veretu jaht vene tehnikale
#1

kas keegi oleks huvitatud osalemast antud nimega fotokonkursil, mille eesmärk on pildistada NL-i ja sotsmaade tehnikatoodangut (mootorsöidukeid) tänapäevases liikluspildis vöi hoovides? mul hetkel plaan küpseb peas ja lehekülg netiavarustesse mahutamiseks on loomisel. rahalised auhinnad ka osavötutasu arvel. reeglid ja täpsem info lähipäevil. aga kui puudub (piisav) huvi, siis lihtsalt matame plaani maha...
Vasta
#2

Minul huvi olemas. Uitmõttena pakun veel välja et pildi autor peaks pildil oleva tehnikaga kuidagi seotud olema, näiteks omanik, omaniku sõber või vähemalt tuttav. Kuidas selline asi tundub?
Vasta
#3

Raimond Kirjutas:Uitmõttena pakun veel välja et pildi autor peaks pildil oleva tehnikaga kuidagi seotud olema, näiteks omanik, omaniku sõber või vähemalt tuttav.
Ma ei saa aru, milleks sellised kitsendavad lisatingimused??? Masin on masin, olgu enda, tuttava või võõra inimese oma. Mul muidu pilte piisavalt, kuid valdaval osal juhtudest piirdub tutvus masina omanikuga pildistamise ajal vahetatud mõne lausega, vahel ei sedagi.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#4

Sillu Kirjutas:
Raimond Kirjutas:Uitmõttena pakun veel välja et pildi autor peaks pildil oleva tehnikaga kuidagi seotud olema, näiteks omanik, omaniku sõber või vähemalt tuttav.
Ma ei saa aru, milleks sellised kitsendavad lisatingimused??? Masin on masin, olgu enda, tuttava või võõra inimese oma. Mul muidu pilte piisavalt, kuid valdaval osal juhtudest piirdub tutvus masina omanikuga pildistamise ajal vahetatud mõne lausega, vahel ei sedagi.
Teatavasti kehtivad ka meil autorikaitse seadused ja teistele isikutele kuuluvat selgelt ära tuntavast varast tehtud kujutisi ei tohi omaniku nõusolekuta avaldada. Kui pildistan võõrast autot, siis üldjuhul on tal number, mille järgi on ta selgelt identifitseeritav ja kui riputan selle foto siia üles, on ta ka avalikult avaldatud.
Usun et omanik on pigem uhke, et tema kätetöö on tunnustust leidmas, kuid luba küsimata rikume seadust sellegipoolest.
Olen selle teemaga varasemalt kokku puutunud ja seni on lihtsaim lahendus olnud selline, et annan allkirja, et autorlusest tekkida võivate küsimuste korral võtan kogu vastutuse enda kanda.
Vasta
#5

Raimond Kirjutas:Uitmõttena pakun veel välja et pildi autor peaks pildil oleva tehnikaga kuidagi seotud olema, näiteks omanik, omaniku sõber või vähemalt tuttav.

tegelikult ma mötlesin pigem seda, et tänavapildis näha olevad masinad ja kui kuskil mujal silma hakkab. ja numbrid (kui kuskil pildil näha on) loomulikult saavad kaetud.
Vasta
#6

See autorikaitse jutt on lollus, avalikus kohas eksponeeritud tehnikat võib pildistada ja üles riputada nii palju kui jaksad. Pildistamise luba on vaja siis, kui tehnika asub eravaldustes, kuhu sisenemiseks on nagunii ka luba vaja. Ja numbrite katmine???? Ma ei saa tõesti aru, milleks see vajalik on või kuidas see midagi muudab? Linnavahel sõidab restaureeritud auto vastu, siis hoidud ka igaks juhuks numbrit vaatamast? Ärge palun hakake selle pseudojuriidikaga hirmutama-hämama. See, et Eesti autorikaitse organisatsioonidel on piss pähe löönud, ei tähenda et me kõik peaks sama jaburalt käituma.

Muidu on kena idee. Tehke siis sõiduautodele ja rasketehnikale eraldi kategooriad ka, muidu kipub viimane domineerima.
Vasta
#7

Raimond Kirjutas:Teatavasti kehtivad ka meil autorikaitse seadused ja teistele isikutele kuuluvat selgelt ära tuntavast varast tehtud kujutisi ei tohi omaniku nõusolekuta avaldada. Kui pildistan võõrast autot, siis üldjuhul on tal number, mille järgi on ta selgelt identifitseeritav ja kui riputan selle foto siia üles, on ta ka avalikult avaldatud.
Usun et omanik on pigem uhke, et tema kätetöö on tunnustust leidmas, kuid luba küsimata rikume seadust sellegipoolest.
Olen selle teemaga varasemalt kokku puutunud ja seni on lihtsaim lahendus olnud selline, et annan allkirja, et autorlusest tekkida võivate küsimuste korral võtan kogu vastutuse enda kanda.
No sel juhul tuleks küll vähemalt pooled ka siin foorumis avaldatud piltidest pikema jututa maha võtta. Teine asi on, kui pildistan eramaal omaniku teadmata (Seda juhtub vahel), siis loomulikult ei ole heaks tooniks neid pilte avaldada.
Mis aga sellesesamasse konkurssi puutub, siis loomulikult võib mistahes ürituse korraldaja panna ette mistahes tingimused ja kui sellegipoolest osalejaid piisavalt on, siis soovin ainult edu! Kui need tingimused aga juhtumisi minule vastuvõetavateks ei osutu, siis ega nimetatud üritusel osalemine pole ka mingi eluküsimus; pealegi sõltub osalemine niikuinii muude asjaolude kõrval, mis seal salata, ka eespool nimetatud osalemistasu suurusest.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#8

Sillu Kirjutas:pealegi sõltub osalemine niikuinii muude asjaolude kõrval, mis seal salata, ka eespool nimetatud osalemistasu suurusest.

osalemistasu on 25 raha. lehekülg peaks üles saama täna- homme- ülehomme, kui see juhtub, lisan siia lingi ja sealt saab täpsemat infot.
Vasta
#9

Jesper Kirjutas:See autorikaitse jutt on lollus, avalikus kohas eksponeeritud tehnikat võib pildistada ja üles riputada nii palju kui jaksad. Pildistamise luba on vaja siis, kui tehnika asub eravaldustes, kuhu sisenemiseks on nagunii ka luba vaja. Ja numbrite katmine???? Ma ei saa tõesti aru, milleks see vajalik on või kuidas see midagi muudab? Linnavahel sõidab restaureeritud auto vastu, siis hoidud ka igaks juhuks numbrit vaatamast? Ärge palun hakake selle pseudojuriidikaga hirmutama-hämama. See, et Eesti autorikaitse organisatsioonidel on piss pähe löönud, ei tähenda et me kõik peaks sama jaburalt käituma.
Siinkohal olen jah, pigem Jesperiga nõus, nimelt: kui pildistan eramaal asuvat tehnikat, siis selleks pean niikuinii eelnevalt omanikult luba küsima (Mida olen ka kümneid, kui mitte just sadu kordi teinud.); tänaval või muus avalikus kohas seisva (või ka liikuva), ja mõnesuguse mööndusega ehk ka näiteks põllul (ei mõtle siinkohal lausa ukse all ja üldse sisehoovis asuvaid aiamaalapikesi) töötava tehnika puhul aga ei tohiks üldse probleeme tekkida.
Numbrite katmise vajadusest ei saa mina ka aru, pole seda enda ühes või teises kohas avaldatud piltidel seni ealeski teinud.

Jesper Kirjutas:Tehke siis sõiduautodele ja rasketehnikale eraldi kategooriad ka, muidu kipub viimane domineerima.
Nojah, eks selles on muidugi "süü" teatud kaasfoorumlastelSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#10

Nüüd on autorlusest paras vaidlus tekkimas.
Minu kunagisele jonnimisele toodi järgnev näide: kui tabatakse mind ennast kusagil nina nokkimas või mune sügamas ja avaldatakse see foto kusagil, kas oleksin rõõmus? Seetõttu pole see lubatud ilma minu loata. Kuna eestlane on sellise pehme loomuga ja kohut ei käi, samuti on kohtus saadav valuraha näiteks 14 krooni, siis eriti oma õigusi taga ei aetagi ja meie aladel rikkumiseks ei loetagi.
Soovitan uurida http://foto.diip.ee/archives/2004/04/fot...ed_ee.html
Vasta
#11

Nina nokkimine ja munade sügamine on küll kehv võrdlus, pealegi, on`s vaja seda avalikus kohas teha?

Kui me selliste jaburusteni laskume, siis see tõmbab paljude kaasfoorumlaste (väga tänuväärsele muideks!) hobile joonelt kriipsu peale, mõelgem ka selleleRolleyes

Teine asi on pildistatud tehnika täpse asukoha avaldamine, aga sellest on siin foorumis ka korduvalt juttu olnud, et üldjuhul tuleks sellega delikaatne olla.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#12

No Raimondi pandud lingil olevalt leheküljelt lugesin mina küll välja, et jutt käis AINULT netist võetud fotode kasutamisest ilma FOTODE AUTORI loata ja probleemi sellise asetusega saab ainult nõus olla.
Puutusin hiljuti kokku ka enda piltide üsna massilise minu loata (ja minu autorsust mainimata) kasutamise juhtumiga ning lõpuks said vaidlusalused pildid netist eemaldatud.
Mul pole ealaski (veel?) tekkinud mõtet enda piltide kusagil avaldamise eest raha küsida, aga lihtsalt viisakas (ja autorile väga meeldiv) on, kui selleks siiski autorilt luba küsitakse. (OK, seda nõuab ka seadus.)
Praktikas pole ma siiski pahaks pannud, kui keegi on minu tehtud pildid minult otsesõnu luba küsimata kusagile üles pannud, mainides mind kui pildi autorit või ka näiteks viidates kohale Internetis, kust pilt võetud.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#13

Jah, foto on teos ja fotot ei tohi autori loata avaldada, teosest tehtud teose (näiteks skulptuurist tehtud foto) puhul lähtutakse sellest, kas tuletatud teos on võimeline originaali pakutavat elamust piisavalt hästi reprodutseerima. Aga auto pole omaniku poolt loodud teos, vaid lihtsalt talle kuuluv ese ning kui kellelegi peaks selle pildistamise eest autoritasu maksma, siis saab see olla ainult auto kujundanud disainer, mitte omanik.
Vasta
#14

Nagu ma aru saan, siis tuleb ikkagi fotokonkurss, mitte ei võistle seal pildil olev tehnika. Sellega seoses ei näe mittemingit mõtet jagada pildistusobjekti alusel eraldi kategooriaid- ratas, auto, rasketehnika jne jne. Kui mingid eraldi kategooriad üldse teha, siis ikkagi fotopõhised - digipilt, filmilt värvipilt, mustvalge (hõbeprotsess, mitte c41).
Kitsendavad tingimused pakuks aga küll välja - digipildi originaalfail peab olema sellise mõõdu ja kvaliteediga, et kannatab vähemalt A4 fotoprinteri väljatrükki, filmile tehtud pilte saab esitada a4 mõõdus suurendatuna + skanneritud 1200x1600pix fail weebigalerii jaoks.
Samuti peaks olema piiratud ühe autori esitatavate tööde arv - näiteks 10tk. (samas seostuva pildiseeria saab lugeda üheks tööks)
Sellega välistaks ära igasuguse mobiiltelefonifotod ja suvalised klõpsimised, samuti oleks lõpptulemusest hiljem võimalik koostada ka füüsiline näitus, mida saaks mingil vanatehnikaüritusel eksponeerida.

Vasta
#15

oldmoped Kirjutas:Nagu ma aru saan, siis tuleb ikkagi fotokonkurss, mitte ei võistle seal pildil olev tehnika. Sellega seoses ei näe mittemingit mõtet jagada pildistusobjekti alusel eraldi kategooriaid- ratas, auto, rasketehnika jne jne. Kui mingid eraldi kategooriad üldse teha, siis ikkagi fotopõhised - digipilt, filmilt värvipilt, mustvalge (hõbeprotsess, mitte c41).
Kitsendavad tingimused pakuks aga küll välja - digipildi originaalfail peab olema sellise mõõdu ja kvaliteediga, et kannatab vähemalt A4 fotoprinteri väljatrükki, filmile tehtud pilte saab esitada a4 mõõdus suurendatuna + skanneritud 1200x1600pix fail weebigalerii jaoks.
Samuti peaks olema piiratud ühe autori esitatavate tööde arv - näiteks 10tk. (samas seostuva pildiseeria saab lugeda üheks tööks)
Sellega välistaks ära igasuguse mobiiltelefonifotod ja suvalised klõpsimised, samuti oleks lõpptulemusest hiljem võimalik koostada ka füüsiline näitus, mida saaks mingil vanatehnikaüritusel eksponeerida.

hmm, huvitav idee iseenesest. aga endal oli muidu möte rohkem just sinnakanti, et kui keegi avastab kuskilt möne masina ja kasvöi kaameratelefon näpus juhtub olema, siis arvestatakse ka neid. ja ühe autori esitatud klöpsudele piirangu panemisel ei näe ma mötet, küll aga pildi suurusele, sest need lähevad siiski üles internetti ja pakutaval ruumil on piirid. ja pildiseeriaid ka eriti ei tahaks- eesmärk on ikkagi leida maksimaalselt vanatehnikatSmile
Vasta
#16

Aga miks ainult Vene tehnika? Muu maailma toodang on ju samuti huvitav.
Vasta
#17

Jesper Kirjutas:Aga miks ainult Vene tehnika? Muu maailma toodang on ju samuti huvitav.
No välja oli tegelikult reklaamitud, et vene JA sotsialismimaade ja isiklikult arvan, et miks ka mitte ei võiks SEE konkurss just sellise suunitlusega olla.
Kahtlemata on ka muu maailma tehnikatoodang huvitav, kuid kel soovi ja huvi, saab ju alati mistahes suunitlusega fotokonkurssi korraldadaSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18

Jesper Kirjutas:Aga miks ainult Vene tehnika? Muu maailma toodang on ju samuti huvitav.

ei eitagi, et on huvitav. kunagi tulevikus ehk saab korraldatud ka veretu jaht muude maade klassikutele.
Vasta
#19

pisipunk Kirjutas:...aga endal oli muidu möte rohkem just sinnakanti, et kui keegi avastab kuskilt möne masina ja kasvöi kaameratelefon näpus juhtub olema, siis arvestatakse ka neid. ja ühe autori esitatud klöpsudele piirangu panemisel ei näe ma mötet, küll aga pildi suurusele, sest need lähevad siiski üles internetti ja pakutaval ruumil on piirid. ja pildiseeriaid ka eriti ei tahaks- eesmärk on ikkagi leida maksimaalselt vanatehnikatSmile
Eks viimane sõna konkursi tingimuste osas muidugi jääb selle korraldajale Pisipunk`ile. Kui seeriad ei sobi, siis see on küll muidugi veidi kurb, kuna ise teen reeglina igast masinast (või ütleme näiteks, põllul heinapressimisega ametisolevast masinate grupist) ikka rohkem kui ühe võtte ja siis oleks hea seda seeriat ühe tervikuna esitada. Aga noh, pole hullu, saan hakkama ka seeriast ühe minu arvates enim õnnestunud võtte väljavalimisegaSmile
Küll aga olen mõelnud selle üle, kas näiteks foorumis või ka mujal varem juba avaldatud fotod ka sobivad?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#20

Sillu Kirjutas:Küll aga olen mõelnud selle üle, kas näiteks foorumis või ka mujal varem juba avaldatud fotod ka sobivad?

ei, soovitud oleksid ikka just sellele konkursile möeldes tehtud pildidSmile muidu ei oleks aus teiste osalejate suhtes, kellel varasemast pilte pole (üks vöitja leitakse piltide koguse alusel saadud punktisumma järgi, teine hilisema hääletuse tulemusena).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne