerad uuesti väljapoole ja otsid sellise asendi, kus pöörded ise ei tõuse ega lange. Lõpuks võib veel täiendavalt tühikäigupöörded paika panna.
Kõrgete pöörete segu saad reguleerida ainult kas sõidu ajal või dünopingis, maksimum pöörete järgi, samas soundi kuulates ja jälgides silindri temperatuuri. Liiga lahjaks keerates võid asja kokku lasta, sobiva asendi peab katseliselt leidma.
Vasta
#57

Ah jaa, tahtsin mainida veel, et kuna Tillotson karpal puudub käivitamiseks segu rikastusseade (õhuklapp), siis ülaltoodud metoodikaga osutub segu tõenäoliselt liiga lahjaks, et mootor alati käivituks. Samuti kui karpas bensiini pole (oled näiteks paagi tühjaks sõitnud), on uuesti käivitamine raskendatud. Selle vastu aitab, kui katta karpa lõõr käega kinni ja ajada mootorit seni ringi kuni "lubab". Siis käsi ära ja peaks käivituma.
Säärul vändaga käivitust pole, sai mõnigi kord sadulas upakil sellega ringi joostud, üks käsi karpa ees.
Vasta
#58

Kas Sul oli kolmekanaliline silinder peal? Ega need käimaminekuga eriti ei hiilgagi. Pane karbussi ja silindri vahele klapp, sellega läheb nii käimaminek kui ka tühikäik tunduvalt paremaks. CZ-idel näiteks on selliseid tehtud silindreid, mis ilma klapita üldse ei käivitu.
Nõuka ajal, kui siin veel klappidest midagi ei teatud, oli nende kolme- ja viiekanaliliste püttidega pidevalt see häda, et pidi siduriga mootorit pöördes hoidma, et täis ei tõmbaks. Ja vändast käivitada polnud sellist ka praktiliselt võimalik.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#59

Nojah, klapi jaoks tehtud silindril on sisselase nii suureks aetud ja kolvi alumine äär tavaliselt sisselõikega, nii et mõnel aparaadil kolb kanalit ei sulgegi...
Deltal on klappi silindri vahele vist raske panna, aga olen näinud karterile pandud klappi küll. Klapipesa käib sel juhul karpa all oleva süvendi sees.
Vasta
#60

Kas keegi originaalkarpa reguleerimisest teab midagi rääkida? Kui gaas põhjas on, siis mootor läheb hästi pöördesse, aga sõidul jääb seisma. Kui sidur lahutada, võtab jälle pöörded üles. Kui sidurit libistada, siis mingil hetkel on kuulda, et karburaator teeb "booo", ehk siis segu lahja. Kruvi ma seal torkisin, aga see ei muutunud midagi. Äkki vahetada düüs suurema vastu või tõsta ujuki taset?

Väljalaset on umbes 3 mm kõrgemaks viilitud, aga võib ka kaks olla - ma seda värki ei uurinud, kui viilisin, mõtlesin et viilin lihtsalt parasjagu. Originaalis asi töötas, aga oli ka väikeste puudustega - nimelt oli segu rikkavõitu ja puterdas kõrgetel pööretel. Natuke surkisin seda asja, aga paremaks ei läinud.

Muidugi vabandan Da Henk-i ees, et tema teemat surgin, aga kui karburaatorijutt käib, siis mõtlesin, et miks mitte küsida.

Edit: Tõstsin ujuki taset ja asi timmis, sõidab hästi ja kogub kiirust ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne