Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Millest võib olla,kui sõidad, pole häda midagi, aga kui jääd ristmikul seisma ja siis lähed kohalt minema, jääb auto taha maha pahvakas valget suitsu, päris suur pahvakas.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Klapisääretihendid on läbi?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 251
Teemad: 49
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
Reeglina tekib väsinud klapisääre tihendite tõttu suits käivitamisel ja käigu vahetuse ajal gaasi maha võttes. Äkki lihtsalt mootor hõredavõitu. Valge suits ja aur annavad märku et jahutusvedelik pääseb kuidagi silindrisse.
Terv.Jaanus
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
06-05-2006, 11:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-05-2006, 11:43 AM ja muutjaks oli
valdo.)
Valge suits viitab reeglina selgelt veele ja klapisääretihendeid vast ei ole mõtet esialgu üldse süüdistada.
Vaata õlikorgi alla, kas Sul seal emulsiooni on? Kui on, siis on selge, et vett on kusagilt õli hulka sattunud. See võib olla toimunud kas ebatiheda plokikaanetihendi vahelt või siis plokis/kaanes oleva pisiprao kaudu.
Kui valge suits jätkub ja/või emulsioon tekib ka peale õlivahetust, siis on asi lõplikult selge. Sel juhul soovitan kõigepealt plokikaas maha võtta. Paremal juhul on süüdlaseks "väsinud" tihend, halvemal juhul on miskil põhjusel (nt mootori ülekuumenemine mingil hetkel) aga kaane kõveraks ajanud ning see ei saagi tihedalt enam ploki peale minna. Sel juhul aitab kas kaane siledaks lihvimine (on olemas meistrid, kes seda teevad) või kaane vahetamine.
Praoga on juba keerulisem lugu. See tuleb esiteks avastada, teiseks aga kinni keevitada, kuid igasugune keevitamine jätab plokile/kaanele sisepinged. Seega peaks ka seda lõõmutama... Aga noh, oma ala epstsid teevad ka neid töid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel