auto Ameerikast
#1

Vend tahab tuua ameeriklast siia. Millised nõuded on vaja täita ja millega arvestada?

Tanke vastuste eest
Vasta
#2

Ameerikast autode toomisega on igatahes 96 aastast saati punkt Eesti seadustes, et Eestis ei registreerita punaste suunatuledega autosid. Paljudel \"ameeriklastel\" on tagatuled täispikkuses (koos suunatuledega) punased. Abiks see, kui autole on saada euroopa tüüpi tulesid, vastasel juhul ei oska midagi öelda. Olen näinud paari \"ameeriklast\" ringi sõitmas nõnda, et tagumistele suunatuledele on kollane kleeplint peale tõmmatud. Kahtlen, kas see auto esmakordsel regamisel aitab... Muuga sabama kaudu autot tuua on ka üks paras jama, kuna tegemist täieliku venemaaga. Kohaliku ARK-i vana mõnitab mõnuga ja elab komplekse välja, kui vähe parema välimusega autot üle Eestisse tuua. Meeldejäävad repliigid: \"Kui sellise auto suudate osta, siis võite siin ka nädal aega igapäev kohal käia\"; \"Miljon siia, miljon sinna...\" (põhirepliik ükskõik mille peale) Kogemused kasutatud veoauto toomisest...


----- EDIT -----
Auto üle piiri saamine ise:
Nagu auto Eestis, nii tuleb jooksuga tegutsema hakata, sest Muugal jm. sadamates kruvitakse käepärane autolt kohalike sadamatöötajate poolt maha/välja. (kogemused lisatulede ja ühe stereoga) Otsid masina üles ja lepid ARK-i mehega ülevaatuse suhtes kokku. Tüüp tuleb kohale ja mõõdab/kontrollib auto üle. HINT! Muuga ARK-i vana luges esimesl päeval kui kohale läksime pornokat ja ütles, et ei saa kohale tulla kuna büroos pole elektrit. Järgmine päev tuli kohale ja mõõtis autosid mõõdulindiga ning kirjutas saadu märkmikku, millest andmed edasi arvutisse rändasid alles järgmisel päeval... Et autot tollilaost kätte saada, tuleb autole lao territooriumil Eesti numbrid külge kruvida ja enne kuskil kindlustus teha.
Igast enese teadmatusest põhjustatud jama oli veel aga need olid Muuga spetsiifilised.
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Alts
Ameerikast autode toomisega on igatahes 96 aastast saati punkt Eesti seadustes, et Eestis ei registreerita punaste suunatuledega autosid. Paljudel \"ameeriklastel\" on tagatuled täispikkuses (koos suunatuledega) punased. Abiks see, kui autole on saada euroopa tüüpi tulesid, vastasel juhul ei oska midagi öelda.

Kui asi ainult tagatuledes seisneks, siis oleks meie linnapilt ammu ameeriklasi täis.:lol
Tegelikkuses takerdub maaletoomine järgmiste asjade taha:
*Tüübikinnituse puudumine
*(Euro)VIN koodi puudumine
*Euronõuetele mittevastav elektrisüsteem
*Euronõuetele mittevastavad klaasid
*Euronõuetele mittevastav turvavarustus?

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#4

Vanem kui 25 aastat ja pole probleemi Cool
Vasta
#5

Aga miks käib jutt Muugast? Kas ainult seal ons kõik need tollilaod ja platsid ja kohad kus veel (tolli)maksmata kaup seisab? Kui nii, siis mismoodi mu auto, mis Rootsist ostetud ning Stock.-Tallinn laevaga Eestisse (ehk siis - Tallinnasse) jõuab, Muugale saab, kui tal Rootsi numbrid peal (või sootuks numbriteta on)? Kes ta sinna viib? Mismoodi? :???:o
Vasta
#6

Igas sadamas/piiriületuskohas on tollitsoon. Muugast käib sellepärast jutt, et \"üleookeanikaup\" reeglina sinna sajab.

VAATA SIIA KA.
Vasta
#7

No vot NÜÜD on asi kohe palju selgem (ehk siis - täitsa selge).
Tänud, Jansa!:yes

Kuigi, hkhmm, jah - ühe koha pealt on ikkagi pisut pudrune - nimelt selle 18% (käibeka) kohta oli seal nii palju risti-rästi arvamusi, et ... Kui mu autot sealt Listist ei leidu (juba tsekkisin) ning hinna määrab eksperdifirma, kas siis ikkagi sellest hinnast võetakse otse 18% või läheb hind * 0,65 ning saadud summast 18%... Uhh!
Aga ülejäänud osas on asi klaar!
Vasta
#8

PlyVal64: \"Kuna tavaliselt on autode ostu-müügi lepingud tehtud väikestele summadele, siis on too Konjuktuuriinstituudi tabel enamasti aluseks. Seal on autode hinnad saadud KB, autoturu, müügiplatside jne. müügihindade keskmisena. KIl on kari inimesi, kes seda tööd teevad. A kuna müügilolevad autod on juba koos maksude ja kasumiga, siis korrutatakse see hind läbi 0,65ga. Kui nüüd too saadud tulem on väiksem, kui reaalne tehingu väärtus eesti kroonis, siis võetakse maksustamise aluseks kõrgem väärtus.\"

Ehk siis vanad aimavad mingi hinna kokku ja seda leevendatakse 0.65ga. Ja edasi juba käibekas.
Vasta
#9

1. maist jõustus uus autode ja mootorrataste tüübikinnituse eeskiri, mis suurima muudatusena toob kaasa üksiksõiduki kinnituse ning võimaldab Eestis arvele võtta niinimetatud õigeid Ameerika autosid.

Üksiksõiduki kinnitus tähendab, et riiklik kinnitus omistatakse igale sõidukile eraldi. Seega iga sõiduk peab läbima üksiksõiduki kinnituse protseduuri täies mahus, vaatamata sellele, et mõni sarnane sõiduk on juba liikluses kasutuses.

Üksiksõiduki kinnituse rakendamine lihtsustab väljaspool Euroopa Liitu toodetud sõidukite nõuetele vastavuse kontrolli, sest sõiduki nõuetele vastavust on võimalik hinnata peale sertifikaatide ka teiste dokumentide alusel ning sõiduki vastavuse kontrollimisega, selgitas autoregistrikeskuse (ARK) esindaja.

See tähendab, et Eestis saab arvele võtta ka Ameerika Ühendriikides toodetud autosid, mis on mõeldud koduturule, mitte müümiseks Euroopasse.

Sõidukile üksikkinnituse omistamiseks peab omanik kõigepealt esitama ARK-i tehnoosakonnale avalduse, vajalikud sertifikaadid või muud nõutavad kinnitused, mis tõendavad sõiduki vastavust müra ja heitgaaside piirväärtusele.

Määruse muudatus annab võimaluse tunnustada EL-i liikmesriikide riiklike üksiksõidukite kinnitusi osas, mis vastavad Eestis kehtivatele nõuetele.

Üksiksõiduki kinnitust on võimalik omistada väljastpoolt EL-i liikmesriike Eestisse ümberasuja sõidukile, millele on antud tollisoodustust või EL-i liikmesriigist alaliselt Eestisse elama asuja sõidukile, pärandvarana saadud sõidukile, politsei või muu julgeolekuasutuse sihtotstarbelistele sõidukitele, välisriikide diplomaatiliste esinduste ja nende töötajate omanduses või valduses olevatele sõidukitele, treening- või võistlusperioodil liikluses kasutatavatele kiirusvõistlustel osalevatele sõidukitele ning näitustel, katsetustel või esitlustel osalevatele sõidukitele.

Jõustuva majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse järgi peavad kehtivat riiklikku tüübikinnitust omama kõik alates 1998. aasta 1. jaanuarist esimest korda kasutusele võetud liiklusregistrisse kantavad sõidukid. Seni oli see kohustus alates 1994. aasta algusest registreeritud autodel.

See muudatus võimaldab 1994.-1997. aasta sõidukeid kanda liiklusregistrisse ilma tüübikinnituseks vajalike dokumente esitamata tingimusel, et need sõidukid vastavad Eestis sõidukitele kehtestatud tehnonõuetele.

“Eeskiri võimaldab Eestil tunnustada ka teiste EL-i liikmesmaade riiklike üksiksõidukite kinnitusi, kui sõidukid vastavad Eestis kehtivatele nõuetele,” ütles ARK-i direktori asetäitja tehno- ja registreerimise alal Rein Einer.

BNS

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne