#1

Millest võib olla,kui sõidad, pole häda midagi, aga kui jääd ristmikul seisma ja siis lähed kohalt minema, jääb auto taha maha pahvakas valget suitsu, päris suur pahvakas.
Vasta
#2

Klapisääretihendid on läbi?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#3

Reeglina tekib väsinud klapisääre tihendite tõttu suits käivitamisel ja käigu vahetuse ajal gaasi maha võttes. Äkki lihtsalt mootor hõredavõitu. Valge suits ja aur annavad märku et jahutusvedelik pääseb kuidagi silindrisse.
Terv.Jaanus
Vasta
#4

Valge suits viitab reeglina selgelt veele ja klapisääretihendeid vast ei ole mõtet esialgu üldse süüdistada.

Vaata õlikorgi alla, kas Sul seal emulsiooni on? Kui on, siis on selge, et vett on kusagilt õli hulka sattunud. See võib olla toimunud kas ebatiheda plokikaanetihendi vahelt või siis plokis/kaanes oleva pisiprao kaudu.

Kui valge suits jätkub ja/või emulsioon tekib ka peale õlivahetust, siis on asi lõplikult selge. Sel juhul soovitan kõigepealt plokikaas maha võtta. Paremal juhul on süüdlaseks "väsinud" tihend, halvemal juhul on miskil põhjusel (nt mootori ülekuumenemine mingil hetkel) aga kaane kõveraks ajanud ning see ei saagi tihedalt enam ploki peale minna. Sel juhul aitab kas kaane siledaks lihvimine (on olemas meistrid, kes seda teevad) või kaane vahetamine.

Praoga on juba keerulisem lugu. See tuleb esiteks avastada, teiseks aga kinni keevitada, kuid igasugune keevitamine jätab plokile/kaanele sisepinged. Seega peaks ka seda lõõmutama... Aga noh, oma ala epstsid teevad ka neid töid.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:Vaata õlikorgi alla, kas Sul seal emulsiooni on? Kui on, siis on selge, et vett on kusagilt õli hulka sattunud. See võib olla toimunud kas ebatiheda plokikaanetihendi vahelt või siis plokis/kaanes oleva pisiprao kaudu.

Mossega küll sedasorti kogemust ei ole (küll aga on igasugu muid põnevaid kogemusi, parim vast see, kui 01 karbussi kaudu vesi silindrisse sattus), aga valge möga õlikorgi all võib olla ka lihtsalt kondetsveest tekkinud (külmal ajal lühikesi otsi tehes ei jõua see lihtsalt mootorist minema aurata). Nii et pigem tasuks vast õlimõõtevarrast uurida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne