Muuseumiga tülli läinud Valeri Kirss viis uunikumautod Palmsest ära
#21

Noorematele mobilistidele pisike lisa siia:
NSVL ajal olid autod raskesti kättesaadavad riistad ja nendel oli eriline aura seega juures tänu nõuka süsteemile. See omakorda lisas sära ka kõikvõimalikule tehnikaalasele hobitegevusele, eriti uunikumitega tegelevatele. Korraldati kõikvõimalikke kogunemisi (oli see selline Eestlaste kokkuhoiu instinkt tollal väga tugev) ja paljud kulutasid oma närve ja isiklikku aega ja raha sellisele tegevusele. Ja seda mitte ainult näitamiseks vaid just et tunda ennast toimeka ja aruka eestlasena "suurel kodumaal" kus oli massikogunemine üldiselt keelatud koos muude "natsionalistlikke" lisadega. Seega selline hobi oli ka hea ettekääne koos olla ja "Eesti asja" ajada!
Tollal Kirss oma edevuses lihtsalt surus end sisse vanaautode hobisse ja ta pole oma elus mitte midagi kunagi ise füüsiliselt taastanud ja ka oma kogu eksponaatide eest maksnud väärilist tasu.
See muidugi on tore et rahvas tema eksponaate saab uudistada, kuid see on pigem tema südametunnistuse tagajärg (või edevus), kui vaba tahe.

Iseenesest eestis on uunikumite alal tõsiseid autoriteete mitmeid, kes võiksid oma teadmisi edasi noorematele pühendada, et asi kaduma ei läheks! See oleks vägagi tervitatav!

Just a man!
Vasta
#22

Ei tahaks küll õli tulle valda, kuid mõned mõtted tekkisid mul küll:
1. Mina olen kuulnud ka jutte, et V. Kirss olevat midagi varastanud ja parseldanud maha. Kuid samasuguseid jutte olen kuulnud paljude teiste harrastajate kohta ka. Kõlava nimega "kalevpoeg" räägib ka, et on "faktid", kuid ei nimeta nimesid ning vargused on toimunud kelleltki kolmandalt. Minult näiteks ei ole Kirss midagi varastanud, küll olen aga kokku puutunud tema "ärimehe" poolega - kuidas võimalikult suurte kasudega teha kokkuleppeid. Mina olen lihtsalt ettevaatlik inimene ning harjunud kapitalistlike ilmingutega.
2. Mis on ühe vanasõiduki "vääriline hind"? Kas mina pean ka tundma ennast vargana, et täisoriginaalse ja sõidukorras CZ 175 ostsin 1000 krooniga? Või sõidukorras ja komplektse Pannonia 500 krooniga? Pudeli viina eest olen nii mõnegi päris kõdunenud vana auto kätte saanud ning varuosadeks lammutanud. Kas iga leitud vana auto või mootorratta kohta peaks tegema oksjoni? Kas näiteks filatelistidel või numismaatikutel toimub esemete ost-müük-vahetamine mingi kataloogihinna alusel? Või on neil ka ikkagi kokkuleppehinnad?
3. Klubi Unic loomisel ei olnud mina veel sündinud, kuid nendes kirjalikes materjalides, mida mina olen lugenud, on kirjas, et V. Kirss oli üks asutajaliikmeid. Surus end sisse - võib-olla tõesti, kuid tänagi ei kutsuta kedagi klubisse astuma või selle harrastusega tegelema. Ikka omast initsiatiivist ja vabast tahtest. Mina olen näinud väga lähedalt sündmusi Unicu klubis ca 5 aastat tagasi, kus klubi Unic juhile Priit Veskile tehti ettepanek kutsuda klubi juurde mehi, kes tegelevad vanatehnikaharrastusega ning kellel on ka sõitvat vanatehnikat. Vastus oli tookord, et esitagu need mehed avaldus ja siis vaadatakse, kas võetakse liikmeks või mitte. Selge ja konkreetne - kedagi ei paluta. Mõned inimesed solvusid. Unic-Moto klubi näiteks saadab informatsiooni oma üritustest ka mitteliikmetele posti teel. Mille järgi valik tehtud, ma ei tea, kuid elujõudu on selles klubis rohkem kui Unicus. Vanatehnikaklubid ongi vabatahtlikud kooslused, kuhu tulebki end sisse suruda. Mismoodi siis veel?
4. Mina näen vanatehnikaharrastuse juures rohkem jutumehi kui taastajaid. Eks mulle endalegi meeldib rääkida, kuid nädalas teen mitu korda ka käed mustaks, et mõni vana jupp saaks puhtaks, sõidukile külge keeratud või korrastatud. Igal inimesel ei olegi võimeid oma kätega taastada, igal inimesel pole võimalusi. Ega ta sellepärast veel halb inimene ei ole. Näiteks selle foorumi liikmetel aspelundi ja levolli käes ei ole mina näinud nende endi poolt taastatud sõidukeid, kuid info mõttes on need mehed üsna tänuväärsed allikad. Seevastu vanamootorrattamuuseumi looja U. Teearu on vähese jutuga mees, kuid igal aastal võib maikuisel restauraatorite päeval näha uut taastatud muuseumieksponaati. Ja Tartu mees J. Sild on võtnud ka samasuguse eesmärgi. Tundub, et realistliku.

Rahulikku meelt harrastusega tegelemisel. Ärge unustage, et hobi peaks ikka rõõmu pakkuma, mitte vimma tekitama. Kohtumiseni suvistel vanatehnikaüritustel.

Indrek
Vasta
#23

dzeiaar Kirjutas:Palmse mõisa direktor Eve Ong rääkis, et praegu käivad läbirääkimised uue näituse avamiseks Palmse mõisa aidahoone tühjaks jäänud ruumides.
«Sisult jääb asi samalaadseks – vanad sõidukid, tõllad, autod, jalgrattad,» loetles Ong, kes avaldas lootust, et uus näitus avatakse juba mai lõpus.

Ei tea kuidas Virumaa Muuseumil  rentniku leidmisega asjad edenevad, kuid kui Palmse mõisa aidas kavatsetakse vanasõidukeid edaspidigi sealses üliniiskes ruumis pidada, siis mõjub see eksponaatidele küll hukutavalt. Kirsi eksponaadid lagunesid minu arvates lausa silmnähtavalt.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#24

Külastasin pühapäeval Palmset ja astusin muidugi sisse ka vanasõidukite näitusele. Eraldi piletit sinna enam ostma ei pea, sisse saab sama piletiga kui mõisahoonessegi.
Minu suureks üllatuseks tuli uksel vastu ei keegi muu kui hr. Valeri Kirss, kes, puukodaratega ratas ja paar lehtvedru näpus, minema ruttas. Ju oli tema kollektsioonist miskit maha jäänud.
Ühes näituseruumis on autod, näiteks 1927 aasta Berliet, 1937 aasta Pontiac 6 ja kolmerattaline veoauto Tempo. Teises ruumis näeb mõningaid hobusõidukeid ja arvukalt kaherattalisi: jalgrattad, võrrid, motikad, rollerid, muuhulgas Velorexi külgkorviga vana Jawa. Sümpaatne oli näha ühel motikal sõjaeelset numbrimärki.
Arvan, et tasub käia ja vaadata küll.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#25

Tere!
Kas keski on viimasel ajal käinud Kirsi näitust Virtsus kaemas, tahaks olla kindel, kas näituse kodulehel kehtivad lahtiolekuajad ka praegu samad on. Et siis suveti kell 10.00-18.00.

Ford Granada
Vasta
#26

eile käisin - pühap. oli lahti

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#27

Sõidan viimasel ajal tööasjus V. Kirsi muuseumist neli korda nädalas mööda. Varem tegin seda tunduvalt harvemini. Seni pole aga siiski nii palju aega leidnud, et oleks pidurdanud ja ukse vahelt sisse kiiganud. Pole seal muuseumi ümbruses ka kunagi mingit liikumist märganud, ei tea, kuidas tal külastatavusega on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne