Cruiser & Crosser:::IZJU2
#1

Kaks Jupiteri. Sõltuvalt tujust ja maastikust saab mõlemaga edukalt põristada.

Cruiser:
IZ Jupiter1(1963)
- mootor originaal, v.a. Jupiter3 t6stetud surveastmega silindripead (10:1);
remontmõõtu puuritud silindrid, uued kolvid+rõngad.
- esikahvel + ratas Planeta Sport
- kütusepaak IZ56
- eksperiment klaasplastiga: nii esimene kui ka tagumine porikas + küljekarbid
(kaalusääst ligi 5 kilo)
- alumiiniumist akukarp + kompaktne 6V 6Ah aku

[Pilt: Img_0977.jpg]
[Pilt: Img_0981.jpg]
[Pilt: Img_0982.jpg]
[Pilt: Img_0987.jpg]
[Pilt: Img_0993.jpg]

Crosser:
IZ Jupiter4(?)
- mootori kap.remont(uued kolvirõngad, laagrid ja simmerid)
- mootorit järele aidatud (kõrgem surveaste, laiemad sisse-ja väljalaskefaasid)
- resonaatorväljalase
- algselt oli plaanis jätta tsikkel varuosadoonoriks, kuid huvi mootori forsseerimise vastu tingis vajaduse katsetada mootorit komplektsel rattal.
Mitmed osad(rattad, paak jms), mis cruiserile enam ei kõlvanud, leidsid taaskasutuse just sellel rattal.

[Pilt: Img_0988.jpg]
[Pilt: Img_0990.jpg]
[Pilt: Img_0989.jpg]

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#2

ilusad rattad Smile!
Räägi natukene rohkem kuidas sa need porilauad ka küljekarbid tegid sellest klaasplastist?


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#3

See krosser vms. meenutab vene jää- või söerajasõidu ratastBig Grin

Maamees linnast.
Vasta
#4

Päris ilus, palju selline asi maksma ka läks.
Vasta
#5

See esimene masin on täiesti uhke IZ.

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#6

Porikate tegemisel läksin kergema vastupanu teed- esimese kihi klaasriiet lamineerisin otse orig.porikatele. Järgmised 2 kihti läksid juba uue porika siseküljele. Algul oli m6te teha need Indiani-stiilis veel suuremad-soliidsemad kuid see oleks eeldanud vormide tegemist. Tegelt oli see lihtsalt minu esimene katsetus klaasplastiga s.t. kuidas lõpptulemus jääb.
Küljepaneelid on omaette teema - nende jaoks tuli meisterdada stüropoorist valmis vormid, kuid lõppkokkuvõttes oli nende tegemine oluliselt lihtsam(porikate tegemise kogemus eelmisest aastast juba olemas).

Ehitamise hinnast rääkides- eks enamus teab palju IZ-ide varuosad maksavad- seega suht midagi. Kui aga kulutatud aeg ja töö rahanumbritesse ümber panna, siis arvatavasti odav lõbu see ei ole.

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#7

Kuna Jupiter-i originaallaterna väiksus pole mulle algusest peale meeldinud, on plaanis see asendada Pannonia T5 omaga, mis oluliselt suurem-soliidsem. Uus element(mingi vene auto oma) sai juba hangitud. Spidokas ning süüte/tulelülitus tuleb Jupiteri laternalt üle tõsta, kuna panni oma pole k6ige sobivaim.
Tulevikumuusika oleks tagaratta asendamine Planeta Spordi omaga, mis tõotab tulla paras kampunnimine(pidurihoovastik ja bla bla).
Samuti m6lgub m6ttes ka kruiserile resonaatorväljalaske ehitus, nagu on see juba krosseril. Loomulikult peaks see olema kuidagi soliidsemalt lahendatud (nt. roostevabast terasest ning poleeritud)

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#8

Pannonia esituli sai mõningase aretustööga külge installeeritud. Võib öelda,et jäin tulemusega rahule, kuna suurem latern muutis cruiseri esiosa soliidsemaks ning tsipa paranes ka valgustus suurema elemendi näol.

Nalja pärast sai vennaga üks näd.vahetus proovitud mõlemate rataste kiirendust. Järjekordselt sai veendutud, et resonaatorid muudavad kardinaalselt mootori iseloomu. Krosser lihtsalt kadus eest ära, isegi kui kruiseril oli juba 120km/h spidokal(reaalselt siis mingi 105-110). Omaette teema on see, kui kaua too mootor kestab, kui käike saab vahetatud enamus ajast põhjagaasiga:p

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#9

Mõned uued pildid ratta konditsioonist:
Sry piltide kvaliteedi pärast, telefoni kaamera on ikka jama.

1mm alumiiniumlehest tehtud resonaatorid samade mõõtude järgi, mida
nõuka ajal krossi-külgkorv Jupiteridel kasutati. Tagumikutunde järgi madalatel pööretel nõrgemaks ei läinud, samas kõrgetel tuli jõudu tuntavalt juurde.
[Pilt: iz1.JPG]
[Pilt: iz2.JPG]
[Pilt: iz3.JPG]
[Pilt: iz4.JPG]
[Pilt: iz4_1.JPG]
[Pilt: iz4_2.JPG]

"viled" alumiiniumpudelitest. Veel kinnitamata. Heli ilma nendeta suht kõrvulukustavToungue
[Pilt: iz5.JPG]

Plaan sisselaskeklapid paigaldada. Piltidel olevatelt vanadelt yamu RD125 silindritelt tulevad klapi kinnitused + klapid ise. Karpade valik pole veel langetatud. Vbolla uued K68-d.
[Pilt: iz6.JPG]
[Pilt: iz7.JPG]

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne