minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik
#6

2005. aasta tööd.

2005. aastal sai Pobi juures  tehtud üsnagi vähe - peal olid muud tegemised, sh jalgrataste taastamine suursõidu jaoks ning Kurtna mootorrattamuuseumi näituse jaoks. Näiteks kere ei saanud sel aastal kahjuks üldse puudutud.

Siiski jäid 2005. aastasse spidomeetri taastamine, kella osaline taastamine, näidikuploki taastamine, tulede pealüliti taastamine, kojamehenupu taastamine jms. 2005. aastaks sai lõpuks hangitud ka kõik armatuurlaua plastdetailid, mis sai samuti 2005 kevadtalvel taastatud (kõik nad olid vähemal või suuremal määral viga saanud).

[Pilt: plastid.jpg]
Foto: Armatuurlaua restaureeritud karboliidist plastdetailid. Need on pakkunud peavalu nii mitmelegi pobiomanikule, kuna neil on omadus jäädavalt hävida nn "õitsemise teel", mille käigus detailid kõverduvad, muutub nende sisestruktuur ning levib iseloomulik lõhn. Ka mina ei ole saanud neid detaile tervena ning korraga, vaid tükkhaaval ning kõik rohkem või vähem vigastatuna. Praeguse välimuse on detailid saanud põhjaliku restaureerimistöö tulemusel.


Mis näidikutesse puutub, siis suurte juhuste läbi õnnestus vahepeal hankida ka korraliku säilinud sügavpunase taustaga kella ja spidomeeteri skaalad, mis on tegelikult suured defitsiidid. Seda põhjusel, et punane kipub aastatega kergesti pleekima.

2005. aasta algul toimus ka esistange taastamine (rihtimine/keevitamine/lihvimine) ning kroomida laskmine.

Üks märkimisväärseid töid 2005 oli rooli taastamine. Nimelt oli mul õnnestunud vahepeal hankida peaaegu perfektse heleda plastkattega 1.-2. seeria rooliratas - suur defitsiit -, kuid selle üks kodar oli rummu sees pooleks murdunud (tänud kaasfoorumlasele gaz-67). Murdunud kodar sai keskosas teravnurkselt pooleks lõigatud, ning rummu sisse jäänud könt välja puuritud. Seejärel sai vastava läbimõõduga karastatud ümarterasest valmistatud uus kodara rummupoolne siseosa. See sai kinnitatud peitkruvidega kindlalt rummu sisse kinni ning vana kodaraga sai ta keskelt kokku keevitatud. Peale põhjalikku käiamist ja väikest pahledamist ei ole roolikodara lappimine enam eriti tuvastatav. Kõige selle peale kulus paar pikka päeva, kuid olin juba ammu maha matnud lootuse leida pisinüanssideni perfektset rooliratast.

2005 sai muuhulgas taastatud ka suunatulelüliti (koos plastnupuga), suur relee-regulaator PP-12 (nn "telliskivi", algmaterjali eest suur tänu Toomas Pärtma’le) ning mitmeid muid detaile.

[Pilt: relee.jpg]
Foto: Restaureeritud relee-regulaator PP-12 (nn suur "telliskivi" tüüpi). Kasutatud on kokku kolme relee-regulaatori jäänuseid.


2005. aastal  sai ikka veel hangitud mitmeid seni veel puuduolevaid detaile, nagu nt suur osa varuratta kinnitustalastikust (tänud kaasfoorumlasele erkki2001) ning laternatesse viivaid juhtmekimpe katnud tekstiilsukad (suured tänud kaasfoorumlasele juurikaz). Samuti sai lasta teha algse profiiliga uued lävekarbid (suur tänu kaasfoorumlasele gazgaz).

[Pilt: katted.jpg]
Foto: Juhuse läbi soetatud uued siduri ja piduripedaali kummkatted.

[Pilt: suunalyliti.jpg]
Foto: Juhuse läbi soetatud perfektses korras suunatulelüliti. Selle pikk karboliidist nupp on üks hävimisaltimaid detaile Pobil ja suur defitsiit.

Kere jäi ootama vaba aega ja sooja ilma ehk siis 2006. aasta kevadet.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 06-05-2006, 12:17 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Poibeda - restaureerimise käik - Autor: valdo - 06-05-2006, 12:18 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Poibeda - restaureerimise käik - Autor: valdo - 06-05-2006, 12:19 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Poibeda - restaureerimise käik - Autor: valdo - 06-05-2006, 12:19 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Poibeda - restaureerimise käik - Autor: valdo - 06-05-2006, 12:20 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Poibeda - restaureerimise käik - Autor: valdo - 06-05-2006, 12:21 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - restaureerimise käik - Autor: valdo - 06-05-2006, 12:22 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - restaureerimise käik - Autor: valdo - 08-05-2006, 13:20 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Remus - 08-05-2006, 17:49 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: eikla - 08-05-2006, 19:50 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: denis23 - 09-05-2006, 00:20 AM
RE:  minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 09-05-2006, 09:29 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: denis23 - 09-05-2006, 12:13 PM
RE:  minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 09-05-2006, 12:38 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Raimond - 10-05-2006, 23:19 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 15-05-2006, 13:29 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 19-05-2006, 01:09 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: madeinussr - 19-05-2006, 09:44 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Hõljuk - 19-05-2006, 12:45 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: ludvard - 19-05-2006, 19:42 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: fic - 19-05-2006, 20:10 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 19-05-2006, 23:26 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: robi - 20-05-2006, 12:16 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 20-05-2006, 13:28 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: kris - 26-05-2006, 09:42 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Coger - 26-05-2006, 11:20 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: tamar99 - 26-05-2006, 23:47 PM
RE:   minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 27-05-2006, 09:25 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: stihl - 29-05-2006, 11:10 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: kris - 01-06-2006, 21:50 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: allah - 02-06-2006, 00:25 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 04-06-2006, 23:25 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: stihl - 09-06-2006, 09:45 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: siimik - 09-06-2006, 16:33 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: eikla - 09-06-2006, 21:52 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: siimik - 10-06-2006, 11:30 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 10-06-2006, 22:01 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 12-06-2006, 00:48 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: IIIFFFAR - 12-06-2006, 20:54 PM
RE:   minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 12-06-2006, 21:28 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 20-06-2006, 00:53 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 27-06-2006, 23:37 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Väravamehaanik - 29-06-2006, 10:00 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: pkuldsaar - 29-06-2006, 16:37 PM
RE:   minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 29-06-2006, 17:20 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Väravamehaanik - 30-06-2006, 09:46 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: eberhard - 30-06-2006, 13:09 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: eikla - 25-07-2006, 19:54 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 26-07-2006, 12:21 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: uurija - 16-08-2006, 16:43 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: k2rpman - 18-11-2006, 14:45 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: pkuldsaar - 18-11-2006, 16:51 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: korbi - 27-11-2006, 16:48 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: ROKIPEER - 15-12-2006, 07:04 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Jokker - 04-02-2007, 10:48 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 04-02-2007, 12:39 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: sarapuu - 05-02-2007, 23:14 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: kopraonu - 07-05-2007, 16:53 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: TeeTL - 07-05-2007, 17:28 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 10-05-2007, 11:34 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: k2rpman - 09-05-2007, 22:46 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 08-10-2007, 16:06 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: koterman - 18-10-2007, 15:43 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 18-10-2007, 18:48 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: koterman - 31-10-2007, 13:10 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: PETSS - 18-10-2007, 19:18 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: urmet48 - 28-10-2007, 01:34 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: noottaur - 08-01-2008, 21:50 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 08-01-2008, 22:42 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: karpaadid - 29-09-2008, 01:22 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 29-09-2008, 21:41 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: eberhard - 23-01-2008, 13:30 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: bom - 29-09-2008, 09:12 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: Tambets - 26-11-2010, 21:53 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: valdo - 29-11-2010, 14:31 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: kopraonu - 29-11-2010, 18:35 PM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: kaldi - 31-03-2013, 09:34 AM
RE: minu 1949.a 1. seeria Pobeda - senise restaureerimise käik - Autor: kopraonu - 31-03-2013, 10:00 AM
mida arvata sellisest Pobedast? - Autor: ROKIPEER - 12-06-2006, 06:44 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne